Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

T20 Super Sport X6 Hustler een oneindige historie...

Wat een bagger!

Kool op de zuigerkronen en blow-by langs de zijde van de zuigerpennen.

Schoonmakers gezocht. En een zuigersetje.
 
Laatst bewerkt:
verbazingwekkend hoeveel dit japanse blok,op mijn italiaanse guzzi/benelli blok lijkt.

De italianen hebben duidelijk wat inspiratie bij de jappen opgedaan.
 
verbazingwekkend hoeveel dit japanse blok,op mijn italiaanse guzzi/benelli blok lijkt.

De italianen hebben duidelijk wat inspiratie bij de jappen opgedaan.
Vroeger was het andersom
 
Problemzone #1: de krukas.

Motorolie en veel water. Keerringen natuurlijk overleden. Het big end en de hoofdlagers voelen nog wel stevig aan.

Waar halen jullie nieuwe -de twee centrum- krukaskeerringen? [afbeelding]

Ik denk dat het probleematisch gaat worden ,e-bay af speuren ,je zou ook eens
Erik Potze (www.knalnaarpotz.nl),of Marcel Vlaandere (http/www.suzukitandgtparts.nl)
kunnen bellen misschien dat zij je verder kunnen helpen.
 
Laatst bewerkt:
Thx! Uitdagingen als deze?



 
Of deze?

Cilinders zien er op het oog goed uit. Ff nameten en indien OK licht honen.

Die kruiskopschroeven
 
Of deze?

Cilinders zien er op het oog goed uit. Ff nameten en indien OK licht honen.

Die kruiskopschroeven
[afbeelding]


Die kruiskop schroeven van de uitlaat klemmetjes kun je uitboren.
Ze zitten ook op de cilinders van de T/GT 250 en T350
Als je probeerd om de kop met een tang vast te pakken om het schroefje er uit te draaien is de kans vrij groot dat het afbreekt.
Je kan wel mooi centreren in de kruiskop om het uit te boren

Succes
 
Mooi om te zien zon late jaren 60 cilinder,als je er dan eentje ziet van 5 jaar jonger zijn de verschillen al heel duidelijk.
Wel een heel mooi ding zon T20
 
Even off-topic de JADA 500.

Gebouwd door Daniele Fontana voor Jack Findlay (JAck & DAniele), die ermee deelnam aan de GP500 in 1972. (Fontana werd bekend door zijn uitstekende trommelremmen. Vaak gegoten uit magnesium, was het de ultieme kwaliteit, voor de komst van schijfremmen).

Kennelijk kon Fontana ook een frame (CrMo) bouwen. Met een gewicht van 120 kg, het blok van de Suzuki TR500 met 73 pk haalde Findlay een zevende, zesde, vierde, tweede, derde plaats en met een aantal uitvallers een 8e plaats algemeen in seizoen '72.

 
Mooie lichte constructie


 
Of deze?

Cilinders zien er op het oog goed uit. Ff nameten en indien OK licht honen.

Die kruiskopschroeven
[afbeelding]

Gelukkig hebben ze dat in Japan tegenwoordig afgeleerd ,jarenlang zijn mensen gepest met die klote dingen van pisbakken staal
 
Geroest oud ijzer. Is er nog wat van te maken??

 
Vlottertjes gemarineerd in.. benzine en water. Schoonmaken kan , maar vlot is anders.

 
Toen was geluk nog heel gewoon! In Rotterdam, ja toch niet dan?

 
Kost wel je vakantiegeld, maar de toekomst ziet er weer schitterend uit...

Ontchromen, slijpen, schuren, verkoperen, polijsten, vernikkelen en natuurlijk...verchromen!



 
Daar kun je toch heel blij van worden, nietwaar?
 
~
 
Een stukje opbouwen........






Denk dat Candy blue erbij....