TomTom Rider 550

Ik probeer mijn contactpersonen te importeren in de tt550, zonder succes tot zover. Op de mydrive app op de telefoon wel de schuifjes open gezet voor toegang contactpersonen. De mydrive app is ook verbonden met de tt550. Iemand tips?
image.jpg
image.jpg
image.jpg
 
Laatst bewerkt:
Helaas hier dus niet. Of doe ik iets verkeerd? Bij het aanzetten geeft ie aan dat er updates zijn. Daar klik ik op, sluit hem aan op stroom, start de update en dan geeft ie aan dat ik het nog eens moet proberen. En dat dus heel veel keer.
Had ik ook, maar je moet, nadat je de update(-s) op je pc/laptop aanklikt, ook op het scherm van je TT550 doen (Instellingen). Dan gaat 'ie wel bijwerken.

Wat ik wel jammer vind is dat ik niet koos voor al die laadpunten, maar die geeft 'ie nu wel weer..kan dat uit? B|
 
Poi's kun je beheren in een apart scherm van je TomTom. Uit mijn hoofd is dat bij "instellingen" en daarna "beeld". In dat scherm het schuifje dan naar links of juist naar rechts.
 
Yep, dat is correct.
Ik kreeg die laadpunten van de week ook binnen en heb ze meteen weer uitgezet.

Het liefste zou ik al die POI-verzamelingen waar ik niet om heb gevraagd helemaal uit het apparaat slopen maar daar heb ik tot nu toe, ondanks uitgebreid zoekwerk op het Internet, nog niks voor gevonden.
 
Yep, dat is correct.
Ik kreeg die laadpunten van de week ook binnen en heb ze meteen weer uitgezet.

Het liefste zou ik al die POI-verzamelingen waar ik niet om heb gevraagd helemaal uit het apparaat slopen maar daar heb ik tot nu toe, ondanks uitgebreid zoekwerk op het Internet, nog niks voor gevonden.
Via Mydrive kan je het wissen
 
Via Mydrive kan je het wissen
Dat is nieuw voor me.
Vooral omdat ik ze in Mydrive niet eens zie.

Zou je wat meer detail willen geven over hoe dat dan kan ?

En, om misverstanden te voorkomen: ik heb het niet over losse Waypoints of een GPX bestand met Waypoints dat je zelf inlaadt.

Ik heb het over 'Bikerbetten' en 'Laadpunten' meuk die ongevraagd in je apparaat staat. En ook niet over het niet weergeven van die Waypoints, maar echt over het compleet verwijderen van die verzamelingen.

Ik zou het super vinden als het echt kan dus ik ben heel benieuwd ?
 
Persoonlijke POI’s kun je toevoegen en wissen via MyDrive.
POI’s die TomTom beheerd kun je alleen onzichtbaar maken op het toestel zelf.

Ik heb ooit begrepen dat TomTom je meer keuze wil geval voor verwijderen van opties via MyDrive Connect. POI’s werden in dit voorstel ook genoemd.
 
Persoonlijke POI’s kun je toevoegen en wissen via MyDrive.
POI’s die TomTom beheerd kun je alleen onzichtbaar maken op het toestel zelf.

Ik heb ooit begrepen dat TomTom je meer keuze wil geval voor verwijderen van opties via MyDrive Connect. POI’s werden in dit voorstel ook genoemd.
In my drive connect kan je in, mijn inhoud, klikken op inhoud van uw apparaat verwijderen. Daar kan je dus diverse zaken verwijderen waaronder stemmen en oplaadpunten. Ik heb zelf een 410 maar weet niet hoe dit met de 550 zit. (Toestel moet wel aangesloten zijn)
 
Met de 550 kun je nu ook een aantal zaken beheren via MyDrive Connect. Van mij mag dat er op blijven staan dus heb het nog niet geprobeerd.
 
Ok ik was nieuwsgierig en heb dus net even een kijkje genomen.
Als je 'MyDrive Connect' installeert en je TT Rider 500 via USB verbindt heb je inderdaad ineens véél meer opties qua updates etc.
Zo zag ik dat ik (zoals iedereen in NL denk ik) momenteel alleen de Europa kaart heb geïnstalleerd maar zo te zien had ik zo kaarten voor de rest van de wereld kunnen installeren.
Er is ook een link 'Inhoud van uw apparaat verwijderen' in de applicatie dus daar heb ik maar eens een kijkje genomen.
Ik zag toen een hele lange lijst met zo te zien flitsers en stemmen die ik kon verwijderen en helemaal onderaan die lijst zag ik twee veelbelovende items:

MyDriveConnect POIs.jpg


Als je deze selecteert en dan 'Verwijder' aanklikt krijg je een melding dat je op je toestel naar 'updates' moet gaan en dan je toestel moet updaten.
Dat voelt een beetje raar maar ik heb toch maar braaf de instructies gevolgd.
Nadat het hele update proces was afgelopen, was het POI-bestand voor de oplaadpunten inderdaad van mijn systeem verdwenen.
Maar helaas waren de 'Bikerbetten' lijst en al die andere zooi niet weg.
 
Als je deze selecteert en dan 'Verwijder' aanklikt krijg je een melding dat je op je toestel naar 'updates' moet gaan en dan je toestel moet updaten.
Dat voelt een beetje raar maar ik heb toch maar braaf de instructies gevolgd.
Je Tomtom werkt niet hetzelfde als een USB stick waar je in realtime/on-the-fly bestanden kan toevoegen of verwijderen.
MyDrive leest eerst je TomTom uit en laat daarna zien wat er allemaal op staat.
Dan kan jij aangeven wat je wil doen. Op moment dat jij op Updates klikt worden de bewerkingen pas doorgevoerd.
 
Ik denk dat dingen als Bikerbetten een vorm van sponsoring/reclame/bloatware is.
Denk het ook.

 
Kan het zijn dat je maar één regel per keer kan wissen? M.a.w.: probeer het gewoon nog een keer!
 
Laatst bewerkt:
Nee want na deze actie waren beide regels uit mijn screenshot verdwenen dus ik heb nu niks meer te kiezen ...
 
Ik heb een sd kaartje met 16gb en ik wil kaarten van o.a. Europa er op doen. Staat nu op samen op interne geheugen met kaart Benelux.

Hoe doe ik dat.

Kan ik ook mijn routes op de sd kaartje krijgen?
Graag op makkelijke manier als dat mogelijk is.

Bedankt voor uitleg.
Ik heb al mydrive op tt en op computer
....
 
Je kunt geen kaarten en routes op de SD kaart zetten. Het is of kaarten of routes.

Voor kaarten formatteer de SD kaart in de Rider en plaats de kaarten via menu of MyDrive Connect.

Voor routes formatteer je de SD kaart in de PC FAT32
 
Laatst bewerkt:
Ok ik was nieuwsgierig en heb dus net even een kijkje genomen.
Als je 'MyDrive Connect' installeert en je TT Rider 500 via USB verbindt heb je inderdaad ineens véél meer opties qua updates etc.
Zo zag ik dat ik (zoals iedereen in NL denk ik) momenteel alleen de Europa kaart heb geïnstalleerd maar zo te zien had ik zo kaarten voor de rest van de wereld kunnen installeren.
Er is ook een link 'Inhoud van uw apparaat verwijderen' in de applicatie dus daar heb ik maar eens een kijkje genomen.
Ik zag toen een hele lange lijst met zo te zien flitsers en stemmen die ik kon verwijderen en helemaal onderaan die lijst zag ik twee veelbelovende items:

Bekijk bijlage 1735105

Als je deze selecteert en dan 'Verwijder' aanklikt krijg je een melding dat je op je toestel naar 'updates' moet gaan en dan je toestel moet updaten.
Dat voelt een beetje raar maar ik heb toch maar braaf de instructies gevolgd.
Nadat het hele update proces was afgelopen, was het POI-bestand voor de oplaadpunten inderdaad van mijn systeem verdwenen.
Maar helaas waren de 'Bikerbetten' lijst en al die andere zooi niet weg.

Ik zou juist wél graag poi willen weergeven. Ik heb online een ov2 file geladen zodat ik altijd tankstations op de kaart kan zien en niet alleen als ik een route rij/heb geladen. 8)7wie dat bedacht heeft... Maar dan heb ik alleen de keuze uit de 5 gekleurde symbolen van TomTom. Is het mogelijk om een eigen symbool te kiezen of te uploaden? Ik zie in jouw screenshot Rider POIs. Is dat wat anders?
 
Is het bij de TT 550 eigenlijk ook mogelijk om achteraf uit te lezen waar je hebt gereden ?
En zo ja : hoe?
Eventueel met MRA ?
 
Terug
Bovenaan Onderaan