Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
4.2 kijk YouTube0-100 in 5 seconden wordt in motorland niet bepaald vlot genoemd hoor. Weeg je 80/90 kg, mag je daar zo een seconde bij optellen. O.k. een T-max heeft ietsje meer nodig, maar Tesla of GS is al sneller, laat staan een supersport. Punt is dat geen enkele motorrijder zo goed kan koppelen/ schakelen als de computer van Honda.
ik vind hem ook erg bokkig ik had het wel in sport stand...tja......zo heeft ieder zijn eigen smaak....tijdens mijn proefrit op de X-adv vond ik hem niet zo aangenaam rijden in de stad.....vond hem zo wat bokkig zodat hij niet wist welke versnelling hij moest kiezen bij bepaalde snelheden.....buiten de stad ging het allemaal prima.....vandaar voor de Tmax gekozen.
snap ik alleen ik heb ze allebij gereden en de tmax trek ik zonder angst open de xadv had ik dat niet zo snel werd bang na 2 seconde.Mooie prestatie! Die 5 seconden is een gemiddelde hè. Sommige snoepen er een seconde af, andere doen er 1,5 langer over, alleen al door het gewicht en de lengte van de rijder. Daarnaast kunnen sommige snelheidsmeters nogal optimistisch zijn. Mijn Silverwing 400 gaf vrolijk 110 aan, terwijl ik nauwelijks 100 GPS reed. Daarop was 0-100 op de teller 8,5 seconden, op GPS 10. Dat vond ik toen prima, denk dat ik dat nu ronduit traag vind. De Silverwing was, net als de T-max, een 2 pitter met blok in het frame, maar de wegligging kwam niet eens in de buurt van de T-max. Overigens trek ik in de praktijk vrijwel nooit in 1x door naar 100, vlotte hernemingen (zoals de Vlamingen dat zo mooi noemen) zijn belangrijker.
Kortom, de T-max is een heel vlotte en scherp rijdende scooter en met een automaat ben je vrijwel iedereen de baas.
laat staan opvoeren !Mooie prestatie! Die 5 seconden is een gemiddelde hè. Sommige snoepen er een seconde af, andere doen er 1,5 langer over, alleen al door het gewicht en de lengte van de rijder. Daarnaast kunnen sommige snelheidsmeters nogal optimistisch zijn. Mijn Silverwing 400 gaf vrolijk 110 aan, terwijl ik nauwelijks 100 GPS reed. Daarop was 0-100 op de teller 8,5 seconden, op GPS 10. Dat vond ik toen prima, denk dat ik dat nu ronduit traag vind. De Silverwing was, net als de T-max, een 2 pitter met blok in het frame, maar de wegligging kwam niet eens in de buurt van de T-max. Overigens trek ik in de praktijk vrijwel nooit in 1x door naar 100, vlotte hernemingen (zoals de Vlamingen dat zo mooi noemen) zijn belangrijker.
Kortom, de T-max is een heel vlotte en scherp rijdende scooter en met een automaat ben je vrijwel iedereen de baas.
Gewoon een keertje een R1, Fireblade of Hayabusa uitproberen. Daarna vind je een X-ADV maar een gezapig ding en geef je uit ongeduld vol gas. Maar even serieus, de T-max heeft een heel fijn motormanagement, niet de voor 2 pitters meer gebruikelijke aan-uit reactie op het gas.snap ik alleen ik heb ze allebij gereden en de tmax trek ik zonder angst open de xadv had ik dat niet zo snel werd bang na 2 seconde.
dus weet niet perse of het sneller is maar het voelde stukke sneller
Dat is dus precies waarom ik dat niet doe. Ik wou een superduke huren voor een dag daarna dacht ikGewoon een keertje een R1, Fireblade of Hayabusa uitproberen. Daarna vind je een X-ADV maar een gezapig ding en geef je uit ongeduld vol gas. Maar even serieus, de T-max heeft een heel fijn motormanagement, niet de voor 2 pitters meer gebruikelijke aan-uit reactie op het gas.
Grappige is er is geen Xadv te koop gewoon nergens een nieuweHet is heel leuk, maar voor mij niet verslavend, zo’n pk-monster. Je beseft dan dat 50 pk genoeg is, 100 lekker veel is en 200 echt te veel.
Alleen een gebruikte 2021+ model is duurder dan nieuwGebruikt is er een redelijk aanbod. Ik heb me er nog nooit mee bekocht, en vaak zijn er regelingen voor als hij onverhoopt niet aan je verwachtingen voldoet. En na het verlaten van de winkel is een nieuwe ook gebruikt.
X-ADV's zijn gebruikt ook veel duurder dan nieuwe modellen, simpel een gegeven van vraag en aanbod, en als het goed nieuw schaars is, dan zien we het gevolg. En als een redelijk nieuwe tweedehandse motor (zegge vanaf 2021) aantoonbaar dealeronderhouden is, is er niet veel mis.Alleen een gebruikte 2021+ model is duurder dan nieuw
En geen nieuwwaarde garantie van je verzekering en geen 5 jaar garantie van Honda
En eerste eigenaar is eerste eigenaar de motor is nog niet misbruikt dan je weet wat je kan verwachten
Snap ik maar ik ga echt niet meer betalen voor 2e hands dan wacht ik maarX-ADV's zijn gebruikt ook veel duurder dan nieuwe modellen, simpel een gegeven van vraag en aanbod, en als het goed nieuw schaars is, dan zien we het gevolg. En als een redelijk nieuwe tweedehandse motor (zegge vanaf 2021) aantoonbaar dealeronderhouden is, is er niet veel mis.
En de vijf jaar garantie? Wel ik wil dat dan wel weten van iemand die het had moeten claimen, want er zijn wel mooie Kleine letterkes:
Dus net als de Skoda mobiliteitsgarantie, zijn er altijd haken en ogen an het geheel. Zelf onderhouden zit er gewoonlijk niet bij tenzij het gaat om de ruitenwisservloeistof....
Ben naar goedhartmotoren gegaan de beste man rade het af hij zei wss in 2024 pasJe kunt toch gewoon bestellen. Ik kan mij niet voorstellen dat dit langer dan een paar maanden gaat duren.
Oprecht heb bijna elke dealer gebeld en niks motoport Goedhart etc etc etc en nergens. Mischien ga ik toch voor de nieuwste tmax als het zo door gaat.Jeez niet normaal.
Andere dealers dan?
Beste Ivo,ik ben 59 jaar en had nooit een motor. weleens mee gereden als ik 20 jaar oud was, maar meer niet. Het kriebelt al mijn hele keven en nu heb ik gekozen voor de Yamaha Tmax560 Tech Max. Die wordt geleverd in mei 23. Ik heb het sportpack bijbesteld, maar als ik youtube filmpjes bekijk over de Tmax560, is iedereen zo blij met het hoge verstelbare scherm, omdat ze vrijwel compleet uit de wind zitten. Als ik de technische specificaties bekijk van het sportscherm word dit geprezen voor de betere windcondities. Maar is dit dan in vergelijking met motoren zonder windscherm, of vergeleken met het standaardscherm? Heeft iemand ervaring met een Tmax met standaard (verstelbaar in hoogte) scherm en ook met het sportscherm? Wat is beter ? Ik rijd vaak stukken van 30 km op de snelweg en stukken van 20 km op de binnenwegen. dank om je ervaring te delen.
Ik rij met het standaard scherm (model2021) en voor mij is dat perfect, ik heb geen behoefte aan het sportscherm wat wel stoerder lijkt, voor mij is comfort het belangrijkste, eens de snelweg op scherm naar boven..zaaaaalig , turbulentie...geen last van ...... eens in de stad of op kleinere wegen traploos naar beneden...toppie...het enige wat een probleem zou kunnen zijn is jouw lengte.....ik weet niet wat ze is maar boven+-1,85m zou het een probleem kunnen zijn.ik ben 59 jaar en had nooit een motor. weleens mee gereden als ik 20 jaar oud was, maar meer niet. Het kriebelt al mijn hele keven en nu heb ik gekozen voor de Yamaha Tmax560 Tech Max. Die wordt geleverd in mei 23. Ik heb het sportpack bijbesteld, maar als ik youtube filmpjes bekijk over de Tmax560, is iedereen zo blij met het hoge verstelbare scherm, omdat ze vrijwel compleet uit de wind zitten. Als ik de technische specificaties bekijk van het sportscherm word dit geprezen voor de betere windcondities. Maar is dit dan in vergelijking met motoren zonder windscherm, of vergeleken met het standaardscherm? Heeft iemand ervaring met een Tmax met standaard (verstelbaar in hoogte) scherm en ook met het sportscherm? Wat is beter ? Ik rijd vaak stukken van 30 km op de snelweg en stukken van 20 km op de binnenwegen. dank om je ervaring te delen.