Triumph Street Triple topic deel 24

@BadBert
Volgens mij heb ik jou zojuist rond 19-19:20uur op de A58 gezien!! Ik reed in tegenovergestelde richting (in de auto) vanaf Bergen op Zoom. Herkende een witte Striple met een mannelijk postuur erop, althans donker gekleed. Ik dacht dat moet haast onze Bertje wel zijn en ik nog zwaaien maarjah je zag me weer niet:W
 
Laatst bewerkt:
Heb mijn Street Triple R nog niet zo lang en hier de laatste tijd ook een aantal vragen gesteld. Maar ik rij heel weinig en haal niet meer zoveel plezier uit mijn ritjes als vroeger. Dus besloten om helemaal te stoppen met motorrijden. De motor staat op Marktplaats, voor nu nog even onder een gratis categorie (onderdelen/overig). Misschien weten jullie iemand die interesse heeft. Ik vraag niet de hoofdprijs want officieel moet de 40K beurt nog gebeuren (excl. olie/filter en nog wat dingen die zijn gebeurd tijdens de kleine beurt na de winterstalling)
Incl. wat accessoires die nagenoeg nieuw zijn (motorhoes, stuur spiegels, usb lader, ram mount en in overleg eventueel meer).

Dus mochten jullie nog iemand weten 🙂

20230415-142126-01.jpg
 
Laatst bewerkt:
Jammer man, maar als de lol eraf is dan staat hij er ook maar wat.
Klopt. Ook wat andere gebeurtenissen (overlijden van mijn vader en een kind uit de buurt door een verkeersongeval) icm een gezin wat ik thuis heb zitten hebben me doen nadenken of ik wel door wil gaan. Hopelijk kan ik er iemand anders blij mee maken, aan de motor zelf ligt het echt niet. Maar dat hoef ik jullie niet te vertellen 😉
 
Vandaag was ik stiekem het oefenterrein van Dek Opleidingen opgereden waar ik destijds op een MT07 AVB les kreeg, niemand was aanwezig en poort stond wagenwijd open (doen ze bijna nooit dicht smiddags) dus snel even wat remoefeningen gedaan. Snel optrekken naar de 50kmh om vervolgens keihard af te remmen.. ik moet erbij vertellen als dit een echte examen was geweest had ik keihard gefaald > want geen ABS.. veel een geblokkeerde achterwiel en te laat gestopt, maarjah dat was ook de hele idee er achter en een wijze les om het remgedrag te leren kennen van mijn eigen motor. Na een 10 tal keren ging het wat beter.. de voorrem wat harder (maar gecontroleerd inknijpen!! ...anders lig je voorover plat op het asfalt met de motor in je wervelkolom) en de voetrem wat zachter dan kom je in de buurt van een MT07 met ABS. Wel veel zelfvertrouwen gekweekt. Daarna moest ik toevallig aan @bsmpower denken want mijn stripje heeft nog niet zo hard moeten zweten sinds ie in mijn bezit is..
Na een kwartier ofzo vond ik het wel genoeg even bijkomen en toen hoorde ik iets op de achtergrond een zoemend geluid.. de fan die ik nooit eerder heb gehoord en jaah ook het 6e temperatuur blokje :')
En sindsdien 6 blokjes nu bij traag rijden en 5 bij wat hogere snelheid:')
 

Bijlagen

  • 20230511_165544.mp4
    49,7 MB
Laatst bewerkt:
De radiale remmen van een Street R (tenminste dacht dat je een R had) zijn toch wel iets beter dan een mt07 ondanks de abs. 5-6 streepjes is normaal, het was gisteren ook wat warmer natuurlijk.
 
Even jullie ervaring. Op mijn street rs uit 2022 zit onder het zitje een usb lader. Ik heb een kabel naar het stuur gebracht om daar mijn telefoon op te laden. Nu is het zo dat met flitsmeister en een muziekje aan, gaat mij telefoon toch leeg. Als er geen app aan staat laad hij wel bij.

Is het een zwak laad punt? Hoe is jullie ervaring?
 
Laatst bewerkt:
Ik een sw motech elektrische tankring , aangesloten waarmee ik een usb lader in m'n tanktas heb. Ik gebruik het eigenlijk wei ig moet ik zeggen maar daar laad ie wel vrij normaal. Niet snellader snel natuurlijk maar hij laad naar behoren. De lader onder het zitje nog nooit gebruikt.
 
@boytje
Volgens mij is de output 5v en 2A. (Triumph 765 rs 2023)

Zou voldoende moeten zijn.
Gebruik je een wireless oplader of direct in je gsm?

Wireless kan een aparte kabel nodig hebben (sp connect), mogelijk dat je kabel een kleine breuk heeft waardoor hij niet continue laadt of geen goed contact maakt?
 
Kijk even in je instellingen onder batterij naar de laadstatus van een dag waar je gereden hebt.
Daar kan je zien waar hij wel of geen aansluiting heeft gehad.
Als je hier pieken in ziet of onregelmatig verloop, dan is je kabel of aansluiting niet goed geweest.
 
