TomTom Rider 550

btw er is nu een 20% kortings code van tomtom: TREATYOURSELF
Nieuwe rider 550 gekocht voor 320 euries!

Dit is dan toch gelijk aan de cashback actie die nu lopende is? Met het verschil dat je dan direct je korting krijgt, in tegenstelling tot bij een cashback. Maar goed, je moet ook de middenstand een beetje blijven steunen.
 
Dit is dan toch gelijk aan de cashback actie die nu lopende is? Met het verschil dat je dan direct je korting krijgt, in tegenstelling tot bij een cashback. Maar goed, je moet ook de middenstand een beetje blijven steunen.
Scheelt zelfs nog 10 euro haha ivg met de cashback actie!
 
Kan nog goedkoper, zelfs zonder cashback €312,30

Twijfel of ik nog een TomTom ga bestellen of dat ik mijn iPhone ga gebruiken.

ik weet niet of je veel met gpx bestanden / vooraf gemaakte routes werkt. In dat geval zou ik de tomtom kiezen. De iPhone app van Tomtom ondersteunt (nog steeds) geen gpx bestanden.
 
Mmmm moeten van de "oude" af omdat er een nieuw model komt ?
De 550 is al een uitzondering daar deze nu twee seizoenen mee gaat. Tussen de 400, 410, 450 en 550 zat telkens een jaar.
Dus als er een "nieuwe" wordt aangekondigd op de volgende Motorbeurs is dat al een jaar later.
 
En na die nieuwe komt er weer een nieuwe en weer een nieuwe etc etc ..... nu kopen en genieten, koop je over 3 jaar weer het nieuwste dan! Anders blijf je steeds wachten ;)

Dat gezegd hebbende bestel ik zo meteen de 550 met de freecom 4+
 
En na die nieuwe komt er weer een nieuwe en weer een nieuwe etc etc ..... nu kopen en genieten, koop je over 3 jaar weer het nieuwste dan! Anders blijf je steeds wachten ;)

Dat gezegd hebbende bestel ik zo meteen de 550 met de freecom 4+
Die combinatie heb ik zelf ook het liefst, maar wat is freecom 4+ duur zeg! En dat voor een headset in een helm, met al het windgeruis wat er bij komt kijken. Je zou zeggen dat goed geluid dan juist van belang is, maar kun je dat verschil nog wel echt onderscheiden tijdens het rijden?
 
Had hiervoor een sena 20s, ook een super ding. Maar ook die is 200+ euro. Ik zit vooral op de freecom 4+ omdat deze JBL speakers heeft.

Lees toevallig net hier op MF dat het volume van de gewone 4 niet is om naar huis over te schrijven... dus twijfel nu toch weer... sena 20s EVO dan maar of toch gokken dat die JBL’s echt goed zijn
 
En na die nieuwe komt er weer een nieuwe en weer een nieuwe etc etc ..... nu kopen en genieten, koop je over 3 jaar weer het nieuwste dan! Anders blijf je steeds wachten ;)

Dat gezegd hebbende bestel ik zo meteen de 550 met de freecom 4+

Mijn Rider 410 is nog prima - die hoef ik niet persé te vervangen, maar ik merk wel dat dat ding traag is. Ik hoop gewoon dat tomtom nou eens naar de communictie gaat luisteren. Had al eerder gezegd. Basis is goed maar verder... (Bovendien moet ik eerst een nieuwe helm en kan het geld maar 1x uitgeven)
 
maar ik merk wel dat dat ding traag is. Ik hoop gewoon dat tomtom nou eens naar de communictie gaat luisteren. Had al eerder gezegd.
Dat hebben ze gedaan; de 550 is vele malen sneller.
Op de rest van de feedback zijn ze nog aan het herkauwen :) :+
 
Heb zelf mijn 400 pas verkocht, maar mis hem nu al ;)

TomTom luistert best goed en ik vind het ook een machtig ding. Heb ook met de rider 5 gereden en zelfs met auto TomToms op de motor. Dus als je ziet waar ze vandaag komen dan zijn ze al echt heel ver!! Kan het beter?? Er is altijd wel iets wat anders/beter kan.
 
@ dencoupe Ik heb ook de 20S bevalt prima geluid je weet toch wel dat je een jack hebt waar je zo andere luidspeakers kan inpluggen.
En op internet staan verschillende mogelijk heden voor andere luidspeakers .


Had hier voor een BT next super goed systeem door mijn onhandigheid update verprutst en leeg geraakt. Uiteindelijk nieuwe gekocht omdat BT next niet wilde paren met een sena had ook net 2 nieuwe helmen gekocht dus was erg fijn 2 weken voor de vakantie hahah.
 
Dat weet ik, maar de waterdichtheid was al een puntje, en dat zal met de externe speakers niet beter erop worden.

De scala heeft daarvoor een mooi lang kabeltje om zo in je helm te verbergen i.p.v. rechtstreeks op de unit

Edit: TT550 & FC4+ Besteld
 
Laatst bewerkt:
Kaart update bij mijn 550 duurt wel heel erg lang, sinds gisterenavond nu op slechts 75%.....

WiFi verbinding valt bij het toestel vaak weg.....Al mijn andere draadloze toestellen functioneren prima, dus het ligt aan de 550.
 
De Rider 5X0 is gevoeliger voor de WiFi verbinding dan veel andere apparaten.
Ook zijn de kaarten een zeer grote download.
Zelf heb ik hier geen last van kaart update doet er bij mij tussen een half uur en een uur over.

Als hij er meer dan twee uur overdoet is het beter om de Rider via USB op de PC aan te sluiten. Dan MyDrive Connect starten op de PC en hierna de Update op de Rider.

(Ook is de kans groot dat bij een Upgrade van je WiFi Accesspoint al die andere apparaten het ook ineens veel beter gaan doen.)
 
Heb zelf mijn 400 pas verkocht, maar mis hem nu al ;)

TomTom luistert best goed en ik vind het ook een machtig ding. Heb ook met de rider 5 gereden en zelfs met auto TomToms op de motor. Dus als je ziet waar ze vandaag komen dan zijn ze al echt heel ver!! Kan het beter?? Er is altijd wel iets wat anders/beter kan.

De GUI kan beter - (lees: moet anders)

TomTom houdt de GUI voor de riders en de go's hetzelfde. Dat was al zou bij de oude generatie, alleen wat bij de oude generatie voor motorrijders heel goed werkte (lekkere grote trefzekere knoppen en geen swipe-gedoe) werkt bij de nieuwe generatie gewoon niet. Die heeft zulke kleine klote knoppen dat het voor motorrijders niet lekker werkt.

Voor de rijders gewoon weer die oude GUI terug - het is tenslotte maar een GUI. Hoe moeilijk moet dat zijn. En dat nieuwe scherm om de met twee vingers te kunnen bedienen? Leuk maar het is geen telefoon. Gewoon + en - knoppen. Ik heb al vaak gezegd combineer de gui van de oude riders met alle andere vernieuwingen van de nieuwe riders en je heb gewoon de allerbeste motornavigatie ter wereld.

(oja - kronkelroutes hield bij de oude riders meer rekening met het omzeilen van bebouwde kom. Een wijk in omdat daar een vage slinger in zit heeft geen fuck te maken met kronkelroutes. Je wilt zo snel mogelijk weer dat dorp uit)

jm2c
 
De Rider 5X0 is gevoeliger voor de WiFi verbinding dan veel andere apparaten.
Ook zijn de kaarten een zeer grote download.
Zelf heb ik hier geen last van kaart update doet er bij mij tussen een half uur en een uur over.

Als hij er meer dan twee uur overdoet is het beter om de Rider via USB op de PC aan te sluiten. Dan MyDrive Connect starten op de PC en hierna de Update op de Rider.

(Ook is de kans groot dat bij een Upgrade van je WiFi Accesspoint al die andere apparaten het ook ineens veel beter gaan doen.)
Ondertussen na gewissel tussen diverse andere WiFi’s in de straat en vervolgens naar mijn eigen beveiligde wifi verbinding nu op 88%....

Ik ga een stuk rijden zonder de 550 en zie vanmiddag bij terugkomst hoe de vlag erbij staat.

Al met al een moeizame proces waar je in de toekomst en nu al mee te maken hebt met allerlei updates van apparaten die je bezit....auto/tv/navi etc. Misschien in de toekomst op de hei wonen zonder al dat gezeik....:+
 
Ondertussen na gewissel tussen diverse andere WiFi’s in de straat en vervolgens naar mijn eigen beveiligde wifi verbinding nu op 88%....

Ik ga een stuk rijden zonder de 550 en zie vanmiddag bij terugkomst hoe de vlag erbij staat.

Al met al een moeizame proces waar je in de toekomst en nu al mee te maken hebt met allerlei updates van apparaten die je bezit....auto/tv/navi etc. Misschien in de toekomst op de hei wonen zonder al dat gezeik....:+

De oplossing is toch verbinden via USB? 🙂
 
Nou via WiFi moet het ook werken, en daar hebben ze ook veel reclame voor gemaakt toch....bla bla.

Maar terug vd rit en kaart Europa is geïnstalleerd, kortom, heeft een dag geduurd. Ben benieuwd wanneer ze de firmware voor verbeterde WiFi gedraag gaan vernieuwen want dit is ook niks.
 
Dit 20% korting zie ik op zich wel zitten maar ik kan er thuis niet echt een "Business case" van maken omdat de 410 het nog gewoon doet :D
 
Dat ie het nog doet is zo op te lossen, dan is de case rond ;)

Bij chromeburner, zonder cashback maar wel met kortingscode is ie 312 euro en een beetje. Wellicht helpt het ?!
 
Terug
Bovenaan Onderaan