tmax 560

Ja klopt idd.

Ik zie het nut van schakelen niet bij mijn gebruik. Ik rijd vooral in stedelijke gebieden en je blijft bezig met schakelen. Gewoon irritant.
 
0-100 in 5 seconden wordt in motorland niet bepaald vlot genoemd hoor. Weeg je 80/90 kg, mag je daar zo een seconde bij optellen. O.k. een T-max heeft ietsje meer nodig, maar Tesla of GS is al sneller, laat staan een supersport. Punt is dat geen enkele motorrijder zo goed kan koppelen/ schakelen als de computer van Honda.
4.2 kijk YouTube
Umap en je haalt 3.7 snel genoeg. En die 3 seconde etc die je ziet op motoren met schaken tja dan moet je perfect schakelen iedere keer kan jij dat😂
 
Mooie prestatie! Die 5 seconden is een gemiddelde hè. Sommige snoepen er een seconde af, andere doen er 1,5 langer over, alleen al door het gewicht en de lengte van de rijder. Daarnaast kunnen sommige snelheidsmeters nogal optimistisch zijn. Mijn Silverwing 400 gaf vrolijk 110 aan, terwijl ik nauwelijks 100 GPS reed. Daarop was 0-100 op de teller 8,5 seconden, op GPS 10. Dat vond ik toen prima, denk dat ik dat nu ronduit traag vind. De Silverwing was, net als de T-max, een 2 pitter met blok in het frame, maar de wegligging kwam niet eens in de buurt van de T-max. Overigens trek ik in de praktijk vrijwel nooit in 1x door naar 100, vlotte hernemingen (zoals de Vlamingen dat zo mooi noemen) zijn belangrijker.

Kortom, de T-max is een heel vlotte en scherp rijdende scooter en met een automaat ben je vrijwel iedereen de baas. ;)
 
Laatst bewerkt:
tja......zo heeft ieder zijn eigen smaak....tijdens mijn proefrit op de X-adv vond ik hem niet zo aangenaam rijden in de stad.....vond hem zo wat bokkig zodat hij niet wist welke versnelling hij moest kiezen bij bepaalde snelheden.....buiten de stad ging het allemaal prima.....vandaar voor de Tmax gekozen.
ik vind hem ook erg bokkig ik had het wel in sport stand...
alleen ik had een xmax heb meerdere keren tmax gereden, altijd tevreden.
alleen het uiterlijk-geluid-snelheid-schakelmogelijkheid-en verandering natuurlijk maakt het wat aantrekkelijker voor mij.
wat mij ook best boos heeft gemaakt op de tmax is de absurde 17000 euro prijs
nadeel van xadv ? waar moet ik er een kopen? er is nergens een nardo grey of mat zwarte
 
Mooie prestatie! Die 5 seconden is een gemiddelde hè. Sommige snoepen er een seconde af, andere doen er 1,5 langer over, alleen al door het gewicht en de lengte van de rijder. Daarnaast kunnen sommige snelheidsmeters nogal optimistisch zijn. Mijn Silverwing 400 gaf vrolijk 110 aan, terwijl ik nauwelijks 100 GPS reed. Daarop was 0-100 op de teller 8,5 seconden, op GPS 10. Dat vond ik toen prima, denk dat ik dat nu ronduit traag vind. De Silverwing was, net als de T-max, een 2 pitter met blok in het frame, maar de wegligging kwam niet eens in de buurt van de T-max. Overigens trek ik in de praktijk vrijwel nooit in 1x door naar 100, vlotte hernemingen (zoals de Vlamingen dat zo mooi noemen) zijn belangrijker.

Kortom, de T-max is een heel vlotte en scherp rijdende scooter en met een automaat ben je vrijwel iedereen de baas. ;)
snap ik alleen ik heb ze allebij gereden en de tmax trek ik zonder angst open de xadv had ik dat niet zo snel :P werd bang na 2 seconde.
dus weet niet perse of het sneller is maar het voelde stukke sneller
 
Mooie prestatie! Die 5 seconden is een gemiddelde hè. Sommige snoepen er een seconde af, andere doen er 1,5 langer over, alleen al door het gewicht en de lengte van de rijder. Daarnaast kunnen sommige snelheidsmeters nogal optimistisch zijn. Mijn Silverwing 400 gaf vrolijk 110 aan, terwijl ik nauwelijks 100 GPS reed. Daarop was 0-100 op de teller 8,5 seconden, op GPS 10. Dat vond ik toen prima, denk dat ik dat nu ronduit traag vind. De Silverwing was, net als de T-max, een 2 pitter met blok in het frame, maar de wegligging kwam niet eens in de buurt van de T-max. Overigens trek ik in de praktijk vrijwel nooit in 1x door naar 100, vlotte hernemingen (zoals de Vlamingen dat zo mooi noemen) zijn belangrijker.

