Triumph Speed Triple topic deel 54

Goedemorgen, fervent meelezer hier en nu zelf met een technische vraag hier.

Kan van een Speed Triple R 2017 met 35000km de souplesse van de motor langzaam veranderen? Vorig jaar soepel rijdend in de winterstalling weg gezet en sinds dit nieuwe seizoen rijdt de motor anders. Veel meer backfire bij gas los(echt veel), smoort wat bij optrekken, Rijdt wat moeilijk constant, soort van nerveuzig in versnelling 2,3,4. Rijdt pas met een monotoom geluid/toerental vanaf de 5e versnelling; daaronder dus een nerveus getrek.

Ik weet dat bij 40000km het groot onderhoud met kleppencontrole er aan zit te komen. Zouden de kleppen al uit spec staan?

Rij met Akrapovic zonder DB-killers
Laatste onderhoud: 30000km nazomer 2022 met een kleine beurt
 
Goedemorgen, fervent meelezer hier en nu zelf met een technische vraag hier.

Kan van een Speed Triple R 2017 met 35000km de souplesse van de motor langzaam veranderen? Vorig jaar soepel rijdend in de winterstalling weg gezet en sinds dit nieuwe seizoen rijdt de motor anders. Veel meer backfire bij gas los(echt veel), smoort wat bij optrekken, Rijdt wat moeilijk constant, soort van nerveuzig in versnelling 2,3,4. Rijdt pas met een monotoom geluid/toerental vanaf de 5e versnelling; daaronder dus een nerveus getrek.

Ik weet dat bij 40000km het groot onderhoud met kleppencontrole er aan zit te komen. Zouden de kleppen al uit spec staan?

Rij met Akrapovic zonder DB-killers
Laatste onderhoud: 30000km nazomer 2022 met een kleine beurt
heb je em weg gezet met E10?
k zou beginnen met tank aftappen, afvullen met E5 en een flesje injector reiniger. De kleppen zijn het iig niet.
 
Stekker opzoeken, los maken en doormeten met multimeter met standaard in en uit.
Ter info, was uiteindelijk de koppeling die vast zat. In de 5 gezet, en er doorheen gedrukt. Kwam na 3x drukken met zijn 2-en vrij!
Nu weer een klein issue met bijladen accu, komt 13,5v bij 4000 toeren aan laadspanning. Net te weinig denk ik, na de hele dag rijden start hij niet meer (accu op 12,3v). Gaan we ook weer oplossen!
 
Goedemorgen, fervent meelezer hier en nu zelf met een technische vraag hier.

Kan van een Speed Triple R 2017 met 35000km de souplesse van de motor langzaam veranderen? Vorig jaar soepel rijdend in de winterstalling weg gezet en sinds dit nieuwe seizoen rijdt de motor anders. Veel meer backfire bij gas los(echt veel), smoort wat bij optrekken, Rijdt wat moeilijk constant, soort van nerveuzig in versnelling 2,3,4. Rijdt pas met een monotoom geluid/toerental vanaf de 5e versnelling; daaronder dus een nerveus getrek.

Ik weet dat bij 40000km het groot onderhoud met kleppencontrole er aan zit te komen. Zouden de kleppen al uit spec staan?

Rij met Akrapovic zonder DB-killers
Laatste onderhoud: 30000km nazomer 2022 met een kleine beurt

Kan er ongedierte bij de motor gekomen zijn? Maar klinkt idd als een vastzittende injector.
 
Vandaag maar even bij HK-Suspension geweest.
Keerring lek, gelijk maar lowfriction keerringen erin en andere veren.
Waarom gekozen voor lowfriction keerringen? Heb zelf net het zootje vervangen, nieuwe hyperpro progressieve vering (en bijgeleverde olie) met nieuwe SKF keerringen.
Was wel benieuwd naar de verschillen.
 
IMG-20230410-WA0000.jpg

Wellicht zie jij ze, maar ook met bril zie ik ze niet
 
Nog een vraag voor de echte Speed Triple kenners hier.
Ik kom bij sommige fietsen van de 2008-2010 generatie tellers tegen met geïnverteerde kleuren en een andere toerenteller indeling maar kan niet concreet krijgen welk bouwjaar of uitvoering deze nou op horen.
Meende zelf eerder altijd dat het alleen op de SE was in rood met witte streep en de groene maar zie nu ook een oranje te koop staan met deze tellers en een rood/witte zonder deze tellers.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2023-04-11-17-44-28-25_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    Screenshot_2023-04-11-17-44-28-25_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    89,3 KB · Weergaven: 25
  • Screenshot_2023-04-11-17-45-38-43_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    Screenshot_2023-04-11-17-45-38-43_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    50,9 KB · Weergaven: 24
  • Screenshot_2023-04-11-17-45-57-34_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    Screenshot_2023-04-11-17-45-57-34_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    86,7 KB · Weergaven: 26
  • Screenshot_2023-04-11-17-47-23-10_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    Screenshot_2023-04-11-17-47-23-10_c876520747fffd2e3f3cc79d2a2398f1.jpg
    48,5 KB · Weergaven: 23
Nog een vraag voor de echte Speed Triple kenners hier.
Ik kom bij sommige fietsen van de 2008-2010 generatie tellers tegen met geïnverteerde kleuren en een andere toerenteller indeling maar kan niet concreet krijgen welk bouwjaar of uitvoering deze nou op horen.
Meende zelf eerder altijd dat het alleen op de SE was in rood met witte streep en de groene maar zie nu ook een oranje te koop staan met deze tellers en een rood/witte zonder deze tellers.
de 1e en 3e zijn vanaf 2010 en 2e en 4e vanaf 2008
 
Terug
Bovenaan Onderaan