Tijdje weggeweest, iets gemist??

Enigma1500

zijspan professional
10 jul 2005
1.640
37
Den(k) Helder
Ik inmiddels al een paar reacties losgelaten in het zijspan-forum, veel andere interesses heb ik toch niet ;) , maar ik ben er een tijdje uit geweest. Uit MF dan, niet uit het motorrijden enzo. Maar inmiddels heb ik al een aantal jaren kennis aan (zoals ze dat zo mooi in oud hollandsch plegen te verwoorden) Viking64, Ratman, via mail JFJ en onlangs wat gelijkgestemden ontmoet in Genemuiden en dat deed mijn belangstelling voor MF weer wat oplaaien. Maar toch heb ik het idee dat ik af-en-toe op een andere planeet verkeer. :$
  • Wat is in godsnaam BOT ?? (ik heb het HBVAK (handboek van afkortingen) al uitgeplozen, niets kunnen vinden!:
En verder voor Kwastert, die leest dit toch wel, mogen er ook Alfa-pils-drinkende zijspanrijders uit de kop van Noord-Holland op een feestje komen in de achterhoek?? Ergens begin juni?

Nu even compleet wat anders, als dit off-topic is zeg het maar. Ik wil het toch even kwijt.
Ik ben momenteel bezig met de (kop)revisie van de BMW K100 8-klepper van mijn Kvinna. Het is nog een oude uitvoering voor lood-houdende-benzine, deze zijn dus ook inmiddels al een klassieker want je betaalt je blauw aan onderdelen. Bijna 100 euro per klep!!!! Kijk voor het (financiële overzicht maar op onze site) Over het algemeen is BMW niet duur met z'n onderdelen, maar dit springt er wel uit. Zo staat de K100 er nu bij......
full
 
Laatst bewerkt:
800 euro alleen voor de kleppen? Kun je beter ergens een ander blok scoren volgens mij, ik zie al hele K100's voor <1000 euro te koop staan.

En BOT staat voor Brabants Olifanten Treffen, een MF zijspan initiatief voor een weekendje barbecue, bier en driewieleren. Hoeft overigens niet in Brabant plaats te vinden :+.
 
Eens met Ralfie, een ander blok is waarschijnlijk goedkoper en beter.
Of eventueel alleen een losse kop, die moet ook wel ergens te krijgen zijn. Het voordeel van een losse kop is dan dat je meteen kan zien hoe de staat van de kleppen e.d. is.

Van welk modeljaar is die K100?

Ik heb er zelf een van het eerste modeljaar, en die is op een aantal punten iets anders dan modeljaar 2. O.a. het ondercarter en de olie/waterpomp.
 
Ik inmiddels al een paar reacties losgelaten in het zijspan-forum, veel andere interesses heb ik toch niet ;) , maar ik ben er een tijdje uit geweest. Uit MF dan, niet uit het motorrijden enzo. Maar inmiddels heb ik al een aantal jaren kennis aan (zoals ze dat zo mooi in oud hollandsch plegen te verwoorden) Viking64, via mail JFJ en onlangs wat gelijkgestemden ontmoet in Genemuiden en dat deed mijn belangstelling voor MF weer wat oplaaien. Maar toch heb ik het idee dat ik af-en-toe op een andere planeet verkeer. :$
  • Wat is in godsnaam BOT ?? (ik heb het HBVAK (handboek van afkortingen) al uitgeplozen, niets kunnen vinden!:
En verder voor Kwastert, die leest dit toch wel, mogen er ook Alfa-pils-drinkende zijspanrijders uit de kop van Noord-Holland op een feestje komen in de achterhoek?? Ergens begin juni?


Nu even compleet wat anders, als dit off-topic is zeg het maar. Ik wil het toch even kwijt.
Ik ben momenteel bezig met de (kop)revisie van de BMW K100 8-klepper van mijn Kvinna. Het is nog een oude uitvoering voor lood-houdende-benzine, deze zijn dus ook inmiddels al een klassieker want je betaalt je blauw aan onderdelen. Bijna 100 euro per klep!!!! Kijk voor het (financiële overzicht maar op onze site) Over het algemeen is BMW niet duur met z'n onderdelen, maar dit springt er wel uit. Zo staat de K100 er nu bij......[afbeelding]

Je bent van harte welkom op het slakkerweg-spektakel. :} ( Net zo als iedereen hier trouwens!)
 
Laatst bewerkt:
800 euro alleen voor de kleppen? Kun je beter ergens een ander blok scoren volgens mij, ik zie al hele K100's voor <1000 euro te koop staan.

En BOT staat voor Brabants Olifanten Treffen, een MF zijspan initiatief voor een weekendje barbecue, bier en driewieleren. Hoeft overigens niet in Brabant plaats te vinden :+.

tja van de ene kany heb je daarmee een punt.
van de andere kant, als riger nu weet wat hij aan dit blok heeft, en het gewoon betrouwbaar is, dan kan het ook de moeite zijn om m gewoon weer te repareren met nieuwe kleppen en echt alles goed,
met een ander blok/kop is het natuurlijk maar weer de vraag hoe lang dat mee gaat, en dan heb je waarschijnlijk nog weer kleppen en zittingen die niet tegen het lpg kunnen.....

dus kan me ook voorstellen dat je dan kiest voor d ebewezen spullen aanpassen/als nieuw maken
 
Ik inmiddels al een paar reacties losgelaten in het zijspan-forum, veel andere interesses heb ik toch niet ;) , maar ik ben er een tijdje uit geweest. Uit MF dan, niet uit het motorrijden enzo. Maar inmiddels heb ik al een aantal jaren kennis aan (zoals ze dat zo mooi in oud hollandsch plegen te verwoorden) Viking64, via mail JFJ en onlangs wat gelijkgestemden ontmoet in Genemuiden en dat deed mijn belangstelling voor MF weer wat oplaaien. Maar toch heb ik het idee dat ik af-en-toe op een andere planeet verkeer. :$
  • Wat is in godsnaam BOT ?? (ik heb het HBVAK (handboek van afkortingen) al uitgeplozen, niets kunnen vinden!:
En verder voor Kwastert, die leest dit toch wel, mogen er ook Alfa-pils-drinkende zijspanrijders uit de kop van Noord-Holland op een feestje komen in de achterhoek?? Ergens begin juni?

Nu even compleet wat anders, als dit off-topic is zeg het maar. Ik wil het toch even kwijt.
Ik ben momenteel bezig met de (kop)revisie van de BMW K100 8-klepper van mijn Kvinna. Het is nog een oude uitvoering voor lood-houdende-benzine, deze zijn dus ook inmiddels al een klassieker want je betaalt je blauw aan onderdelen. Bijna 100 euro per klep!!!! Kijk voor het (financiële overzicht maar op onze site) Over het algemeen is BMW niet duur met z'n onderdelen, maar dit springt er wel uit. Zo staat de K100 er nu bij......[afbeelding]
Hee, een stadsgenoot...
Kende jullie van de luilak feestjes, en door info te zoeken voor mijn te bouwen zijspan ook bij jou de informatie over schommel arm voorvorken bekeken.
We komen elkaar vast wel eens tegen.
 
He Roger, Reinier hier, we hebben uitgebreid gebiert en gepraat op het Genemuidentreffen, ik was die vent met de Schwencker plannen aan de K100. Ik ben net met een koprevisie van een K1100 bezig. Voor onderdelen kijk ik in Engeland (motorworks.co.uk), veel goedkoper dan de Hobbyist of Knalpot.
Dank voor je mail trouwens, leuk artikel.

:W
 
~
Nee, weinig gebeurd hier.


:(

Ben anders weer hart bezig om de knallert weer op gang te krijgen

zal morgen wel eens kijken of ik weer wat fotokes kan plaatsen.

Kun je gelijk zien dat er hier toch wel enige mensen zijn die wel wat doen 8-)





:W
 
Ik had al eens een ander blok, met wat randartikelen, gekocht bij Marcel-BMW in Haarlem. Voor €250,- Prompt daarna had ik de injectiecomputer nodig.
Later heb ik de cilinderkop gebruikt omdat de originele zodanig ingeslagen kleppen had dat er geen stelplaatjes meer voor waren. De "nieuwe" kop hebben we krom gereden met een gehandicaptenrun (MA-Run). Wilma riep onderweg nog "m'n rode-temperatuurlampje brandt!" Aangezien de ventilator ook draaide deed de koeling gewoon goed zijn werk, dachten we. Later bleek toch de koppakking te lekken.
Omdat de rest van de motor prima is (geen olieverbruik) hebben we besloten de kop te reviseren en geschikt te maken voor LPG. Niet wetende dat de uitlaatkleppen bijna €100,- per stuk kosten !!

Maar ja, de motor is 25 jaar oud. Als je dan de kosten per jaar berekend....... ;)
 
Ik had al eens een ander blok, met wat randartikelen, gekocht bij Marcel-BMW in Haarlem. Voor €250,- Prompt daarna had ik de injectiecomputer nodig.
Later heb ik de cilinderkop gebruikt omdat de originele zodanig ingeslagen kleppen had dat er geen stelplaatjes meer voor waren. De "nieuwe" kop hebben we krom gereden met een gehandicaptenrun (MA-Run). Wilma riep onderweg nog "m'n rode-temperatuurlampje brandt!" Aangezien de ventilator ook draaide deed de koeling gewoon goed zijn werk, dachten we. Later bleek toch de koppakking te lekken.
Omdat de rest van de motor prima is (geen olieverbruik) hebben we besloten de kop te reviseren en geschikt te maken voor LPG. Niet wetende dat de uitlaatkleppen bijna €100,- per stuk kosten !!

Maar ja, de motor is 25 jaar oud. Als je dan de kosten per jaar berekend....... ;)

Even een vraagje
Zijn je kleppen ingeslagen/verbrand of je klepzetels
In het laatste geval zou ik nieuwe hardere klepzetels plaatsen dan ben je voor jaren van de elende af. Zo deed ik het vroeger ook bij het ombouwen van automotoren op lpg
Ford was zo'n gevoelig merk hiervoor.
 
De kleppen én klepzetels waren ingeslagen. Het geheel is nu al weer gereed en wederom op de motor gemonteerd.
Ik heb bij een revisiebedrijf de koppen laten reinigen, voorzien van 8 nieuwe klepzetels, de kleppen laten monteren (en inslijpen), nieuwe klepsteel-seals en kleppen stellen.
De nokkenassen en lagering daarvan was nog 100%.

Nu ben ik alleen nog op zoek naar de uitlaatpakkingen. Ik haalde ze voorheen bij de autozaak (Brezan) omdat er een japanse auto is die dezelfde maat heeft. Alleen hebben ze nu een ander boek waar de maten niet meer instaan. Iemand een idee?
(niet komen van bestellen o.i.d. ik moet ze morgen hebben!
 
hallo mr. enigma, was leuk om op de zondagochtend in genemuiden toch nog even met de bouwer van toch een uniek span te kunnen spreken, waar ik tijdens het bouwen van mijn eigen span toch al de nodige info van jullie site had kunnen gebruiken...

GL1000 sidebike

dit is de mijne, weet je waarschijnlijk ook wel weer welk gezicht er bij EHE hoort



en nu weet ik ook opeens wie Ratman in levende lijve is (jammer dat ik dat die zondag ochtend nog niet door had..... hoe is het eigenlijk met je dieselspan ratman?)
 
he Roger,hoe is het met jullie ??

herinner je die oude tijden nog met Pengel en Nel,met die oude HD panhead,
praat ik over 1990 of zoiets....
was nog in de tijd dat jullie geen zijspan reden volgens mij..
ik ben die gozer al een poosje aan het zoeken..
ik reed toen samen met dat kleine vrouwtje,Irma,die met die zwarte HD hardtail..
maar ik ben er even 14 jaar tussenuit geweest.

groeten van Leon
 
Laatst bewerkt:
pengel en nel.......
hebben die niet een tijdje een motorcamping gehad in frankrijk? (la motodie ofzo dacht ik)
geweldig stel is dat zeg (als het tenminste dezelfden zijn...) in 2000 een paar dagen bij ze op de camping gestaan, maar volgens mij is die camping na een paar jaar al weer gestopt, dus ik weet niet waar ze nu uithangen....
 
klopt,was echt een prachtstel,kwamen vroeger,tot 1996 uit rotterdam noord,
toen ze met die motorcamping zijn begonnen ben ik die twee uit het oog verloren..

la motardie in st. christofe....
ik heb met hun heel wat motortreffens afgereden,
ben benieuwd waar ze nu ergens uithangen.........
 
Ja.....Pengel en nel, daar zijn we nog op bezoek geweest toen hun motorcamping eigenlijk al gestopt was. Ze wilden toen een speelgoedwinkel beginnen ik denk dat Pengel zelf niet van het speelgoed af kan blijven haha
 
hahaha, hoe herkenbaar.... zit je relaxed aan de bar van je biertje te genieten, komt er ineens een op afstand bestuurbare politie auto over de bar geraced.....

die paar dagen bij Pengel en Nel hebben destijds zoveel indruk gemaakt dat ik toen we een jaar later een amerikaanse bulldog aanschaften ik haar naar Nel heb vernoemd.....


zal van de week eens in de oude foto archieven duiken, want volgens mij heb ik daar nog leuke foto's van dat campingverblijf.... (oei oei, wat een topic vervuiling......)
 
Ja.....Pengel en nel, daar zijn we nog op bezoek geweest toen hun motorcamping eigenlijk al gestopt was. Ze wilden toen een speelgoedwinkel beginnen ik denk dat Pengel zelf niet van het speelgoed af kan blijven haha

Live to ride , Bart to Smit.....

Who the fuck is Bart Smit.......

Smit happens.........

enz..

verkeerde vrienden mc...

excuses voor jouw topic-vervuiling Roger,maar hier komt ook een zijspan,
eentje van Adje Donkers,dus we komen elkaar wel weer ergens tegen..
 
Laatst bewerkt:
shit man, dat was onze badge,
gaaf ik heb geen enkele foto meer uit die tijd...
wat hadden we toen veel lol...,
of niet Roger,met jullie alles goed daar in het noorden?

kom net van lbs terug,zal niet lang meer duren hier wat dat zijspan betreft...
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan