Triumph Speed Triple topic deel 54

Of heel wat jaar later. Ik een woeste ervaren motorrijder op superduke R.

Ik mn intake aanpassen. Tank eraf (geen monsterklus meer). Doeken in mn inlaat, want dat is veilig. Ik de handel weer in elkaar gezet. Rijden. Na 5 km… pruttel pruttel plof plof dood.

Ik mn mobiel pakken. “PAAAAAHAAAAP MN SUPERDUKE IS DOOD!”

Paps komt aan fietsen. Touwtje aan superduke en aan de ebike. Halve dorp door. Leuk man.
Hoe zou dat nou toch komen? Benzine kraan heeft ie niet.

Enfin, de lappen er maar weer uit gehaald.
Ik ben nu helemaal op de hoogte hoe een verbrandingsmotor werkt. Met benzine en lucht enzo.
Weer wat geleerd 😋
 
Goedenavond! Na 10 jaar Street Triple en een 2-jarig uitstapje naar een Japanse hoogpoter ben ik sinds enkele dagen eigenaar van een 2017 Speed S. Ik ben nu op zoek naar een mooie manier om mijn Garmin zumo XT te bevestigen. Ik zie bij SW Motech wel een soort oplossing, maar die lijken niet de juiste adapter te hebben voor de XT. Zijn hier Speed Trippelaars met een mooie oplossing?
 
Goedenavond! Na 10 jaar Street Triple en een 2-jarig uitstapje naar een Japanse hoogpoter ben ik sinds enkele dagen eigenaar van een 2017 Speed S. Ik ben nu op zoek naar een mooie manier om mijn Garmin zumo XT te bevestigen. Ik zie bij SW Motech wel een soort oplossing, maar die lijken niet de juiste adapter te hebben voor de XT. Zijn hier Speed Trippelaars met een mooie oplossing?
Is zo’n zumo bevestiging met een ram bolletje? Ik heb zo’n bolletje met een m8 inbus op mn stuur bevestiging geschroefd. Zit mn tomtom rider strak en gecentreerd tegen mn stuur
 
We kunnen weer. Kap numero dos.

F903BBEE-0A61-48D6-A804-919F6D58F6FF.jpeg
A7BCB966-3769-4C38-8768-1197BAC5431E.jpeg
 
Hallo, Onlangs heb ik een flinke schuiver gemaakt met mijn 1050 uit 2005, en daarbij is best wat schade ontstaan. Onderandere het vliegwiel en alternator zijn stuk. Ik heb een 2e hands vliegwiel via ebay goedkoop op de kop kunnen tikken, maar wat ik mij afvraag, is tijdens montage van het vliegwiel moet deze worden vastgehouden en mag niet draaien. Heeft dit op een of andere manier met timing te maken? Ik kan in de repair manual iets terug vinden dat dit automatisch wordt afgesteld, door de klap zal deze echt niet meer op zn originele plek zitten. Kan ik de nieuwe er zo op zetten? Waar moet ik op letten?
 

Bijlagen

  • IMG_4365.jpg
    IMG_4365.jpg
    266,5 KB · Weergaven: 38
  • IMG_0310.jpg
    IMG_0310.jpg
    317,7 KB · Weergaven: 39
Hallo, Onlangs heb ik een flinke schuiver gemaakt met mijn 1050 uit 2005, en daarbij is best wat schade ontstaan. Onderandere het vliegwiel en alternator zijn stuk. Ik heb een 2e hands vliegwiel via ebay goedkoop op de kop kunnen tikken, maar wat ik mij afvraag, is tijdens montage van het vliegwiel moet deze worden vastgehouden en mag niet draaien. Heeft dit op een of andere manier met timing te maken? Ik kan in de repair manual iets terug vinden dat dit automatisch wordt afgesteld, door de klap zal deze echt niet meer op zn originele plek zitten. Kan ik de nieuwe er zo op zetten? Waar moet ik op letten?
Het vliegwiel zit met een spietje op de krukas, de bout van het vliegwiel moet met 105 Nm vastgedraaid worden en daarom moet ie vastgehouden worden.
Zelf geen schade opgelopen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan