Triumph Street Triple topic deel 24

Nou ik heb een mini rondje gedaan maar weer was beetje mwah; qua koppel/vermogen merk ik niet echt verschil, maar de '20 klinkt wat potenter en de laagste versnellingen zijn korter, de combinatie maakt drempels wat leuker dan met de '17. Zeker met de slappe schokbreker hoef je maar een klein beetje gas en een klein rukje aan het stuur te geven en je gaat keurig op een wiel die drempel af. QS is beter gekalibreerd, bak is iets fijner en de blipper is leuk speelgoed. Rijwielgedeelte/remmen enz is verder exact hetzelfde, demping staat wel wat anders. Dashboard is niet af te lezen (andere layouts, vond ik niet direct beter maar wellicht ook wennen). Supercorsa's zijn niet de beste intermediates. ABS/TC heb ik niet getest, in mijn rondje van 10 km al 3 ongelukken gezien, ik wilde er geen 4 van maken. Als je nu een nieuwe gaat halen zou ik voor de '20 gaan als het <1500 euro scheelt, maar ik zou er geen '17 voor inruilen.

Overigens qua het inlaatkleppen-debacle, er stonden 3 2017 street triple rs'en te wachten op een beurt/net klaar van beurt bij die zaak en ze hadden er nog geen enkele gehad die stukgelopen was, nu maakt een zwaluw geen zomer, maar de kans dat het je overkomt lijkt dus niet enorm te zijn op basis van de motoren die zij in onderhoud hebben.

Verder ook nog ff een rondje met een z900 gedaan, maar dat was het niet voor mij. Misschien als ik langere afstanden zou rijden dat het een ander verhaal zou zijn, maar voor die paar blokjes om die ik rijd heb ik liever een machine die wat minder vriendelijk is.
 
Laatst bewerkt:
Nou ik heb een mini rondje gedaan maar weer was beetje mwah; qua koppel/vermogen merk ik niet echt verschil, maar de '20 klinkt wat potenter en de laagste versnellingen zijn korter, de combinatie maakt drempels wat leuker dan met de '17. Zeker met de slappe schokbreker hoef je maar een klein beetje gas en een klein rukje aan het stuur te geven en je gaat keurig op een wiel die drempel af. QS is beter gekalibreerd, bak is iets fijner en de blipper is leuk speelgoed. Rijwielgedeelte/remmen enz is verder exact hetzelfde, demping staat wel wat anders. Dashboard is niet af te lezen (andere layouts, vond ik niet direct beter maar wellicht ook wennen). Supercorsa's zijn niet de beste intermediates. ABS/TC heb ik niet getest, in mijn rondje van 10 km al 3 ongelukken gezien, ik wilde er geen 4 van maken. Als je nu een nieuwe gaat halen zou ik voor de '20 gaan als het <1500 euro scheelt, maar ik zou er geen '17 voor inruilen.

Overigens qua het inlaatkleppen-debacle, er stonden 3 2017 street triple rs'en te wachten op een beurt/net klaar van beurt bij die zaak en ze hadden er nog geen enkele gehad die stukgelopen was, nu maakt een zwaluw geen zomer, maar de kans dat het je overkomt lijkt dus niet enorm te zijn op basis van de motoren die zij in onderhoud hebben.

Verder ook nog ff een rondje met een z900 gedaan, maar dat was het niet voor mij. Misschien als ik langere afstanden zou rijden dat het een ander verhaal zou zijn, maar voor die paar blokjes om die ik rijd heb ik liever een machine die wat minder vriendelijk is.
Ook met km standen zoals bij die stukgelopen motoren? Of het unieke gevallen zijn geweest... tsja zou goed zijn als triumph er een keer op reageert. Maar ik laat de motor er niet voor staan.
 
Is dat wat op MCT?
Was vorige week vlakbij, ging karten 👍
Zelf nooit met MCT gereden, wel enkele keren met instructeurs van MCT gepraat op circuitdagen omdat ze bijvoorbeeld toevallig naast ons stonden. Aardige, behulpzame mensen en wisten er echt wel voldoende van, maar als je Assen onder de 2 minuten of zolder onder de 1:50 rijdt is het niet de juiste organisatie voor je was mijn idee, maar dit is wel 2 of 3 jaar geleden en ik heb er dus zelf nooit mee gereden. Focus ligt meer op de mensen die sporadisch circuit rijden of nog niet zo vaak hebben circuit gereden. Als je in die groep valt zou ik er lekker rondjes mee gaan rijden.
Ook met km standen zoals bij die stukgelopen motoren? Of het unieke gevallen zijn geweest... tsja zou goed zijn als triumph er een keer op reageert. Maar ik laat de motor er niet voor staan.
Ik had geen km standen of wat, maar het is in ieder geval een indicatie dat de kans klein is dat ze allemaal de soep in lopen, anders moeten ze er daar minimaal een gehad hebben en waarschijnlijk meer.
 
Laatst bewerkt:
Wat heeft jullie voorkeur voor banden? Ik kom nu van de Diablo Rosso 3 af.
Ik verwacht goede grip onder een hoek uiteraard, levensduur is minder belangrijk en ik 'gok' dat ik een echte sportband al een Supercorsa niet op temperatuur houd.
 
Ik ben zelf erg te spreken over de Dunlop Sportsmarts. Heb er nu Mk3 onder, prima sportieve straatband, goed mee te vegen en gaat ook wel een tijdje mee. Nog geen ervaring in de regen met de Mk3, maar de Sportsmart 2 deed dat prima, dus dat zal ook wel goed zitten.
 
Wat heeft jullie voorkeur voor banden? Ik kom nu van de Diablo Rosso 3 af.
Ik verwacht goede grip onder een hoek uiteraard, levensduur is minder belangrijk en ik 'gok' dat ik een echte sportband al een Supercorsa niet op temperatuur houd.

Welke supercorsa doel je op? Een SP kan je prima mee op straat rijden. Anders zou je ook nog kunnen kijken naar een Rosso Corsa II...
Een supercorsa SC mag je officieel mee op straat, maar als je niet 90% van de tijd in het droog aan het gummen bent denk ik dat de meerwaarde zeer gering is.
Op het circuit zijn ze wel heerlijk :9~:]

Verder heb ik net als Coenster ervaring met Dunlop sportsmart (2). Fijne band, goede levensduur. Zelf niet mee op het circuit gereden.
 
Laatst bewerkt:
Supercorsa SC mag wel op straat, ik zou het alleen afraden voor de meeste rokers . Een SP rijd je op straat wel warm en dan stuurt dat heerlijk. Metzeler K3 is vergelijkbaar.

De Rosso 3 is al een erg goede band, wat beviel daar wel en niet aan? De hierboven genoemde banden zijn leuk, daarnaast kun je ook de Metzeler M9RR, Dunlop Sportsmart TT, Michelin Power 5 of Power GP en Bridgestone S22 of RS11 overwegen. Allemaal goed en net iets anders.
 
Is dat wat op MCT?
Was vorige week vlakbij, ging karten 👍

Treintjerijden achter een voorrijder, dus hangt erg af van je groepje hoe snel het gaat. Maar moet zeggen dat we een leuk groepje hadden waarvan de meeste ook op het asfalt bleven dit keer :)

't is ook gelijk een stuk goedkoper dan Assen... en minder vroeg opstaan :+
 
Treintjerijden achter een voorrijder, dus hangt erg af van je groepje hoe snel het gaat. Maar moet zeggen dat we een leuk groepje hadden waarvan de meeste ook op het asfalt bleven dit keer :)

't is ook gelijk een stuk goedkoper dan Assen... en minder vroeg opstaan :+
Zie ik nu een instructeur die gaat off-roaden?
 
Oh shit, wat vreemd want hij ging juist zo lekker die bocht door.

Was een combinatie van te vroeg insturen en de witte lijn raken die minder grip geeft dan het asfalt. Wel balen, hij zou eigenlijk vandaag op Assen rijden met die motor, dat zat er niet meer in... Radiateur lek. Maar zelf niet echt letsel, wel een arm die wat stijf werd. (De vorige die ik er af zag gaan brak z'n sleutelbeen... kan dus erger).

En ja de voorrijder kwam ook even aan de slinger in de eerste ronde van de laatste sessie, hij pakte een pylon mee en toen deed de S1000RR even alsof ie een S1000XR was.

Op het rechte stuk legt MCT altijd een chicane neer, zodat de topsnelheid een beetje binnen perken blijft. Maar ik heb dat ding meer ellende zien veroorzaken dan oplossen eigenlijk. Bij de briefing wordt dan steeds gezegd dat het een eis is van de verhuurder... Maar andere bij organisaties heb ik hem nog nooit gezien.
 
