Hier dezelfde ervaring. De tc van mijn vitpilen is erg basic en grijpt heel enthousiast en vroeg in. Die staat dus permanent uit.Hebben mensen hier vergelijkingservaring met de traction control van de street triple 2017+ in vergelijking met andere motoren? Ik heb zelf alleen ervaring met een yamaha tracer 900 van 2016. Waar de traction control van de tracer 900 heel abrupt het gas inhoudt (bij een wheelie of sliden), doet de street triple het heel zachtjes moduleren. Het is alsof de sample frequentie met een factor 100 hoger is zeg maar.
In bochten merk ik dat ik in sport mode ongeacht de hellingshoek het gas vol open kan trekken. Het voelt aan alsof ie een kleine slide van het achterwiel toelaat, maar nooit volledig uitbreekt. Als in z'n 1 vol gas geeft laat ie niet echt een wheelie toe. Ik voel alleen het voorwiel lichtjes worden bij vol gas in versnelling 1 en 2.
Af en toe probeer ik ook de track mode uit. Dan kom ik er pas achter hoe subtiel de tractiecontrole is, aangezien je dan power wheelies in zn 1 makkelijk maakt .
Van de street heb ik hem nog niet gevoeld, alleen het lampje aan zien gaan op het dashboard.
In z'n 2 onder flinke hellingshoek vrij lomp op het gas gaan doet het lampje aangaan, maar ik merk er verder niks van.
Qua wheelies, tot nu toe een licht voorwiel, ws niet meer dan 5 a 10cm van de grond, vooral bij enthousiast verlaten van rotondes ook dan voelt het niet alsof hij echt de kraan dicht draait.