Suzuki GSXR 750, Amerikaans model > onderdelenvoorziening?

jimm

Die hard MF'er
20 mei 2012
803
0
Valkenburg
Hallo;

Ik ga morgen avond naar een Suzuki GSXR 750 kijken. Bouwjaar 92/93, amerikaans model (18.000 mijl op de klok).

Echter, meent mijn vader, omdat het grijze import is, dat onderdelen krijgen erg moeilijk kan zijn.

De vraag is dus, heeft iemand hier ervaring mee? Want vind de motor erg goedkoop in vergelijking met andere... Volgens de verkoper (lijkt me niet dat hij hier om gaat liegen) verkeerd de motor in topstaat, zowel uiterlijk als motorisch. Nieuwe banden + accu, prijs: 1100eu

Linkje naar de advertentie:
http://link.marktplaats.nl/704193721

Morgen weet ik pas meer, maar als iemand ervaring ermee heeft en dit zou willen delen met mij, zou ik hem daarvoor enorm dankbaar zijn!

Groet;

Jim
 
Hallo;

Ik ga morgen avond naar een Suzuki GSXR 750 kijken. Bouwjaar 92/93, amerikaans model (18.000 mijl op de klok).

Echter, meent mijn vader, omdat het grijze import is, dat onderdelen krijgen erg moeilijk kan zijn.

De vraag is dus, heeft iemand hier ervaring mee? Want vind de motor erg goedkoop in vergelijking met andere... Volgens de verkoper (lijkt me niet dat hij hier om gaat liegen) verkeerd de motor in topstaat, zowel uiterlijk als motorisch. Nieuwe banden + accu, prijs: 1100eu

Linkje naar de advertentie:
http://link.marktplaats.nl/704193721

Morgen weet ik pas meer, maar als iemand ervaring ermee heeft en dit zou willen delen met mij, zou ik hem daarvoor enorm dankbaar zijn!

Groet;

Jim

Als ik me niet vergis is dit gewoon een GSX-R 750W, Afgezien van de mijlenteller en misschien wat andere details zoals bijvoorbeeld een andere kleurstelling zijn de onderdelen hetzelfde als van de in europa verkochtte modellen.

Ik heb dit gehad bij een honda cbr 600f, deze had ook een mijlenteller en wat andere kleuren dan de meeste modellen hier in nederland, maar qua onderdelen was alles gewoon hetzelfde..
 
Hallo;

Ik ga morgen avond naar een Suzuki GSXR 750 kijken. Bouwjaar 92/93, amerikaans model (18.000 mijl op de klok).

Echter, meent mijn vader, omdat het grijze import is, dat onderdelen krijgen erg moeilijk kan zijn.

De vraag is dus, heeft iemand hier ervaring mee? Want vind de motor erg goedkoop in vergelijking met andere... Volgens de verkoper (lijkt me niet dat hij hier om gaat liegen) verkeerd de motor in topstaat, zowel uiterlijk als motorisch. Nieuwe banden + accu, prijs: 1100eu

Linkje naar de advertentie:
http://link.marktplaats.nl/704193721

Morgen weet ik pas meer, maar als iemand ervaring ermee heeft en dit zou willen delen met mij, zou ik hem daarvoor enorm dankbaar zijn!

Groet;

Jim
:z welkom in de grote mensen wereld.. ik vertrouw niemand meer wat dat betrefd :+

maar idd nie veel spannends.
 
Tja wat maakt het uit. Veel onderdelen zullen hetzelfde zijn en tegenwoordig is alles via internet te krijgen. Belangrijk is of de motor technische en uiterlijk in goede staat verkeerd. In de motor kan je niet kijken, maar eventuele schades of slecht onderhoud aan bv ketting en dergelijke moet te controleren zijn. Maak een goede Proefrit, schakeld ie lekker, geen gekke geluiden, motorisch goed dus niet stotteren met doortrekken of zo. Goed remmen om te controleren of de schijven niet krom zijn, enz

Succes, we horen wel wat het is geworden!!
 
Laatst bewerkt:
Bedankt!

Twee suzuki dealers konden me hier namelijk geen duidelijk antwoord op geven. Het kwam er op neer dat ik bij hun een nieuwe suzuki moest kopen.. :z

En ik begrijp ook wel dat ik de verkoper niet op zijn woord kan en moet geloven! Eerst goed kijken en een testrit maken.

Nogmaals bedankt voor de reacties! :}
 
Grote teleurstelling: ik paste er weer niet op.. :(
Wel jammer, want de motor was echt netjes, had natuurlijk zijn gebruikerssporen, maar voor 1100euro mocht je daar zeker echt niet om klagen! Starte gelijk, geen rare geluiden, mocht wel een goede poetsbeurt gebruiken.

Minpuntjes wat ik zo kon zien:
- glas van de km teller/snelheidsmeter was erin gekit (zal toch niet zo zijn terug gedraaid he...???);
- paar krasjes (zie foto's) op de kappen + demper
- geen originele knipperlichten voor + geen originele spiegels (horen wit te zijn)

Dus, mocht iemand opzoek zijn naar...

Foto's:
Grotefoto-6RUZ3ZVS.jpg

Grotefoto-NN4DRBB6.jpg

Grotefoto-GYWTVPU6.jpg
 
Het is overigens een gewone europese markt uitvoering, modeljaar 1991. ;)

Engelse motor dus haast zeker, ipv amerikaanse. De amerikaanse heeft namelijk meer reflectoren.

Ook al was het een amerikaan, onderdelen is geen probleem, want de europese is 99% dezelfde.

In 92 is in europa de 750 al een waterkoeling model, in de USA pas in 1993.

Een amerikaanse 92 is een 'europese' oliekoeler 91 model, in de kleuren van de 92 waterkoelers. In dat geval is tweedehands kuipdelen in juiste kleur vinden wel al eens moeilijker, maar niet zo erg.

De spiegels zijn wel degelijk de originele, maar zo te zien overgespoten.
 
Laatst bewerkt:
Zo, weer wat geleerd!! Veel dank daarvoor :}

Mij was verteld dat de suzuki in deze kleurenstelling alleen in Amerika geleverd was.

Klopt, daarom staat er ook achter dat ze wit horen te zijn! De spiegels komen (volgens de verkoper) van een europees model af.

Maar enfin, ik zet mijn zoektocht verder, maar dan naar een Suzuki GS 1000 (S)!
 
Zo, weer wat geleerd!! Veel dank daarvoor :}

Mij was verteld dat de suzuki in deze kleurenstelling alleen in Amerika geleverd was.

Klopt, daarom staat er ook achter dat ze wit horen te zijn! De spiegels komen (volgens de verkoper) van een europees model af.

Maar enfin, ik zet mijn zoektocht verder, maar dan naar een Suzuki GS 1000 (S)!

Graag gedaan. ;)
Maar eh... hoe groot ben jij dan als ik vragen mag? de oliekoeler gsxr is al een redelijk ruime fiets hoor.

Nog een tipje: de 1100 verschilt weinig, maar zit nog een stukje ruimer, de clip-ons staan ook boven de kroonplaat, in plaats van eronder, zoals op de 750.
ik zou dus ook eens op een gsxr1100 gaan proefzitten als ik jou was. ;)

Maatje van me is 2m03, 115kg zowat, en zit naar eigen zeggen nog steeds zeer goed op zijn 91'er 1100, ik met 1m85 op de mijne (90'er 1100) ook, zelfs met sterk verlaagde clip-ons.
 
Laatst bewerkt:
Nou dat valt reuze mee.. 1m92, maar lange benen + maat 48,5 in de schoenen. Hoe ik er ook op ging zitten, kreeg mijn benen niet fatsoenlijk in de tank gelegd. Laat staan als ik moet schakelen..

Ik laat de GSXR maar gewoon schieten en ga opzoek naar een GS 1000 S... 1100 is ook zeer leuk! maar de voetsteuntjes moesten toch al zeker 3 cm omlaag, en ben bang dat een 1100 dit niet kan waarmaken. Toch bedankt ManxR!
 
Terug
Bovenaan Onderaan