TomTom Rider 550

Goedemiddag allen,
Ik ben (uiteraard) in het bezit van een TomTom Rider 550 en deze gebruik ik op mijn Tracer 900 (BJ2015). Nu heb ik deze momenteel op het balhoofd geplaatst maar merk met mijn lengte (2m03) dat ik "ver"naar beneden moet kijken om de route te kunnen lezen. Een oplossing zou zijn om de TomTom boven het TFT display te plaatsen en ik ben dan ook benieuwd wie hier ervaring mee heeft, of dit het probleem oplost en welke onderdelen hiervoor gebruikt zijn.
Ik vind zelf , ongeacht de motor, ergens bij de linkerzijde het fijnste.
Ik gebruik altijd zo,n ram bolletje met een schuine aansluiting.
Dat kan onder de spiegelsteel, of op de bout van de stuurklem, en soms op de bout van de bovenste kroonplaat.
 
Zo, en met een lange steun kun je alle kanten op!
IMG_0958.jpeg
 
En ook bij een Tracer gaat dat .
 

Bijlagen

  • 176CBF48-E6C2-4E6F-8555-D9614821A9EB.jpeg
    176CBF48-E6C2-4E6F-8555-D9614821A9EB.jpeg
    397,6 KB · Weergaven: 40
Vraag over de dekking van de verkeersinfo (opbrekingen en/of files)

Zie foto. Ik heb een route gepland naar een plaats in de buurt van Bordeaux. Ik denk check het even en zie deze rode stipjes. Enkel in Nederland en een deel in België.

Kan het zijn dat de verkeerd info beperkt is? Ik heb verbinding via mijn hotspot (iPhone) en heb hier in Nederland inderdaad een goede dekking wat betreft verkeersinfo.

Over een aantal weken naar Spanje, heb ik dan ook verkeersinfo dekking?
 

Bijlagen

  • IMG_4305.JPG
    IMG_4305.JPG
    237,4 KB · Weergaven: 19
Zo, nieuwe firmware voor de 550 zojuist geïnstalleerd ….. :? …..geen idee of alle problemen verhoplen zijn.
 
Over welke problemen heb je het?
Bluetooth betrouwbaarheid.....

Zostraks heel eventjes mee gespeeld maar de verbinding flippert nog steeds aan/uit met ios..... _O- ....kortom, is nog steeds niks.

Morgen alles eraf gooien en opnieuw installeren, nu geen zin meer.
 
Hmmmm, ik heb;
TT 550 (tuurlijk).
Samsung telefoon.
Sena fs2 (duo).
En geen enkel probleem, alles via Blauwe Tand gekoppeld aan elkaar. Radio werkt prima, communicatie met TT en duo geen probleem. Bellen geen probleem.
🤔🤔🤔🤔🤔
 
Hmmmm, ik heb;
TT 550 (tuurlijk).
Samsung telefoon.
Sena fs2 (duo).
En geen enkel probleem, alles via Blauwe Tand gekoppeld aan elkaar. Radio werkt prima, communicatie met TT en duo geen probleem. Bellen geen probleem.
🤔🤔🤔🤔🤔

Bluetooth met iPhone is een dingetje

edit: om iets completer te zijn. De trafffic services zijn een probleem via bluetooth met een iPhone. Alles, werkt, connectie met mijn Cardo is goed, ik kan bellen, ik kan muziek luisteren, ik hoor de TomTom. Maar de traffic services is een no go
 
Vraag over de dekking van de verkeersinfo (opbrekingen en/of files)

Zie foto. Ik heb een route gepland naar een plaats in de buurt van Bordeaux. Ik denk check het even en zie deze rode stipjes. Enkel in Nederland en een deel in België.

Kan het zijn dat de verkeerd info beperkt is? Ik heb verbinding via mijn hotspot (iPhone) en heb hier in Nederland inderdaad een goede dekking wat betreft verkeersinfo.

Over een aantal weken naar Spanje, heb ik dan ook verkeersinfo dekking?
Als je rijdt , verplaats je je en zal hij nieuwe info binnen halen, mits verbinding met je telefoon, in de richting die je rijdt. Hij haalt de info binnen in een bepaalde straal.
 
Als je rijdt , verplaats je je en zal hij nieuwe info binnen halen, mits verbinding met je telefoon, in de richting die je rijdt. Hij haalt de info binnen in een bepaalde straal.

Dat wist ik dus niet. thx.

ben benieuwd hoe die mij om Parijs gaat heen sturen. ik hoor dat daar altijd file is en je beter er echt ruim omheen kan rijden, ook al duurt het iets langer of is de afstand iets langer.
 
Alternatief is hotspot op de iPhone, en dan via Wifi verbinding maken op de TT550. Het is niet ideaal, maar het werkt wel.
 
Verkeersinformatie verwerkt hij alleen als je een router gemaakt hebt dus van A naar B
Rij je normaal over de weg krijg je geen de verkeersinformatie niet.
Heb je voor het rijden een verbinding met de tomtom en telefoon zal het rekenen zo zijn dat je geen file of wegafsluitingen tegen komt.
Je krijgt dan ook geen melding of er ergens een wegafsluiting of er file staat.
Wil natuurlijk niet zo zijn dat er onderweg geen file kan ontstaan.
Als het goed is moet hij deze tijdens het rijden weergeven en een andere router voorstellen.
Verkeersinformatie is voor mij belangrijk omdat ik vaak in Duitsland toer en zoals in deze tijd van het jaar je vaak wegafsluitingen hebt bij dorpen en dan moet je gauw een 15 km omrijden.
 
Alternatief is hotspot op de iPhone, en dan via Wifi verbinding maken op de TT550. Het is niet ideaal, maar het werkt wel.

Tot nu toe ideaal bij mij omdat ik nu wel een goede verbinding heb. Bluetooth begin ik al niet meer aan. Hoop dat TT met een nieuw model komt waarbij de bluetooth wel een goede en stabiele verbinding zal hebben.

Verkeersinformatie verwerkt hij alleen als je een router gemaakt hebt dus van A naar B
Rij je normaal over de weg krijg je geen de verkeersinformatie niet.
Heb je voor het rijden een verbinding met de tomtom en telefoon zal het rekenen zo zijn dat je geen file of wegafsluitingen tegen komt.
Je krijgt dan ook geen melding of er ergens een wegafsluiting of er file staat.
Wil natuurlijk niet zo zijn dat er onderweg geen file kan ontstaan.
Als het goed is moet hij deze tijdens het rijden weergeven en een andere router voorstellen.
Verkeersinformatie is voor mij belangrijk omdat ik vaak in Duitsland toer en zoals in deze tijd van het jaar je vaak wegafsluitingen hebt bij dorpen en dan moet je gauw een 15 km omrijden.

Inderdaad, bij gepland doel of route dan pas krijg je alle info die op je pad/weg ligt. Dan krijg je geregeld dat groene lijntje met het gunstige voorstel (..... minuten sneller)
 
Dat wist ik dus niet. thx.

ben benieuwd hoe die mij om Parijs gaat heen sturen. ik hoor dat daar altijd file is en je beter er echt ruim omheen kan rijden, ook al duurt het iets langer of is de afstand iets langer.
Kom af en toe langs München en daar al twee keer een hele andere route gehad dan gepland. Ik heb daar geleerd trouw de aanwijzingen te volgen. Gewoon geen file gezien en dan achteraf horen dat de doorgaande wegen geheel vast zaten.
 
Kom af en toe langs München en daar al twee keer een hele andere route gehad dan gepland. Ik heb daar geleerd trouw de aanwijzingen te volgen. Gewoon geen file gezien en dan achteraf horen dat de doorgaande wegen geheel vast zaten.
Ik heb het andersom ook meegemaakt. Met de caravan op vakantie naar Spanje, word bij Lyon om de file heen geleid, dwars door het centrum. En dan mis je natuurlijk net een keer de juiste richting (nogal wat kruisingen waar je bijna rechtdoor moet, wat TomTom dan rechtsaf noemt...) en kan je weer keren.
Dus bij de volgende pauze vraagt mijn zus die achter me reed met de camper van mijn ouders: "waarom ging je in godsnaam dwars door Lyon voor 2 minuten tijdswinst?"...

Mijn vriendin zet de TomTom altijd op automatisch herberekenen, mijn Rider (die ik ook in mijn auto gebruik) staat op vragen of ik om wil rijden. Sindsdien stel ik in de vakantie sowieso dat ook in op de andere TomTom...
 
Ik heb het andersom ook meegemaakt. Met de caravan op vakantie naar Spanje, word bij Lyon om de file heen geleid, dwars door het centrum. En dan mis je natuurlijk net een keer de juiste richting (nogal wat kruisingen waar je bijna rechtdoor moet, wat TomTom dan rechtsaf noemt...) en kan je weer keren.
Dus bij de volgende pauze vraagt mijn zus die achter me reed met de camper van mijn ouders: "waarom ging je in godsnaam dwars door Lyon voor 2 minuten tijdswinst?"...

Mijn vriendin zet de TomTom altijd op automatisch herberekenen, mijn Rider (die ik ook in mijn auto gebruik) staat op vragen of ik om wil rijden. Sindsdien stel ik in de vakantie sowieso dat ook in op de andere TomTom...
Kan me dat voorstellen bij rijden met caravan. Op de motor is keren minder lastig en ik laat het automatisch doen zodat ik onder het rijden er niet naar hoef te kijken/op een knopje hoef te drukken. Blijft lastig met handschoenen en een trillende bewegende motor, net schuin achter het tanktasje. Dus als ik mis rij merk ik het waarschijnlijk amper want hij past de route dan direct aan. ;-0
 
Kan me dat voorstellen bij rijden met caravan. Op de motor is keren minder lastig en ik laat het automatisch doen zodat ik onder het rijden er niet naar hoef te kijken/op een knopje hoef te drukken. Blijft lastig met handschoenen en een trillende bewegende motor, net schuin achter het tanktasje. Dus als ik mis rij merk ik het waarschijnlijk amper want hij past de route dan direct aan. ;-0
Juist op de motor heb ik dat aan staan, omdat TomTom er geen rekening mee houdt dat ik tussen de file door kan. Vertraging is dus typisch maar de helft van wat TomTom verwacht.
 
Ik heb het andersom ook meegemaakt. Met de caravan op vakantie naar Spanje, word bij Lyon om de file heen geleid, dwars door het centrum. En dan mis je natuurlijk net een keer de juiste richting (nogal wat kruisingen waar je bijna rechtdoor moet, wat TomTom dan rechtsaf noemt...) en kan je weer keren.
Dus bij de volgende pauze vraagt mijn zus die achter me reed met de camper van mijn ouders: "waarom ging je in godsnaam dwars door Lyon voor 2 minuten tijdswinst?"...

Mijn vriendin zet de TomTom altijd op automatisch herberekenen, mijn Rider (die ik ook in mijn auto gebruik) staat op vragen of ik om wil rijden. Sindsdien stel ik in de vakantie sowieso dat ook in op de andere TomTom...


Ik gebruik voor mijn werk als taxichauffeur de TomTom GO op mijn telefoon.

Ontzettend handig door de file aanwijzingen maar belangrijk
Ik heb de automatische omleiding uitgezet. Bij file en een snellere route moet hij het mij vragen.
De TomTom laat dan zien in een ander kleurtje wat hij van plan is en hoeveel dat scheelt in tijd.

Ik heb namelijk geen zin om 10 km binnendoor te rijden voor 1 of 2 minuten snelheidswinst. Dan kun je beter op de snelweg blijven dus automatisch uitgezet
 
Ohja, vd week een gigantische update gedaan ruim 7Gbyte en het was met WiFi binnen een uur geslaagd…schrok ervan toen ik ff keek.
 
Terug
Bovenaan Onderaan