Tegen auto aan gereden, maar niet verzekerd, wat nu?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Nee de scooter was overgeschreven alleen zijn verzekering was nog niet gestopt op het moment van ongeluk was de scooter op mijn naam maar de verzekering op die van hem.
Ok, nu begint het langzaam aan wat duidelijker te worden. Staat de scooter op jouw naam, dan is de verzekering formeel gestopt. Dit is namelijk een contract tussen de oude eigenaar en de verzekeringsmaatschappij, jij bent daar geen deelnemer in. In dat geval ben je gewoon de sigaar en moet je betalen.

Stond de scooter op het moment van de aanrijding nog op naam van de oude eigenaar, dan is die -en dus zijn verzekering- aansprakelijk. Je zou in dat geval onderling een bedrag voor het verlies van zijn no-claim kunnen afspreken.
 
Ok, nu begint het langzaam aan wat duidelijker te worden. Staat de scooter op jouw naam, dan is de verzekering formeel gestopt. Dit is namelijk een contract tussen de oude eigenaar en de verzekeringsmaatschappij, jij bent daar geen deelnemer in. In dat geval ben je gewoon de sigaar en moet je betalen.

Stond de scooter op het moment van de aanrijding nog op naam van de oude eigenaar, dan is die -en dus zijn verzekering- aansprakelijk. Je zou in dat geval onderling een bedrag voor het verlies van zijn no-claim kunnen afspreken.

Verkeerd gelezen
 
Als verkoper zal je natuurlijk gek zijn wanneer je hier aan mee ging werken.
Nee, waarom? De verkoper zal in een dergelijk geval zelfs móeten meewerken en de schade melden bij zijn verzekering. Jij bent als kenteken houder op dat moment nog verantwoordelijk, ook al is de ander formeel eigenaar. Had je de scooter maar niet mee moeten geven zonder overschrijving.
 
Dus je gaat proberen de verkoper een oor aan te naaien? Of zie ik het nou verkeerd?
Ik doe niets, alles is wettelijk geregeld en van eenieder word verwacht dat hij de wet kent.

Na 10 pagina's.... :X

Reken maar dat de leasemaatschappij de juiste juridische kennis ingehuurd heeft. Handig als de tegenpartij ook weet hoe de wet hiermee om zal gaan.
 
We weten allebei welke mini mensjes we dáár voor moeten vangen voor extractie van kleurstoffen !
IMG_0095.jpeg
 
Ik heb het binnen 24 uur gedaan ik weet niet of dit enig effect zal hebben
Ik ben trouwens ongelofelijk dankbaar dat ik de enige ben die gewond is geraakt. Er zitten twee diepe wonden in mn benen en heb vandaag de scooter laten repareren voor 1000 euro. 1200 euro scooter..
had je niet beter je geld in je zak kunnen houden voor het moment waarop de verzekering met een flinke rekening op de stoep staat???
 
Ik heb het binnen 24 uur gedaan ik weet niet of dit enig effect zal hebben
Ik ben trouwens ongelofelijk dankbaar dat ik de enige ben die gewond is geraakt. Er zitten twee diepe wonden in mn benen en heb vandaag de scooter laten repareren voor 1000 euro. 1200 euro scooter..
Had je niet beter die andere scooter die niet wilde starten kunnen laten repareren?

Je had er nu toch 2?
 
Ik doe niets, alles is wettelijk geregeld en van eenieder word verwacht dat hij de wet kent.

Na 10 pagina's.... :X

Reken maar dat de leasemaatschappij de juiste juridische kennis ingehuurd heeft. Handig als de tegenpartij ook weet hoe de wet hiermee om zal gaan.
Krijg je niet zoiets als een vrijwaringsbewijs bij overschrijven? Op dat moment zal het je worst wezen wat er gebeurt met het verkochte voertuig.
 
Ik heb het binnen 24 uur gedaan ik weet niet of dit enig effect zal hebben
Ik ben trouwens ongelofelijk dankbaar dat ik de enige ben die gewond is geraakt. Er zitten twee diepe wonden in mn benen en heb vandaag de scooter laten repareren voor 1000 euro. 1200 euro scooter..
Misschien had je dast geld beter voor wat anders kunnen bewaren...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan