Triumph Street Triple topic deel 24

Wat was er gebeurd en wat was de oplossing,

Zie post #4994. De motor was in de soep gelopen. De oplossing was om er een nieuwe in te doen, haha. (Lachen als een boer met kiespijn nog :P)

Ik ben sinds gisteren trouwens ook Street Triple-eigenaar! Een 2011 in race-uitvoering met alles erop en eraan wat je zou willen op het circuit, maar geen kenteken. Misschien dat sommigen hem op marktplaats hebben zien staan. Ik heb nog geen goede foto, maar die komt later wel!

Gefeliciteerd!! *O* Foto'tje is meer dan welkom.
 
Na ~1000km met de street kan ik concluderen dat ik als een (light weight)hooligan ben gaan rijden sinds ik de motor heb.

Is dit nieuwigheid of is dit inherent aan het rijden op een naked? 8)7 :+
 
Dit is hem: ik heb er 4 meter op gereden vanaf de aanhanger naar m'n huis, nu is het wachten tot de volgende circuitdag om daar de hooligan uit te hangen :)

20200716_124448.jpg
20200716_124409.jpg
 

Bijlagen

  • 20200716_124318.jpg
    20200716_124318.jpg
    1,7 MB · Weergaven: 12
Bijzonder apparaat zo!

Wel heel gaaf met dat dash en te zo 1,2,3, te spotten goodies. Ben benieuwd hoe dat rijdt op het circuit.
 
Hi allemaal!

ik heb nu net een jaar mijn motorrijbewijs en sinds 11 maanden een Street triple 765RS. Helemaal blij mee natuurlijk, alleen begint het nu toch wel te kriebelen om er een andere uitlaat onder te schroeven. Ik twijfel tussen een SC-Project S1 (zonder e-keur) en een BODIS Duobolico (met e-keur).

Waar ik echter benieuwd naar ben, is hoe streng er in Nederland gecontroleerd wordt op e-keurmerken en/of geluidsniveau. De S1 klinkt namelijk onwijs gaaf, maar is wel wat luid. De BODIS is niet veel luider dan origineel, maar heeft vooral een diepere klank.

ik rij overigens geen circuit, alleen openbare weg. Er zit al een Arrow uitlaat onder de STriple
Wat zouden jullie kiezen?
 

Bijlagen

  • striple.jpg
    striple.jpg
    106,9 KB · Weergaven: 16
Hi allemaal!

ik heb nu net een jaar mijn motorrijbewijs en sinds 11 maanden een Street triple 765RS. Helemaal blij mee natuurlijk, alleen begint het nu toch wel te kriebelen om er een andere uitlaat onder te schroeven. Ik twijfel tussen een SC-Project S1 (zonder e-keur) en een BODIS Duobolico (met e-keur).

Waar ik echter benieuwd naar ben, is hoe streng er in Nederland gecontroleerd wordt op e-keurmerken en/of geluidsniveau. De S1 klinkt namelijk onwijs gaaf, maar is wel wat luid. De BODIS is niet veel luider dan origineel, maar heeft vooral een diepere klank.

ik rij overigens geen circuit, alleen openbare weg. Er zit al een Arrow uitlaat onder de STriple
Wat zouden jullie kiezen?

Mooie fiets! Ik zou lekker de Arrow eronder laten, mooi compromis en de mooiste voor deze fiets, vind ik. De tolerantie naar luide uitlaten daalt helaas met dag, niet alleen bij oom agent, maar zeker bij bewoners langs mooie motorroutes en hun vertegenwoordigers in gemeenteraden -O-.

Ik heb hiervoor een Scorpion zonder killer onder m'n fiets gehad, maar die was gewoon asociaal luid. Nu een Arrow eronder met de killer er in en dat bevalt perfect. Genoeg geluid om het leuk te maken, maar stil genoeg om het beschaafd te houden.
 
Na ~1000km met de street kan ik concluderen dat ik als een (light weight)hooligan ben gaan rijden sinds ik de motor heb.

Is dit nieuwigheid of is dit inherent aan het rijden op een naked? 8)7 :+
Ken het wel een beetje, maar bij een street triple is het wel extreem, hij is zo licht en wendbaar dat het echt als speelgoed voelt, en dus heb je wel eens de neiging om iets vaker op een wiel over drempels te gaan of kijken hoe ver je er overheen kunt springen, om maar eens wat te noemen. Bij een z900 was dat een stuk minder.
 
Ken het wel een beetje, maar bij een street triple is het wel extreem, hij is zo licht en wendbaar dat het echt als speelgoed voelt, en dus heb je wel eens de neiging om iets vaker op een wiel over drempels te gaan of kijken hoe ver je er overheen kunt springen, om maar eens wat te noemen. Bij een z900 was dat een stuk minder.

Ik heb toch ook wel heel vaak moeite om mijn gas in te houden. Ik probeer het zo weinig hooligan mogelijk te doen. Al gaat het soms wel een km/per uur te snel O-)
 
Zo weer een oud bekende terug in de groep, de oude van Beastie_boys18, hij heeft hem twee jaar geleden verkocht aan iemand die nog geen 1500km ermee heeft gereden. Nog overwogen om een nieuwere/splinternieuwe RS aan te schaffen maar zo hielden we budget over voor nog een motor :p

Wel een klassieke fout gemaakt, ketting niet gecontroleerd voor aankoop en deze is op sommige stukken uitgerekt/langer. Iemand tips welk ketting set ik moet aanschaffen? Ik wil wel weer een gedempt voortandwiel en een achtertandwiel die er leuk uitziet en lang mee gaat (geen alu dus)

RfrAnuD.jpg

Veel plezier ermee. Hoop dat er nu meer mee gereden wordt, maar wat ik ervan heb gehoord komt dat helemaal goed:] Als ik genoeg geld had zou ik hem zo terug kopen:9~
 
Ik vind het met de Street nog wel meevallen. Ja, het nodigt wel uit om een beetje gek te doen, maar er zijn fietsen waar het nog erger is. Dan is standje gas erop de enige manier waarop het lekker rijdt.... :+
 
Eeeerst een verkenningsrondje, dan pas het gas open jengelen ;)

Maar ja, het geluid vanaf een bepaald toerental helpt niet echt om braaf te zijn :+
 
leuk speelgoed, kun je aardig wat mensen op de kleinere circuits helemaal zoek mee rijden verwacht ik, nog wat gepland staan binnenkort?
Op Mettet in Belgie werd ik ook compleet zoekgereden, en afgesneden door zon klote street, 2e linker bocht na het rechte stuk kon ik m weer voorbij, omdat ie in de berm lag :+
 
Ik heb het alarm systeem (datatool s4) verwijderd, wat een simpele klus is.

Stap 1: zet het alarm in service mode (anders wordt je gek van het gepiep!). Klik het alarm uit en zet het contact aan. Druk de zwarte en grijze knop in van de "afstandbediening" na 10 seconden klinkt er een piep. Als de motor nu van het contact wordt gehaald zal het alarmsysteem niet activeren.

Stap 2: Maak de alarm unit los. Deze zit vast met een rubberbandje.

Stap 3: Knip de krimpkous van de connector af en maak de connector los (deze is verbonden met de kabelboom).

Stap 4: Trek het magneetje van de zijkant af en van de onderkant van de zitting. Dit is de tweede draad die "verbonden is met de motor"

Stap 5: "peuter" de pinnetjes los uit de connector (met een hele kleine schroeverdraaier of haarpin) van het alarm en knip er 4 vanaf.

Stap 6: Maak van deze 4 draadjes, 2 draadjes (solderen en een krimpkousje).

Stap 7: Verbind pinnetjes 1 & 2 en 3 & 5.

Stap 8: plaats de connector terug.

Stap 9: Profit!

Nieuwe meetwaardes met een opgeladen accu:

Contact uit: 13,0 V
Contact aan: 12,3 V
Stationair: 14,1
Tijdens de start: 11,0 V (laagste gemeten).

Het voltage daalt nog steeds hard met het contact aan. Maar verder lijkt alles normaal te functioneren. Ik ben geneigd dit zo te laten.

Nogmaals bedankt voor alle replies en tips. Ik hoop dat deze guide iemand kan helpen.




IMG_20200710_215410[1].jpg



IMG_20200710_215357[1].jpg



IMG_20200714_203147[1].jpg



IMG_20200710_215423[1].jpg
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan