Triumph Speed Triple topic deel 54

Goedemiddag heren,

Ik zit momenteel te kijken naar led knipperlichten voor en achter.
Nou weet ik dat als ik ze gewoon verwissel te snel gaan knipperen of blijven branden. en dat ik dus een weerstandje nodig heb.

Ook zie ik knipperlicht relais, 2 / 3 of 7 pins.
Heeft iemand van jullie dit toegepast? bijvoorbeeld een nieuwe knipperlicht relais ipv overal weerstandjes tussenbouwen?

Ben benieuwd ;-)
Ik heb een knipperlicht relais geplaatst. Die plug je gewoon in onder je zadel.
 
Ik heb deze gemonteerd voor mn led knipperlichten, kan ik zelf instellen hoe snel ze moeten knipperen, werkt perfect.
 
Alhoewel ik één type ouder nog mooier vind heb ik gisteren een 2005 1050 uit Duitsland gehaald. Één eigenaar en slechts 6000km😄
 

Bijlagen

  • BF6D3DCF-1FD0-4BBC-B435-79E93FCEC613.jpeg
    BF6D3DCF-1FD0-4BBC-B435-79E93FCEC613.jpeg
    428,4 KB · Weergaven: 48
  • 691B5719-50BE-4407-B379-A3F6796A96BD.jpeg
    691B5719-50BE-4407-B379-A3F6796A96BD.jpeg
    300,7 KB · Weergaven: 44
Wat voor banden werken goed onder de Speed? Ik heb Dunlop Sportsmart II onder de Duc maar het lijkt me dat het wel een tandje minder plak kan onder een naked bike. Ik zit te denken aan een sport band voor en dan één type minder sportief voor achter.
 
4750,- en dan nog ff keuren a 115,- (pas eind juni...), bpm een paar tientjes, nieuwe banden (eerste set zit er nog om) en ik pak voor de zekerheid alle vloeistoffen mee. Dus ik denk dat ie op 5500,- komt. Niet heel goedkoop ofzo maar dan heb je wel echt een knappe en ik heb em niet voor de handel.

Zal ook nog ff checken bij de dealer omtrent de naks, schijnt bij de eerste serie 1050’s nog wel een dingetje te zijn geweest.
 
Met de S22 en M9rr kom je niets te kort maar dan zit je wel in de hoge regionen van sport banden (op straat). Gevoelsmatig zou ik voor achter een tikkeltje slijtvaster willen en qua grip zal dat meer dan voldoende zijn gok ik.
 
Met de S22 en M9rr kom je niets te kort maar dan zit je wel in de hoge regionen van sport banden (op straat). Gevoelsmatig zou ik voor achter een tikkeltje slijtvaster willen en qua grip zal dat meer dan voldoende zijn gok ik.
Gewoon doen waar je zelf het beste bij voelt, ikzelf de RACETEC MR9RR ( goed bij nattigheid en lichtsturend, dat laatste had de pirelli ANGEL GT (1 en 2 ) toch minder…) de MR9RR zijn wel sneller “op”, gaan 1 seizoen mee…😃👍🏻
 
Laatst bewerkt:
Zo, na jaren ook weer eens wat proberen bij te dragen. Ik ben afgelopen weekend voor het eerst sinds 2019 weer naar de Eifel geweest, wat een beetje ons traditionele Pinksterdingetje is. Maar nu toch de conclusie getrokken dat ik na mijn crash van 2009 nog altijd te vaak te onzeker op de motor zit.

ik heb in 1998 mijn rijbewijs gehaald en reed altijd veel, vaak en hard. Van een VTR 250 ben ik via een GSX600F op een CBR1100 gaan rijden, waarmee ik in augustus 2009 relatief hard gecrashed ben. Mijn voorwiel brak met 120 uit, in plaats van stoppen met remmen trapte ik de achterrem te hard in en na een korte zwabber klapte ik op het asfalt, waarbij mijn motor, kleding en ego gesloopt werden. Het jaar erna heb ik heel weinig gereden, en omdat ik geen vertrouwen meer in de CBR had heb ik in 2011 besloten een fiets met ABS te kopen, een Speed Triple. Een mooie motor, rijdt lekker, maar ik haal er nog steeds niet uit wat erin zit.

Tussendoor in 2017-2018 nog een CB500 gehad voor woon-werk, daar heb ik ook nog mee in de sneeuw gereden. Niet leuk, maar zonder ABS en met een oude fiets lukte het wel allemaal.

De snelweg heen ging afgelopen weekend wel oké, maar bij lange doordraaiers op de snelweg kon ik mezelf niet bedwingen de snelheid eruit te halen. De diverse bochten in de Eifel gingen ook niet allemaal even soepel en het kostte me best even tijd om 's morgens op gang te komen. Gisteren terug ging wel een beetje beter, tot we tegen de Nederlandse grens in vrij harde wind terecht kwamen. Het laatste stuk door Nederland waaide het hard en regende het behoorlijk, en heb ik niet harder dan 90-95 gereden.

Kortom, ik ben een watje geworden op de motor, waar ik vroeger juist onverantwoord hard reed. Ik zoek een middenweg. Die Speed Triple moet prima dingen op bochtige wegen kunnen, maar op de snelweg ook. En dat constante gevoel dat ik eraf waai zit ook alleen maar tussen mijn oren.

Dus ik heb vandaag na 11 jaar Speed Triple toch maar de stap gezet om wat externe hulp in te schakelen en een cursus te gaan doen.
 
Zo, na jaren ook weer eens wat proberen bij te dragen. Ik ben afgelopen weekend voor het eerst sinds 2019 weer naar de Eifel geweest, wat een beetje ons traditionele Pinksterdingetje is. Maar nu toch de conclusie getrokken dat ik na mijn crash van 2009 nog altijd te vaak te onzeker op de motor zit.

ik heb in 1998 mijn rijbewijs gehaald en reed altijd veel, vaak en hard. Van een VTR 250 ben ik via een GSX600F op een CBR1100 gaan rijden, waarmee ik in augustus 2009 relatief hard gecrashed ben. Mijn voorwiel brak met 120 uit, in plaats van stoppen met remmen trapte ik de achterrem te hard in en na een korte zwabber klapte ik op het asfalt, waarbij mijn motor, kleding en ego gesloopt werden. Het jaar erna heb ik heel weinig gereden, en omdat ik geen vertrouwen meer in de CBR had heb ik in 2011 besloten een fiets met ABS te kopen, een Speed Triple. Een mooie motor, rijdt lekker, maar ik haal er nog steeds niet uit wat erin zit.

Tussendoor in 2017-2018 nog een CB500 gehad voor woon-werk, daar heb ik ook nog mee in de sneeuw gereden. Niet leuk, maar zonder ABS en met een oude fiets lukte het wel allemaal.

De snelweg heen ging afgelopen weekend wel oké, maar bij lange doordraaiers op de snelweg kon ik mezelf niet bedwingen de snelheid eruit te halen. De diverse bochten in de Eifel gingen ook niet allemaal even soepel en het kostte me best even tijd om 's morgens op gang te komen. Gisteren terug ging wel een beetje beter, tot we tegen de Nederlandse grens in vrij harde wind terecht kwamen. Het laatste stuk door Nederland waaide het hard en regende het behoorlijk, en heb ik niet harder dan 90-95 gereden.

Kortom, ik ben een watje geworden op de motor, waar ik vroeger juist onverantwoord hard reed. Ik zoek een middenweg. Die Speed Triple moet prima dingen op bochtige wegen kunnen, maar op de snelweg ook. En dat constante gevoel dat ik eraf waai zit ook alleen maar tussen mijn oren.

Dus ik heb vandaag na 11 jaar Speed Triple toch maar de stap gezet om wat externe hulp in te schakelen en een cursus te gaan doen.
Heftig verhaal maar moedig 💪🏻
Goeie stap om actie te ondernemen met een cursus 👍🏻😀
 
Thanks. Het lijkt erop dat het volgende week wordt, de 16e. Lekker vlot, dus dat is mooi.

Afgelopen weekend in de Eifel lekte voor de zoveelste keer mijn remvloeistofreservoir, de Rizoma die ik destijds op de optielijst had aangekruist omdat dat mooier was dan wit plastic. Maar dat kreng lekte al bij aflevering, wat daarna wel gefixed werd. Helaas was het na elke keer remvloeistof vervangen maar de vraag of het allemaal wel goed dicht bleef. En afgelopen weekend kwam ik weer overal druppels tegen. Provisorisch gerepareerd en zoveel mogelijk motor afgespoeld, maar toch nog een heel klein beetje schade aan het dashboard. Verdomme.

Ik was het zat, ben gisteravond in de doos met originele onderdelen gaan zoeken en heb vandaag de wit plastic er maar op gezet. Nog even vloeistof besteld, morgen navullen en dan kan ik volgende week op cursus.
 
Ik herken het gevoel weer Brinkmeister... ook al is dat bij mij 20 jaar geleden dat ik gecrasht ben. Ook lang onzeker gebleven, vooral in bochten naar rechts (waar ik ook destijds in onderuit ben gegaan). Pas toen ik een circuitdag achter de rug had (waar ik meeeeeega nerveus voor was) was ik op de weg weer zeker genoeg om meer te durven en echt weer 'bevrijd' rondreed. Sindsdien meerdere circuitdagen op verschillende circuits gedaan overigens.
Mijn broer (die pas op z'n 51ste zijn rijbewijs heeft gehaald) was ook ontzettend onzeker en heb hem vorig jaar overgehaald mee te gaan naar het Midland Circuit in Lelystad. Leuk baantje om mee te beginnen én... ik herken m'n broer al bijna niet meer terug op de motor.
Dus ja... zo'n cursus zal zeker wat doen met je zelfvertrouwen en super goed dat je dit doet!! Niks is zo rot als onzeker op de motor zitten, terwijl het ultiem genieten zou moeten zijn.
Zet 'm op!!
 
Ik heb deze gemonteerd voor mn led knipperlichten, kan ik zelf instellen hoe snel ze moeten knipperen, werkt perfect.
Oeh thanks, ga deze maar even bestellen. Heb knipperlichten besteld met zo'n audi effect noem ik het maar.

Ze zijn al binnen maar kan ze nog niet monteren vanwege mijn vakantie momenteel. 🙈
 
Terug
Bovenaan Onderaan