Zo weer een oud bekende terug in de groep, de oude van Beastie_boys18, hij heeft hem twee jaar geleden verkocht aan iemand die nog geen 1500km ermee heeft gereden. Nog overwogen om een nieuwere/splinternieuwe RS aan te schaffen maar zo hielden we budget over voor nog een motor :p

Wel een klassieke fout gemaakt, ketting niet gecontroleerd voor aankoop en deze is op sommige stukken uitgerekt/langer. Iemand tips welk ketting set ik moet aanschaffen? Ik wil wel weer een gedempt voortandwiel en een achtertandwiel die er leuk uitziet en lang mee gaat (geen alu dus)

RfrAnuD.jpg
 
Laatst bewerkt:
Treintjerijden achter een voorrijder, dus hangt erg af van je groepje hoe snel het gaat. Maar moet zeggen dat we een leuk groepje hadden waarvan de meeste ook op het asfalt bleven dit keer :)

't is ook gelijk een stuk goedkoper dan Assen... en minder vroeg opstaan :+
Dit is filmpje op PVI en niet op MCT ?
 
Ik ben zelf erg te spreken over de Dunlop Sportsmarts. Heb er nu Mk3 onder, prima sportieve straatband, goed mee te vegen en gaat ook wel een tijdje mee. Nog geen ervaring in de regen met de Mk3, maar de Sportsmart 2 deed dat prima, dus dat zal ook wel goed zitten.

Zie en hoor de SS2 en MK3 vaker vallen hier en van anderen, maar eens proberen. Wat is het verschil tussen deze 2? Puur evolutie?
 
Zie en hoor de SS2 en MK3 vaker vallen hier en van anderen, maar eens proberen. Wat is het verschil tussen deze 2? Puur evolutie?
Evolutie, maar de 2 is best wel oud intussen, neem aan dat je de 2 max bedoelt of de 3, waartussen de verschillen wat minder groot zijn; Heb zelf de 2 max waarover ik tevreden ben, prima band, maar als ik de testen moet geloven ben je beter af met een S22:
 
Laatst bewerkt:
Zo weer een oud bekende terug in de groep, de oude van Beastie_boys18, hij heeft hem twee jaar geleden verkocht aan iemand die nog geen 1500km ermee heeft gereden. Nog overwogen om een nieuwere/splinternieuwe RS aan te schaffen maar zo hielden we budget over voor nog een motor :p

Wel een klassieke fout gemaakt, ketting niet gecontroleerd voor aankoop en deze is op sommige stukken uitgerekt/langer. Iemand tips welk ketting set ik moet aanschaffen? Ik wil wel weer een gedempt voortandwiel en een achtertandwiel die er leuk uitziet en lang mee gaat (geen alu dus)

RfrAnuD.jpg
Ff bij Jos Smith motoren kijken, hebben mooie sets met JT tandwielen met tegenwoordig voortandwielen met rubber erop .
 
Update:
Na het weer vastzetten van de accu pool (nu met borgmoer).

Vandaag het eea gemeten:
(alle voltages gemeten over de accu)
Geen contact: 12,6 V
Contact aan: 11,9 V
Stationair: 14,0 V
@5k rpm: 14,1 V
@8K rpm: 14,1 V

Dit lijkt normaal. Wel draait de motor niet lekker, om het eea duidelijker te maken heb ik een filmpje gemaakt:


Wederom bedankt voor jullie input!
Ik vind 12,6 volt wat aan de lage kant, en hoe is de spanning tijdens het starten? zegt veel over hoe goed je accu nog is, dan mag tie eigenlijk niet onder de 10 volt zakken, 14 volt laad vermogen is wel ok.
 
Helaas wat minder goed nieuws dit keer. Lang heb ik namelijk niet kunnen genieten van de S22's en de gashendel modificatie..

Nadat ik hem gister avond heb opgehaald ging na 5 minuten rijden het olielampje knipperen als ik een hobbel over reed. Deze ging wel direct weer uit. Toen ben ik huiswaarts gekeerd, maar helaas, na nog geen 5 minuten hoorde ik ineens bizarre geluiden van metaal op metaal.

De motor direct langs de kant gezet en de ANWB gebeld. Die hebben mij en de motor netjes thuis af gezet (hulde voor de service!). Vanochtend is de motor opgehaald door de garage. Zojuist gebeld en te horen gekregen dat er bij het weg laten vloeien van de olie grote metalen splinters en brokken mee zijn gekomen. Met andere woorden; einde oefening.

De grote beurt is ± 6000 kilometer geleden uitgevoerd. Motor heeft altijd tijdig (en goed) onderhoud gehad. Nooit gekke dingen gehad. Ik sta met m'n bek vol tanden..Ik wilde dit even van mij afschrijven, want dit betekent dat het motorseizoen er voor mij op zit.

Iemand tips m.b.t. de afwikkeling hiervan? Onderdelen los verkopen? Suggesties?

Thanks!

Na 6 weken weer de eerste rit gemaakt. Kost wat maar dan heb je ook wat. Zo blij als een kind in een snoep winkel *O*.

109726378_586390968739597_3286758076063366395_n.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan