Triumph Speed Triple topic deel 54

Is een Tracer 9 of desnoods mt10 touring dan geen optie voor jou? Heb je yamaha betrouwbaarheid, wat prettigere zithouding, prijstechnisch iets gunstiger dan Triumph vaak en beide blokken zijn👌
Ik zit ook met een knieblessure en herken wel wat je zegt, maar ik geef er gewoon nog niet aan toe😆.
Mijn kuit loopt vol met vocht uit de knie. Dat is na 2 uur rijden niet prettig. Gaat ook zeuren. Het is geen noodzaak want even lopen en t vocht gaat wel weer weg. Tis ook wel weer een beetje die kriebel van wat anders

Broer rijdt een tracer9 en is inderdaad ook gaaf. Ik heb de tracer 900 ook geprobeerd toen ik voor de street ging. Maar kwam echt na de ktm 1190 die ik toen reed. Die twee grote stampende sukkels hebben echt wel wat 😂
 
Zo... dat was wel weer even een leuke besteding van de ochtend :]

En ook dat 1 ding wel zeker is geworden deze ochtend.. De Tiger Sport 1050 (uit 2020 was deze) gaat het niet worden voor mij. Ik vind de motor te topzwaar rijden en voelt, zeker als je de street ervoor hebt gereden en erna de 890adv, log aan. Het is niet gooien en smijten zoals bij de andere twee. Het is een hele goede en degelijke motor en dat motorblok :9~ dat is nog steeds thuiskomen en gaan. Power en koppel zat op die fiets en je rijdt zonder dat je het merkt best wel heel makkelijk hard. Maar bij het wat bochterige gedeelte is het wat meer werken zeg maar. Ik zou de street er niet op willen inruilen. Wel het motorblok, god wat loopt dat lekker zeg...

De 890adv (2022) was voor mij veel meer een genot. Moest even wennen aan t schakelpookje (die stond voor mij niet helemaal prettig) maar qua rijden direct 100% vertrouwen en gaat ook zonder dat je t merkt hard... en ook door de bochten. Ze hebben dat rijwielgedeelte goed voor elkaar en vond dat 21inch voorwiel niet zoekerig ofzo. Blok ook leuk qua koppel, maar even wennen dat t geen 3-cyl is en je sneller moet schakelen :)
Grootste minpunt was t schermpje... Die moet er of af of groter. Vond de 890 adv heel vergelijkbaar met de street, maar dan op hoge poten (niet geheel verrassend dat ie iets meer deint).

Tussen die twee proefritjes was t voor mij snel duidelijk. Nu nog eens kijken naar een 1090adv
Klinkt goed hooor! En ja dat 890 blok heeft mij ook weten te bekoren 😋
 
Hey mede motor-forumers, ik heb de afgelopen jaren intensief meegelezen, maar niet heel veel gepost. Evengoed bedankt voor alle leuke, leerzame en soms grappige berichten. Gisteren heb ik bij de leukste dealer (Jullie mogen raden...:)) mijn Triumph Speed Triple 1200RS ingeruild voor een Triumph Tiger 1200 Rally Pro. Ik wens iedereen heel veel veilige kilometers toe.
20230318_155856[1].jpg
 

Bijlagen

  • 20230318_155909[1].jpg
    20230318_155909[1].jpg
    257,4 KB · Weergaven: 17
Hey mede motor-forumers, ik heb de afgelopen jaren intensief meegelezen, maar niet heel veel gepost. Evengoed bedankt voor alle leuke, leerzame en soms grappige berichten. Gisteren heb ik bij de leukste dealer (Jullie mogen raden...:)) mijn Triumph Speed Triple 1200RS ingeruild voor een Triumph Tiger 1200 Rally Pro. Ik wens iedereen heel veel veilige kilometers toe.Bekijk bijlage 1859161
Mooi ding! Vanwaar de overstap?
 
Echt een mazzeltje. Stond vlakbij te koop en de eigenaar was 72, hij stopte met motorrijden en had een zeiljacht gekocht. Altijd super zuinig op de motor geweest en 13 jaar in bezit gehad.
ja echt een buitenkansje voor deze mooie onversleutelde
 
Wil net een stukje gaan rijden na winterstalling, blijft de koppeling hangen. Oliepeil is ok, maar bij het opschakelen vanuit neutraal dus meteen afslaan. Iemand een idee?
 
ja mij dus ook :P

Vrijdag mag ik een 890adv ophalen *O* en zal ik mij hier verder als ex-triumph rijder voortaan soort van nederig opstellen :P

Het is mij verre van gelukt om de 8890adv erbij te mogen hebben _O- maar dan was het ook niet alleen de mrs die protesteerde
Leuk man!

Veel plezier ermee.
Nederig opstellen, dat lukt vast niet 😋
 
Bedoel je de failsafe dat de standaard niet uit mag staan? Ik ben echt nog een leek, hoe kan ik dat checken? Standaard was uiteraard ingeklapt bij het starten
Bij de koppelingshendel zit ook een schakelaartje, die heeft bij mijn ex wel eens voor vergelijkbare problemen gezorgd. spuitje wd40 deed wonderen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan