Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

T20 Super Sport X6 Hustler een oneindige historie...

Grappig, want ik heb vanavond nog even gekeken maar de bouten zijn idd allemaal lang, en lijken mij dus blok bouten
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Zijn idd enkel de blokbouten, met S logo. Heb ze dus wel



De kruiskopschroeven gingen met een slagschroevendraaier. Zo groot mogelijk bit en contra massa gebruiken, zodat de klappen goed aankomen op het boutje. Monteren met WD40 oid.[
 
Laatst bewerkt:
Marc, je kunt het polijsten idd een beetje overdrijven, zoals op deze foto.




Een stalen boutje zo glanzend polijsten lijkt me toch wel een behoorlijke opgave.

Omdat ze er slecht uitzagen zijn deze bouten ontchroomd, verkoperd, gepolijst, vernikkeld en verchroomd. Origineel zijn de bouten ook verchroomd.
 
Laatst bewerkt:
Origineel zijn de bouten ook verchroomd.

Is dat zo ? Degene die ik heb zijn gewoon verzinkt, en zo te zien ook nooit verchroomd geweest
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Jensen,

De "S" gemerkte bouten die de carter delen verbinden zijn idd niet verchroomd. De bouten waarmee het blok in het frame hangt wel.

En daarnaast nog heel wat andere boutjen en moeren zonder "S" die in het zicht gemonteerd zijn.

Of enkel de "S" gemarkeerde bouten met een bepaald aanhaalmoment gemonteerd worden is me nog niet duidelijk. Heb al gezocht in het technical manual en werkplaatshandboek, maar daarin nog niets gevonden.

CBF,

Op mijn T20's zijn de ketting kasten verchroomd. Ik denk dat het zo standaard gemonteerd werd.
 
De "S" bouten hebben het hoge aanhaal moment

5mm draad 30--60 kg/cm of 2.2--4.4 lb-ft

6mm draad 60--100 kg/cm of 4.4--7.3 lb-ft

8mm draad 130--230 kg/cm of 9.5--17 lb-ft

10mm draad 250--400 kg/cm of 18--29 lb-ft

de S bouten zijn vervangen door bouten met de "7"op de kop deze hebben dezelfde sterkte als de S bouten

 
Dat is toch het eerste wat je normaliter aanschaft

Hier en copy'tje :



hier staat het zwart op wit :



Hier is ook geen discussie meer over
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Inderdaad, onmisbaar die boekjes. Als is het soms lastig die met het overeenstemmende bouwjaar te vinden.

Maar goed de parts catalogue met exploded views en bijbehorende artikelnummers geeft meteen een leidraad voor het sleutelwerk. Ennuh, weet niet hoe het bij jullie is, maar die artikelnummertjes, zonder vergrootglas ben ik nergens.

 
Kettingkast nieuw verchromen, vrij groot oppervlak, kost een paar knaken, maar dan heb je ook wat.
 
Wat ik zo op oude folders kan zien had het eerste type een gespoten kettingkast en de
latere types een chroom kast.

RG-gamma, interessante info. heb je een plaatje van die folder?
 
Is de folder, (dan denk ik even hardop) niet net zo als bij Honda, een weerspiegeling van een pré-productie model ? (de folder moest al een tijdje voor de daadwerkelijke productie worden gemaakt, en dus werden de foto's vaak gemaakt van een pré-productie model).

edit : In de folders die ik heb liggen zijn alle kettingbeschermers chroom
 
Laatst bewerkt door een moderator:


klopt

Suzuki folders zijn pre productie modellen

om echt zeker te zijn heb je testverslagen nodig uit de motorbladen.

dan nog hopen dat het onderdeel waar je zekerheid over wil hebben op 1 van de foto's staat
 
Dat is toch het eerste wat je normaliter aanschaft

Hier en copy'tje :

ik gebruik nauwlijks een boek, maar ik heb bij al mijn fietsen een werkplaats andboek en een onderdelen boek, ben nu eerst bezig om alle onderdelen bij elkaar te zoeken wat ik mis of wat er verkeerd aan zit. boeken staan ook op mijn interne lijst.... nu eerst maar wachten op onderdelen (en boeken )

thanks, heb dus een goede kast moet alleen chromen
 
Laatst bewerkt:
Mooi plaatje RG-gamma. Opvallend idd het kettingscherm, de voorvork in Roadholder stijl en het stuur in Amerikaanse stijl.
 
Aan de buddy te zien is deze niet hageltje nieuw, en waarschijnlijk niet betrouwbare info. Dat neemt niet weg dat het zou kunnen.

In de parts manual staan ook geen andere mogelijkheden dan chroom, bij vroege Honda part manuals staan er wel eens zaken in die niet geleverd zijn, en niet anders om (alhoewel, ik heb een onderdeel voor een Bomber die niet in de part manuals staat, maar wel degelijk bestaat, volgende week laat ik zien welk onderdeel dat is).