Tracer 700 behuizing dimlicht verschoven en niet meer te verstellen

Dionysius

MF veteraan
31 mei 2005
9.576
0
Nieuwegein
Hoi allen, ik heb een bijzonder probleem. Tov mijn andere koplamp kan je zien dat de behuizing van mijn dimlicht is verschoven (geen idee hoe dit gebeurd is) en met de stelschroeven krijg ik er geen beweging in. Dit resulteert erin dat mijn licht nu omhoog schijnt ipv op de weg. Bij de Yamaha dealer hebben ze dit nog nooit eerder gezien en komen ze er waarschijnlijk ook niet bij (helemaal ingebouwd in de behuizing). De enige optie is een nieuwe koplamp unit te kopen, wat ik uiteraard niet van plan was.

Nu zat ik zelf te denken of het mogelijk is om mijn andere (groot) licht te gebruiken als dimlicht en die andere eruit te halen, omdat ik daar mogelijk nu mensen in het donker mee verblind.

Weet iemand of en hoe dit mogelijk is? Anders is het denk ik beter om altijd met groot licht te rijden, gezien dat waarschijnlijk minder storend is dan een naar boven schijnend dimlicht...
 
Je weet zeker dat de spiegel of lens is verschoven, en dat het niet word veroorzaakt door een verkeerd geplaatst lampje (je zou ze de kost moeten geven...)

Die scharnier punten zijn vaak kogels die in een kommetje klikken, met enig pielen zou je die er dan weer in moeten krijgen. Als dat het geval is zal het het makkelijkste zijn om de unit volledig uit te brouwen en op de werkbank of keukentafel te leggen.

Post eens wat foto’s.
 
Nou vandaag mijn motor opgehaald na de beurt en gelijk aan het pielen geweest. Hele unit uitgebouwd en gelukkig kon ik erbij komen en zag ik na wat vergelijken met de andere kant dat inderdaad het kogeltje uit het kommetje was. Ik hoefde de bedrading gelukkig ook niet los te halen, kon er zo aardig bij. Scheelt me weer wat arbeidsloon als ik dit moest laten doen ;)

Thanks nog voor de reactie!
 
Nou vandaag mijn motor opgehaald na de beurt en gelijk aan het pielen geweest. Hele unit uitgebouwd en gelukkig kon ik erbij komen en zag ik na wat vergelijken met de andere kant dat inderdaad het kogeltje uit het kommetje was. Ik hoefde de bedrading gelukkig ook niet los te halen, kon er zo aardig bij. Scheelt me weer wat arbeidsloon als ik dit moest laten doen ;)

Thanks nog voor de reactie!

Bij de Yamaha dealer hebben ze dit nog nooit eerder gezien en komen ze er waarschijnlijk ook niet bij (helemaal ingebouwd in de behuizing)

Raar, toch fijn zo'n dealer. :sarcasme:

db
 
Terug
Bovenaan Onderaan