Triumph Street Triple topic deel 24

Gister zou ik mijn nieuwe band erom laten leggen. Dag begon al goed toen ik veegwagens van de gemeente bezig zag in onze straat, de reden van 1 lekke band op mijn oude triple en 2 lekke banden op de RS. Kom ik aan bij de bandenboer zegt die heel lollig dat die mijn band nog niet binnen heeft, was wel fijn geweest om even iets te laten weten.

Dus nog steeds niet rijden :')
 
Bij mij gaat de achterband ong. 6000 km mee, voorband tot 7500 km. Superfijne banden, ook in de regen. Al veel van versleten op de RS.
Is het een idee voor je om de banden op internet te bestellen en af te laten leveren en monteren bij een montagebedrijf? Scheelt aardig wat geld en was me goed bevallen vorig jaar.

Scheelt dat veel geld op die manier?

Ik was nu €400,00 kwijt voor een set inclusief de- en montage (en btw). Banden niet los aangeleverd.

Ben ook wel ''lui'' hoor wat dat betreft, dus ik wil niet zelf de banden los gaan halen. Betaal liever wat meer in dat geval.
 
Ik wil niet meer naar een bandenboer om mijn meegebrachte bandjes te monteren.
Voelde me er altijd een beetje lullig bij.
Ik heb dus vorig jaar zelf een bandenmontageapparaat gemaakt. Het is even zweten, maar ik hoef de deur niet meer uit. :)
 
Ik zie dat het over de bridgestone S22 banden gaat. Dat moeten ook mijn volgende banden gaan worden. Bij motorsporshop.nl een prettige zaak in Alkmaar wat een webshop is, winkel heeft en servicepunt is kan je voor een prima prijs deze top set banden kopen en erom laten leggen. Ze staan ook met een service truck op circuitdagen met o.a. banden en bandenwissel service. Ze voeren zelf alleen bridgestone maar wisselen ook andere merken met een glimlach. Printscreen:

Screenshot_20200530-072602_Chrome.jpg
 
Scheelt dat veel geld op die manier?

Ik was nu €400,00 kwijt voor een set inclusief de- en montage (en btw). Banden niet los aangeleverd.

Ben ook wel ''lui'' hoor wat dat betreft, dus ik wil niet zelf de banden los gaan halen. Betaal liever wat meer in dat geval.
Je kunt de banden laten afleveren bij degene die ze gaat monteren, je hoeft dus niet met banden te gaan slepen (is ook lastig achterop je motor😀). Ik weet niet meer hoeveel ik er vorig jaar mee bespaarde, zegt ook niks over het prijsverschil nu. Je kunt makkelijk even informeren bij je dealer wat een setje banden je kost en daarna op internet kijken wat je bespaard. Op de site kun je ook montagebedrijven vinden bij jou in de buurt die de banden voor je monteren en waar je de banden kunt laten bezorgen.
 
Hallo allemaal, ik ben gewoonlijk aanwezig in het Speed Triple topic maar lees hier ook mee.
Ik heb nu een vraag namens mijn zoon die in het bezit is van een Street Triple R uit 2014.
We hebben vandaag geprobeerd een healtech Quickshifter te monteren maar daar hebben we wat problemen mee. Het zou gewoonlijk plug and play moeten zijn, maar in dit geval plug and no play... -O-
We hebben alles aangesloten volgens de beschrijving maar de motor slaat niet meer aan. Je hoort de benzinepomp lopen, startmotor draait maar hij slaat niet aan. [Geen vonk?]
Na alle connectors te hebben nagelopen en nogmaals geprobeerd te hebben maar weer terug gegaan naar de originele configuratie.
Nu start hij weer normaal zonder problemen.
Heeft hier iemand ervaring mee. Wat zien we over het hoofd? :?

Plaatje voor de motivatie.
strsp.jpg
 
Welke Healtech is het? Is het wel het juiste type voor dit modeljaar? Ik kan me zomaar voorstellen dat de ECU van de 2013+ modellen een niet-OEM niet meer slikt. Als ik Google, vind ik ook niet direct hits voor een 2013+ model, wel voor het eerste model.... (de 2013 Street heeft een gesloten ECU, waar de 2007-2012 dat niet heef).
 
Het betreft de iQSE-1+QSH-P4B .
Deze is geselecteerd aan de hand van het vin-nummer.
 
Het betreft de iQSE-1+QSH-P4B .
Deze is geselecteerd aan de hand van het vin-nummer.
Ik ken deze quickshifter niet, maar de originele Triumph quickshifters zijn er in 2 soorten. Normaal schakelen of omgekeerd schakelen. Ik kan me voorstellen dat als je de verkeerde monteert dat de ontsteking continu staat te onderbreken totdat je de pook aantikt.
 
In principe kun je deze niet verkeerd aansluiten.
Ik heb nog verder gezocht op internet.
Als ik "triumph speed triple r abs 2014" intik Kom ik regelmatig type P4A tegen.
Ik heb de vraag nu ook bij de leverancier neergelegd of dit misschien fout op hun site vermeld staat.
Wordt vervolgd...
 
Gister heeft de RS bij Blom een beurtje gehad.
Lekker daar in het zonnetje gezeten, wel goed om te zien dat er constant wel klanten komen.
😳net geen 1000km gereden vorig jaar. Wel enkele circuit kilometers die tellen dubbel 😉
 
Vrijdag t/m zondag Luxemburg nog even onveilig gemaakt. :)

Foto is niet erg spectaculair, de focus lag dit keer op rijden en niet foto's maken.


Bekijk bijlage 1507293

Luxemberg <3

Nog gedoe om door Belgie te komen eigenlijk? Ik wil ook weer eens die kant op :)

@Misha P m'n record is iets van 5000km met een S22-achterband (ik wissel ze per set want het rijdt me net niet lekker genoeg wanneer voor en achter uit fase zijn). Maar heb ook gehoord van iemand met een MT-10 die er bijna 7 tot 8k mee doet.

Het is ook maar net wat voor wegen je treft. Als je in bijv. Luxemburg leuke weggetjes treft zit je wat eerder op de indicatoren aan de zijkanten van de band. Alleen binnen Nederland heb ik vooral toch dat het midden eerder op is.
 
Luxemberg <3

Nog gedoe om door Belgie te komen eigenlijk? Ik wil ook weer eens die kant op :)

@Misha P m'n record is iets van 5000km met een S22-achterband (ik wissel ze per set want het rijdt me net niet lekker genoeg wanneer voor en achter uit fase zijn). Maar heb ook gehoord van iemand met een MT-10 die er bijna 7 tot 8k mee doet.

Het is ook maar net wat voor wegen je treft. Als je in bijv. Luxemburg leuke weggetjes treft zit je wat eerder op de indicatoren aan de zijkanten van de band. Alleen binnen Nederland heb ik vooral toch dat het midden eerder op is.

Via via hoorde ik dat begin vorige week mensen tegen zijn gehouden.
Ik ben met 3 andere via Maatricht de grens over gegaan. Dat was vrijdagmiddag rond 18:30. De snelweg ging terug naar 1 baan en dan werd je richting een soort rustplaats gestuurd waar controlehokjes stonden. Een beetje zoals je gewend ben bij tolwegen. Alleen ik denk dat de Belgen zin in het weekend hadden want alle controle hokjes waren dicht en op een friterie na was er niemand te bekennen. Daarna de route vervolgd en via Luik/Verviers/Malmedy doorgereden. Heerlijke rustige snelweg alleen net voor luik heb je de keuze om Luxemburg aan te houden of Verviers. Wij kozen voor Verviers, omdat je dan eerder in Luxemburg bent. Alleen dan is het wel heel erg oppassen want er zitten daar een paar hele korte invoegmomenten achter elkaar. Snelheid moet daar terug naar 60, maar dat is eigenlijk nog levensgevaarlijk. zie: E25 to A3

Terug over Duitsland gereden, dat was wat leuker en we wilde nog even de topsnelheid aantikken :)
 
Via via hoorde ik dat begin vorige week mensen tegen zijn gehouden.
Ik ben met 3 andere via Maatricht de grens over gegaan. Dat was vrijdagmiddag rond 18:30. De snelweg ging terug naar 1 baan en dan werd je richting een soort rustplaats gestuurd waar controlehokjes stonden. Een beetje zoals je gewend ben bij tolwegen. Alleen ik denk dat de Belgen zin in het weekend hadden want alle controle hokjes waren dicht en op een friterie na was er niemand te bekennen. Daarna de route vervolgd en via Luik/Verviers/Malmedy doorgereden. Heerlijke rustige snelweg alleen net voor luik heb je de keuze om Luxemburg aan te houden of Verviers. Wij kozen voor Verviers, omdat je dan eerder in Luxemburg bent. Alleen dan is het wel heel erg oppassen want er zitten daar een paar hele korte invoegmomenten achter elkaar. Snelheid moet daar terug naar 60, maar dat is eigenlijk nog levensgevaarlijk. zie: E25 to A3

Terug over Duitsland gereden, dat was wat leuker en we wilde nog even de topsnelheid aantikken :)
Heerlijk! Jaloers! Met hoeveel man was je? En hoe deden jullie dat met overnachtingen? Wij zijn met een groepje van 5 en mogen dus niet in een huurhuis. doel was naar de eifel over 10 dagen maar dat gaan we helaas waarschijnlijk niet doen.
 
Heerlijk! Jaloers! Met hoeveel man was je? En hoe deden jullie dat met overnachtingen? Wij zijn met een groepje van 5 en mogen dus niet in een huurhuis. doel was naar de eifel over 10 dagen maar dat gaan we helaas waarschijnlijk niet doen.
Heerlijk! Jaloers! Met hoeveel man was je? En hoe deden jullie dat met overnachtingen? Wij zijn met een groepje van 5 en mogen dus niet in een huurhuis. doel was naar de eifel over 10 dagen maar dat gaan we helaas waarschijnlijk niet doen.


We waren met 4 en geboekt via airbnb, dit zorgde niet voor problemen. Ik heb je via een persoonlijk bericht meer info gestuurd.
 
Via via hoorde ik dat begin vorige week mensen tegen zijn gehouden.
Ik ben met 3 andere via Maatricht de grens over gegaan. Dat was vrijdagmiddag rond 18:30. De snelweg ging terug naar 1 baan en dan werd je richting een soort rustplaats gestuurd waar controlehokjes stonden. Een beetje zoals je gewend ben bij tolwegen. Alleen ik denk dat de Belgen zin in het weekend hadden want alle controle hokjes waren dicht en op een friterie na was er niemand te bekennen. Daarna de route vervolgd en via Luik/Verviers/Malmedy doorgereden. Heerlijke rustige snelweg alleen net voor luik heb je de keuze om Luxemburg aan te houden of Verviers. Wij kozen voor Verviers, omdat je dan eerder in Luxemburg bent. Alleen dan is het wel heel erg oppassen want er zitten daar een paar hele korte invoegmomenten achter elkaar. Snelheid moet daar terug naar 60, maar dat is eigenlijk nog levensgevaarlijk. zie: E25 to A3

Terug over Duitsland gereden, dat was wat leuker en we wilde nog even de topsnelheid aantikken :)

Dat is inderdaad een irritant punt daar. Wat ook niet helpt dat ik richting Malmedy daar wel eens kwam, maar richting Luxemburg (Kautenbach) juist een andere kant op moest... En door Luik wil je eigenlijk sowieo niet...

Ik hoorde van anderen dat het wellicht kon helpen om een reservering te kunnen tonen van een adres buiten Belgie. Qua aantal personen is het of ik alleen of ik en m'n vrouw, da's een huishouden dus wellicht makkelijker ook.
 
Welke stands passen aan de voorzijde voor een street R 2009 ? ik zoek iets om hem voorwiel er uit te kunnen halen.
 
@Misha P m'n record is iets van 5000km met een S22-achterband (ik wissel ze per set want het rijdt me net niet lekker genoeg wanneer voor en achter uit fase zijn). Maar heb ook gehoord van iemand met een MT-10 die er bijna 7 tot 8k mee doet.

Het is ook maar net wat voor wegen je treft. Als je in bijv. Luxemburg leuke weggetjes treft zit je wat eerder op de indicatoren aan de zijkanten van de band. Alleen binnen Nederland heb ik vooral toch dat het midden eerder op is.
[/QUOTE]

Heeft misschien ook wat te maken met mijn rijstijl. Ik gebruik mijn hele band en rij ook zeker niet traag maar ik rij wel heel vloeiend. Dat vreet wellicht minder banden dan wanneer je wat agressiever op het gas gaat.
 
Hey, had Hyperpro al langer een achterschokdermper voor de 765?

Oogt wel interessant :)
Jep, tenminste ik heb 'm al eerder gespot. ik had nog even met hyperpro gebeld maar ze wilden er niet aan om mijn hyperpro shock van mijn zx10r om te bouwen naar een street triple RS helaas, interessanter om die los te verkopen en een nieuwe voor de street te kopen, dus deze staat nu bovenaan op mijn shortlist.

Weet iemand wat een normale schokbreker van de street triple ongeveer opbrengt?
 
Jep, tenminste ik heb 'm al eerder gespot. ik had nog even met hyperpro gebeld maar ze wilden er niet aan om mijn hyperpro shock van mijn zx10r om te bouwen naar een street triple RS helaas, interessanter om die los te verkopen en een nieuwe voor de street te kopen, dus deze staat nu bovenaan op mijn shortlist.

Weet iemand wat een normale schokbreker van de street triple ongeveer opbrengt?

In de kast leggen en terugplaatsen bij verkoop/inruil. En dan de sexy-shock verkopen aan iemand, in dit topic bijvoorbeeld.

Voor een upgrade lijkt me meer markt te bestaan dan voor de stock.

Trouwens, misschien ziet HK Suspension te Tiel wel brood in het ombouwen van die andere shock?
 
Terug
Bovenaan Onderaan