Kortom, de T-max is een heel vlotte en scherp rijdende scooter en met een automaat ben je vrijwel iedereen de baas. ;)
laat staan opvoeren !
 
snap ik alleen ik heb ze allebij gereden en de tmax trek ik zonder angst open de xadv had ik dat niet zo snel :P werd bang na 2 seconde.
dus weet niet perse of het sneller is maar het voelde stukke sneller
Gewoon een keertje een R1, Fireblade of Hayabusa uitproberen. Daarna vind je een X-ADV maar een gezapig ding en geef je uit ongeduld vol gas. ;) Maar even serieus, de T-max heeft een heel fijn motormanagement, niet de voor 2 pitters meer gebruikelijke aan-uit reactie op het gas. :Y
 
Laatst bewerkt:
Gewoon een keertje een R1, Fireblade of Hayabusa uitproberen. Daarna vind je een X-ADV maar een gezapig ding en geef je uit ongeduld vol gas. ;) Maar even serieus, de T-max heeft een heel fijn motormanagement, niet de voor 2 pitters meer gebruikelijke aan-uit reactie op het gas. :Y
Dat is dus precies waarom ik dat niet doe. Ik wou een superduke huren voor een dag daarna dacht ik
Dan ga je je vervelen op een Xadv of tmax en jij gaat het toch niet kopen dus waarom zou je dat doen
 
Het is heel leuk, maar voor mij niet verslavend, zo’n pk-monster. Je beseft dan dat 50 pk genoeg is, 100 lekker veel is en 200 echt te veel.
 
Gebruikt is er een redelijk aanbod. Ik heb me er nog nooit mee bekocht, en vaak zijn er regelingen voor als hij onverhoopt niet aan je verwachtingen voldoet. En na het verlaten van de winkel is een nieuwe ook gebruikt.
 
Gebruikt is er een redelijk aanbod. Ik heb me er nog nooit mee bekocht, en vaak zijn er regelingen voor als hij onverhoopt niet aan je verwachtingen voldoet. En na het verlaten van de winkel is een nieuwe ook gebruikt.
Alleen een gebruikte 2021+ model is duurder dan nieuw😂
En geen nieuwwaarde garantie van je verzekering en geen 5 jaar garantie van Honda
En eerste eigenaar is eerste eigenaar de motor is nog niet misbruikt dan je weet wat je kan verwachten
 
Alleen een gebruikte 2021+ model is duurder dan nieuw😂
En geen nieuwwaarde garantie van je verzekering en geen 5 jaar garantie van Honda
En eerste eigenaar is eerste eigenaar de motor is nog niet misbruikt dan je weet wat je kan verwachten
X-ADV's zijn gebruikt ook veel duurder dan nieuwe modellen, simpel een gegeven van vraag en aanbod, en als het goed nieuw schaars is, dan zien we het gevolg. En als een redelijk nieuwe tweedehandse motor (zegge vanaf 2021) aantoonbaar dealeronderhouden is, is er niet veel mis.
En de vijf jaar garantie? Wel ik wil dat dan wel weten van iemand die het had moeten claimen, want er zijn wel mooie Kleine letterkes:

Dus net als de Skoda mobiliteitsgarantie, zijn er altijd haken en ogen an het geheel. Zelf onderhouden zit er gewoonlijk niet bij tenzij het gaat om de ruitenwisservloeistof....
 

Bijlagen

  • AlgemeneVoorwaarden_NED2022.pdf
    421,8 KB · Weergaven: 20
Laatst bewerkt:
X-ADV's zijn gebruikt ook veel duurder dan nieuwe modellen, simpel een gegeven van vraag en aanbod, en als het goed nieuw schaars is, dan zien we het gevolg. En als een redelijk nieuwe tweedehandse motor (zegge vanaf 2021) aantoonbaar dealeronderhouden is, is er niet veel mis.
En de vijf jaar garantie? Wel ik wil dat dan wel weten van iemand die het had moeten claimen, want er zijn wel mooie Kleine letterkes:

Dus net als de Skoda mobiliteitsgarantie, zijn er altijd haken en ogen an het geheel. Zelf onderhouden zit er gewoonlijk niet bij tenzij het gaat om de ruitenwisservloeistof....
Snap ik maar ik ga echt niet meer betalen voor 2e hands dan wacht ik maar
 
Je kunt toch gewoon bestellen. Ik kan mij niet voorstellen dat dit langer dan een paar maanden gaat duren.
 
Jeez niet normaal.

Andere dealers dan?
Oprecht heb bijna elke dealer gebeld en niks motoport Goedhart etc etc etc en nergens. Mischien ga ik toch voor de nieuwste tmax als het zo door gaat.
Het probleem ligt meer bij Honda er is onvoldoende chips voor de motoren. Net weer gebeld 😂 november als alles goed zou gaan
 
Laatst bewerkt:
ik ben 59 jaar en had nooit een motor. weleens mee gereden als ik 20 jaar oud was, maar meer niet. Het kriebelt al mijn hele keven en nu heb ik gekozen voor de Yamaha Tmax560 Tech Max. Die wordt geleverd in mei 23. Ik heb het sportpack bijbesteld, maar als ik youtube filmpjes bekijk over de Tmax560, is iedereen zo blij met het hoge verstelbare scherm, omdat ze vrijwel compleet uit de wind zitten. Als ik de technische specificaties bekijk van het sportscherm word dit geprezen voor de betere windcondities. Maar is dit dan in vergelijking met motoren zonder windscherm, of vergeleken met het standaardscherm? Heeft iemand ervaring met een Tmax met standaard (verstelbaar in hoogte) scherm en ook met het sportscherm? Wat is beter ? Ik rijd vaak stukken van 30 km op de snelweg en stukken van 20 km op de binnenwegen. dank om je ervaring te delen.
 
Dat is zeer persoonlijk. Wat de een als fijne rijwind ervaart, vindt de ander gesuis of gebulder. Een hoog scherm geeft vaker turbulentie (gebulder) en een laag scherm geeft veel windruis (‘schone’ wind). Ideaal is een scherm waar je nog overheen kijkt (vooral in het donker of bij regen belangrijk) en dat nog wind op de ventilatiesleuven van de helm geeft (verkoeling en voorkomen condens). Motoren zonder windscherm heb ik altijd vermoeiend voor de nekspieren gevonden, vooral als de wind verandert wanneer je bijvoorbeeld een vrachtwagen inhaalt. Bovendien sta je dan elk half uur je vizier schoon te maken. Geluid speelt voor mij een ondergeschikte rol, want ik rijd altijd met gehoorbescherming.

De T-max 530 met standaard scherm werkte voor mij tijdens een proefrit, ook in de regen op de snelweg, prima. Ik had geen behoefte aan meer hoogte of een verstelbaar scherm.

Op mijn eigen Silverwing (2008-2020 gereden) zat een 7 cm hoger scherm, waarvan ik 4 cm had afgezaagd, omdat ik er niet overheen kon kijken. Dat gaf weer vaak turbulentie. Dat had ik opgelost met een verstelbaar opzetruitje. Maar zoals ik al zei, dit is heel persoonlijk.
 
Laatst bewerkt:
ik ben 59 jaar en had nooit een motor. weleens mee gereden als ik 20 jaar oud was, maar meer niet. Het kriebelt al mijn hele keven en nu heb ik gekozen voor de Yamaha Tmax560 Tech Max. Die wordt geleverd in mei 23. Ik heb het sportpack bijbesteld, maar als ik youtube filmpjes bekijk over de Tmax560, is iedereen zo blij met het hoge verstelbare scherm, omdat ze vrijwel compleet uit de wind zitten. Als ik de technische specificaties bekijk van het sportscherm word dit geprezen voor de betere windcondities. Maar is dit dan in vergelijking met motoren zonder windscherm, of vergeleken met het standaardscherm? Heeft iemand ervaring met een Tmax met standaard (verstelbaar in hoogte) scherm en ook met het sportscherm? Wat is beter ? Ik rijd vaak stukken van 30 km op de snelweg en stukken van 20 km op de binnenwegen. dank om je ervaring te delen.
Beste Ivo,
Dat is wel een flinke stap. Nooit met een motor gereden en nu ineens een TMAX560.
 
Best een logische keuze toch, een T-max als eerste motor? Het is een rappe, stoere scooter, maar een gemiddelde, gemakkelijke motorfiets.
 
ik ben 59 jaar en had nooit een motor. weleens mee gereden als ik 20 jaar oud was, maar meer niet. Het kriebelt al mijn hele keven en nu heb ik gekozen voor de Yamaha Tmax560 Tech Max. Die wordt geleverd in mei 23. Ik heb het sportpack bijbesteld, maar als ik youtube filmpjes bekijk over de Tmax560, is iedereen zo blij met het hoge verstelbare scherm, omdat ze vrijwel compleet uit de wind zitten. Als ik de technische specificaties bekijk van het sportscherm word dit geprezen voor de betere windcondities. Maar is dit dan in vergelijking met motoren zonder windscherm, of vergeleken met het standaardscherm? Heeft iemand ervaring met een Tmax met standaard (verstelbaar in hoogte) scherm en ook met het sportscherm? Wat is beter ? Ik rijd vaak stukken van 30 km op de snelweg en stukken van 20 km op de binnenwegen. dank om je ervaring te delen.
Ik rij met het standaard scherm (model2021) en voor mij is dat perfect, ik heb geen behoefte aan het sportscherm wat wel stoerder lijkt, voor mij is comfort het belangrijkste, eens de snelweg op scherm naar boven..zaaaaalig , turbulentie...geen last van ...... eens in de stad of op kleinere wegen traploos naar beneden...toppie...het enige wat een probleem zou kunnen zijn is jouw lengte.....ik weet niet wat ze is maar boven+-1,85m zou het een probleem kunnen zijn.
 
Ik moet ook geen sportscherm. Standaard is perfect, helemaal bij de Tech Max, elektrisch verstelbaar. Kind doet de was.
 
Terug
Bovenaan Onderaan