TOMTOM RIDER 40, 400, 410, 450 ( DEEL 5 )

Kijk de route wel ff na in MRA. Ik heb sinds een paar dagen een Gold licentie en op TT stand zitten er wat wegschieters in. Maar was een fijne route om tge rijden.
 
Dank je wel, ik heb de app en hij opent de route op mijn mobiel, maar hoe krijg ik die op mijn tt400?
route openen dan opties - opslaan als - TomTom Mydrive(beta)
Als je dan je TT aanzet en die heeft verbinding met mydrive dan staat je route automatisch in je TT.
 
Dank je wel, ik had het ook gevonden, je schijnt hem niet in mra te zien, maar wel op je TT.

Mijn leermoment:Route wel altijd even nalopen en waar nodig beetje wijzigen in my drive. Voorkomt ergenissen tijdens de rit ;)

Was al gezegd maar benadruk het nogmaals
 
Laatst bewerkt:
Dank je wel, ik had het ook gevonden, je schijnt hem niet in mra te zien, maar wel op je TT.
je bedoelt denk ik, je ziet de route niet in Mydrive , dat klopt ja.
Als je dat wil moet je de route downloaden en dan uploaden in Mydrive.
 
Mijn leermoment:Route wel altijd even nalopen en waar nodig beetje wijzigen in my drive. Voorkomt ergenissen tijdens de rit ;)

Was al gezegd maar benadruk het nogmaals
Als je de route maakt in MRA met de TT kaart hoef je de route niet na te lopen in Mydrive.
 
Even een vraagje hebben jullie ook last dat je de routes niet kan zien in de my drive app op je mobiel? Ik krijg dan de melding Something went wrong. Maar als ik mezelf dan opnieuw inlog doet ie het weer voor even :?
 
Laatst bewerkt:
Even een vraagje hebben jullie ook last dat je de routes niet kan zien in de my drive app? Ik krijg dan de melding Something went wrong. Maar als ik mezelf dan opnieuw inlog doet ie het weer voor even :?
Geen last van. Inloggen route aanklikken en die komt meteen in beeld te staan.
 
Als je bedoelt de app op de telefoon. Nee, daar blijf je gewoon ingelogd. Op je computer wordt je inderdaad wel uitgelogd na een bepaalde tijd niet gebruikt te hebben.
 
Ik blijf ook ingelogd.
Maar misschien helpt het om een keer in/uit en weer in te loggen.
 
Nou ik blijf ook gewoon ingelogd maar als ik na een dag de app open werkt alles behalve m'n routes. Dan krijg ik een fout melding.Ik heb het ook al in de play store gemeld. Misschien krijg ik van tomtom zelf nog reactie. Bedankt voor de info allen :t
 
Soortgelijke problemen zijn hier eerder gemeld, zag ik inmiddels, en ik kan nu meepraten. Ik heb de steun van mijn nieuwe Rider 450 direct op de accu aangesloten. Tamiya stekker aan de voedingskabel gesoldeerd en op de aansluiting geprikt die al onder het duozadel ligt voor de Optimate. Handig, want daar zit al een zekering tussen en ik gebruik nooit beide.
Vorig weekend twee dagen rondgereden en de motor in de garage gestald, houder erop gelaten, Rider er af en in de kast. Vandaag wilde ik weer een ritje maken, maar de accu bleek bijna leeg. Druk op de startknop, één moeizame slag van de startmotor en de Rider meldde zelfs dat hij van de spanning af was en zich ging uitschakelen. In een ingeving de Rider uit de houder gehaald en hoera, er kon gestart worden. Rider er weer op en rijden maar.
De accu is vorig seizoen nieuw geplaatst, de motor staat altijd binnen. Hoe kan die houder een dikke accu leegtrekken in een week?
Ik heb nu het stekkertje aan de houder maar losgemaakt, maar dat ding ziet er niet naar uit dit echt vaak te zullen overleven.
 
Laatst bewerkt:
Meten is weten. Hoeveel ampère trekt je steun zonder dat de Rider er op zit?
Kan ook gewoon aan de accu liggen. 'Nieuw' hoeft persé 'goed' te zijn.
Het zal de eerste accu niet zijn die reeds kapot nieuw uit de doos komt.
 
Soortgelijke problemen zijn hier eerder gemeld, zag ik inmiddels, en ik kan nu meepraten. Ik heb de steun van mijn nieuwe Rider 450 direct op de accu aangesloten. Tamiya stekker aan de voedingskabel gesoldeerd en op de aansluiting geprikt die al onder het duozadel ligt voor de Optimate. Handig, want daar zit al een zekering tussen en ik gebruik nooit beide.
Vorig weekend twee dagen rondgereden en de motor in de garage gestald, houder erop gelaten, Rider er af en in de kast. Vandaag wilde ik weer een ritje maken, maar de accu bleek bijna leeg. Druk op de startknop, één moeizame slag van de startmotor en de Rider meldde zelfs dat hij van de spanning af was en zich ging uitschakelen. In een ingeving de Rider uit de houder gehaald en hoera, er kon gestart worden. Rider er weer op en rijden maar.
De accu is vorig seizoen nieuw geplaatst, de motor staat altijd binnen. Hoe kan die houder een dikke accu leegtrekken in een week?
Ik heb nu het stekkertje aan de houder maar losgemaakt, maar dat ding ziet er niet naar uit dit echt vaak te zullen overleven.

Ik vind dit gek dat een tomtom het verschil kan maken tussen wel en niet starten. Hij pakt nauwelijks stroom. Ik zou 'm persoonlijk via accessoire stekker of stadslicht aansluiten. Geschakeld dus.
 
Dat is niet gek. Daar zijn honderden voorbeelden van. Garmin en TomTom. Is al jaaaaren zo.
Ik snap niet dat leveranciers en winkels blijkbaar niet adviseren de houders altijd geschakeld aan te sluiten. Of ze doen het wel, maar de gebruiker denkt er het zijne van.
Chinese omvormers zelfde laken en pak.
 
:X ;)

Zal je in een route die je zelf maakt in my drive niet overkomen die zet alles gelijk goed.
 
Laatst bewerkt:
Ok mss ff openen op 2 schermen en dan overnemen?

Stel je download een route van een willekeurige gps site en je importeerd die gpx route naar my drive dan kunnen er door verschillende redenen soms kleine afwijkingen in de route zitten bv omdat een punt net niet lekker op de route staat.Dan klik je op bewerken dan kleurt de route licht blauw en kun je alle kleine foutjes die je hebt gevonden aanpassen of route zelfs beetje veranderen naar jou wens.Is alles dan in orde dan sla je 'm op en kan je 'm voeren aan je tom en rij je een foutloze rit. :t
 
Terug
Bovenaan Onderaan