Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Onthaasten natuurlijk en zo vaak zal die niet rijden.Met zo n motor is remmen onbelangrijk ,als hij maar een x stilstaat
AF is andere benaming voor UN(C en F).Em dan nog AF en withworth erbij, en je bent bijna compleet.
Hieronder een bedradingsschema voor 12V op de 3TA (die ik allang niet meer heb). Weliswaar met contactpuntjes, maar dat is niet zo moeilijk aan te passen voor elektronische ontsteking. Werkt met bestaande dynamo en bobines; alleen zenerdiode en andere lampjes, accu en claxon toevoegen.Het plan voor 12V wil ik daarbij doorzetten, er moet toch al een nieuwe kabelboom op en er ligt een elektronische ontsteking te wachten.
Hieronder een bedradingsschema voor 12V op de 3TA (die ik allang niet meer heb). Weliswaar met contactpuntjes, maar dat is niet zo moeilijk aan te passen voor elektronische ontsteking. Werkt met bestaande dynamo en bobines; alleen zenerdiode en andere lampjes, accu en claxon toevoegen.
Ja ik wil het inderdaad in 1 keer goed doen, moderniseren met oog op betrouwbaarheid. Voor de elektronische ontsteking is het sowieso nodig denk ik trouwens.En als je dan toch alles aanpakt is het misschien ook wel verstandig om het schema naar negative-earth aan te passen.
Dat zal inderdaad een type fout zijn, is een ex-leger schat ik in.Is dit een zelfde? Zijn dezelfde cijfers en letters alleen andere volgorde≥ Triumph — Motoren | Oldtimers — Marktplaats
Triumph TA3. Omdat het lang duurde voordat ik een nieuwe kabelboom aan kon komen ligt het project al een tijdje stil. Met kenteken.link.marktplaats.nl
HBM is mij uiteraard wel bekend maar voor engelse maten gereedschap had ik daar niet eens direct aan gedacht!Gaaf project!
HBM is je vriend voor bijzonder gereedschap
Ik kan het nu lastig inschatten. Als de rem zo slecht is dat je in het hedendaagse verkeer in de problemen komt, dan moet het anders.@Tarwetijger heeft één van de best rijdende R3 motorfietsen van Nederland, dus een rem upgrade lijkt mij ook wel een vereiste om iets minder te schrikken.
Maar je stapt natuurlijk ook met een ander idee op deze legacy.
En eerst lopende krijgen?
De schokbreker achter vervangen is wel goedgekeurd.
HBM heeft Amerikaans, dus AF gereedschap voor UNC en UNF. Maar ze hebben geen Whitworth gereedschap.HBM is mij uiteraard wel bekend maar voor engelse maten gereedschap had ik daar niet eens direct aan gedacht!
Wat is daar de meerwaarde van? Positive earth hoort er toch bij... Als ik het me nog goed herinner heb je dan een nieuwe gelijkrichter nodig. De bestaande heeft drie aansluitingen (twee van dynamo en een naar de min), de plus gaat via de bevestiging.En als je dan toch alles aanpakt is het misschien ook wel verstandig om het schema naar negative-earth aan te passen.
Klopt, deze heeft een halve remnaaf zoals alle leger 3TA's (die remt trouwens nog beroerder dan die van jou).Dat zal inderdaad een type fout zijn, is een ex-leger schat ik in.
Het heeft als voordeel dat alle moderne componenten gebruikt kunnen worden zonder omslachtige aanpassingen.Wat is daar de meerwaarde van? Positive earth hoort er toch bij... Als ik het me nog goed herinner heb je dan een nieuwe gelijkrichter nodig. De bestaande heeft drie aansluitingen (twee van dynamo en een naar de min), de plus gaat via de bevestiging.
VULKA is een top bedrijf.Dan even overleggen met die gabbers van Vulka in Veenendaal.
Zeg dat je hetzelfde spul er op wil hebben als die man met z'n enfield diesel uit Assen..