Triumph Street Triple topic deel 24

Wat had ik graag 1 gewild met een "normaal" stuur... wie weet over een jaar of 2 een 2de hands aanschaffen en dan ombouwen. Ik lees op diverse fora dat de Moto2 niet direct is uitverkocht en dat er aardig wat voorraad nog is ondanks de gelimiteerde opgave.
Gaat mij net zo. Als er een fatsoenlijk stuur op had gezeten had ik hem waarschijnlijk in een opwelling gekocht :Y
 
Stapte vandaag even op een speed triple 1200rr

Dat was wel ff wennen, zo’n klein stuurtje.
 
Even een snelle vraag: vandaag eens met de motor op het werk, zie ik ineens een klein plasje onder de motor vanuit zoals t lijkt 1 van de 2 overloopslangetjes. 1 slang zal van de overloop van de tank zijn maar die ander weet ik niet.

Ook lijkt de vloeistof vrij vettig en zelfs een beetje donker zoals cola. Wat zou dit zijn en kan t kwaad?

IMG_0461.jpeg
 
Hmmm wel vol weggezet maar er was al wel wat uitgereden. Vanmorgen ook al ca 25km gereden.

Foto is op het werk.
 
Yes dat wel ja. Maar is alleen even in de eerste 3 uurtjes tot 10:30. Daarna niet meer.
 
Mijne had ook een plasje. Volgens garage geen lekkage maar (opgehoopt) kettingvet wat heel warm is geworden. Desondanks gaan ze even kijken of die theorie klopt tijdens z’n servicebeurt vandaag.
 
Lijkt inderdaad ter hoogte van het voortandwiel? Daar hoopt zich vaak een hoop vettigheid op achter het kapje. Zou kunnen dat dat door de warmte wat is gaan druppelen
 
De eerste 140 Km staan er op, houding is sportiever dan speed 1050, dit is bij het nemen van bochten een voordeel.
beetje het gevoel wat ik had op mijn Daytona 675. Stapvoets rijden is het minder comfortabel.
de wegligging is super strak vergelijkbaar met Honda SP2 maar dan veel wendbaarder.
Shift assist werkt goed, soepeler dan op de KTM 1290 SAS.
Geluid beduidend minder dan de speed uit 2011, die rochelde en zoop als een junk.
Geen Turbulentie om helm.
Display prima maar toerental aflezen ging op alle vorige motoren die ik reed makkelijker.
Lekker inrijden, alles went.
 
De eerste 140 Km staan er op, houding is sportiever dan speed 1050, dit is bij het nemen van bochten een voordeel.
beetje het gevoel wat ik had op mijn Daytona 675. Stapvoets rijden is het minder comfortabel.
de wegligging is super strak vergelijkbaar met Honda SP2 maar dan veel wendbaarder.
Shift assist werkt goed, soepeler dan op de KTM 1290 SAS.
Geluid beduidend minder dan de speed uit 2011, die rochelde en zoop als een junk.
Geen Turbulentie om helm.
Display prima maar toerental aflezen ging op alle vorige motoren die ik reed makkelijker.
Lekker inrijden, alles went.
Dat display is eigenlijk het enige waar ik niet blij mee ben.
Je hebt 4 opties qua lay-out, maar bij alle 4 is de toerenteller vrij waardeloos, en ze lijken allemaal erg veel op elkaar.
Waarom niet 1 optie waarbij je gewoon een ouderwetse klok als toerenteller hebt 🤦🏻 zoals bij de 2017-2019.
 
Dat display is eigenlijk het enige waar ik niet blij mee ben.
Je hebt 4 opties qua lay-out, maar bij alle 4 is de toerenteller vrij waardeloos, en ze lijken allemaal erg veel op elkaar.
Waarom niet 1 optie waarbij je gewoon een ouderwetse klok als toerenteller hebt 🤦🏻 zoals bij de 2017-2019.
Dat is ook mijn grootste ergernis.
 
Dat display is eigenlijk het enige waar ik niet blij mee ben.
Je hebt 4 opties qua lay-out, maar bij alle 4 is de toerenteller vrij waardeloos, en ze lijken allemaal erg veel op elkaar.
Waarom niet 1 optie waarbij je gewoon een ouderwetse klok als toerenteller hebt 🤦🏻 zoals bij de 2017-2019.
Er moet toch iets slecht zijn aan dat ding 😁
De journalisten zatten allemaal te soppen op de Triumph zo goed vonden ze hem
 
@hean, wat we bij onze 1ste gen street ook hebben voor gehad was een lekkende dichting van de schakelas
we dachten ook eerst dat het druipend kettingvet was maar als de motor afgekoelt was en de dag nadien pas een druppeltje lag hebben we verder gekeken en opgemerkt dat hij lichtjes olie lekte maar dit was onder garantie toen
 
Het lijk bij mij dus enkel op t werk voor te komen en ook nog recht onder de overloop slangetjes. Denk toch dat het inderdaad de zon op de tank is die zorgt voor wat druppelen.

Thuis namelijk geen last van in de garage. Niet op de zijstandaard en ook niet op de paddock.

We zien t wel.
 
Die slangetjes zijn overloop van je tank en overloop van je kvs. Waarschijnlijk overloop tank als je 'm in de zon hebt geparkeerd.
 
  • Leuk
Waarderingen: hean
Ha collega's,
Heb sinds enige tijd dat mijn 2015 Street Triple als deze warm is afslaat bij stilstand, koppeling in of uit maakt niet uit. Vrij vervelend en ook wel link dat je handgas moet houden tijdens het remmen, etc.
Als ik er op zoek kom ik legio vergelijkbare problemen tegen en ook op Youtube diverse video's, maar concrete oplossingen blijven uit.

Wanneer de motor warm is, loop het stationaire toerental van regulier 1200 terug naar 900 en loopt dan onstabiel, verslikt zich dan een paar keer en slaat dan op een gegeven moment af, gelijk als in deze video:

Met het rijden zelf geen probleem, alleen stationair is niet stabiel met afslaan als gevolg.

Heb wel eens gehoord dat de pakking van de airbox lek kan zijn, waardoor valse lucht wordt aangezogen en de zaak afslaat.
Hebben jullie ervaringen hiermee?
Thanks!
 
Terug
Bovenaan Onderaan