Even jullie ervaring. Op mijn street rs uit 2022 zit onder het zitje een usb lader. Ik heb een kabel naar het stuur gebracht om daar mijn telefoon op te laden. Nu is het zo dat met flitsmeister en een muziekje aan, gaat mij telefoon toch leeg. Als er geen app aan staat laad hij wel bij.

Is het een zwak laad punt? Hoe is jullie ervaring?
Ik heb het zelfde als jou gedaan.
Flitsmeister aan en Spotify aan en Bluetooth aan op de oortjes en hij laad gewoon op . Miss de kabel die niet goed is, ik gooi zo vaak een kabel weg die niet voldoet .vooral van de action .
 
Geen 18,
Net onder de 15k.
Kaal en in t zilver.

Of hij beter is dan de voorgaande modellen? Heb geen vergelijkingsmateriaal.

Wel proefrit gemaakt op t model hiervoor.
Die was al zo goed dat ik het nieuwe model besteld en gekocht heb.
 
Incl de leuke opties kom je wel aan de 18k… bijv cruise control, tail tidy, handvatverwarming, blokbescherming en valbeugels.
 
Vandaag was ik stiekem het oefenterrein van Dek Opleidingen opgereden waar ik destijds op een MT07 AVB les kreeg, niemand was aanwezig en poort stond wagenwijd open (doen ze bijna nooit dicht smiddags) dus snel even wat remoefeningen gedaan. Snel optrekken naar de 50kmh om vervolgens keihard af te remmen.. ik moet erbij vertellen als dit een echte examen was geweest had ik keihard gefaald > want geen ABS.. veel een geblokkeerde achterwiel en te laat gestopt, maarjah dat was ook de hele idee er achter en een wijze les om het remgedrag te leren kennen van mijn eigen motor. Na een 10 tal keren ging het wat beter.. de voorrem wat harder (maar gecontroleerd inknijpen!! ...anders lig je voorover plat op het asfalt met de motor in je wervelkolom) en de voetrem wat zachter dan kom je in de buurt van een MT07 met ABS. Wel veel zelfvertrouwen gekweekt. Daarna moest ik toevallig aan @bsmpower denken want mijn stripje heeft nog niet zo hard moeten zweten sinds ie in mijn bezit is..
Na een kwartier ofzo vond ik het wel genoeg even bijkomen en toen hoorde ik iets op de achtergrond een zoemend geluid.. de fan die ik nooit eerder heb gehoord en jaah ook het 6e temperatuur blokje :')
En sindsdien 6 blokjes nu bij traag rijden en 5 bij wat hogere snelheid:')
Hartstikke goed (en verstandig) om zo een beetje te oefenen. De meesten doen het na behalen van het rijbewijs nóóit meer. Draai de volgende keer ook een paar bochtjes / rondjes. :P :]
 
Jesus..street triple 765rs 18000 euro.
Is hij zoveel beter dan de vorige modellen ???
Ik kom van de 2013R.
Is de nieuwe beter? Jazeker
Heb je er 16K voor over? Dat kan je alleen zelf beoordelen. Een proefrit vertelt je al een hoop
 
Ik heb zelf de 2017r , rijd super en heeft genoeg vermogen en remt als een gek.
Denk dat er op de tijd niet extreem veel beter te maken is qua vermogen end dat merkbaar is voor ons op de openbare weg .en dan is 16a18 k een hoop geld .
 
Ik heb zelf de 2017r , rijd super en heeft genoeg vermogen en remt als een gek.
Denk dat er op de tijd niet extreem veel beter te maken is qua vermogen end dat merkbaar is voor ons op de openbare weg .en dan is 16a18 k een hoop geld .
Het grootste verschil is volgens mij de helingshoeksensor. En de tc en abs die daar op inspeelt. Het vermogen is met een flash prima op te lossen 2017+ komt dan rond de 140pk op het achterwiel.

Wel vind ik het nieuwe model wel erg mooi🤤
 
Zijn er in braband
Het grootste verschil is volgens mij de helingshoeksensor. En de tc en abs die daar op inspeelt. Het vermogen is met een flash prima op te lossen 2017+ komt dan rond de 140pk op het achterwiel.

Wel vind ik het nieuwe model wel erg mooi🤤
Hij is zeker mooi!!!
Schrok alleen van die prijs...
Techniek kost geld , wat is een betrouwbaar adres om te laten flashen? Vroeger was Ruud freriks een bekende en hoe zit het met je software voor je verschillende modussen ?
 
Zijn er in braband

Hij is zeker mooi!!!
Schrok alleen van die prijs...
Techniek kost geld , wat is een betrouwbaar adres om te laten flashen? Vroeger was Ruud freriks een bekende en hoe zit het met je software voor je verschillende modussen ?
Zo als hier boven genoemd druijf en madracing . De 2017-2019 is al volledig vrij te programmeren. Madracing is de eerste die heeft uitgevonden hoe je de 2020+ vrij kan programmeren. Hij is nu de mappen aan het maken. Over een paar weken verwacht hij dit gereed te hebben. Dan breng ik mijn motor er weer heen. Dan is alles aan te passen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan