Triumph Street Triple topic deel 24

Tja het komt vaker voor schijnt het. Typisch dat ze in de moto2 amper ploffen. Die krijgen aardig op hun donder. Nu gaan die elk raceweekend uit elkaar maar toch..
Ik ga ervan uit dat die jongens in de moto2 met titanium klepjes rijden en een wat rijker mengsel hebben ;). Daarnaast is het sowieso erg slecht van Triumph, waarschijnlijk wisten ze bij de 1e motor al dat die naar motorrad ging voor een duurtest, dus dat was sowieso al geen maandagmorgen exemplaar. De 2e moeten ze helemaal geweten hebben dus dat ook die faalt is echt geen beste prestatie van ze.

wacht maar tot je wat vibraties in je voetsteunen gaat voelen, kijken hoe comfortabel die fluitketel van nog fahrt })})
ik voel wel vaker vibraties in de voetsteunen, maar dat is gewoon omdat ze zo comfortabel laag staan :+ .
 
Ik ga ervan uit dat die jongens in de moto2 met titanium klepjes rijden en een wat rijker mengsel hebben ;). Daarnaast is het sowieso erg slecht van Triumph, waarschijnlijk wisten ze bij de 1e motor al dat die naar motorrad ging voor een duurtest, dus dat was sowieso al geen maandagmorgen exemplaar. De 2e moeten ze helemaal geweten hebben dus dat ook die faalt is echt geen beste prestatie van ze.


ik voel wel vaker vibraties in de voetsteunen, maar dat is gewoon omdat ze zo comfortabel laag staan :+ .
Klopt helemaal ;)
Screenshot_20200616-214039_Chrome.jpg

Zeker waar over dat mengsel staat standaard ook veel te arm. Daarom reed ik met een Rapidbike module.
In Amerika zijn er ook al een aantal gevallen en hier op het forum ook al 1.. Maar Triumph wil nog niet erkennen dat het een structureel probleem is.
 
Klopt helemaal ;)
Bekijk bijlage 1513310
Zeker waar over dat mengsel staat standaard ook veel te arm. Daarom reed ik met een Rapidbike module.
In Amerika zijn er ook al een aantal gevallen en hier op het forum ook al 1.. Maar Triumph wil nog niet erkennen dat het een structureel probleem is.

Dacht dat alleen MV Agusta z'n laatste testkilometers door klanten liet doen, beetje jammer als Triumph dit Italiaanse trekje over gaat nemen...
 
Ik probeer redenen te verzinnen waardoor dit mij niet gaat overkomen, laat me nou :D Lijkt me knap lullig als straks m'n TTX36 er op zit maar het blok aan diggelen ligt _O- '(
Zolang je nog garantie hebt gebeurd het zeer waarschijnlijk niet :X

Was t ook 2x hetzelfde bouwjaar? Heb dan wel de R versie maar zal weinig uitmaken wsl.
 
2 jaar garantie :X Maar goed, Europese wetgeving beschermt de consument best goed... Maar tussen gelijk hebben en krijgen zit wel eens een kloof.
 
2 jaar garantie :X Maar goed, Europese wetgeving beschermt de consument best goed... Maar tussen gelijk hebben en krijgen zit wel eens een kloof.

Dit soort zaken staan vele malen sterker als je een dealer onderhouden fiets hebt. Ik snap dat dat kwa kosten klote is, maar een blok is duur :+
 
Ai, bij de tweede Dauertest Street Triple RS van Motorrad is de motor nu ook al in de soep gelopen...

Ik heb de test zojuist even door gelezen. Het klikkende geluid dat word beschreven is exact wat ik laatst dus heb ondervonden. Gevolgd door een soort van metaal gerommel en vervolgens gaat de motor volledig uit.

Begin juli word er bij mij een ''nieuw'' (tweedehands, met 22K) blok in gezet. Na dit incident, en het lezen van het artikel, ben ik zeer geneigd om de motor hierna maar met frisse tegenzin te verkopen. Dit soort zaken zorgt namelijk niet voor veel vertrouwen.
 
Ik heb de test zojuist even door gelezen. Het klikkende geluid dat word beschreven is exact wat ik laatst dus heb ondervonden. Gevolgd door een soort van metaal gerommel en vervolgens gaat de motor volledig uit.

Begin juli word er bij mij een ''nieuw'' (tweedehands, met 22K) blok in gezet. Na dit incident, en het lezen van het artikel, ben ik zeer geneigd om de motor hierna maar met frisse tegenzin te verkopen. Dit soort zaken zorgt namelijk niet voor veel vertrouwen.
De faalvorm (afgebroken inlaatklep) die in die duurtest meermaals voorkomt is redelijk onafhankelijk van onderhoud, uitgezonderd evt klepspeling als die extreem slecht staat. Dit is 99% zeker gewoon een fout die specifiek is voor de 765.

Jouw motor is waarschijnlijk gewoon stuk omdat ie zonder oliedruk gedraaid heeft en daardoor wat extra speling heeft gecreëerd op allerlei plekken die normaal redelijk strak op elkaar zouden moeten passen zodat er een mooi oliefilmpje tussen zit. Je bent niet de eerste en/of laatste die dat overkomt, maar het is een fundamenteel ander probleem (overmatige slijtage door gebrek aan smering) dan een inlaatklep die plotseling afbreekt.
 
De faalvorm (afgebroken inlaatklep) die in die duurtest meermaals voorkomt is redelijk onafhankelijk van onderhoud, uitgezonderd evt klepspeling als die extreem slecht staat. Dit is 99% zeker gewoon een fout die specifiek is voor de 765.

Jouw motor is waarschijnlijk gewoon stuk omdat ie zonder oliedruk gedraaid heeft en daardoor wat extra speling heeft gecreëerd op allerlei plekken die normaal redelijk strak op elkaar zouden moeten passen zodat er een mooi oliefilmpje tussen zit. Je bent niet de eerste en/of laatste die dat overkomt, maar het is een fundamenteel ander probleem (overmatige slijtage door gebrek aan smering) dan een inlaatklep die plotseling afbreekt.
ben benieuwd wat Triumph ermee gaat doen. Als je jezelf in puin rijdt omdat je blok ineens ermee kapt en zij hebben er niets mee gedaan dan kan dat hen wel eens veel geld gaan kosten. Wat ik nu dus mis in het verhaal: motoren worden uitvoerig getest, ook volgens wettelijke vereisten. Lijkt mij dat Triumph dan ook die gegevens moet kunnen overleggen.

Als Triumph het niet kan verklaren gaat het een pijnlijk verhaal worden voor ze. Maar anderzijds, inmiddels zouden er toch zat 2017 versies aan die kms moeten zijn gekomen?
 
ben benieuwd wat Triumph ermee gaat doen. Als je jezelf in puin rijdt omdat je blok ineens ermee kapt en zij hebben er niets mee gedaan dan kan dat hen wel eens veel geld gaan kosten. Wat ik nu dus mis in het verhaal: motoren worden uitvoerig getest, ook volgens wettelijke vereisten. Lijkt mij dat Triumph dan ook die gegevens moet kunnen overleggen.

Als Triumph het niet kan verklaren gaat het een pijnlijk verhaal worden voor ze. Maar anderzijds, inmiddels zouden er toch zat 2017 versies aan die kms moeten zijn gekomen?
Klopt, maar de kans is groot dat dit onderdeel door Triumph wordt ingekocht en dan wordt de verantwoordelijkheid/wie betaalt de rekening al een stuk lastiger. Zeker omdat kleppen eigenlijk nauwelijks wat kosten (als er niets op verdiend hoeft te worden/relatief gezien) maar ze in/uit de motor halen wel een forse kostenpost is. Grote kans dat de leverancier wel nieuwe kleppen wil betalen als dat het probleem is, maar dat de kosten voor het verwisselen een moeilijkere discussie wordt.

Daarnaast worden een groot deel van de betrouwbaarheidstesten met pre-massa-productie onderdelen gedaan, normaal gesproken zijn die gelijk aan het eindproduct, maar hier zitten ooit wel kleine verschillen tussen die net verkeerd kunnen uitpakken.

En qua aantal falers; de meeste mensen rijden nauwelijks op hun motoren, 5dkm per jaar is al aan de hoge kant. Denk dat de meesten nog <15dkm staan.
 
aangezien Triumph het op de markt zet zijn zij voor de consument aansprakelijk. Dat zij het voortzetten naar een leverancier is hun zaak natuurlijk.

En ja heb zelf eind sept een 765R gekocht en nu net geen 10dkm erop. Rijden is wat minder geweest terwijl voorheen ik toch wel zeker 6dkm reed per jaar.
 
De faalvorm (afgebroken inlaatklep) die in die duurtest meermaals voorkomt is redelijk onafhankelijk van onderhoud, uitgezonderd evt klepspeling als die extreem slecht staat. Dit is 99% zeker gewoon een fout die specifiek is voor de 765.

Jouw motor is waarschijnlijk gewoon stuk omdat ie zonder oliedruk gedraaid heeft en daardoor wat extra speling heeft gecreëerd op allerlei plekken die normaal redelijk strak op elkaar zouden moeten passen zodat er een mooi oliefilmpje tussen zit. Je bent niet de eerste en/of laatste die dat overkomt, maar het is een fundamenteel ander probleem (overmatige slijtage door gebrek aan smering) dan een inlaatklep die plotseling afbreekt.

Helder. Thanks! Blijft toch vreemd dat ik eenzelfde geluid c.q. situatie heb gehad. Ik ga het, al is het voor de gemoedsrust, dit eens overleggen met die jongens van Roké.

Ik rijd verhoudingsgewijs vrij veel (± 15K km per jaar), en ondanks dat motor rijden een passie is, ga ik niet elke twee jaar een nieuw motorblok er in hangen haha.
 
Helder. Thanks! Blijft toch vreemd dat ik eenzelfde geluid c.q. situatie heb gehad. Ik ga het, al is het voor de gemoedsrust, dit eens overleggen met die jongens van Roké.

Ik rijd verhoudingsgewijs vrij veel (± 15K km per jaar), en ondanks dat motor rijden een passie is, ga ik niet elke twee jaar een nieuw motorblok er in hangen haha.

Jij hebt toch een 675? Daar zijn inmiddels wel hoge kmstanden van bekend, en volgens mij wat mindet in de poeier draaiende blokken. Zonder of met te weinig olie draait elk blok aan gort.
 
Ik heb zelf een fiat gehad en op dat forum waren al 25 leden waarbij de distributieketting knapte tussen de 160d en 200d km (reparatie €2000,-). En ja, mijn fiat stond toen precies op die km-stand. Voor veel te veel geld die ketting (welke door fiat aangemerkt was als onderhoudsvrij) preventief laten vervangen.

Fiat ontkende dat er een structureel probleem was, terwijl verschillende experts allemaal concludeerden dat die ketting gewoon bagger was.
Ze gooiden het bij fiat op oneigenlijk gebruik, waarbij ook regelmatig file-rijden hoorde.

Echt ongekend. Het gros van die auto's was misschien 6-7j oud.

Als zulke problemen naar boven blijven komen dan hoop ik dat Triumph er anders mee omgaat.
 
Jij hebt toch een 675? Daar zijn inmiddels wel hoge kmstanden van bekend, en volgens mij wat mindet in de poeier draaiende blokken. Zonder of met te weinig olie draait elk blok aan gort.

Oh ja, ik zie nu inderdaad dat het artikel betrekking heeft op de 765-blokken. Ik rijd inderdaad een 675.

Excusé moi, dan heb ik niks gezegd :X.
 
Ik heb mijn eerste 765R na ruim een jaar en 22.000km verkocht en heb nu op de tweede ook alweer ruim 10.000km gezet. Tot nu toe nog helemaal geen problemen gelukkig. Hopelijk komt Triumph met een oplossing. Vraag me af of de garantie na 2 jaar helemaal afgelopen is, of dat je ook daarna nog op enige coulance kunt rekenen aangezien het defect op een ontwerpfout terug lijkt te voeren. Misschien kunnen ze er wel van die titanium kleppen van de Moto2 765 op schroeven als het blok toch een keer open moet :).

:/
Toch te snel eentje gekocht :o

Ach, het rijdt wel super dus dan had je dat ook moeten missen. Heb er zelf geen moment spijt van gehad. Reken wel op Triumph in dezen; dat ze mensen die hier (ook na het aflopen van de garantie) mee te maken krijgen niet in de kou laten staan. Daar heb je als consument ook recht op denk ik in dit geval.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb zelf een fiat gehad en op dat forum waren al 25 leden waarbij de distributieketting knapte tussen de 160d en 200d km (reparatie €2000,-). En ja, mijn fiat stond toen precies op die km-stand. Voor veel te veel geld die ketting (welke door fiat aangemerkt was als onderhoudsvrij) preventief laten vervangen.

Fiat ontkende dat er een structureel probleem was, terwijl verschillende experts allemaal concludeerden dat die ketting gewoon bagger was.
Ze gooiden het bij fiat op oneigenlijk gebruik, waarbij ook regelmatig file-rijden hoorde.

Echt ongekend. Het gros van die auto's was misschien 6-7j oud.

Als zulke problemen naar boven blijven komen dan hoop ik dat Triumph er anders mee omgaat.

Fiat = italiaans, die kijken toch anders tegen zulke dingen aan 😄
Heb zelf een Aprilia gehad met een uitgefikte dynamo (ontwerpfout), en ze durfden het gewoon aan om de hoofdprijs te vragen voor dat onderdeel. Vervangen kwam op meer dan 1000 euro...en toen was er nog geen aangepast ding. Met 15 minuten dat die ding eruit geschroeft, naar de wikkelboer gebracht voor nieuwe bedrading ( en ook hij had er al meerdere gehad) en voor 200 euro was ik klaar. Beter dan nieuw.
 
Laatst bewerkt:

Gistermiddag besteld, vanochtend in huis: een universele telefoonhouder, waar je telefoon ook met hoesje gewoon inpast. USB-aansluiting op het stuur had ik al (zo gekocht). Deze week maar eens uitproberen met een oude werktelefoon!
Kijk wel uit met een nieuwe iPhone 11 want die kunnen niet goed tegen de trillingen, een kennis van mij had hem al kapot hierdoor, iets met stabilisatie van de camera.....
 
Kijk wel uit met een nieuwe iPhone 11 want die kunnen niet goed tegen de trillingen, een kennis van mij had hem al kapot hierdoor, iets met stabilisatie van de camera.....
Da's bij elke telefoon die stabilisatie op de camera heeft, beste hang je een oudere telefoon op je mount (want als je een oled scherm hebt brand hij ook in (hebben de meeste recente telefoons)) en doe je je mooie telefoon in je borstzak en gebruik je die als hotspot/tether via bluetooth.
 
Ik heb mijn eerste 765R na ruim een jaar en 22.000km verkocht en heb nu op de tweede ook alweer ruim 10.000km gezet. Tot nu toe nog helemaal geen problemen gelukkig. Hopelijk komt Triumph met een oplossing. Vraag me af of de garantie na 2 jaar helemaal afgelopen is, of dat je ook daarna nog op enige coulance kunt rekenen aangezien het defect op een ontwerpfout terug lijkt te voeren. Misschien kunnen ze er wel van die titanium kleppen van de Moto2 765 op schroeven als het blok toch een keer open moet :).



Ach, het rijdt wel super dus dan had je dat ook moeten missen. Heb er zelf geen moment spijt van gehad. Reken wel op Triumph in dezen; dat ze mensen die hier (ook na het aflopen van de garantie) mee te maken krijgen niet in de kou laten staan. Daar heb je als consument ook recht op denk ik in dit geval.
Zeker weten heb je daar recht op. Maar het probleem zit in t punt dat het een bewegend onderdeel is wat slijt. Toon maar aan dat het een fabricagefout was. Wel mag je aannemen dat een motorblok langer dan 30dkm meegaat. Weet niet zo goed op hoeveel coulance je dan mag rekenen.

Echter nu lijkt motorrad aan te tonen dat t een fout is en blijft Triumph richting t blad stil... waarbij een falen ook acuut gevaar kan opleveren. Ben dus erg benieuwd hoe triumph gaat reageren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan