Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

suzuki gt 550 2stroke in oude staat restaureren

zo ben mooi bedonderd.koop je een set uitlaten via ebay zijn de dempers eruit gehaalt en zit er een pijp van een gt750 bij.hij zit ook weleens op het forum .mede gt rijder bedonderen noem ik het
gr math
 
Laatst bewerkt:

Verschrikkelijk merk dat Janton ,ik had vroegah een pijp van dat merk
onder m,n kleppenhok gezet,het leek wel of ik een kwart van m,n pk,s kwijt was,het chroom
was ook van een slechte kwaliteit ,dat liet al los na zo,n 1000km,s.
 
kleine update
mooie dag om de voorpoten te polijsten
dank zij deze machine en borstel is het een makkie

gr math
 
En dat is goed gelukt zo te zien.
 
zo vandaag frame en onderdelen opgehaald bij de straler,dus kan ik het een keer zwart gaan spuiten (of laten doen)
 
Laatst bewerkt:
en het voorwiel is ook klaar.kan het na de zolder tot ik het nodig heb.de band heb ik met dasty weer mooi zwart gekregen.heb evt nog goede achterband liggen voor de liefhebber
 
Laatst bewerkt:
mzzl oude doos
zo ff kleine update,doe het blok spuiten in aluminium kleur.af en toe heb ik tyd voor de gt heb andere dingen erbij,zit op rubbers van de carb te wachten uit de usa maar die willen niet hard komen,kunnen niet zwemmen denk ik
 
wie heeft er nog een benzinetank liggen van een gt 550 mogen wel wat deukjes inzitten.heb die van mij iets teveel luchdruk op gezet
gr math
 
wie heeft er nog een benzinetank liggen van een gt 550 mogen wel wat deukjes inzitten.heb die van mij iets teveel luchdruk op gezet
gr math

Ik heb nog wel 1 liggen, heeft alleen wat last van rotterij (heeft water tussen buddy en tank gezeten) voor de rest geen slechte tank

stuur me maar een pb als je er belang bij hebt
 
kleine update
de blokdelen waren teveel beschadigd dat polijsten geen zin had. dus dan maar in de aluminiumkleur spuiten en blanke lak nawerken,en nu op zoek na een goede revisie krukas
gr math
 
geloof dat je inderdaad je krukas t best naar marcel (t en gt parts) of naar knalpotz kan brengen, daar hoor je wel goede verhalen over.
Ik weet niet of je dan een ruilkrukas meekrijgt of dat ze jouwe reviseren?

Mijn gt750 krukas is in 98 gereviceerd (weet niet waar de vorige eigenaar het heeft laten doen) en heeft in 2008 voor het laatst gereden.
Hopelijk doet m'n gt straks weer wat ie hoort te doen en moet de krukas er niet alsnog uit..
 

das wel heel diep, vaak kon ik met schuur papier de boel wel redden (p80) maar heb nog nooit iets niet gepolijst (wel eens de boel op gelast)

Is bij allebei revisie werk, een ruil kruk is lastig want de staat van je oude kruk is pas te zien als hij uit elkaar ligt
 
Laatst bewerkt:
Ik spreek nu even voor hem, daar hij niet meer in bezit is van de GT.
Hij heeft 'm verkocht. De GT lag uit elkaar op zijn zolder toen een kennis van mij vroeg of ik iemand met een GT 500 wist. En deze kennis heeft de motor overgekocht en in twee weken in elkaar gezet en lopend gekregen.
 
Laatst bewerkt:

Met zoveel snelheid was er wss geen tijd om een topic te openen!?

Gelukkig rijdt ie weer, daar draait het tenslotte om
 
Ik ben degene die deze GT nu in zijn bezit heeft, ik heb er inmiddels twee. Een compleet originele, een echte schuurvondst die 20 jaar stil heeft gestaan en die ook in oorspronkelijke staat gerestaureerd gaat worden.
http://www.cafe-racers.nl/index.php...-racer-project/129-schuurvondst-suzuki-gt-550

Daarnaast die van Math, die omgebouwd gaat worden naar café racer.
De motor loopt maar project staat even stil omdat er nog een ander project voor was wat nu zo goed als klaar is.
Kijk hier maar eens:
http://www.cafe-racers.nl/index.php/nl-NL/kunena/jouw-cafe-racer-project/86-suzuki-gt-550-rumtumtum