Triumph Street Triple topic deel 24

Gisteren na twee weken vakantie mijn ST RS (2017 model) maar weer eens van stal gehaald. Nu hoorde ik tijdens de koude start 2/3 seconde de distributieketting even ratelen. Daarna verdween het meteen weer. Ik heb wel eens gelezen dat meerdere dit doen maar is het aan te raden even bij de dealer langs te gaan?
Kan die oud mee worden. Als het na een klein beetje gas geven weg is, is het geen probleem.
 
Gisteren na twee weken vakantie mijn ST RS (2017 model) maar weer eens van stal gehaald. Nu hoorde ik tijdens de koude start 2/3 seconde de distributieketting even ratelen. Daarna verdween het meteen weer. Ik heb wel eens gelezen dat meerdere dit doen maar is het aan te raden even bij de dealer langs te gaan?
Als ratel blijft aanhouden kan je dit proberen. Ik heb er sindsdien geen last meer van gehad. Blokje draait als een zwitserse klok. Max half uurtje werk als je een beetje handig bent

Triumph Street Triple topic deel 24
 
Geluid is inderdaad niet hard. Dat is ook precies wat ik wil. Overlast bezorgen doen er al genoeg.
Helemaal mee eens en wil ik zelfs het juiste E-keur. Dan valt de Arrow helaas af en moet ik verder zoeken. Het liefst zie ik ook een demper naast de motor. Op mijn appie had ik het mooi voor elkaar qua looks (maar niet legaal helaas)

20210726_181013.jpg
 
Als ratel blijft aanhouden kan je dit proberen. Ik heb er sindsdien geen last meer van gehad. Blokje draait als een zwitserse klok. Max half uurtje werk als je een beetje handig bent

Triumph Street Triple topic deel 24
Correct me if i'm wrong, maar een 2017 heeft een hydraulische spanner, geen mechanische zoals vroeger (waar die manual voor gemaakt is). Ze ratelen allemaal als ze nog geen olie druk hebben, want dan staat er minder druk op de kettingspanner. 1e gen S1000's hebben dat ook, die hebben daarom een andere kettingspanner dop gekregen om 'm wat meer voor te spannen (die klinkt stationair helemaal als een bak knikkers).

Als ie blijft ratelen dan is je kettingspanner kapot of heb je geen oliedruk, in beide gevallen heb je na een kort ritje meer problemen dan een nokkenasketting die een beetje rammelt :P.
 
Ik zoek een set stuurverhogers voor de street triple r uit 2014. Google geeft alleen stuurverhogers voor de standaard triple. Weet iemand of deze dezelfde maat heeft? En/ of heeft iemand ervaring met stuurverhogers op een r?
 
Ik zoek een set stuurverhogers voor de street triple r uit 2014. Google geeft alleen stuurverhogers voor de standaard triple. Weet iemand of deze dezelfde maat heeft? En/ of heeft iemand ervaring met stuurverhogers op een r?

Op de eerste generatie en had de gewone street een dunner stuur dan de R, die had een fatbar
 
Wij hadden rizers op de 2013R om het stuur dichter te krijgen voor mijn vrouw
had de motor overgenomen van m'n broer en die is ook tamelijk klein en die had goedkope rizers gekocht bij ome ali maar nog niet geplaatst
dus heb die geplaatst en werkte perfect, nu zijn ze er terug af aangezien enkel ik nog met de motor rijd
 
Stuur is conisch, dus heeft niet overal dezelfde maat. Uiteinden zijn 22cm, midden 28,6 geloof ik ( heb ik ergens gelezen, weet niet meer waar). Vandaar de vraag of iemand deze in gebruik heeft, en welke👍
Daarom denk ik dat je in de midden 28mm hebt en aan het uiteinden 22mm. Pak een schuifmaat en meer het op 👍
 
Correct me if i'm wrong, maar een 2017 heeft een, hydraulische spanner geen mechanische zoals vroeger (waar die manual voor gemaakt is). Ze ratelen allemaal als ze nog geen olie druk hebben, want dan staat er minder druk op de kettingspanner. 1e gen S1000's hebben dat ook, die hebben daarom een andere kettingspanner dop gekregen om 'm wat meer voor te spannen (die klinkt stationair helemaal als een bak knikkers).

Als ie blijft ratelen dan is je kettingspanner kapot of heb je geen oliedruk, in beide gevallen heb je na een kort ritje meer problemen dan een nokkenasketting die een beetje rammelt :P.
Oke:)

Maar zelfs met een hydraulische spanner is het de moeite waard om de boel even los te maken exact op dezelfde manier als in de tutorial {nogmaals! wel eerst de zijdeksel open maken en ketting even onder spanning vastzetten}

Wat er meestal gebeurt met die hydrolische spannertjes is dat er vuil komt in de olie vul-gaatje van het spannertje. Even de boel dus loshalen en schoonmaken met remmenreiniger gangbaar maken en hebt weer een zo goed als nieuw werkend spannertje totdat de boel weer gaat verzadigen na x-duizend km met miniscuul vuil deeltjes.
 
Ik ben van plan om later dit jaar een Street Triple te kopen van 2013 ofzo. Zijn er nog dimgen om op te letten buiyen het normale?
Kilometerstanden?
 
Ik ben van plan om later dit jaar een Street Triple te kopen van 2013 ofzo. Zijn er nog dimgen om op te letten buiyen het normale?
Kilometerstanden?
2013 kwam de 2e generatie en was ABS een optie. Ga er dus niet klakkeloos van uit dat het erop zit.
Vanaf 2014 is ABS verplicht bij zware motorfietsen.
Er was een recall voor 2 boutjes links in het balhoofd waar de plastic beugel van de kabelboom mee vast zit. Deze zouden los kunnen komen.
Niet zo spannend eigenlijk. Verder zal je misschien opvallen dat Triumph in die tijd niet erg consequent was met de kleur van de remklauwen.
Ene keer zwart dan weer goud. Schrik hier niet van, het is niet meteen een schademotor als je een andere kleur ziet.
Deze generatie is eigenlijk probleemloos, er kan altijd een maandagmorgen exemplaar tussen zitten, maar dat is bij ieder merk.
 
Ik ben van plan om later dit jaar een Street Triple te kopen van 2013 ofzo. Zijn er nog dimgen om op te letten buiyen het normale?
Kilometerstanden?

Die van mijn vrouw komt te koop, 2014 model met ABS. Zit dik in de opties (allemaal triumph) en heeft net een olie beurtje(oem filter en motul olie), luchtfilter (oem) en nieuwe banden (bridgestone s22). Kilometerstand is +- 36.000.

Gaat weg ivm overstap naar een tiger 900 voor langere reizen.

1692634360087.jpeg
 
ABS en een brandstoftankweergave zijn opzich ook wel luxes die je belangrijk kan vinden, bij het nieuwere model dus :+

wil je diehard dan kies je het eerste model met de rondje koplampjes idd :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan