TomTom Rider 550

Zo, vandaag mijn nieuwe Rider 550 afgehaald die ik besteld had. Ik had er hoge verwachtingen van na alle goeie recensies. Mijn eerste indruk is toch een tegenvaller. Scherm is erg klein en de resolutie is van het type aardappel. Het is te klein, de resolutie is niet eens matig en de kleur en contrast variëren naargelang de kijkhoek. Nu heb ik dat ding niet gekocht om films op te kijken dus ik hoop dat het navigatiegedeelte dat gaat compenseren.
 
Klopt wat je zegt. Er wordt gewoon heel weinig geschreven over het scherm zelf. Dus dat is lastig te vinden.
Het ontwerp van scherm is eigenlijk al gelijk sinds de eerste Rider 400. Die is 10 jaar geleden op de markt gekomen.
 
Aangezien het toestel al jaren oud is (ruim 5 jaar) en de ontwikkelingen niet hebben stilgestaan, is het gewoon een verouderd toestel. Voordelen zijn dat hij erg goed omgaat met kronkelroutes. Afhankelijk van de door jou betaalde prijs kan het toch een goede koop zijn. Er zal ook geen nieuw model meer komen. Deze zaken zijn echter allang bekend en het toestel had je kunnen bekijken en uitproberen bij een Waypoint winkel. Kun je nog altijd doen als je te teveel twijfelt.
 
Ik rij er nu 1 week met de Rider 550, en ook ik had er meer van verwacht. Moet zeggen dat ik me ook niet goed in verdiept had. Mij vrouw heeft de 550 en is super tevreden, dus ik dacht waarom niet.
Wat mij tegenvalt is dat er geen muziek op kan. Gebruik de muziek bijna nooit maar was wel handig geweest denk ik in mei als ik naar Roemenië ga, wordt veel snelweg rijden. De oude Garmin Zumo 550 van + 20 jaar oud had dat wel. Kaarten minder gedetailleerd dan de 20 jaar oude Garmin. Wel weer meer mogelijkheden qua kaartmateriaal dat is een voordeel. Ook is het scherm mooi helder.

Ik hoop wel dat de TomTom site gebruiksvriendelijker is dan de site van Garmin, de Garmin site is voor mij niet te doorgronden.

Was geen miskoop, gewoon een kwestie van wennen denk ik.
 
Vind het scherm prima zo, ik luister altijd en kijk ter controle naar de vette pijl...resolutie zal mij worst wezen. Spannende-route optie is super behalve bij de grote plaatsen als je die tegenkomt op de route.

En bij nieuwe fietsen wordt het navi gedeelte geïntegreerd in het bestaande display, geen tweede display voor je snufferd
 
Als je Zumo gewend bent, is de Rider inderdaad echt wennen. Neem maar aan dat een TomTom niet slechter is, vooral anders.
Muziek?
Nu wellicht te laat maar waarom niet TomTom Go op je smartphone. Nagenoeg identieke functionaliteit, beter scherm en ook muziek
 
Als je Zumo gewend bent, is de Rider inderdaad echt wennen. Neem maar aan dat een TomTom niet slechter is, vooral anders.
Muziek?
Nu wellicht te laat maar waarom niet TomTom Go op je smartphone. Nagenoeg identieke functionaliteit, beter scherm en ook muziek
Of een Ottocast AndroidAuto schermpje. Kost de helft van een Rider550 navigatieapp naar keuze en muziek wat je maar wilt. En geen dure smartphone op het stuur
 
Muziek kan toch rechtstreeks met je telefoon en headset.

Via je TomTom had wel leuk geweest ja, maar wellicht een ontwerp keus kwa afleiding onderweg om het niet te integreren in de tt.
 
Of een Ottocast AndroidAuto schermpje. Kost de helft van een Rider550 navigatieapp naar keuze en muziek wat je maar wilt. En geen dure smartphone op het stuur
Ik wilde wat nieuws en heb een rugged tablet gemonteerd. Erg goed moet ik zeggen maar zeker niet goedkoop, voor goedkoop ga ik naar de action ;-)
 
Heb vanaf vorig jaar juni zelf ook een tomtom rider 550 en ik vind het een goed apparaat.
In begin even uitzoeken hoe het werkt.
Heb daarvoor nooit een navigatie systeem gehad op de motor.
Dus ben er blij mee.
En vond Garmin mooi maar die zijn meteen duurder en ik rij geen off road dus vond de off road opties in garmin niet nuttig voor mij.
Enigste misschien had tomtom een soort raster erover kunnen plaatsen zodat hij met buienradar app ook comuniceert en dan door geeft waar het regent etc.
Altijd handig weten waar je droog rijd als motorrijder.
Nu kijk ik af en toe op de smartphone maar ja de mens wil tegenwoordig alles geintegreerd in 1 beeld zien toch..
 
Of je wordt gewoon een keer goed nar als motorrijder. Is ook een beleving. :]
Geen hekel aan regen rijden.
Maar liefst rij ik om de regenbui heen.
Word doodloof van de prut die autos voor je opspetteren en al dat stuifwater wat op je vizier komt.
Vooral als iemand in een auto weer besluit vlak voor je te gaan rijden.
En niet aan de motorrijder achter hem denkt.
Of het regent hard en een auto zit vlak achter je te hangen dat je denkt lekker dan als ik moet remmen zit hij zo dicht op me en ik moet al aangepast remmen in de regen.
Maar dwaal even af van onderwerp gaat hier over de tomtom -rider 550 .
 
Laatst bewerkt:
Ik wilde wat nieuws en heb een rugged tablet gemonteerd. Erg goed moet ik zeggen maar zeker niet goedkoop, voor goedkoop ga ik naar de action ;-)
Zoiets als dit?
1.jpg
 
Geen hekel aan regen rijden.
Maar liefst rij ik om de regenbui heen.
Word doodloof van de prut die autos voor je opspetteren en al dat stuifwater wat op je vizier komt.
Vooral als iemand in een auto weer besluit vlak voor je te gaan rijden.
En niet aan de motorrijder achter hem denkt.
Of het regent hard en een auto zit vlak achter je te hangen dat je denkt lekker dan als ik moet remmen zit hij zo dicht op me en ik moet al aangepast remmen in de regen.
Maar dwaal even af van onderwerp gaat hier over de tomtom -rider 550 .
De oplossing is dan simpel. Of alleen met heel mooi weer rijden, Of de auto pakken.

Wat je beschrijft is een luxe probleem.
 
De oplossing is dan simpel. Of alleen met heel mooi weer rijden, Of de auto pakken.

Wat je beschrijft is een luxe probleem.
Heb geen auto .
Motor rij ik en niet anders.
Autos kwamen en gingen weer als ze naar wat jaartjes op waren en er dure reparaties aankwamen.
En nu al weer 10 jaar geen auto en dat bevalt mij prima.
Ov brengt me ook waar ik heen moet als het echt slechter weer is.
Maar voor de rest alles op motor en tomtom rider erbij
 
Heb vanaf vorig jaar juni zelf ook een tomtom rider 550 en ik vind het een goed apparaat.
In begin even uitzoeken hoe het werkt.
Heb daarvoor nooit een navigatie systeem gehad op de motor.
Dus ben er blij mee.
En vond Garmin mooi maar die zijn meteen duurder en ik rij geen off road dus vond de off road opties in garmin niet nuttig voor mij.
Enigste misschien had tomtom een soort raster erover kunnen plaatsen zodat hij met buienradar app ook comuniceert en dan door geeft waar het regent etc.
Altijd handig weten waar je droog rijd als motorrijder.
Nu kijk ik af en toe op de smartphone maar ja de mens wil tegenwoordig alles geintegreerd in 1 beeld zien toch..
De buienalarm app waarschuwingen (en ook Flitsmeister) krijg ik wel onder in beeld op de tt.

Een radar overlay zou wel top zijn.
 
Heb geen auto .
Motor rij ik en niet anders.
Autos kwamen en gingen weer als ze naar wat jaartjes op waren en er dure reparaties aankwamen.
En nu al weer 10 jaar geen auto en dat bevalt mij prima.
Ov brengt me ook waar ik heen moet als het echt slechter weer is.
Maar voor de rest alles op motor en tomtom rider erbij
Dan hoort regen er gewoon bij en moet je niet zeuren.
 
Terug
Bovenaan Onderaan