sym joymax 125 i

heeft er ook iemand problemen met de led verlichting van de joymax?
 
alle sym gts en joymax rijders zen hier welkom.
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij verkopen ze die alleen in Belgie.
Dus dan moet er net een andere Belg hier kijken.
Er worden in NL wel veel sym brommers verkocht maar bijna geen motorscooters.
wel veel kymco motorscooters.
 
Laatst bewerkt:
@Zuunig; In NL ook wel hoor, maar idd meer brommers dan motorscooters. Met Kymco hetzelfde, die verkopen ook niet zoveel motorscooters vergeleken met de grote vier. Tel ik Vespa niet eens mee.
Volgens mij verkoopt SYM zelfs meer bromscooters dan Kymco. Het blijven beide erg kleine merken op de motorscootermarkt.
 
Laatst bewerkt:
Dat lijkt in België toch anders te zijn Monomuis.
In 2014 stond Sym bij de inschrijving van motorscooters (Jan tot Sept 2014) op plaats 5 met de GTS 125.
De meest ingeschreven scooter was toen de Vespa GTS300.

De top 10 motoren en scooters die periode:

BMW R1200GS
Piaggio Vespa GTS300
BMW R1200RT
Piaggio Vespa GTS125
BMW R1200 GS Adventure
Honda PCX125
Piaggio Vespa Primavera 125
Yamaha MT-07
SYM GTS125i
Honda MSX125

Bron: Belgische Motorrijdersbond.
 
Ik dacht dat ze nu in Frankrijk 5 jaar garantie geven of 100.000 km.
Als ze dat nu hier ook doen en niet gaan zeuren met garantie als de kleppen problemen geven na een paar duizend km, zoals in het verleden weleens gebeurd is.
misschien dat het dan nog eens een keer wat wordt met sym.
1 keer een probleem wat niet goed opgelost wordt met garantie en je kan het wel vergeten.
mensen vergeten niet snel.
 
ik heb met de joymax nog maar 1 probleem gehad en dat was met de ledverlichting vooraan en dat was nog in garantie dealer heeft dat gemeld aan sym zelf voor dat in garantie te laten maken en hebben er niks probleem van gemaakt dus voorlopig heel content van sym. en rijd jaarlijks 20000km. met de joymax.
 
Ik denk dat sym hele goeie motorscooters maakt, als ze 100.000 km garantie geven of 5 jaar, in Frankrijk.
maar als ze dat in Nederland niet doen of een keer moeilijk doen dan hebben ze hun eigen markt verpest.
En het probleem is ook dat een dealer ze aan de straatstenen niet kwijt raakt, dus willen ze bij inruil er niks voor geven.
Ik zag een keer een sym citycom 300 voor heel weinig maar de dealer raakte hem niet kwijt.
 
Laatst bewerkt:
mja hier in belgie is sym toch wel heel geliefd zowel 50cc als de zware motorscooters.
 
ja is bekend dat er in Belgie heel veel Sym motorscooters worden verkocht maar in Nederland bijna niet.
En voor een 125cc heb je in Nederland een motorrijbewijs nodig.
Ik heb op de salon in Brussel een keer op de sym joymax 125 gezeten en ik vond hem erg lekker zitten.
Als sym de markt in Nederland willen veroveren dan moeten ze net als in Frankrijk 5 jaar en 100.000km garantie geven.
Er is een keer een wat voor gevallen in NL jaren geleden met een Sym motorscooter en SYM deed wat moeilijk met garantie. En het vertrouwen is dan helemaal weg.

nog zoiets.
Krukas kapot van Sym Joyride
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat sym hele goeie motorscooters maakt, als ze 100.000 km garantie geven of 5 jaar, in Frankrijk.


Ook in Nederland tegenwoordig 100.000 km of 5 jaar garantie. Dan heb je wel vertrouwen in je product.
 
Tot je wat krijgt aan je sym dan komen ze hun woord mooi niet na ben ik achter gekomen.

Voor mij nooit meer een sym
 
Mijn collega had een nieuwe Sum bromscooter 50cc. Met 100km op de klok en twee weken oud was een stukje van de klep afgebroken. Dat hebben ze keurig onder garantie vervangen door een nieuwe kop erop te zetten. Met die km stand kunnen ze natuurlijk ook niet anders, dat is overduidelijk.
 
Die 5 jaar garantie is allemaal wel goed , maar in de kleine lettertjes staat dat Alle onderhouden en vervangingen stipt door officiële dealer moet zijn uitgevoerd ( zodat er bewijzen zijn dat het klopt ) wat op zich ook een hele duid zal kosten

Geef mij maar twee jaar en dan geen verplichtingen meer, de mijne is nog maar een jaartje en doe al alles zoveel mogelijk zelf.
Ik denk persoonlijk , als je veel rijd en veel zelf kan doen , heb je op die 5 jaar veel uitspaart. Maar wel positief is dat als ze zolang geven ze ook wel zekerder zijn van hun stuk.
 
ja dat heb ik ook gehad bij mijn joymax vorig jaar anders was het een dure zaak. zei mijn dealer.
 
Terug
Bovenaan Onderaan