Triumph Speed Triple topic deel 54

Eindelijk weer eens een stukje wezen rijden gisterenavond🥰
PXL_20230725_175006112~2.jpg

Helaas tijdens het rijden wel m'n pasjeshouder/portemonnee verloren omdat ik waarschijnlijk na het tanken de rits van m'n jaszak niet dicht heb gedaan😅 Note to self; In het vervolg altijd portemonnee in de binnenzak.
 
Zaterdag gereden, daarna meteen de fiets schoongemaakt. En maandagavond om het hoofd even leeg te maken in de polish gezet. Mooi zwart is niet lelijk.
PSX_20230726_152416.jpg


Nog steeds mateloos geïrriteerd dat de dealer zei dat de Speed er niet zo heel netjes uitzag. Nog nooit een fiets gehad waar ik zo zuinig op ben als deze.
 
Laatst bewerkt:
Zaterdag gereden, daarna meteen de fiets schoongemaakt. En maandagavond om het hoofd even leeg te maken in de polish gezet. Mooi zwart is niet lelijk.Bekijk bijlage 1906934

Nog steeds mateloos geïrriteerd dat de dealer zei dat de Speed er niet zo heel netjes uitzag. Nog nooit een fiets gehad waar ik zo zuinig op ben als deze.
Mooi wark! Je kwam voor inruil?? Beetje flauw, maar vaak zeiken ze je motor behoorlijk af. Totdat ze hem in de showroom zetten, dan is het een top fiets, van een poetser die geen wheelies kon etc etc...
 
Mooi wark! Je kwam voor inruil?? Beetje flauw, maar vaak zeiken ze je motor behoorlijk af. Totdat ze hem in de showroom zetten, dan is het een top fiets, van een poetser die geen wheelies kon etc etc...
Dat. Je betaalt debiele bedragen voor occasions, je eigen motor is 3 minuten nadat je 'm ingeleverd hebt in massief goud veranderd en ze doen je voorkomen dat uitgerekend jij het onderste uit de kan wil.

Althans, zo ging het bij deze specifieke poging tot inruil. De dealer de avond ervoor deed gewoon, zeek mijn spullen niet af en bood een nette prijs.
 
Laatst bewerkt:
Dat. Je betaalt debiele bedragen voor occasions, je eigen motor is 3 minuten nadat je 'm ingeleverd hebt in massief goud veranderd en ze doen je voorkomen dat uitgerekend jij het onderste uit de kan wil.

Althans, zo ging het bij deze specifieke poging tot inruil. De dealer de avond ervoor deed gewoon, zerk mijn spullen niet af en bood een nette prijs.
Voor welke motor ging je en was je bij een Triumph dealer geweest?
 
Voor welke motor ging je en was je bij een Triumph dealer geweest?
Voor een Tiger 660 occasion bij een Triumph dealer, die voor hetzelfde bedrag te koop stond als een Tiger 1050 occasion bij een MotoPort vestiging. Bij de dealer kreeg ik 4k, uiteindelijk 4500 bij inruil op de 660, bij motoport 6k bij inruil op de 1050. En het prijsverschil is niet het enige waar ik over val, de hele show die ervan gemaakt werd staat me ook tegen.
 
Voor een Tiger 660 occasion bij een Triumph dealer, die voor hetzelfde bedrag te koop stond als een Tiger 1050 occasion bij een MotoPort vestiging. Bij de dealer kreeg ik 4k, uiteindelijk 4500 bij inruil op de 660, bij motoport 6k bij inruil op de 1050. En het prijsverschil is niet het enige waar ik over val, de hele show die ervan gemaakt werd staat me ook tegen.
Dealer namen noemen mag hoor, weten wij ook waar we niet heen hoeven met inruil 😂
 
Dealer namen noemen mag hoor, weten wij ook waar we niet heen hoeven met inruil 😂
De Tiger 660 staat bij de dealer in Leusden waar ik in 2011 mijn Speed gekocht heb. Gloednieuw, full options, ik was geloof ik inclusief opties iets van 18k kwijt. Maar goed, we zijn twaalf jaar verder en ik ben er al heel lang niet meer voor onderhoud geweest omdat we dat altijd zelf doen. Nog wel twee keer voor voorvorkkeerringen. Ik dacht met 6.000-6.500 inruil een overstap naar de Tiger Sport 660 te maken. Geen monster qua vermogen, maar wel superwendbaar en dikke lol. Trok 'm wel tijdens de proefrit al in een toerengebied waar ik met de Speed Triple nooit kom... Maar ik was tijdens de rit wel overtuigd dat ik een deal rond ging krijgen. Dus ik ging zitten, noemde het bedrag dat ik in mijn hoofd had bij de verkoper, en die ging met de dealer overleggen.

Nou, toen kwam het. Me eerst heel moeilijk aankijken. Of ik wel helemaal goed was. Dat ik de nieuwprijs voor mijn fiets terug wilde. Dat 4.000 echt wel het maximum voor een 2011 Speed Triple was, want daarvoor staan ze ook te koop. Korte check op motoroccasion: de goedkoopste staat er voor €5.990 op, de duurste voor €8.450. En geen met de dubbele Arrow-pijpen, seat cover, belly pan, stuurspiegels (en zwart stuur) en ruitje, wel met enkele van die opties. Hij is echt wel compleet, met nog geen 27k op de teller en jaarlijks onderhoud. Er hoeft helemaal niets aan te gebeuren.

Sterker nog, er zit ook een SW Motech Blaze tassenset met bevestiging en een tanktasring met tanktas bij. Bij de nieuwe verwacht ik voor een kofferset te gaan. Kortom, een hele dikke Speed Triple waarmee je direct een week weg kan.

En vervolgens ook nog even meelopen naar de motor en vertellen dat 'ie niet zo fris meer is.

Nou ja, dan ben je uitgepraat. De dagen dat ik me door een verkoper liet overbluffen liggen al wel een tijdje achter me, ik loop met hetzelfde gemak weer weg. Ik zit niet zonder iets noodzakelijks, tenslotte. Het niet eens worden vind ik ook niet erg. De manier waarop wel.

De 1050 staat bij Motoport Veldhoven. Vriendelijke verkoper, netjes behandeld. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Het is een fiets van 2016 met 58k op de teller, geen tassen of koffers en een Touratech-sticker op de voorvering. Reed wel goed, maar voor 1.000 euro meer staat in Bergeyk dezelfde van een jaar jonger, 30k op de teller, Hyperpro vering en een topkoffer. Dus die wil ik na mijn vakantie eens gaan bekijken.
 
Laatst bewerkt:
De Tiger 660 staat bij de dealer in Leusden waar ik in 2011 mijn Speed gekocht heb. Gloednieuw, full options, ik was geloof ik inclusief opties iets van 18k kwijt. Maar goed, we zijn twaalf jaar verder en ik ben er al heel lang niet meer voor onderhoud geweest omdat we dat altijd zelf doen. Nog wel twee keer voor voorvorkkeerringen. Ik dacht met 6.000-6.500 inruil een overstap naar de Tiger Sport 660 te maken. Geen monster qua vermogen, maar wel superwendbaar en dikke lol. Trok 'm wel tijdens de proefrit al in een toerengebied waar ik met de Speed Triple nooit kom... Maar ik was tijdens de rit wel overtuigd dat ik een deal rond ging krijgen. Dus ik ging zitten, noemde het bedrag dat ik in mijn hoofd had bij de verkoper, en die ging met de dealer overleggen.

Nou, toen kwam het. Me eerst heel moeilijk aankijken. Of ik wel helemaal goed was. Dat ik de nieuwprijs voor mijn fiets terug wilde. Dat 4.000 echt wel het maximum voor een 2011 Speed Triple was, want daarvoor staan ze ook te koop. Korte check op motoroccasion: de goedkoopste staat er voor €5.990 op, de duurste voor €8.450. En geen met de dubbele Arrow-pijpen, seat cover, belly pan, stuurspiegels (en zwart stuur) en ruitje, wel met enkele van die opties. Hij is echt wel compleet, met nog geen 27k op de teller en jaarlijks onderhoud. Er hoeft helemaal niets aan te gebeuren.

Sterker nog, er zit ook een SW Motech Blaze tassenset met bevestiging en een tanktasring met tanktas bij. Bij de nieuwe verwacht ik voor een kofferset te gaan. Kortom, een hele dikke Speed Triple waarmee je direct een week weg kan.

En vervolgens ook nog even meelopen naar de motor en vertellen dat 'ie niet zo fris meer is.

Nou ja, dan ben je uitgepraat. De dagen dat ik me door een verkoper liet overbluffen liggen al wel een tijdje achter me, ik loop met hetzelfde gemak weer weg. Ik zit niet zonder iets noodzakelijks, tenslotte. Het niet eens worden vind ik ook niet erg. De manier waarop wel.

De 1050 staat bij Motoport Veldhoven. Vriendelijke verkoper, netjes behandeld. Maar ik ben er nog niet helemaal uit. Het is een fiets van 2016 met 58k op de teller, geen tassen of koffers en een Touratech-sticker op de voorvering. Reed wel goed, maar voor 1.000 euro meer staat in Bergeyk dezelfde van een jaar jonger, 30k op de teller, Hyperpro vering en een topkoffer. Dus die wil ik na mijn vakantie eens gaan bekijken.
Groot gelijk, ik zou dan ook mooi weglopen. Jammer maar niets aan te doen!
Je komt vast de juiste ergens tegen :)
 
Nette tijd hoor met zo'n kale fiets........krijg je getrainde nekspieren van. 8-)
1,58 is goed te doen maar heelhouden en fun hebben is belangrijker.
Haha jaa valt wel op dat ik 1 van de weinige op een naked ben. Jaa vooral het heel houden is het plan, moet ook nog op de motor terug maar huis 😅
Liep wel beetje tegen een eigen limiet op, remde iets teveel op plekken waardoor met insturen iets verlies qua bochtensnelheid had. Volgend jaar denk ik naar alles vrij rijden (niveau 3 of sportrijders)
 
Haha jaa valt wel op dat ik 1 van de weinige op een naked ben. Jaa vooral het heel houden is het plan, moet ook nog op de motor terug maar huis 😅
Liep wel beetje tegen een eigen limiet op, remde iets teveel op plekken waardoor met insturen iets verlies qua bochtensnelheid had. Volgend jaar denk ik naar alles vrij rijden (niveau 3 of sportrijders)
Toch maar even sparen voor de RR dan? :+:P
 
Zeker een goede optie, maar ook die wil ik wel graag heel houden dan ;) Ook wel aan het denken over een circuitbike ernaast, maar ook dan heb ik meerdere uitdagingen (thuisfront en stalling) :')
Heb ik ook aan gedacht. Maar ik ben bang dat dat heel snel, heel erg uit de klauwen gaat lopen qua kosten:P
 
Nou, toen kwam het. Me eerst heel moeilijk aankijken. Of ik wel helemaal goed was. Dat ik de nieuwprijs voor mijn fiets terug wilde. Dat 4.000 echt wel het maximum voor een 2011 Speed Triple was, want daarvoor staan ze ook te koop. Korte check op motoroccasion: de goedkoopste staat er voor €5.990 op, de duurste voor €8.450.
Ik heb begin dit jaar 6500 gekregen voor mijn 2011 met 32000 op de klok. (weliswaar op inruil van een nieuwe speed twin 1200, maar toch)

Al was die van mij een stuk minder afgeragd als die van jou

:+
 
Ik heb begin dit jaar 6500 gekregen voor mijn 2011 met 32000 op de klok. (weliswaar op inruil van een nieuwe speed twin 1200, maar toch)

Al was die van mij een stuk minder afgeragd als die van jou

:+
Bij Mike Bruurs zeker, daar heb ik er ook al een paar ingeruild. Altijd faire prijs gehad.
 
Terug
Bovenaan Onderaan