Triumph Speed Triple topic deel 54

Ben eigenlijk al veel te lang niet op MF geweest, beetje weinig met motorrijden bezig geweest ook. MAARRRrrrr ik heb afgelopen zaterdag mijn handtekening gezet onder de koop van een zwart/gele Triumph Speed Triple 1050 94 uit 2015, 56300 km op de teller. Wordt mijn tweede motor, heb nu een Hornet zoals je kunt zien, maar die Triumph reed me toch een partij lekker!!! Was nog maar een kort proefritje, maar jeetje, ik was onder de indruk, lekker vermogen over de hele linie, veel lekkerder geluidje in vergelijking met mijn huidige 4-cylinder en comfortabel (voor zover je dat kunt beoordelen tijdens een kort ritje). Wellicht komt mijn enthousiasme voor motorrijden nu weer helemaal terug! Overigens zit er ook nog eens MF in het kenteken:]

1655279777631.png
 
Ben eigenlijk al veel te lang niet op MF geweest, beetje weinig met motorrijden bezig geweest ook. MAARRRrrrr ik heb afgelopen zaterdag mijn handtekening gezet onder de koop van een zwart/gele Triumph Speed Triple 1050 94 uit 2015, 56300 km op de teller. Wordt mijn tweede motor, heb nu een Hornet zoals je kunt zien, maar die Triumph reed me toch een partij lekker!!! Was nog maar een kort proefritje, maar jeetje, ik was onder de indruk, lekker vermogen over de hele linie, veel lekkerder geluidje in vergelijking met mijn huidige 4-cylinder en comfortabel (voor zover je dat kunt beoordelen tijdens een kort ritje). Wellicht komt mijn enthousiasme voor motorrijden nu weer helemaal terug! Overigens zit er ook nog eens MF in het kenteken:]

Bekijk bijlage 1772072
Welkom terug.
Mooi ding, veel plezier ermee
 
Ben eigenlijk al veel te lang niet op MF geweest, beetje weinig met motorrijden bezig geweest ook. MAARRRrrrr ik heb afgelopen zaterdag mijn handtekening gezet onder de koop van een zwart/gele Triumph Speed Triple 1050 94 uit 2015, 56300 km op de teller. Wordt mijn tweede motor, heb nu een Hornet zoals je kunt zien, maar die Triumph reed me toch een partij lekker!!! Was nog maar een kort proefritje, maar jeetje, ik was onder de indruk, lekker vermogen over de hele linie, veel lekkerder geluidje in vergelijking met mijn huidige 4-cylinder en comfortabel (voor zover je dat kunt beoordelen tijdens een kort ritje). Wellicht komt mijn enthousiasme voor motorrijden nu weer helemaal terug! Overigens zit er ook nog eens MF in het kenteken:]
Hier ga je veel plezier aan beleven 😈
 
Hele mooie kleurstelling, heb ik nog niet eerder gezien. Veel plezier met de Speed :]
Mooi ding hoor! Die kleur zie je niet vaak!
Dank je wel! Ja, we zagen deze in de showroom, was eigenlijk boven het budget wat we in gedachten hadden, maar hij stak wat ons betreft met kop en schouders boven de rest uit. Het is een '94' uitvoering, in 2015 uitgebracht voor het 21-jarig (?) jubileum van de Triumph Speed Triple. Deze kleur was alleen op aanvraag beschikbaar in Nederland. Heb ik van Google geleerd hoor ;)
 
Zo, na jaren ook weer eens wat proberen bij te dragen. Ik ben afgelopen weekend voor het eerst sinds 2019 weer naar de Eifel geweest, wat een beetje ons traditionele Pinksterdingetje is. Maar nu toch de conclusie getrokken dat ik na mijn crash van 2009 nog altijd te vaak te onzeker op de motor zit.

ik heb in 1998 mijn rijbewijs gehaald en reed altijd veel, vaak en hard. Van een VTR 250 ben ik via een GSX600F op een CBR1100 gaan rijden, waarmee ik in augustus 2009 relatief hard gecrashed ben. Mijn voorwiel brak met 120 uit, in plaats van stoppen met remmen trapte ik de achterrem te hard in en na een korte zwabber klapte ik op het asfalt, waarbij mijn motor, kleding en ego gesloopt werden. Het jaar erna heb ik heel weinig gereden, en omdat ik geen vertrouwen meer in de CBR had heb ik in 2011 besloten een fiets met ABS te kopen, een Speed Triple. Een mooie motor, rijdt lekker, maar ik haal er nog steeds niet uit wat erin zit.

Tussendoor in 2017-2018 nog een CB500 gehad voor woon-werk, daar heb ik ook nog mee in de sneeuw gereden. Niet leuk, maar zonder ABS en met een oude fiets lukte het wel allemaal.

De snelweg heen ging afgelopen weekend wel oké, maar bij lange doordraaiers op de snelweg kon ik mezelf niet bedwingen de snelheid eruit te halen. De diverse bochten in de Eifel gingen ook niet allemaal even soepel en het kostte me best even tijd om 's morgens op gang te komen. Gisteren terug ging wel een beetje beter, tot we tegen de Nederlandse grens in vrij harde wind terecht kwamen. Het laatste stuk door Nederland waaide het hard en regende het behoorlijk, en heb ik niet harder dan 90-95 gereden.

Kortom, ik ben een watje geworden op de motor, waar ik vroeger juist onverantwoord hard reed. Ik zoek een middenweg. Die Speed Triple moet prima dingen op bochtige wegen kunnen, maar op de snelweg ook. En dat constante gevoel dat ik eraf waai zit ook alleen maar tussen mijn oren.

Dus ik heb vandaag na 11 jaar Speed Triple toch maar de stap gezet om wat externe hulp in te schakelen en een cursus te gaan doen.
Moedig bericht en goed dat je dit post en bespreekbaar maakt. Zoals anderen ook zeggen, denk ik dat een cursus of circuitdag zeker goed zullen doen. Of misschien zou een 1 op 1 sessie ook passend kunnen zijn, omdat het toch voornamelijk tussen de oren zit lijkt me.

Ik heb zelf nog nooit een smakker gemaakt gelukkig, maar herken wel het onzekere gevoel over je eigen lijf en het rotgevoel dat dit op een bike kan geven.

Dus hoop dat de cursus je goed gaat doen en dat je daarna weer wat zekerder op de bike zit.
 
Moedig bericht en goed dat je dit post en bespreekbaar maakt. Zoals anderen ook zeggen, denk ik dat een cursus of circuitdag zeker goed zullen doen. Of misschien zou een 1 op 1 sessie ook passend kunnen zijn, omdat het toch voornamelijk tussen de oren zit lijkt me.

Ik heb zelf nog nooit een smakker gemaakt gelukkig, maar herken wel het onzekere gevoel over je eigen lijf en het rotgevoel dat dit op een bike kan geven.

Dus hoop dat de cursus je goed gaat doen en dat je daarna weer wat zekerder op de bike zit.
Dank je. Ik schaam me er ook niet echt voor, want het is wat het is. Maar met motorweekenden met de vrienden is het wel onhandig. Je hoort het leuk te vinden en het was lang niet altijd genieten voor me.

Ik heb gisteren dus opfriscursus bij deRijder – vergroot je vrijheid gedaan.

's Morgens drie kwartier rijden naar Boxtel, waar we bij een benzinepomp hadden afgesproken. Rustig met een bak koffie/thee erbij maar eens het waarom en wat besproken. Mijn ongeluk in 2009, het daaruit voortvloeiende gebrek aan vertrouwen, de wens om motorrijden weer gewoon leuk te maken. Want in alle eerlijkheid: ik heb sindsdien veel ritten gehad waarin te weinig leuke momenten zaten.

Daarna een stukje gereden, naar een groot parkeerterrein bij een recreatieplas. En daar voor het eerst sinds 1998 weer bijzondere verrichtingen gedaan. Keren, achtjes, slalom, stoppen op het juiste punt zonder naar de grond te kijken. Weer leren dat veel zaken al goed zichtbaar zijn in de periferie en geen directe aandacht nodig hebben.

Toen we dat onder de knie hadden zijn we de weg op gegaan. Bochten geoefend, instuurtechniek opgepoetst. En toen het snellere werk. Waar ik op de snelweg naar de Eifel en terug moeite mee had. Lange, snelle bochten, op- en afritten, klaverbladen, doordraaiers van de ene snelweg naar de andere. Waar ik twee weken geleden nog 65 reed waar 70 geadviseerd werd, reed ik nu tegen de 110. Moeiteloos, geen krimp van de motor. Terug van de snelweg nog wat geoefend met lezen van de weg, op een stuk met scherpe bocht naar links, nog een scherpe bocht naar links na de tunnel, doordraaier naar boven linksom, knik naar links, recht stuk, linksom, rechtsom, rotonde volledig rond en alles in de omgekeerde volgorde, omdraaien en opnieuw. Met alle aangereikte technieken werd dat een soort achtbaan.

Al met al een zeer welbestede vier uur. En de prijs is alleszins acceptabel als je het door vier uur deelt.

Terug naar huis gereden vanaf Den Bosch, ook in drie kwartier. Maar dat was nu inclusief broodje en flesje water bij De Lucht.
>:)
 
Dank je. Ik schaam me er ook niet echt voor, want het is wat het is. Maar met motorweekenden met de vrienden is het wel onhandig. Je hoort het leuk te vinden en het was lang niet altijd genieten voor me.

Ik heb gisteren dus opfriscursus bij deRijder – vergroot je vrijheid gedaan.

's Morgens drie kwartier rijden naar Boxtel, waar we bij een benzinepomp hadden afgesproken. Rustig met een bak koffie/thee erbij maar eens het waarom en wat besproken. Mijn ongeluk in 2009, het daaruit voortvloeiende gebrek aan vertrouwen, de wens om motorrijden weer gewoon leuk te maken. Want in alle eerlijkheid: ik heb sindsdien veel ritten gehad waarin te weinig leuke momenten zaten.

Daarna een stukje gereden, naar een groot parkeerterrein bij een recreatieplas. En daar voor het eerst sinds 1998 weer bijzondere verrichtingen gedaan. Keren, achtjes, slalom, stoppen op het juiste punt zonder naar de grond te kijken. Weer leren dat veel zaken al goed zichtbaar zijn in de periferie en geen directe aandacht nodig hebben.

Toen we dat onder de knie hadden zijn we de weg op gegaan. Bochten geoefend, instuurtechniek opgepoetst. En toen het snellere werk. Waar ik op de snelweg naar de Eifel en terug moeite mee had. Lange, snelle bochten, op- en afritten, klaverbladen, doordraaiers van de ene snelweg naar de andere. Waar ik twee weken geleden nog 65 reed waar 70 geadviseerd werd, reed ik nu tegen de 110. Moeiteloos, geen krimp van de motor. Terug van de snelweg nog wat geoefend met lezen van de weg, op een stuk met scherpe bocht naar links, nog een scherpe bocht naar links na de tunnel, doordraaier naar boven linksom, knik naar links, recht stuk, linksom, rechtsom, rotonde volledig rond en alles in de omgekeerde volgorde, omdraaien en opnieuw. Met alle aangereikte technieken werd dat een soort achtbaan.

Al met al een zeer welbestede vier uur. En de prijs is alleszins acceptabel als je het door vier uur deelt.

Terug naar huis gereden vanaf Den Bosch, ook in drie kwartier. Maar dat was nu inclusief broodje en flesje water bij De Lucht.
>:)
Beter.
Gewoon je eigen gevoel volgen dus.
Veel plezier met brommeren weer.
 
Oftewel, nog niks geleerd :N

Als je zo hard wilt rijden boek je lekker een circuit dagje. Op de openbare weg is het gewoon afwachten totdat je er weer af gaat (marges zijn gewoon te klein en de weg en medeweggebruikers te onvoorspelbaar)

Geniet van je hernieuwde aangeleerde bochten technieken en rij weer met veel plezier. Die weekenden Eiffel of waar dan ook met vrienden zijn goud!!
 
Ben eigenlijk al veel te lang niet op MF geweest, beetje weinig met motorrijden bezig geweest ook. MAARRRrrrr ik heb afgelopen zaterdag mijn handtekening gezet onder de koop van een zwart/gele Triumph Speed Triple 1050 94 uit 2015, 56300 km op de teller. Wordt mijn tweede motor, heb nu een Hornet zoals je kunt zien, maar die Triumph reed me toch een partij lekker!!! Was nog maar een kort proefritje, maar jeetje, ik was onder de indruk, lekker vermogen over de hele linie, veel lekkerder geluidje in vergelijking met mijn huidige 4-cylinder en comfortabel (voor zover je dat kunt beoordelen tijdens een kort ritje). Wellicht komt mijn enthousiasme voor motorrijden nu weer helemaal terug! Overigens zit er ook nog eens MF in het kenteken:]

Bekijk bijlage 1772072
Gefeliciteerd met je SPEED ‘94 💛, veel plezier ermee …net als ikzelf , rij ‘n zwarte 🖤✌🏻
 
Ons jaarlijkse motortrippie gaat dit jaar naar Sauerland / omgeving winterberg. Duurt nog ff maar de voorpret is begonnen. Heeft iemand hier goede suggesties voor hotelletje(s)?
We gaan 3 nachten dus 1 plek van waaruit je leuke routes kunt doen is ook prima.
En eventueel route suggesties?
 
Ons jaarlijkse motortrippie gaat dit jaar naar Sauerland / omgeving winterberg. Duurt nog ff maar de voorpret is begonnen. Heeft iemand hier goede suggesties voor hotelletje(s)?
We gaan 3 nachten dus 1 plek van waaruit je leuke routes kunt doen is ook prima.
En eventueel route suggesties?
Wij zijn eens een paar dagen in Willingen geweest, maar de aansluitende dagen in de Eifel vonden we leuker. qua Sauerlang zou je in elk geval Kellerwald-Edersee kunnen meepakken, dat is wel mooi.
 
Hmm ok. Ben zelf al vaker in de Eifel geweest dus wilde even wat anders maar wat nog steeds niet te ver is.
Waarom vond je Tze Eifel leuker?
 
Oftewel, nog niks geleerd :N

Als je zo hard wilt rijden boek je lekker een circuit dagje. Op de openbare weg is het gewoon afwachten totdat je er weer af gaat (marges zijn gewoon te klein en de weg en medeweggebruikers te onvoorspelbaar)

Geniet van je hernieuwde aangeleerde bochten technieken en rij weer met veel plezier. Die weekenden Eiffel of waar dan ook met vrienden zijn goud!!
Was die eerste opmerking nou een reactie op de opfriscursus van Brinkmeister? Zo ja, beetje een rare opmerking. Zo hard ging het nou toch ook weer niet? Belangrijkste is dat hij zijn vertrouwen en vaardigheid weer hervonden lijkt te hebben, dat hij daar dan eventjes wat harder dan geadviseerd door de bochten is gegaan rechtvaardigt niet zo'n sneer, vind ik.
 
Gefeliciteerd met je SPEED ‘94 💛, veel plezier ermee …net als ikzelf , rij ‘n zwarte 🖤✌🏻
Dank u! Zwart is ook gaaf, mijn vorige motor was ook zwart, mijn huidige deels ;) . Overigens is hij van 2015, maar het is de '94 uitvoering'. Sinds vrijdagochtend staat hij ook echt op mijn naam. Dit weekend maar eens even uitlaten :]

Hm, ook maar eens een mooie nieuwe profielfoto zien te maken een keer realiseer ik me nu.
 
Ik heb in deze 2 gezeten. Beide top met motorstalling en loopafstand ierse pub / centrum:



Die laatste is alleen gestopt zie ik 😐
 
Allen,

Ben niet zo'n fanaat hier maar heb de volgende hulpvraag;

Mijn Speed Triple 1200 RS is vannacht gestolen, Kop van Zuid Rotterdam. Aangifte is natuurlijk gedaan maarja.. Aangezien er waarschijnlijk niet veel rondrijden in Nederland; mocht je een Speed 1200 zien met Evo tech tailtidy, uitlaatbeugel, radiotorbescherming, bobbins voor en achter, dan graag je tip waar je hem gezien hebt. Dan komt dat bij de politie terecht. Mijn dank vooraf!

Motorloze groeten!

Update: Politie heeft de motor terug gevonden in de regio. Afwachten wat de schade zal zijn.

Speed 1200 RS.jpeg
 
Laatst bewerkt:
Allen,

Ben niet zo'n fanaat hier maar heb de volgende hulpvraag;

Mijn Speed Triple 1200 RS is vannacht gestolen, Kop van Zuid Rotterdam. Aangifte is natuurlijk gedaan maarja.. Aangezien er waarschijnlijk niet veel rondrijden in Nederland; mocht je een Speed 1200 zien met kenteken 80-MP-DT met Evo tech tailtidy, uitlaatbeugel, radiotorbescherming, bobbins voor en achter, dan graag je tip waar je hem gezien hebt. Dan komt dat bij de politie terecht. Mijn dank vooraf!

Motorloze groeten!

Update: Politie heeft de motor terug gevonden in de regio. Afwachten wat de schade zal zijn.

Bekijk bijlage 1774540
Wat een ellende lijkt me dat. Nu maar hopen dat je er een beetje betaalbaar uit komt en de fiets weer helemaal netjes hebt/krijgt.
 
Allen,

Ben niet zo'n fanaat hier maar heb de volgende hulpvraag;

Mijn Speed Triple 1200 RS is vannacht gestolen, Kop van Zuid Rotterdam. Aangifte is natuurlijk gedaan maarja.. Aangezien er waarschijnlijk niet veel rondrijden in Nederland; mocht je een Speed 1200 zien met kenteken 80-MP-DT met Evo tech tailtidy, uitlaatbeugel, radiotorbescherming, bobbins voor en achter, dan graag je tip waar je hem gezien hebt. Dan komt dat bij de politie terecht. Mijn dank vooraf!

Motorloze groeten!

Update: Politie heeft de motor terug gevonden in de regio. Afwachten wat de schade zal zijn.

Bekijk bijlage 1774540
Crap komt wel dicht bij zo

Woon ook op Kop van Zuid, heb je echter nooit zien rijden.
Rij zelf een Zwarte 1050 RS uit 2018.

ondergronds garage van ons complex maar toch altijd anstig hiervoor.
Hopelijk valt je schade mee
 
Terug
Bovenaan Onderaan