Triumph Street Triple topic deel 24

De street rs is vrijwel ingereden.

Er staat nu 1550km op eerste beurtje gehad dus kan gas geven.

Waar ik benieuwd naar ben wat laat TC toe ik de verschillende rijmodussen?

Ik heb qua traction control niet veel gemerkt tussen de verschillende modes. In iedere mode slaat die aan wanneer het voorwiel los komt van de grond (wat lastig te doen is rainmode) Ik raad je aan om gewoon met sport (kronkelweg icoon?) te rijden. Beetje meer vermogen dan straat maar hij grijpt nog steeds gewoon in.
 
Ik heb qua traction control niet veel gemerkt tussen de verschillende modes. In iedere mode slaat die aan wanneer het voorwiel los komt van de grond (wat lastig te doen is rainmode) Ik raad je aan om gewoon met sport (kronkelweg icoon?) te rijden. Beetje meer vermogen dan straat maar hij grijpt nog steeds gewoon in.
Ik heb er inmiddels 2000km op staan de sport stand rijd idd prima op straat vermogen zat. Het is me nu even te koud/glad om track en rider te testen. Ik het voorjaar maar weer.
 
Op mijn Street triple rs heb ik nieuwe banden nodig. Welke adviseren jullie ? Ben geen race type maar wil wel lekker doorrijden. Op mijn tracer 700 hwb ik de michelin road 5 liggen en dat stuurt geweldig.
 
Op mijn Street triple rs heb ik nieuwe banden nodig. Welke adviseren jullie ? Ben geen race type maar wil wel lekker doorrijden. Op mijn tracer 700 hwb ik de michelin road 5 liggen en dat stuurt geweldig.
Waarom niet ook de road 5 hier dan? Ik heb toevallig s22's waar ik blij mee ben. Maar dat blijft persoonlijk
 
Op mijn Street triple rs heb ik nieuwe banden nodig. Welke adviseren jullie ? Ben geen race type maar wil wel lekker doorrijden. Op mijn tracer 700 hwb ik de michelin road 5 liggen en dat stuurt geweldig.

altijd makkelijk als je het antwoord zelf al geeft :+
 
@Tracer700 het blijft persoonlijk. Jouw gebruik klinkt als een sport-tour band en elk merk heeft die. Als je alleen bij warm en droog weer rijdt, kun je ook voor een sport band gaan.

Michelin en Bridgestone zijn erg verschillend qua karkas en dus feedback. De Michelin zacht, minder feedback, de Bridgestone hard, meer feedback. Meer is niet altijd beter, dat is persoonlijke voorkeur en gewenning.

Er is ook een apart bandentopic, volgens mij in het Techniek forum.
 
Ik heb de s22 onder mijn gsxr1000 '16 gehad en onder een BMW s1000r '14 top banden ook met regen. En je kan er prima een circuit dagje mee rijden. Ik rij nu nog met de standaard sp ik denk dat ik deze wel op de street hou voor het snelle stuurgedrag. Ik ben bang dat dat minder wordt met de s22.
 
Op mijn Street triple rs heb ik nieuwe banden nodig. Welke adviseren jullie ? Ben geen race type maar wil wel lekker doorrijden. Op mijn tracer 700 hwb ik de michelin road 5 liggen en dat stuurt geweldig.
Lees ff het grote bandentopic. Ik vind zelf de Road 5 een beetje te "duf" voor een moderne sportieve motor als de Street RS. Kies dan de Power 5 (of Power GP) als je Michelin wil.
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met het vervangen van de standaard veren van een 2010 Street Triple voorvork (niet instelbaar), door bijvoorbeeld een Hyperpro set.
Helaas heb ik weinig inzicht in de onderhoudshistorie, maar verwacht ik dat de voorvork niet heel veel liefde heeft gehad. Daarom wil ik de vork deze winter sowieso laten onderhouden.

Maar als die dan toch open is, kunnen er wellicht direct progressieve veren in komen. Ik mis nu wel wat gevoel met de voorkant.
 
Zijn er mensen die ervaring hebben met het vervangen van de standaard veren van een 2010 Street Triple voorvork (niet instelbaar), door bijvoorbeeld een Hyperpro set.
Helaas heb ik weinig inzicht in de onderhoudshistorie, maar verwacht ik dat de voorvork niet heel veel liefde heeft gehad. Daarom wil ik de vork deze winter sowieso laten onderhouden.

Maar als die dan toch open is, kunnen er wellicht direct progressieve veren in komen. Ik mis nu wel wat gevoel met de voorkant.
Geen ervaring specifiek met de triple maar wel met hyperpro-upgrades van 2 motoren.

Hyperpro progressieve veren is een betaalbare upgrade waarmee je voor weinig geld een slechte voorvork minder slecht maakt. Je krijgt een compromis tussen comfortabel en echte performance en een voorkant die vooral met hard remmen veel stabiliteit geeft.

Bij jouw street triple is de vering al redelijk ok en zal een service-beurt er al voor zorgen dat hij veel beter aan gaat voelen. Je kunt kiezen voor andere lineaire veren aangepast op je gewicht (indien nodig) en bij progressieve veren wordt het eerder anders, dan per sé beter. Ben je een 100% straatrijder en hecht je waarde aan comfort, dan zou ik zeggen dat progressieve voorveren de moeite waard zijn. Ben je een klaverbladracer en heb je ambities op het circuit, dan kun je beter wat meer investeren in een ander binnenwerk (cartridge) of de voorvork van een R erin schroeven.
 
  • Leuk
Waarderingen: EW33
Ik heb cartridges van een r 2009 ook mogen van mij weg totale uitverkoop😜
Maar volgens mij werkt dat niet in een standaard street omdat de r ook verstellers heeft onderaan in de vorkvoet met radiale klauwen de standaard street heeft axiale klauwen en andere voeten zonder verstellers.
De andreanni cartridge die ik nu heb in men r heeft alle verstelling bovenaan op de poten zitten.
Maar of die compatibel zijn in een niet r vork durf ik niet zeggen.
 
Ik heb cartridges van een r 2009 ook mogen van mij weg totale uitverkoop😜
Maar volgens mij werkt dat niet in een standaard street omdat de r ook verstellers heeft onderaan in de vorkvoet met radiale klauwen de standaard street heeft axiale klauwen en andere voeten zonder verstellers.
De andreanni cartridge die ik nu heb in men r heeft alle verstelling bovenaan op de poten zitten.
Maar of die compatibel zijn in een niet r vork durf ik niet zeggen.
Ik bedoelde ook niet het binnenwerk van de R, maar de complete voorkant inclusief remklauwen etc.
 
Laatst bewerkt:
Dank voor je reactie @lennart0r . Ben wel voornemens om sowieso 1x per jaar een circuitdag te pakken maar circuitambities is een groot woord.
Dank voor je reactie @lennart0r . Ben wel voornemens om sowieso 1x per jaar een circuitdag te pakken maar circuitambities is een groot woord.
Ik heb redelijk wat circuitdagen met hyperpro voorvering gereden en dat gaat gewoon prima hoor.
 
Kan ik hier nog iemand blij maken met een originele uitlaat van een Street Triple R 2013 en/of een originele kentekenplaathouder?
Mogen voor een zacht prijsje weg.

IMG_20210406_164147.jpg
IMG_20210406_170653 (2).jpg
 
Ik heb redelijk wat circuitdagen met hyperpro voorvering gereden en dat gaat gewoon prima hoor.
Zelf met een cbr 600f 2006 regelmatig op het circuit geweest hier had ik ook hyperpro in laten zetten. Stuurde echt prima. Ik reed er een stuk sneller mee dan m'n s1000r 2014 die ik toen ook bezat.
 
Ik heb de s22 onder mijn gsxr1000 '16 gehad en onder een BMW s1000r '14 top banden ook met regen. En je kan er prima een circuit dagje mee rijden. Ik rij nu nog met de standaard sp ik denk dat ik deze wel op de street hou voor het snelle stuurgedrag. Ik ben bang dat dat minder wordt met de s22.
Toch even kort op reageren, ik had op mijn 2011 R Diablo Rosso 3's, puntig en nerveus. Nu S22's, welliswaar moet je die iets meer een bocht in duwen maar ze geven mij veeeeeeel meer vertrouwen.
 
Grappig, de Rosso 3 heb ik op een andere motor gehad en die zou ik absoluut niet bestempelen als nerveus. Zelfs zoveel vertrouwen dat ik op Zandvoort direct uit de pitstraat met volledig koude banden een kneedown kon doen in de Tarzanbocht.
 
Grappig, de Rosso 3 heb ik op een andere motor gehad en die zou ik absoluut niet bestempelen als nerveus. Zelfs zoveel vertrouwen dat ik op Zandvoort direct uit de pitstraat met volledig koude banden een kneedown kon doen in de Tarzanbocht.
Banden is toch wel een persoonlijk ding als je je banden vertrouw rij je een stuk vloeiender en voelen de banden ook beter. Zelf rij ik ook nogwel eens met de Michelin pp 2ct ook op het circuit. De banden bestaan al erg lang maar voor trainingsdagen zijn ook die nog prima. Laat staan voor op straat. Eerste bocht KD doe ik dan niet koud... ;)
 
Grappig, de Rosso 3 heb ik op een andere motor gehad en die zou ik absoluut niet bestempelen als nerveus. Zelfs zoveel vertrouwen dat ik op Zandvoort direct uit de pitstraat met volledig koude banden een kneedown kon doen in de Tarzanbocht.
Moet zeggen dat ik ze onder mijn Dorsoduro ook meer dan prima vond. En toch gaven ze me op de Street niet het vertrouwen.
Blijft een gevoel en verschilt dus duidelijk per mens en motor.
 
Terug
Bovenaan Onderaan