De vrees dat er nog meer in de garage komen is groot, maar ik ga eerst deze afwerken, wat even zal duren
En ik zit al te dromen over een rd350 of een gt 550, ik hoop ooit...
Update over het origineel project: Het is het eerste blok dat ik opendoe en er is wat misgegaan.
De versnellingsbak werkt niet mee, Alles zit netjes op zijn plaats, ik heb het in neutraal gekregen door de schakelwals handmatig te draaien, dan draait de as waar het eindtandwiel op zit rond. Als ik hem in een andere versnelling doe, draait niks meer rond, tenzij je de as dichtst bij de krukas wat schuinhoud. Op de foto leg ik het verder uit.
Ik had alles tandwielen op de assen laten zitten, dus die zitten goed en alles oogt heel goed/logisch.
Ook is het pinnetje dat de middenste krukaslager vasthoud, heel diep en stevig in de blok zelf, het pinnetje komt er maar een kwartje mm uit...
Ik krijg het er niet uit. Ik dacht de lager zo te kunnen positioneren dat het overeenkomt, voor dan de helften te sluiten, maar nu draait de krukas iets minder vlot rond. (doordat het pinnetje op het middenste lager duwt denk ik).
Hoe krijg ik die rotzak eruit?
Netjes opgekuist :D, het middenste pinnetje voor de krukaslager, hoe krijg ik dat eruit, de 2 buitenste zijn wel nog goed.
Geen probleem denk ik maar wel raar, de mooi horizontale krassen en de verticale kras in het middenstukje.
Nu zit ie in 2de denk ik maar zitten de grijpers goed? De grijper rechts-onder heeft een afgevlakt stuk, klopt dat? Op de technische tekening staat dat niet.
Alles erin, Eerste tandwiel, linkse as, zit heel dicht tegen het lagertje van de 2de as en raakt soms. Als ik de rechteras onderaan wat omhoog hef, dan gebeurt dit niet.
Alle zittingen zitten goed..
Toch al eens op gewaagd en alles ging vlot toe, maar de krukas loopt iets minder vlot als de helften gesloten zijn.
En ik kon het niet laten
Hoe krijg je het pinnetje eruit en wat gebeurt er met de versnellingsbak. Kan iemand helpen?