Nou ik heb een mini rondje gedaan maar weer was beetje mwah; qua koppel/vermogen merk ik niet echt verschil, maar de '20 klinkt wat potenter en de laagste versnellingen zijn korter, de combinatie maakt drempels wat leuker dan met de '17. Zeker met de slappe schokbreker hoef je maar een klein beetje gas en een klein rukje aan het stuur te geven en je gaat keurig op een wiel die drempel af. QS is beter gekalibreerd, bak is iets fijner en de blipper is leuk speelgoed. Rijwielgedeelte/remmen enz is verder exact hetzelfde, demping staat wel wat anders. Dashboard is niet af te lezen (andere layouts, vond ik niet direct beter maar wellicht ook wennen). Supercorsa's zijn niet de beste intermediates. ABS/TC heb ik niet getest, in mijn rondje van 10 km al 3 ongelukken gezien, ik wilde er geen 4 van maken. Als je nu een nieuwe gaat halen zou ik voor de '20 gaan als het <1500 euro scheelt, maar ik zou er geen '17 voor inruilen.
Overigens qua het inlaatkleppen-debacle, er stonden 3 2017 street triple rs'en te wachten op een beurt/net klaar van beurt bij die zaak en ze hadden er nog geen enkele gehad die stukgelopen was, nu maakt een zwaluw geen zomer, maar de kans dat het je overkomt lijkt dus niet enorm te zijn op basis van de motoren die zij in onderhoud hebben.
Verder ook nog ff een rondje met een z900 gedaan, maar dat was het niet voor mij. Misschien als ik langere afstanden zou rijden dat het een ander verhaal zou zijn, maar voor die paar blokjes om die ik rijd heb ik liever een machine die wat minder vriendelijk is.
Overigens qua het inlaatkleppen-debacle, er stonden 3 2017 street triple rs'en te wachten op een beurt/net klaar van beurt bij die zaak en ze hadden er nog geen enkele gehad die stukgelopen was, nu maakt een zwaluw geen zomer, maar de kans dat het je overkomt lijkt dus niet enorm te zijn op basis van de motoren die zij in onderhoud hebben.
Verder ook nog ff een rondje met een z900 gedaan, maar dat was het niet voor mij. Misschien als ik langere afstanden zou rijden dat het een ander verhaal zou zijn, maar voor die paar blokjes om die ik rijd heb ik liever een machine die wat minder vriendelijk is.
Laatst bewerkt: