Triumph Sprint RS start niet meer na wasbeurt

Ferros1985

MF'er
23 jan 2022
38
8
Hallo allemaal,
Ik heb een triumph sprint rs 955i uit 2000. De motor vertoonde gister na het wassen wat kuren met starten. De motor sloeg niet aan maar maakte een tikkend geluid.
Accu probleem werd gezegd. Meteen accu vervangen voor een mooi nieuw exemplaar, maar nog wilde de moto niet starten en blijft het geluid van een te lage accuspanning maken.
Ook met een jumpstart slaat de moto niet aan.
Aanduwen is ook geen succes en ook dan doet de moto niets.
Er zit voldoende benzine, maar ondanks dat alles geen succes helaas.
Heeft iemand mogelijk een idee wat het zou kunnen zijn?
Dank jullie wel alvast voor de reacties.
 
Dat hab ik nog niet gedaan.
Wel zonder de bougies de krukas handmatig verdaaid om te kijken of deze zonder problemen rond zou gaan. Dit is wel het geval.
Moet ik dan de moto starten met open bougiegaten? Of moet ik de bougiedoppen er dan wel in doen?
Sorry ik ben nog een grote leek op dit gebied, maar probeer me er zo goed mogelijk in te verdiepen.
 
Dat hab ik nog niet gedaan.
Wel zonder de bougies de krukas handmatig verdaaid om te kijken of deze zonder problemen rond zou gaan. Dit is wel het geval.
Moet ik dan de moto starten met open bougiegaten? Of moet ik de bougiedoppen er dan wel in doen?
Sorry ik ben nog een grote leek op dit gebied, maar probeer me er zo goed mogelijk in te verdiepen.
Nee, dat heeft dan geen toevoegde waarde. Mijn idee was dat je misschien wat water in de cilinder had staan dat er voor zou zorgen dat je niet rond kunt gaan.

db
 
Dan denk ik dan mijn omschrijving waarig zal zijn. Mijn excuus hiervoor.
Maar ik heb er al een andere startmotor in zitten.
Het probleem is nu dat wanneer ik het buitenste koppellingshuis eruithaal en dus de krukas niet aan laat drijven alle tandwielen netjes rondgaan en er niets aan de hand is. Zodra ik het tandwiel met buitenste koppelingshuis weer terugdoe gaat de motor niet meer rond.