VTR Jeroen
Street Triple RS, Rx, VFR400R en MT5-je
- 12 mrt 2002
- 5.832
- 2.322
Sowieso R kiezen ipv de gewone. Prijsverschil hoeft helemaal niet zo groot te zijn.EDIT: mooi voorbeeld 2008-2013 test --> link Streets ahead (Triumph Street Triple 2008 vs 2013 twin test) | Motor Trader Car News
In dit artikel wordt vooral gesproken over kleine zaken die me niet héél veel interesseren als:
- iets meer gewicht op de voorkant (kan je ook behalen met hogere achterband / iets verder doorsteken voorpoten / iets lager stuurtje etc)
- meer vrije slag van stuur..(makkelijker keren)
- 6kg lichter...(tsja)
(bij aankoop laat ik waarschijnlijk toch de vering even servicen door HK)
Dit baart me meer zorgen: less hooligan, lost a hint of character...
"The 2013 Triple is compliant, tractable and easier to ride, but it doesn’t feel like it’s ready to pounce with quite the same intensity as the older bike. It behaves less like a hooligan and sounds more refined, too. The distinctive growl is still there, but it’s marginally less visceral. The focus on the intake noise gives it a whirring undertone so although it’s retained its trademark sound, it has lost a hint of character."
"You can’t describe the 2008 Street Triple as better, because it’s not. It pours character and raw energy into your veins every single time you ride it. The new one does too, but it’s more polished and refined. So the question is not which bike is better, but which bike is better for you. A genuine newbie would benefit from the 2013’s easier rideability...."
En ja, de 2013 is een betere motor, zou absoluut niet terug willen naar de oudere versie.
Voor het prijsverschil heb je een motor die technisch veel mooier in elkaar zit, en wat ik heel belangrijk vindt, bijna altijd ABS. Let hier wel op, neem het niet zomaar aan.
Aanzuiggeluid is misschien met standaard demper(s) minder hoorbaar, maar wie heeft er nog een standaard demper op z'n Triple
"easier rideability" Alsof de oude een beest was om te rijden... Flauwekul.
Het echte voordeel vindt ik dus, ABS, betere zitpositie, bergruimte onder het zadel, zit beter in elkaar, is mooier om te zien, mooiere tellerpartij, je hoeft maar 1 aftermarket demper te kopen (goedkoper).