DexterXL
Die hard MF'er
Ik kan nu een Sixteen 150cc vergelijken met een Kymco New Downtown 350cc,
uiteraard geen eerlijke vergelijking, maar wel wat duidelijke verschillen op te noemen.
Het sturen met een Sixteen is strakker, dus kortere bochten gaat beter, maar minder
stabiel in de wat snellere bochten.
Ondanks het verschil van 200cc, is de Sixteen de eerste meters sneller weg, maar vanaf
20km/h wint logischerwijs de Kymco.
Vering van de Sixteen is niet slecht, maar comfortabel is het achteraf niet te noemen,
zadel is ook vrij hard en je verschuift snel, maar dat zal bij al dit soort motorscooters
horen ivm het formaat.
Topsnelheid is natuurlijk niet eerlijk om te vergelijken, maar 110km/h op de teller is
toch best krap te noemen, en het kost best veel om er wat meer uit te persen.
Het enigste wat ik had was gerammel bij het optrekken vanaf de achterkant, blijkt
vaker voor te komen, oorzaak zit bij/in de achterrem, niks ernstigs.
Voor de rest gewoon goed zelf te onderhouden met logisch nadenken en passend
gereedschap
uiteraard geen eerlijke vergelijking, maar wel wat duidelijke verschillen op te noemen.
Het sturen met een Sixteen is strakker, dus kortere bochten gaat beter, maar minder
stabiel in de wat snellere bochten.
Ondanks het verschil van 200cc, is de Sixteen de eerste meters sneller weg, maar vanaf
20km/h wint logischerwijs de Kymco.
Vering van de Sixteen is niet slecht, maar comfortabel is het achteraf niet te noemen,
zadel is ook vrij hard en je verschuift snel, maar dat zal bij al dit soort motorscooters
horen ivm het formaat.
Topsnelheid is natuurlijk niet eerlijk om te vergelijken, maar 110km/h op de teller is
toch best krap te noemen, en het kost best veel om er wat meer uit te persen.
Het enigste wat ik had was gerammel bij het optrekken vanaf de achterkant, blijkt
vaker voor te komen, oorzaak zit bij/in de achterrem, niks ernstigs.
Voor de rest gewoon goed zelf te onderhouden met logisch nadenken en passend
gereedschap