Triumph Street Triple topic deel 24

Hebben mensen hier vergelijkingservaring met de traction control van de street triple 2017+ in vergelijking met andere motoren? Ik heb zelf alleen ervaring met een yamaha tracer 900 van 2016. Waar de traction control van de tracer 900 heel abrupt het gas inhoudt (bij een wheelie of sliden), doet de street triple het heel zachtjes moduleren. Het is alsof de sample frequentie met een factor 100 hoger is zeg maar.

In bochten merk ik dat ik in sport mode ongeacht de hellingshoek het gas vol open kan trekken. Het voelt aan alsof ie een kleine slide van het achterwiel toelaat, maar nooit volledig uitbreekt. Als in z'n 1 vol gas geeft laat ie niet echt een wheelie toe. Ik voel alleen het voorwiel lichtjes worden bij vol gas in versnelling 1 en 2.

Af en toe probeer ik ook de track mode uit. Dan kom ik er pas achter hoe subtiel de tractiecontrole is, aangezien je dan power wheelies in zn 1 makkelijk maakt :P.
Hier dezelfde ervaring. De tc van mijn vitpilen is erg basic en grijpt heel enthousiast en vroeg in. Die staat dus permanent uit.
Van de street heb ik hem nog niet gevoeld, alleen het lampje aan zien gaan op het dashboard.
In z'n 2 onder flinke hellingshoek vrij lomp op het gas gaan doet het lampje aangaan, maar ik merk er verder niks van. 👌🏻
Qua wheelies, tot nu toe een licht voorwiel, ws niet meer dan 5 a 10cm van de grond, vooral bij enthousiast verlaten van rotondes 😁 ook dan voelt het niet alsof hij echt de kraan dicht draait.
 
Ik had in het begin een kleine koelvloeistoflekkage. Bleek dat de 10Nm op de bouten van het deksel niet overal toegepast was.

Verder zweette er een klein beetje olie langs het deksel en de stroomkabel. Al heb ik dat al een tijd niet gezien, kan met een cover te maken hebben ;)
Wat bedoel je met cover? Motordeksel ofzo?

Ik kom er net achter dat die van mij dus ook een drupje achter heeft gelaten en op dezelfde plek lijkt te zweten.

Voorheen altijd droog geweest, maar het is ook wel weer een tijdje geleden dat ik zo lang (300km) heb gereden.

Volgende week gaat ie voor onderhoud. Is olie peilen en evt bijhouden genoeg?
 
Hebben mensen hier vergelijkingservaring met de traction control van de street triple 2017+ in vergelijking met andere motoren? Ik heb zelf alleen ervaring met een yamaha tracer 900 van 2016. Waar de traction control van de tracer 900 heel abrupt het gas inhoudt (bij een wheelie of sliden), doet de street triple het heel zachtjes moduleren. Het is alsof de sample frequentie met een factor 100 hoger is zeg maar.

In bochten merk ik dat ik in sport mode ongeacht de hellingshoek het gas vol open kan trekken. Het voelt aan alsof ie een kleine slide van het achterwiel toelaat, maar nooit volledig uitbreekt. Als in z'n 1 vol gas geeft laat ie niet echt een wheelie toe. Ik voel alleen het voorwiel lichtjes worden bij vol gas in versnelling 1 en 2.

Af en toe probeer ik ook de track mode uit. Dan kom ik er pas achter hoe subtiel de tractiecontrole is, aangezien je dan power wheelies in zn 1 makkelijk maakt :P.
Weet wel dat die oude tracer maar 1 modes had met track control en die inderdaad erg abrupt was
 
We gaan lekker offtopic... hihiih
maar verkopen ze die nog daar? Ik had iets van mijn schoonouders gehoord dat die dat niet meer deden (maar kan het mis hebben...)

zo, nu gaan we weer on topic hoor jongens!

Binnenkort de achterband van de triple van het vrouwtje eens laten onderzoeken.... de band loopt rustig leeg. Niet op een paar dagen tijd, maar wel op een week of wat. Dan zakt de spanning gewoon. Dus niet echt lek.... zou ook het ventiel kunnen zijn natuurlijk....
heb ik ook gehad met mijn achterband, een ander ventieltje erin en tot nu toe blijft tie hard
 
Ik ga een andere pijp op de motor van mijn vrouw zetten. Daarom mag haar originele Triumph Arrow weg. Bij interesse graag pm. Zit klein deukje in en schildje ontbreekt. Wel compleet met db killer, papieren etc. Hoef er absoluut niet de hoofdprijs voor!
IMG_1221.jpeg
 
Heb je een ventielsleutel? Kan ook nog dat die ventielkern gewoon net niet vast zit. Heb ik ook een keer gehad.
 
Heb je een ventielsleutel? Kan ook nog dat die ventielkern gewoon net niet vast zit. Heb ik ook een keer gehad.
nee, die heb ik niet.
Maar natuurlijk gewoon wat zeepsop in het ventiel laten lopen (en niet er omheen) om te kijken of de lucht uit het ventiel komt toch?
Als het er niet uit komt, komt het waarschijnlijk van er omheen.
Als het uit het ventiel komt kan ik die even aan laten draaien of zo een sleutel halen
 
Hallo forumleden,

Ik ben opzoek naar originele koplamp voor mijn street triple 765 vanaf het bouwjaar 2017 . Zit er verschil in de koplamp unit van bv de spreed triple? En heeft er iemand tips waar ik ze 2e hands kan vinden.
 

Bijlagen

  • IMG_0931.jpeg
    IMG_0931.jpeg
    139,8 KB · Weergaven: 17
Ik ga een andere pijp op de motor van mijn vrouw zetten. Daarom mag haar originele Triumph Arrow weg. Bij interesse graag pm. Zit klein deukje in en schildje ontbreekt. Wel compleet met db killer, papieren etc. Hoef er absoluut niet de hoofdprijs voor!Bekijk bijlage 1897272
Mocht je het zien zitten om de db killer los te verkopen hou ik me aanbevolen! Ik kan er onmogelijk meer een vinden... Wil er uiteraard gewoon knap voor betalen :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan