toerders regio tilburg

panter

MF veteraan
22 okt 2004
2.073
65
brabant
ik weet dat er al een topic is voor rijders in tilburg, maar aangezien dat bijna allemaal racers zijn wilde ik kijken of er animo is om ook een topic te maken voor toermotoren shoppers ed
na zelf 3 jaar offroad gereden te hebben heb ik sinds kort weer een wegmotor
nu wil ik kijken of ik via mf andere rijders kan leren kennen om eens een ritje mee te gaan rijden :] :]
 
Zitten volgens mij ook wel wat "rustigere" rijders tussen die gewoon lekker toeren.

Gewoon ff vragen joh.
Ik kan je niet echt verder helpen met toeren maar ook in ons vaste motorgroepje zitten genoeg jongens die gewoon zo nu en dan opt gemakje gaan rijden over de dijkjes enz
 
ik heb er in het verleden een keertje met meegereden en toen lagen de snelheden zo hoog dat het je rijbewijs kon kosten
ik hou op zijn tijd ook best wel van doorrijden, maar niet zoals er toen gereden werd
 
Woon zelf in breda en rij elk jaar met mc motorijke uit Tilburg hun open ritten.

Maar wat versta jij ondertoeren ?

Groet
Fons
 
nou niet op een ouwelullen tempo
maar ook niet 120 op een dijk waar je 60 mag
mag best lekker doorgereden worden, maar niet heel de rit zoveel te hard dat het je rijbewijs kan kosten
 
ik heb er in het verleden een keertje met meegereden en toen lagen de snelheden zo hoog dat het je rijbewijs kon kosten
ik hou op zijn tijd ook best wel van doorrijden, maar niet zoals er toen gereden werd

Daarom neem ik ook altijd het rijbewijs van mijn vrouw mee. :+
 
ik heb er in het verleden een keertje met meegereden en toen lagen de snelheden zo hoog dat het je rijbewijs kon kosten
ik hou op zijn tijd ook best wel van doorrijden, maar niet zoals er toen gereden werd


reed jij eerst een tl1000?
 
reed jij eerst een tl1000?

Ik had van jou eerder een antwoord verwacht in de trend van: "Wij rijden NOOIT te hard!!" ;)

@TS: Ik denk persoonlijk dat je je vraag ook gewoon eens moet stellen in het reguliere "Tilburg Topic". Er lezen daar ook mensen mee die niet vaak reageren maar wél in zijn voor een rustig toerritje, al dan niet met een shopperachtige fiets.

Als je alleen afgaat op de mensen die er met enige regelmaat posten dan gaat het inderdaad vaak (te) hard, ook op de spaarzame binnendoor "80" wegen in de regio welke er nog zijn en welke vaak maar amper geschikt zijn om daadwerkelijk 80 te rijden.

Als je een keer een stuk wil gaan rijden met een stel en je geeft van te voren aan dat je gewoon rustig (als in niet boven V-Max.) een rondje door de buurt wil maken dan moet dat beslist mogelijk zijn.....

P.S. Zag dat je een MT03 ter beschikking hebt van de vrouw .... Daarmee kun je lekker "touren" :Y
 
Laatst bewerkt:
Ja klopt ik had een paar jaar terug een tl1000
Mijn vrouw heeft idd een mt-03
Zelf heb ik sinds kort een mt-01
 
Inderdaad dat was die richting op

Oooops: Shame on...

Maar als je een keer aan wil sluiten ben je altijd welkom. Als Flaterik of [me="wimmel_1"][/me](en anderen ook wel) voorop rijden dan kun je er eigenlijk altijd vanuit gaan dat we de groep in de gaten houden (spiegels zitten niet voor niets op de fiets). Als de groep compleet blijft..... ligt 't tempo goed :+
 
Laatst bewerkt:
Maar het is eigenlijk al geen goed teken als jij je speciaal die rit herinnert
 
Maar het is eigenlijk al geen goed teken als jij je speciaal die rit herinnert


ik herinner me nog zoveel ritten. Zeker als iemand maar 1 keer mee heeft gereden.
Jij haakte toen af omdat je je handschoenen was vergeten en koude handen kreeg, je had ook mogen zeggen dat het tempo wat omlaag moest.
Niet dat we zo asociaal reden toen maargoed.
 
Nee hoor ik heb de rit mee uitgereden hoor volgens mij was er wel iemand anders mee die eerder afhaakte
 
Ik heb je topic even een link gegeven in 't normale REG topic van Tilburg en Omstreken.... Mag je uiteraard zelf bepalen of je gaat rijden met diegenen die reageren ;)
 
Laatst bewerkt:
Graag gedaan. En als je een keer mee rijdt met ondergetekende of anderen uit het topic: Als je aan geeft dat je graag wat rustiger wil touren dan is dat (IMHO) nooit een probleem. Beter dat je dat aangeeft dan dat je probeert bij te blijven én boven je kunnen/wil gaat rijden met mogelijke gevolgen van dien....
 
Laatst bewerkt:
Goed topic. Ik kom ook uit Tilburg en ik heb eigenlijk nooit behoefte gehad om met de rijders uit het Tilburg topic mee te rijden omdat ik weinig zin heb om met mijn knee down over de Tilburgse ringbanen te racen.

Het kan zijn dat ik er naast zit maar die indruk wordt heel sterk in Tilburg topic gewekt en eigenlijk is dat best jammer want zo'n indruk stoot waarschijnlijk gewoon mensen af. Mij in elk geval wel.

Ik ben niet echt een slome rijder en rij regelmatig te snel maar met een groepje gewoon een beetje toeren en de omgeving verkennen zie ik meer zitten dan een avond straatracen.
 
Ja idd en als er nog meer rijders zo over denken hebben we zo een leuk clubje bij elkaar
 
Im in for a chill ride!!:) Lekker rustig rijden met een groep is ook wel eens fijn:P tot nu toe nog geen boete gehad,, AFKLOPPEN!!,,, maar heb er liever ook geen dus ik ga het in de gaten houden hier!:)
 
Terug
Bovenaan Onderaan