Triumph Street Triple topic deel 24

EDIT: mooi voorbeeld 2008-2013 test --> link Streets ahead (Triumph Street Triple 2008 vs 2013 twin test) | Motor Trader Car News

In dit artikel wordt vooral gesproken over kleine zaken die me niet héél veel interesseren als:
- iets meer gewicht op de voorkant (kan je ook behalen met hogere achterband / iets verder doorsteken voorpoten / iets lager stuurtje etc)
- meer vrije slag van stuur..(makkelijker keren)
- 6kg lichter...(tsja)
(bij aankoop laat ik waarschijnlijk toch de vering even servicen door HK)

Dit baart me meer zorgen: less hooligan, lost a hint of character...
"The 2013 Triple is compliant, tractable and easier to ride, but it doesn’t feel like it’s ready to pounce with quite the same intensity as the older bike. It behaves less like a hooligan and sounds more refined, too. The distinctive growl is still there, but it’s marginally less visceral. The focus on the intake noise gives it a whirring undertone so although it’s retained its trademark sound, it has lost a hint of character."

"You can’t describe the 2008 Street Triple as better, because it’s not. It pours character and raw energy into your veins every single time you ride it. The new one does too, but it’s more polished and refined. So the question is not which bike is better, but which bike is better for you. A genuine newbie would benefit from the 2013’s easier rideability...."
Sowieso R kiezen ipv de gewone. Prijsverschil hoeft helemaal niet zo groot te zijn.
En ja, de 2013 is een betere motor, zou absoluut niet terug willen naar de oudere versie.
Voor het prijsverschil heb je een motor die technisch veel mooier in elkaar zit, en wat ik heel belangrijk vindt, bijna altijd ABS. Let hier wel op, neem het niet zomaar aan.
Aanzuiggeluid is misschien met standaard demper(s) minder hoorbaar, maar wie heeft er nog een standaard demper op z'n Triple ;)
"easier rideability" Alsof de oude een beest was om te rijden... Flauwekul.
Het echte voordeel vindt ik dus, ABS, betere zitpositie, bergruimte onder het zadel, zit beter in elkaar, is mooier om te zien, mooiere tellerpartij, je hoeft maar 1 aftermarket demper te kopen (goedkoper).
 
Vorige week de Triumph fabriek in Hinckley bezocht.

full


We (mijn vrouw en ik) hebben 3 weken in de UK gereden.
Op 1 Juni de boot Calais-Dover met auto en aanhanger genomen. In de buurt van Brighton verder gegaan op de Street Triple's. Naar Cornwall (Land's End), Wales, De Highlands van Schotland, Edinburgh, London, en weer terug. Totaal 16 Air-bnb's aangedaan.

Tussen Edinburgh en London ligt Hinckley, en daar moet je als Triumph rijder natuurlijk even kijken :)
We kwamen aangereden en er stormde meteen een Triumph werknemer naar buiten om te zeggen dat we onze helmen en tanktassen binnen in lockers konden doen :t
Tijdens het eten van een broodje in het café kwam er een andere Triumph werknemer een praatje maken. Hij vroeg of we de fabriekstour gingen doen en ik antwoorde : I wish ;(
Ik had al gezien dat de fabriekstour tot oktober volgeboekt is. Hij zei wacht even ik ga even voor je kijken. Komt hij terug zegt hij, ik heb nog 1 plek over, maar ik kan jullie allebei er bij in persen, willen jullie dat? Jaha, natuurlijk *O*
We moesten wel 2 uurtjes geduld hebben, maar er is een prachtig Triumph museum, shop, en het café dus zo lang duurde het eigenlijk niet.
29zoh7b.jpg

2mwihcl.jpg

faz9xw.jpg

1zwj6so.jpg


Het museum heeft 2 verdiepingen met een trap die door de expeditie loopt, dus een mogelijkheid om foto's te maken.
De motoren die in de blanke folie zitten verpakt zijn gemaakt in Thailand. Waaronder onze Street Triples.
De motoren die in de groene folie zitten verpakt zijn gemaakt in Hinckley.
Er worden maar 3 types in Hinckley gemaakt, de Speed Triple, de Tiger 1200 en ?

Wél worden alle krukassen voor alle Triumph motoren in Hinckley gemaakt.

30b21q1.jpg

e9wysn.jpg

15hc0mb.jpg


Verder werken er zo'n 600 mensen, ongeveer 150 op kantoor en de rest 50-50 verdeeld, en gescheiden door een lange en metershoge muur. Research en development aan één kant (daar kom je NIET in) en de andere kant het gedeelte die wij te zien kregen, expeditie, de machines voor de kruskassen, de controleafdeling, montageafdeling, eindcontrole. De spuiterij kregen we niet te zien, maar alles gebeurd met de hand. Ze hebben 3 man in dienst die de pinstriping doen. Zelfs de wheelstriping gebeurd op een soort draaitafel met verf door een mannetje/vrouwtje.
De dozen met motoren voor de Moto2 stonden al klaar in de expeditie. Kan niet wachten om volgend jaar 30 Triples te horen tijdens de TT.

Tot hier en dan moet het fototoestel weg..

svkqhu.jpg


Het was een leuke middag en ik kan het iedereen aanbevelen.
 
Ik zoek eigenlijk al een tijdje naar een fijne stuurfiets voor erbij. :] Die misschien uiteindelijk de Tuono wel helemaal kan vervangen (al is dat laatste geen eis - ben bang dat de Tuono altijd blijf)

Net als dat ik mijn Tuono gebruik (dijkjes/luxemburg/eiffel + soms een circuit dagje), maar dan iets minder "lomp" O-) en verfijnder sturen + minder vermoeiend op een dagje 300km 60/90/(110)km/h eiffelweggetjes knallen.

De Tuono is wat aangepast, heeft een mooie vermogensafgifte en heeft vanaf 3000rpm al >95Nm koppel en gáát als een beest...átijd...heel hard...met grote stappen.

Ik heb het idee dat de 675 (r) dit verfijnder/responsiever kan doen, terwijl je nog steeds veel lol in het 'actief rijden' houdt. Voorbeeld: ik had op een 748 meer lol dan een 916, ivm actiever rijden/schakelen. Ik hou van een fiets met karakter en zoek geen naaimachientje.

Ik heb me suf gelezen over de (relatief kleine) verschillen tussen alle modeljaren (budget is voor: 2007 tot maximaal 2013). een kilootje hier, een andere rem nissin/brembo, volledig instelbaar vs std al goede vering, iets lichtere (achter)velg bijvoorbeeld etc. Op de Tuono merkte ik wél goed verschil tussen normale vs. OZ velgen (machnesium) wat betreft sneller insturen.

Dé vraag: :P
- Om gewoon lekker door de Eiffel/Dolomieten/Luxemburg + NL dijkjes/veluwe te rijden...
Ga ik nou echt (veel?) verschil merken tussen een 2007 Street Triple (standaard versus R), en bijvoorbeeld een 2009 modeljaar of het nieuwe 2012/2013 model met iets andere geometrie??

Prijsverschil (particulier) is toch al gauw 2000/3000 euro tussen bijv. 2007 std Street Triple en 2013R...en dat zijn een hoop motorweekendjes weg. Snelweg rij ik amper, ik prak de fiets wel op een kar en rij naar (buitenland)bestemming.

En ja, ik ga zeker proberen te proefrijden, maar ben erg benieuwd naar jouw ervaring! 8-)


Ik zit te twijfelen of ik mijn street R verkoop.

8W7yDGZ.jpg


2011 net geen 20d km.
Kleppenbeurt uitgevoerd, balhoofdlagers nieuw, kettingset net vervangen voor 520 set,
Wiellagers voor vernieuwd.
Metzeler M7RR banden
Öhlins triple clicker achter met hydraulische preload adjuster, andere linkplates voor een wat fijnere veerweg achter. Öhlins zuigerset voor, SKF seals, verse vorkolie. 0
Motul 7100 olie. vers origineel luchtfilter.
Brembo RCS rempomp. EBC Double H remblokken voor, remklauwen geserviced met orignele NISSIN remzuigers en afdichtringen. Titanium remklauw bouten.
Achterremblokken nieuw EBC double H, nieuwe skinny remschijf met Ti remschijfschroeven.
Stompgrips op de tank.
Triumph origineel bescherming op blokdeksels.
Sw-motech valbescherming op frame.
Voor en achteras sliders.
R&G radiateurbeschermer.
Arrow 3-1 lowboy, gesuperfinishd.
Originele triumph quickshifter.
Eventueel met arrow remschakelset. Met de keus voor normaal of GP shift.

Motor afgesteld bij MVS-racing. 115 AchterwielPK.


Ik ben vast nog weel wat vergeten. Als je interesse hebt stuur dan even een privé berichtje.
 
In de verkoop, omdat de volgende motorvakantie waarschijnlijk op een 765 verreden zal worden:
Givi TE6405 Easylock zijkofferrek Triumph Street Triple 675 2013> Nieuwprijs ca. €120
GIVI Zijtassen Easylock 3D600 Nieuwprijs ca. €280
Youtube

23w6078.jpg

2h5iil3.jpg

2q81xya.jpg

secbic.jpg

15exq86.jpg

14e78ux.jpg

juhd8j.jpg


Toestand is gebruikt, de linker tas heeft een paar krassen (ondiep, op de foto zelfs niet te zien)
Regenhoesje zitten er bij, net zoals de 2 bijbehorende sleutels.
Kofferrek heeft van origine een slechte poedercoating, hier zitten een aantal laagjes Hamerite spuitlak op, maar er zitten wel een paar plekjes op. Is gebruikt, maar gemonteerd gewoon netjes.
Mijn vaste prijs voor alles : €210 Euro, gratis af te halen omgeving Emmen, of tegen betaling met PostNL thuis geleverd.
 
Vet goed idee om volgend bezoek aan de UK mee te nemen
Vorige week de Triumph fabriek in Hinckley bezocht.

[afbeelding]

We (mijn vrouw en ik) hebben 3 weken in de UK gereden.
Op 1 Juni de boot Calais-Dover met auto en aanhanger genomen. In de buurt van Brighton verder gegaan op de Street Triple's. Naar Cornwall (Land's End), Wales, De Highlands van Schotland, Edinburgh, London, en weer terug. Totaal 16 Air-bnb's aangedaan.

Tussen Edinburgh en London ligt Hinckley, en daar moet je als Triumph rijder natuurlijk even kijken :)
We kwamen aangereden en er stormde meteen een Triumph werknemer naar buiten om te zeggen dat we onze helmen en tanktassen binnen in lockers konden doen :t
Tijdens het eten van een broodje in het café kwam er een andere Triumph werknemer een praatje maken. Hij vroeg of we de fabriekstour gingen doen en ik antwoorde : I wish ;(
Ik had al gezien dat de fabriekstour tot oktober volgeboekt is. Hij zei wacht even ik ga even voor je kijken. Komt hij terug zegt hij, ik heb nog 1 plek over, maar ik kan jullie allebei er bij in persen, willen jullie dat? Jaha, natuurlijk *O*
We moesten wel 2 uurtjes geduld hebben, maar er is een prachtig Triumph museum, shop, en het café dus zo lang duurde het eigenlijk niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het museum heeft 2 verdiepingen met een trap die door de expeditie loopt, dus een mogelijkheid om foto's te maken.
De motoren die in de blanke folie zitten verpakt zijn gemaakt in Thailand. Waaronder onze Street Triples.
De motoren die in de groene folie zitten verpakt zijn gemaakt in Hinckley.
Er worden maar 3 types in Hinckley gemaakt, de Speed Triple, de Tiger 1200 en ?

Wél worden alle krukassen voor alle Triumph motoren in Hinckley gemaakt.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Verder werken er zo'n 600 mensen, ongeveer 150 op kantoor en de rest 50-50 verdeeld, en gescheiden door een lange en metershoge muur. Research en development aan één kant (daar kom je NIET in) en de andere kant het gedeelte die wij te zien kregen, expeditie, de machines voor de kruskassen, de controleafdeling, montageafdeling, eindcontrole. De spuiterij kregen we niet te zien, maar alles gebeurd met de hand. Ze hebben 3 man in dienst die de pinstriping doen. Zelfs de wheelstriping gebeurd op een soort draaitafel met verf door een mannetje/vrouwtje.
De dozen met motoren voor de Moto2 stonden al klaar in de expeditie. Kan niet wachten om volgend jaar 30 Triples te horen tijdens de TT.

Tot hier en dan moet het fototoestel weg..

[afbeelding]

Het was een leuke middag en ik kan het iedereen aanbevelen.
 
Vorige week de Triumph fabriek in Hinckley bezocht.

[afbeelding]

We (mijn vrouw en ik) hebben 3 weken in de UK gereden.
Op 1 Juni de boot Calais-Dover met auto en aanhanger genomen. In de buurt van Brighton verder gegaan op de Street Triple's. Naar Cornwall (Land's End), Wales, De Highlands van Schotland, Edinburgh, London, en weer terug. Totaal 16 Air-bnb's aangedaan.

Tussen Edinburgh en London ligt Hinckley, en daar moet je als Triumph rijder natuurlijk even kijken :)
We kwamen aangereden en er stormde meteen een Triumph werknemer naar buiten om te zeggen dat we onze helmen en tanktassen binnen in lockers konden doen :t
Tijdens het eten van een broodje in het café kwam er een andere Triumph werknemer een praatje maken. Hij vroeg of we de fabriekstour gingen doen en ik antwoorde : I wish ;(
Ik had al gezien dat de fabriekstour tot oktober volgeboekt is. Hij zei wacht even ik ga even voor je kijken. Komt hij terug zegt hij, ik heb nog 1 plek over, maar ik kan jullie allebei er bij in persen, willen jullie dat? Jaha, natuurlijk *O*
We moesten wel 2 uurtjes geduld hebben, maar er is een prachtig Triumph museum, shop, en het café dus zo lang duurde het eigenlijk niet.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Het museum heeft 2 verdiepingen met een trap die door de expeditie loopt, dus een mogelijkheid om foto's te maken.
De motoren die in de blanke folie zitten verpakt zijn gemaakt in Thailand. Waaronder onze Street Triples.
De motoren die in de groene folie zitten verpakt zijn gemaakt in Hinckley.
Er worden maar 3 types in Hinckley gemaakt, de Speed Triple, de Tiger 1200 en ?

Wél worden alle krukassen voor alle Triumph motoren in Hinckley gemaakt.

[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]

Verder werken er zo'n 600 mensen, ongeveer 150 op kantoor en de rest 50-50 verdeeld, en gescheiden door een lange en metershoge muur. Research en development aan één kant (daar kom je NIET in) en de andere kant het gedeelte die wij te zien kregen, expeditie, de machines voor de kruskassen, de controleafdeling, montageafdeling, eindcontrole. De spuiterij kregen we niet te zien, maar alles gebeurd met de hand. Ze hebben 3 man in dienst die de pinstriping doen. Zelfs de wheelstriping gebeurd op een soort draaitafel met verf door een mannetje/vrouwtje.
De dozen met motoren voor de Moto2 stonden al klaar in de expeditie. Kan niet wachten om volgend jaar 30 Triples te horen tijdens de TT.

Tot hier en dan moet het fototoestel weg..

[afbeelding]

Het was een leuke middag en ik kan het iedereen aanbevelen.
Gaaf man!!

En nu begrijp ik ook waarom een ritje op de street iedere keer voelt als een Thaise massage :9~
 
Gister een wat mindere ervaring met de street triple ;( op een rotonde over het hoofd gezien door een automobilist en onderuit gegaan. Zelf door me kleding er gelukkig alleen fikse spier en hoofdpijn aan over gehouden en een paar schaaf plekken. Hoop dat de schade verder uiteindelijk mee valt de motor staat nu bij de garage. Niet stilgestaan bij het invullen van het schade formulier en de ouders van de tegenpartij ontkennen nu de aansprakelijkheid ;( Gaat waarschijnlijk nog lang duren voordat er betaald word en de motor gerepareerd '(
 
Heb je geen hersenschudding? Omdat je aangeeft dat je hoofdpijn hebt.

Verder erg sneu dat de ouders van de tegenpartij zich ermee bemoeien. Kan dat kind het zelf niet oplossen denk je dan.
 
Laatst bewerkt:
De ouders mogen best aansprakelijkheid ontkennen, het gaat om de zoon/dochter. Best triest trouwens dat het zo moet gaan voor alleen dat beetje eigen risico. Of heb je volgens hun iets verkeerd gegaan?
 
Bah, zuur dat :/

Maar als je het koekblik niet geraakt hebt kan de verzekering nog best eens irritant gaan doen.
 
Hoe is het ongeluk ontstaan?

Je kunt ook eens informeren bij de politie. Het is wel achteraf, maar vragen kan altijd.

En hoe is het met je hoofd? Als het een hersenschudding is, wordt volgens mij geadviseerd rust te nemen om te voorkomen dat je later last houdt.
 
Laatst bewerkt:
Ik reed op de rotonde bij zijn oprit en keek al verder de bocht door, toen ik ineens rechts in m’n ooghoek een motorkap dichtbij zag komen heb ik verder naar binnen gestuurd en geremd en daarbij ten val gekomen. Ik kan inderdaad nog bij de politie informeren, heb al wel contact met het juridisch loket gehad en die hebben me een stappen plan gegeven dus dat ga ik maar volgen.

Probeer met m’n hoofd inderdaad rustig aan te doen.
 
Sowieso R kiezen ipv de gewone. Prijsverschil hoeft helemaal niet zo groot te zijn.
En ja, de 2013 is een betere motor, zou absoluut niet terug willen naar de oudere versie.
Voor het prijsverschil heb je een motor die technisch veel mooier in elkaar zit, en wat ik heel belangrijk vindt, bijna altijd ABS. Let hier wel op, neem het niet zomaar aan.
Aanzuiggeluid is misschien met standaard demper(s) minder hoorbaar, maar wie heeft er nog een standaard demper op z'n Triple ;)
"easier rideability" Alsof de oude een beest was om te rijden... Flauwekul.
Het echte voordeel vindt ik dus, ABS, betere zitpositie, bergruimte onder het zadel, zit beter in elkaar, is mooier om te zien, mooiere tellerpartij, je hoeft maar 1 aftermarket demper te kopen (goedkoper).

Thanks voor je reactie! :}

Ja een "R" ben ik sowieso wel gecharmeerd van. ABS is een goed punt, zithouding ook, opbergplek onder het zadel is een plus. De rest (tellerpartij, zit beter in elkaar) interesseert me niet zo heel veel...maar een dubbele hoge pijp vind ik persoonlijk mooier dan een enkele lage.

Zit je zoveel krapper met je benen op de oude "r" ?
Heeft de oude "r" helemaal geen bergruimte onder het zadel?

Ik zit te twijfelen of ik mijn street R verkoop.

[afbeelding]
....
....
....
Ik ben vast nog weel wat vergeten. Als je interesse hebt stuur dan even een privé berichtje.

Wow, mooie complete bike! Ik neig nog met name naar het nieuwe model, heb je daar zelf ook al op gereden?? (>2013)?
 
Laatst bewerkt:
Thanks voor je reactie! :}

Ja een "R" ben ik sowieso wel gecharmeerd van. ABS is een goed punt, zithouding ook, opbergplek onder het zadel is een plus. De rest (tellerpartij, zit beter in elkaar) interesseert me niet zo heel veel...maar een dubbele hoge pijp vind ik persoonlijk mooier dan een enkele lage.

Zit je zoveel krapper met je benen op de oude "r" ?
Heeft de oude "r" helemaal geen bergruimte onder het zadel?Wow, mooie complete bike! Ik neig nog met name naar het nieuwe model, heb je daar zelf ook al op gereden?? (>2013)?

Nee. maar een oer street is de beste street :+
 
Ik reed op de rotonde bij zijn oprit en keek al verder de bocht door, toen ik ineens rechts in m’n ooghoek een motorkap dichtbij zag komen heb ik verder naar binnen gestuurd en geremd en daarbij ten val gekomen. Ik kan inderdaad nog bij de politie informeren, heb al wel contact met het juridisch loket gehad en die hebben me een stappen plan gegeven dus dat ga ik maar volgen.

Probeer met m’n hoofd inderdaad rustig aan te doen.

Beroerde van dit alles is is dat je onderuit bent gegaan zonder de auto te raken. Je had beter de auto kunnen raken want nu is het een eenzijdig ongeval. Geen schade formulier ingevuld en waarschijnlijk ook geen getuigen betekend dat dit een heel getouw trek kan worden en je uiteindelijk naar je centjes kan fluiten (ik spreek uit ervaring met een soortgelijk ongeval)
 
Nee. maar een oer street is de beste street :+
Eensch!

Ik heb ook bewust gezocht naar een R met ronde koplampen 😍 en geen moment spijt gehad om voor de iets duurdere R te gaan.


*vindt het nieuwe model rs ook heel gaaf maar buiten budget
 
Laatst bewerkt:
Gaan jullie met dit weer nog rijden? Had mijzelf voor genomen om heel vroeg in de ochtend op te stappen maar door omstandigheden (terrasje/feestje) is het daar ook niet echt van gekomen :P
 
En je hebt een RS nu? Wat mis je dan vooral? :P

Het was mijn eerste motor en die heeft toch wel een special plekje :Y Vooral het geluid mis ik, maar dat is wel op te lossen met een andere uitlaat.

Zou echt graag een sc-project willen, maar ben bang dat die met 105db veel te luid is om nog normaal rond te kunnen rijden. Iemand van hier zijn originele uitlaat van de RS al vervangen?
 
Hallo,

ik ben aan het kijken naar een nieuwe street triple en twijfel tussen de R en RS.
Ik vind de R in het wit het mooist, maar dan wil ik dan nog wel de belly pan, seat cover, quickshifter en spiegels van de RS op hebben. Dit alles bij elkaar komt dan akelig dicht in de buurt van een RS.

Zijn er mensen die bewust voor een R of RS hebben gekozen en zoja waarom?

En is er marge op een nieuwe motor voor een motordealer? Of anders gezegd wat zou je erbij moeten kunnen krijgen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan