The royal Ascot

Bedankt voor de positieve geluiden allemaal,.

With a little help from my friends...

Nog te doen: tank en spatborden spuiten (laat ik doen, moet mooi worden :))
Zadel bekleden. Dat wil ik ook laten doen.

Wie weer er een goede bekleder?
 
Laatste dingetjes woensdagavond gedaan met de jongens. Proefrondje gereden, en het werkt allemaal! Toch en dompertje, toen de motor warm werd begon hij water te sproeien. Radiateur lek... Doorpakken dan maar, vrijdag een andere gehaald bij een sloop, die ff gespoten en opnieuw bedraad. Vandaag alles weer in elkaar en: gelukt. Zelfs het fannetje slaat aan als hij echt warm is.

En, hij verbruikt 1 minitrechter peut per 7 minuten :)

full
 
Tank en spatborden liggen bij de spuiter. De man belde me op dat hij het laswerk niet goed genoeg vond. Heeft ie al mn verf en plamuur eraf gehaald en de hele tank gestraald!
Daar hou ik van: zeer grondige aanpak.
Lasjes zaten te ver uit elkaar volgens hem. Let wel, er komt geen benzine in het extra stuk maar er was kans op losspringen van de plamuur. goed, nog ff gelast dus, max 5mm tussen de lassen.
En weer terug gebracht. we wachten met spanning af!
Leermomentje: plamuren doe ik helemaal niet meer zelf.
full
 
Vanmiddag naar HawkGT om over het zadel te praten.
Bijgaand photoshop plaatje neem ik mee.

Meteen verklapt: dit wordt de kleurstelling. *O*




full
 
ga je straks niet merken met het lopen en rijden van de motor dat de achterste cilinder een kortere uitlaat heeft?
 
ga je straks niet merken met het lopen en rijden van de motor dat de achterste cilinder een kortere uitlaat heeft?

de motor loopt mooi. hij is getwingled, dus beide cilinders vuren tegelijk. daarom heb ik ook twee aparte dempers, zonder balanspijp zodat de gasstromen elkaar helemaal niet beïnvloeden. je hebt wel gelijk, de achterste pijp is wat kort maar dat is voor een vier takt niet zo belangrijk. resultaat is dat hij mooi loopt en power heeft over het hele bereik. hoe het rijdt weet ik nog niet goed, hij is nog niet helemaal klaar.
 
Laatst bewerkt:
misschien nog even een hitteschildje fabriceren?
je loopt nu kans dat je broek in de fik vliegt bij de achterste uitlaat??
 
welke conische luchtfilters heb jij erop zitten,
ik kan alleen maar (hele) hoge vinden, van 90mm..
ik had gemeten dat 70 +/- max hoogte was.. :?
 
welke conische luchtfilters heb jij erop zitten,
ik kan alleen maar (hele) hoge vinden, van 90mm..
ik had gemeten dat 70 +/- max hoogte was.. :?

52mm Cafe Racer Power Filter bested bij caferaceronderdelen.nl
Past wel, maar heb ik een beetje moeten vervormen.
Framebuizen zitten idd te dichtbij. Toch zit het wel, en het werkt ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan