'T Zwolletopic #42! weinig l*llen, nog minder rijden :-)

Het gedeelte aan de zijkant van het loopvlak wat je zou kunnen, maar blijkbaar niet hebt durven gebruiken :9
O ja nou snap ik hem... daar ben ik ook nog mee aan het werk. ik heb net een half jaar mijn Versys 650 en weet nog niet goed hoe ver ik kan gaan.
En ik ben liever te voorzichtig, dan dat ik een schuiver maak...
Bedankt voor je reactie.
 
Laatst bewerkt:
Het gedeelte aan de zijkant van het loopvlak wat je zou kunnen, maar blijkbaar niet hebt durven gebruiken :9
Probeer deze schaamrand er maar is af te rijden, gaat je niet lukken :+

1650648967951.jpeg

Maar schaamranden zeggen niet zoveel op de openbare weg, zoals je op het circuit rijdt ga je niet op de openbare weg rijden. Vroegâh maakte het mij niet veel uit of ik onderuit ging of niet, heb daarom ook 2x naast de dijk gelegen... :9 Daarnaast lukt randen eraf rijden ook niet met sommige motoren/banden hoe hard je ook probeert. :)
 
Probeer deze schaamrand er maar is af te rijden, gaat je niet lukken :+

Bekijk bijlage 1752849

Maar schaamranden zeggen niet zoveel op de openbare weg, zoals je op het circuit rijdt ga je niet op de openbare weg rijden. Vroegâh maakte het mij niet veel uit of ik onderuit ging of niet, heb daarom ook 2x naast de dijk gelegen... :9 Daarnaast lukt randen eraf rijden ook niet met sommige motoren/banden hoe hard je ook probeert. :)
Klopt, maar ik probeerde het antwoord in de sfeer van het woord te passen :9

Wij hebben nu een setje straatbanden bij onze enduro's. Voordat je daar op de rand van de band bent stroomt de vlotterbak over en schrapen de handkappen over de grond...
 
Probeer deze schaamrand er maar is af te rijden, gaat je niet lukken :+

Bekijk bijlage 1752849

Maar schaamranden zeggen niet zoveel op de openbare weg, zoals je op het circuit rijdt ga je niet op de openbare weg rijden. Vroegâh maakte het mij niet veel uit of ik onderuit ging of niet, heb daarom ook 2x naast de dijk gelegen... :9 Daarnaast lukt randen eraf rijden ook niet met sommige motoren/banden hoe hard je ook probeert. :)
Toch fijn dat je dit nog even vermeld...
 
Klopt, maar ik probeerde het antwoord in de sfeer van het woord te passen :9

Wij hebben nu een setje straatbanden bij onze enduro's. Voordat je daar op de rand van de band bent stroomt de vlotterbak over en schrapen de handkappen over de grond...
Dat geld ook voor jou natuurlijk,thanx!
 
Toch fijn dat je dit nog even vermeld...
Je hebt ook nog niet zo lang je rijbewijs, je moet je helemaal geen zorgen maken over hoe je banden eruit zien maar gewoon lekker rijden.

Tempo kun je geleidelijk opvoeren. Ik heb in het begin van mijn motor carrière heel veel Zalker/IJsseldijk ritjes gedaan, of dat nu nog een strak plan weet ik niet gezien de aandacht motorrijders krijgen op dijkweggetjes. :9
 
Je hebt ook nog niet zo lang je rijbewijs, je moet je helemaal geen zorgen maken over hoe je banden eruit zien maar gewoon lekker rijden.
Ach na 28 jaar motor te hebben gereden maak ik mij er nog steeds geen zorgen om ....;-)

P.s. met de GPz550 uit 1985 leek het trouwens wel makkelijker als met de R1 van 2004
 
Laatst bewerkt:
Daarnaast lukt randen eraf rijden ook niet met sommige motoren/banden hoe hard je ook probeert. :)

Herkenbaar. Ik heb bij mijn FZS600 ook nog een randje over. Op andere motoren had ik ze altijd een stuk dunner (incl. de Div900 waar ik de pootjes van de stepjes geschraapt heb :P). Afgelopen zaterdag had een vriend van me 'n gopro mee op zijn motor, daarop kan ik zien dat ik het ding redelijk plat gooi (zegmaar stepjes dichtbij 't asfalt..) maar de rand die erop zit, die blijft erop zitten.
 
Ik wil graag weten welke motorzaak te vertrouwen is voor reparaties, en die je niet onnodig op kosten jaagt.
Ik heb namelijk bij de grootste motorzaak van Zwolle een beetje het gevoel dat zij een beetje kwik-fit achtige
praktijken er op na houden, vooral gedreven door een nogal stugge en norse meneer die daar de baas is.
Dit is mijn gevoel, dat zeg ik er even bij...
Ik denk dat de meesten wel begrijpen welke motor zaak ik bedoel, en ik zal dus ook geen naam noemen.
 
Ik denk dat ik weet welke zaak je bedoelt Dennis, zelf kwam ik daar altijd voor zowel kleding als onderdelen. Ik doe het onderhoud eigenlijk allemaal zelf (Ik ben zelf monteur en ik heb thuis een werkplaats ingericht voor motoren), die ene keer dat ik een motor naar die zaak bracht (ik had/heb (nog) niet alle gereedschappen) ging het meteen fout. En inderdaad, wat je zegt.. Door die ene persoon, want met de monteur had ik een goede afspraak gemaakt. Toen ik besloot de motor op te halen omdat het duidelijk niet goed ging komen, werd de eigenaar ook nogal dreigend. Dan is dat natuurlijk ook meteen duidelijk, da's een type van: Dokken en niet zeiken.

Nou, mocht je dit lezen kerel, als je gewoon had (laten) doen wat ik had afgesproken met de monteur, was er niets aan de hand geweest. Of, zoals ik destijds aangaf, als je me had gebeld en gezegd "Doe me een lol en rot op met dat ding", was er ook niks aan de hand geweest. Oh, en misschien had men niet met een valse diagnose moeten komen. Ik heb de factuur nog liggen waarop een aantal zaken als defect werd aangegeven, en er klopt werkelijk geen hol van. En dan las ik hier dat ik aan de koffietafel nog even voor rotte vis werd uitgemaakt nadat ik was vertrokken. Wat een kansloos volk is het :z

Tegenwoordig ga ik voor kleding en onderdelen naar Nieuwleusen, die grote zaak daar ;) Gewoon vriendelijk volk en geen gelazer. Heel fijn!
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik weet welke zaak je bedoelt Dennis, zelf kwam ik daar altijd voor zowel kleding als onderdelen. Ik doe het onderhoud eigenlijk allemaal zelf (Ik ben zelf monteur en ik heb thuis een werkplaats ingericht voor motoren), die ene keer dat ik een motor naar die zaak bracht (ik had/heb (nog) niet alle gereedschappen) ging het meteen fout. En inderdaad, wat je zegt.. Door die ene persoon, want met de monteur had ik een goede afspraak gemaakt. Toen ik besloot de motor op te halen omdat het duidelijk niet goed ging komen, werd de eigenaar ook nogal dreigend. Dan is dat natuurlijk ook meteen duidelijk, da's een type van: Dokken en niet zeiken.

Nou, mocht je dit lezen kerel, als je gewoon had (laten) doen wat ik had afgesproken met de monteur, was er niets aan de hand geweest. Of, zoals ik destijds aangaf, als je me had gebeld en gezegd "Doe me een lol en rot op met dat ding", was er ook niks aan de hand geweest. Oh, en misschien had men niet met een valse diagnose moeten komen. Ik heb de factuur nog liggen waarop een aantal zaken als defect werd aangegeven, en er klopt werkelijk geen hol van. En dan las ik hier dat ik aan de koffietafel nog even voor rotte vis werd uitgemaakt nadat ik was vertrokken. Wat een kansloos volk is het :z

Tegenwoordig ga ik voor kleding en onderdelen naar Nieuwleusen, die grote zaak daar ;) Gewoon vriendelijk volk en geen gelazer. Heel fijn!
Ik ben er net nog even geweest, en deze keer was die meneer erg vriendelijk...
Ik had een LED lamp kapot, die had ik een half jaartje geleden gekocht voor €45,- dus ik had zoiets van: die gaan toch niet zo snel stuk?
Hij had even gebeld met de leverancier en ik mocht gratis een nieuwe. (wel zo netjes ook)
Dus hij kán het wel... _O-
 
Ja Nieuwleusen is ook een prachtige zaak én ze zijn supervriendelijk.
Ik heb daar zelf een paar motorschoenen van Dainese gekocht waar ik heel erg blij mee ben.
 
Die zaak in Zwolle, verkoopt die groene en gele motoren? Daar hebben wij dan weer betere ervaring mee dan in Nieuwleusen. Ongeïnteresseerde kleding verkopers zonder meer vakkennis dan het etiket voorlezen enz.
Als je weet wat he hebben wilt hebben ze wel veel.
 
Die zaak in Zwolle, verkoopt die groene en gele motoren? Daar hebben wij dan weer betere ervaring mee dan in Nieuwleusen. Ongeïnteresseerde kleding verkopers zonder meer vakkennis dan het etiket voorlezen enz.
Als je weet wat he hebben wilt hebben ze wel veel.
Gele weet ik niet, groene (Kawasaki) wel.
 
Terug
Bovenaan Onderaan