Triumph Street Triple topic deel 24

Advies gevraagd van de sleutelaars alhier!
Heb vandaag de klepspeling opgemeten. Uitlaatzijde zit nog goed: 0.27 gaat moeizaam, 0.28 glijd er bijna tussendoor.
Op de Inlaatzijde heb ik een verschil tussen de twee kleppen gemeten op cilinder 1 en cilinder 3 komt in de buurt van 0.20.

Mijn vraag: zijn deze waardes reden tot shims?


Inlaat is prima, uitlaat zou ik wel doen. Door klepinslag worden deze spelingen nog kleiner over tijd/km’s. Op 0.30 zetten minimaal. Mij moet er weer 20dkm tegen kunnen voor je weer klepspeling gaat meten.
 
Thanks guys. Eerste keer dat ik zelf klepspeling check doe, onwijs leerzaam wel :+
Ik las de getallen als 'lager is beter', maar dit is dus exact andersom als ik het nu wel goed begrijp.

een speling waar 0.27 moeizaam doorheen gaat, is geen speling waar 0.28 doorheen glijdt :+
Dit was dus andersom.

de speling mag 0.20 zijn, als je 20 of minder (maar meer dan 10) meet dan is het goed.
Check!
Inlaat is prima, uitlaat zou ik wel doen. Door klepinslag worden deze spelingen nog kleiner over tijd/km’s. Op 0.30 zetten minimaal. Mij moet er weer 20dkm tegen kunnen voor je weer klepspeling gaat meten.
Dank voor je verhelderende antwoord. Dan nog een vraag van mijn kant: waarom zou je hem dan niet op .325 zetten?
 
Thanks guys. Eerste keer dat ik zelf klepspeling check doe, onwijs leerzaam wel :+
Ik las de getallen als 'lager is beter', maar dit is dus exact andersom als ik het nu wel goed begrijp.


Dit was dus andersom.


Check!

Dank voor je verhelderende antwoord. Dan nog een vraag van mijn kant: waarom zou je hem dan niet op .325 zetten?

Hij zegt toch ook minimaal :+
 
Ja is in principe wel, alleen wat @RoyalClub al zegt, probeer dat maar eens 😅. Dat is niet heel makkelijk en je schiet er gauw overheen. Om veel frustratie te voorkomen en dat je 20x de nokkenassen er in en uit haalt, is rond de 0.300t/m0.325 prima (lees 0.295 is ook goed 😉)

Ps: de cradle volgens specificaties plaatsen! Doe je dit niet, dan is kans op schade groot aanwezig. Dus torquesleutel gebruiken en de juiste volgorde aanhouden wat in het wphb staat.
 
Ja is in principe wel, alleen wat @RoyalClub al zegt, probeer dat maar eens 😅. Dat is niet heel makkelijk en je schiet er gauw overheen. Om veel frustratie te voorkomen en dat je 20x de nokkenassen er in en uit haalt, is rond de 0.300t/m0.325 prima (lees 0.295 is ook goed 😉)

Ps: de cradle volgens specificaties plaatsen! Doe je dit niet, dan is kans op schade groot aanwezig. Dus torquesleutel gebruiken en de juiste volgorde aanhouden wat in het wphb staat.

cradle is nokkenasbrug?
 
en, veel success met exact op 0.325 parkeren :+
Haha. Ik stuur een foto als het me gelukt is. Zou er niet op wachten ;)
Ja is in principe wel, alleen wat @RoyalClub al zegt, probeer dat maar eens 😅. Dat is niet heel makkelijk en je schiet er gauw overheen. Om veel frustratie te voorkomen en dat je 20x de nokkenassen er in en uit haalt, is rond de 0.300t/m0.325 prima (lees 0.295 is ook goed 😉)

Ps: de cradle volgens specificaties plaatsen! Doe je dit niet, dan is kans op schade groot aanwezig. Dus torquesleutel gebruiken en de juiste volgorde aanhouden wat in het wphb staat.
Thanks voor de heads up. Ik moet dus nog even een kleine momentsleutel hiervoor fixen alvast.
 
Haha. Ik stuur een foto als het me gelukt is. Zou er niet op wachten ;)

Thanks voor de heads up. Ik moet dus nog even een kleine momentsleutel hiervoor fixen alvast.

Koop er dan 1 met een dun handvat. De meeste kleine momentsleutels hebben een dik handvat en dat zit je in de weg als je wilt torque en het blok zit nog in het frame.
 
Haha. Ik stuur een foto als het me gelukt is. Zou er niet op wachten ;)

Thanks voor de heads up. Ik moet dus nog even een kleine momentsleutel hiervoor fixen alvast.

Oh ja, draai (na vervangen van de shims) de krukas een paar keer rond voor dat je opnieuw gaat meten. Zo krijg je een nauwkeurig meting, omdat de shims beter op hun plaats zit.
 
😄 heel herkenbaar 😅

Of een paar uur zoeken naar een half maantje die wegspringt tijdens het monteren van een klep 🤬😅
Ik kwam er achter toen het shimmetje vrolijk de olieretour in rolde bij een s1000rr. Heel dapper nog zitten vissen met een magneet pen maar geen beet. Toen een paar oliekanaal pluggen losgedraaid maar ook daar zag ik m niet. Uiteindelijk de luchtspuit maar op die retour gezet en toen hoorde ik m in de carterpan vallen. Helaas wel achter een nokje van de hittebescherming dus de uitlaat en de pan moesten er echt af :')
 
Hey all! Ik overweeg om mijn achtervering wat zachter te zetten gezien deze (naar mijn idee) erg strak staat gesteld en ik met mijn nog geen 70 kilo amper inzak. Hebben jullie tips hoe ik hem het beste kan controleren/opnieuw afstellen? Thanks!
 
Hallo Triumph liefhebbers!
Ik zit in overweging om een street triple R te kopen. Mijn budget is niet het ruimste momenteel. Nu heb ik er een gezien uit 2012 met 50000km voor +-5k.
50000 is niet weinig, maar wat ik lees zijn de blokken best oke. Hebben jullie advies waarom dit wel of niet te doen?
En wat de mindere punten zijn?
Ik hoor het graag, alvast bedankt👍🏻
 
Goed letten op de straat van onderhoud. Je kunt beter een motor van 5500 kopen die 100% goed is en kort geleden aantoonbaar onderhoud heeft gehad dan een motor van 4500 die toe is aan een grote beurt en met versleten banden, ketting, remmen etc.
 
Hallo Triumph liefhebbers!
Ik zit in overweging om een street triple R te kopen. Mijn budget is niet het ruimste momenteel. Nu heb ik er een gezien uit 2012 met 50000km voor +-5k.
50000 is niet weinig, maar wat ik lees zijn de blokken best oke. Hebben jullie advies waarom dit wel of niet te doen?
En wat de mindere punten zijn?
Ik hoor het graag, alvast bedankt👍🏻
Kan prima, en wat hier al gezegd werd, beter een goed (aantoonbaar) onderhouden fiets met veel km's dan een verwaarloosde met weinig. Let wel op dat bij deze km standen je op wat meer punten aandacht moet hebben zoals remschijven, lagers, etc.
 
Met alle respect, ik zou mezelf nog wat tijd gunnen, ik kocht 2 jaar geleden een 2011 R voor 6200,- en die had 7200 gelopen.
Natuurlijk een hoop geluk, maar 5000 voor een fiets met 50k gelopen...ik zou nog even verder kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan