Triumph Speed Triple topic deel 54

Ik weet niet of de lamp-methodiek nu meer inzicht geeft.
De spanning onder last (claxon knop ingedrukt) is 11,5 volt.
Als ik hier een lampje of aansluit zal ik zien dat het lampje gaat branden (want er is voltage), geeft naar mijn idee dus geen nieuwe inzichten.
De claxon zelf is niet defect, want die heb ik getest met de accu direct hier op aangesloten, en toen deed hij het OK.
Het moet dus iets zijn met spanning of weerstand.
Ik heb ook de bekabeling gemeten voor het stekkertje, ook hier 11,5v.
Het zal toch de bekabeling nalopen worden, al kan ik net zien dat er een aftakking is van een kabeltje dat ook naar het linker knipperlicht loopt.
Het knipperlicht werkt zoals het hoort.
Waarom ik een lampje voorstelde is niet om te zien of hij brand maar om simpele verbruiker in je circuit te zetten anders dan je claxon maar het mag ook een weerstand zijn ofzoiets.

Maargoed, zoals je zelf ook al aangeeft verwacht je een spanningsdaling in je circuit op het moment dat het belast wordt door een verhoogde weerstand ergens in je circuit. Als jij 11.5V meet met zowel je claxon in het circuit als zonder dan is er waarschijnlijk niks mis met je bedrading en is het de claxon zelf die mechanisch kapot is. (Dan heb je waarschijnlijk het zelfde wat Perry ook omschrijft dat als je er een paar tikken opgeeft dat hij het dan wel even doet).

Als je wel een verschil meet (wat ik zou verwachten met wat je tot nu toe beschrijft) dan zit die verhoogde weerstand of in je claxon of in je bedrading. Als je met een lampje of een andere verbruiker ook een spanningsdaling ziet zit het in je bedrading, als je die met een lampje niet ziet is het je claxon.
 
Laatst bewerkt:
Zooo de speed kan er weer tegenaan. Wel een nier voor verkocht, maar heee een hobby mag wat kosten hé
Screenshot_20230824_160024_Gallery.jpg

Remvloeistof en remblokken had ik zelf onlangs al vervangen. Banden volgende week nog vervangen en dan weer zorgeloos 5 dagen sturen in Frankrijk, de Vogezen.
 
Ghehe ja snap ik van die nier, gelukkig heb je er maar 1 nodig😉… ze hebben wel super uitgebreid onderhoud gedaan!

Die ga ik even opslaan als voorbeeld lijstje 😋 Hoe vaak laat je dit doen?
 
Ghehe ja snap ik van die nier, gelukkig heb je er maar 1 nodig😉… ze hebben wel super uitgebreid onderhoud gedaan!

Die ga ik even opslaan als voorbeeld lijstje 😋 Hoe vaak laat je dit doen?
Zeker goed gedaan, altijd tevreden bij MC Bruurs. Hèhè het liefste niet al vaak :P
Dit was een grote beurt bij 20K, dus oa met klepspelingcontrole.
 
Aaah oké, ik dacht al... anders ben je snel door je organen heen om te verkopen.

Klepspeling wil ik in de winterperiode ook eens gaan controleren net als de gaskleppen synchroniseren etc, weet niet wanneer dit voor het laatst gedaan is. Wat betreft die Nokkenastiming vraag ik mij af wat ze precies doen anders dan controleren of hij nog goed getimed staat en/of eventueel de nokkenasketting vervangen (dat laatste lijkt mij al vrij snel dan bij 20k)?

Ik heb mij er verder nog niet heel erg in verdiept, is er nog iets anders verstelbaar aan de nokkenas op de (nieuwere) Speed Triples? Soort VANOS/VVT ofzo dat gecontroleerd moet worden?
 
Aaah oké, ik dacht al... anders ben je snel door je organen heen om te verkopen.

Klepspeling wil ik in de winterperiode ook eens gaan controleren net als de gaskleppen synchroniseren etc, weet niet wanneer dit voor het laatst gedaan is. Wat betreft die Nokkenastiming vraag ik mij af wat ze precies doen anders dan controleren of hij nog goed getimed staat en/of eventueel de nokkenasketting vervangen (dat laatste lijkt mij al vrij snel dan bij 20k)?

Ik heb mij er verder nog niet heel erg in verdiept, is er nog iets anders verstelbaar aan de nokkenas op de (nieuwere) Speed Triples? Soort VANOS/VVT ofzo dat gecontroleerd moet worden?
Van de nokkenas zou ik het je niet exact kunnen vertellen, maar die zal niet bij 20K al moeten worden vervangen iig.
 
Balen! Een van de voorvork keerringen zweet wat olie; nog geen echte lekkage te zien. Wat zou een richtprijs zijn om dat te laten vervangen bij een 2017R met Ohlins?
 
Kogel, kerk, etc: afgelopen zaterdag emotioneel afscheid genomen van de Speed Triple. Nou ja, de emotie was vrijdagavond dieper. Ik heb de motor in 2011 nieuw gekocht, na het overlijden van mijn vader. Ik had ongepland en niet per se gewenst ineens geld te besteden en besloot voor het eerst voor een nieuwe motor te gaan. Berg opties erop, helemaal naar mijn smaak. 12 jaar mee gereden, elke keer als ik de garage in liep weer blij om de Speed Triple te zien. Dus echt wel een ding om afscheid te nemen. Zaterdagmorgen na een uur snelweg was die emotie al wat weggezakt door nek, rug en kniehoek. Maar op het laatste stukje binnenwegen begreep ik wel wat er zo ontzettend goed aan de Speed Triple is.

Maar goed, ik heb dus nu een Tiger Sport 1050. Zelfde blok, andere fiets.

PSX_20230826_173206.jpg
 
Dit is een praktischer en voor velen "beter voor je lijf" houding motor.
Been there done that van een Speed naar een BMW GS.
Maar de Speed blijft, ondanks zijn beperkingen (zie hierboven) 1 van de mooiste en fijnste motoren die ik ooit gehad heb.
GENIET van je Tiger........het leven is te kort.
 
Kogel, kerk, etc: afgelopen zaterdag emotioneel afscheid genomen van de Speed Triple. Nou ja, de emotie was vrijdagavond dieper. Ik heb de motor in 2011 nieuw gekocht, na het overlijden van mijn vader. Ik had ongepland en niet per se gewenst ineens geld te besteden en besloot voor het eerst voor een nieuwe motor te gaan. Berg opties erop, helemaal naar mijn smaak. 12 jaar mee gereden, elke keer als ik de garage in liep weer blij om de Speed Triple te zien. Dus echt wel een ding om afscheid te nemen. Zaterdagmorgen na een uur snelweg was die emotie al wat weggezakt door nek, rug en kniehoek. Maar op het laatste stukje binnenwegen begreep ik wel wat er zo ontzettend goed aan de Speed Triple is.

Maar goed, ik heb dus nu een Tiger Sport 1050. Zelfde blok, andere fiets.

Bekijk bijlage 1919065
Moedig besluit, ik snap uiteraard het dubbele gevoel erbij, maar is niet anders. Je hebt een mooie bike ervoor terug en belangrijkste is dat je hopelijk met meer plezier en minder last kan blijven rijden :]
 
Moedig besluit, ik snap uiteraard het dubbele gevoel erbij, maar is niet anders. Je hebt een mooie bike ervoor terug en belangrijkste is dat je hopelijk met meer plezier en minder last kan blijven rijden :]
De last viel wel mee hoor, ik heb er vorige week nog met een maatje 450 km mee gereden. Maar op lange stukken snelweg voelde je wel dat het een sportieve naked is. En ik 45 ben.

En na 12 jaar mocht het best een keer.
 
Zooo de speed kan er weer tegenaan. Wel een nier voor verkocht, maar heee een hobby mag wat kosten hé
Bekijk bijlage 1917582
Remvloeistof en remblokken had ik zelf onlangs al vervangen. Banden volgende week nog vervangen en dan weer zorgeloos 5 dagen sturen in Frankrijk, de Vogezen.
Mag ik vragen hoeveel dit was?, mijn 1050 RS is volgend jaar aan toe aan de 20K beurt (staat nu net 17K op).
Kan ik er alvast op voorbereiden of een rolberoerte er van krijgen.
 
Zal de vrouw er op voorbereiden, thanks!
Valt me eigenlijk best mee zit rond de 150 euro per jaar voor kleine beurtjes (excl banden natuurlijk).
 
Zal de vrouw er op voorbereiden, thanks!
Valt me eigenlijk best mee zit rond de 150 euro per jaar voor kleine beurtjes (excl banden natuurlijk).
Haha ja dat is niet onbelangrijk ;)
Vond het wel een fors bedrag, maarjaaa tis weer voor elkaar nu. De remblokken voor had ik namelijk zelf vervangen en de ketting zal volgende beurt of tussendoor vervangen moeten worden gok ik.
 
Haha ja dat is niet onbelangrijk ;)
Vond het wel een fors bedrag, maarjaaa tis weer voor elkaar nu. De remblokken voor had ik namelijk zelf vervangen en de ketting zal volgende beurt of tussendoor vervangen moeten worden gok ik.
gezien je je remblokken zelf gedaan hebt, waarom doe je niet meer zelf? Als ik dat lijstje zie had je 2/3e wel zelf kunnen doen. ;)
Ik kom ook graag bij Mike, maar voor de broodnodige dingen. Voor beurtjes om mn garantie in leven te houden :+
 
Een goede vriend is monteur, wij doen in het winterseizoen alles zelf. In elk geval jaarlijks olie/oliefilter, maar ook luchtfilter, remblokken, banden, ketting, tandwielen, koelvloeistof, remvloeistof, remblokken zelf gedaan. Gaskleppen ook schoongemaakt, toen we toch het luchtfilter deden. Was niet heel vies, maar als je de boel open hebt liggen...

Enige is dat je dan dat steeksleuteltje in beeld houdt, tenzij je daar een apparaatje voor koopt.
 
Dat sleuteltje kun je bij de dealer laten resetten voor een paar euro. Ik ga a.s. zaterdag voor nieuwe remvloeistof, nieuwe mapping ivm SC uitlaat en het sleuteltje. Kost me €75,-
 
Terug
Bovenaan Onderaan