Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Onder op de carburateurs zitten ..? Dingsjes.... Met ronde aansluiting, en daarnaast dingsjes met platte aansluiting. Ik moet nog even uitzoeken wat dat precies is (tot nu altijd oliekoelers gehad, zonder dingsjes aan de carburateurs). Dit mysterieuze dingetje zit in het verlengde van de carburateur dingsjes.... Verder zit er niks bij op.

Klinkt een beetje stom als ik het zo uitleg, maar ik weet even niet wat dit precies is _O-
Lijkt toch gewoon op doorlussen zo? Maar dingesjes zeggen me niets. Foto van de dingesjes helpt wel.
 
Inmiddels ben ik eruit, die pluggen onderin de carbs zijn verwarmingselementen.
En het mysterieuze dingsje blijkt erbij te horen, dat is namelijk de thermo switch...

Het lijkt me iets voor heel koud weer, misschien een beetje overbodig voor in Nederland 🤔
 

Bijlagen

  • DSC03289.JPG
    DSC03289.JPG
    293,6 KB · Weergaven: 8
  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    21,6 KB · Weergaven: 8
  • Knipsel2.JPG
    Knipsel2.JPG
    3,7 KB · Weergaven: 8
Inmiddels ben ik eruit, die pluggen onderin de carbs zijn verwarmingselementen.
En het mysterieuze dingsje blijkt erbij te horen, dat is namelijk de thermo switch...

Het lijkt me iets voor heel koud weer, misschien een beetje overbodig voor in Nederland 🤔
Ik weet wel dat de eerste Monsters last hadden van carb icing onder de 10 graden. Expanderen van stoffen onttrekt warmte uit de omgeving (benzine naar damp). Het is dus ook in Nederland helemaal niet zo gek om te hebben, ondanks dat de meeste rijders alleen met mooi weer hun fiets uit de schuur halen.
 
Same here, mooi weer rijder :Y
Ik zie trouwens net dat 2 van de 4 verwarmers sowieso ook al zijn afgebroken, daarom waren ze niet meer aangesloten |( -O-

D'r zit veel prutswerk aan deze brommer _O-
Maar komt wel weer goed 💪
 
Ik weet wel dat de eerste Monsters last hadden van carb icing onder de 10 graden. Expanderen van stoffen onttrekt warmte uit de omgeving (benzine naar damp). Het is dus ook in Nederland helemaal niet zo gek om te hebben, ondanks dat de meeste rijders alleen met mooi weer hun fiets uit de schuur halen.
:^

Je hebt het sneller dan je zou denken.
 
Vraagje, heb ondertussen m'n schaamranden al een aantal jaren van me band afgereden. Alleen raken de stepjes niet/lang niet de grond. Kan ik dan nog steeds platter, of niet omdat het einde/rand van de band in zicht is. Gaat om een k6:Y
 
Zo lang je niet remt of gas geeft in een bocht, banden warm, asfalt strak, dan kun je net zo plat totdat het eerste onderdeel het asfalt raakt
 
Zo lang je niet remt of gas geeft in een bocht, banden warm, asfalt strak, dan kun je net zo plat totdat het eerste onderdeel het asfalt raakt

Met het gebrek aan garantie op grip op straat kun je ook net zo plat gaan dat alles het asfalt raakt
Het is geen open split, maar van alles wat, er staan geen mannetjes met gele vlaggen te wapperen als er in het desbetreffende rondje wat vuil op de baan is komen te liggen, er gaat niet eens in de zoveel tijd een boenmachine overheen
 
Bedankt voor de berichten. Stel de vraag ook meer omdat ik 20 augustus naar midland ga*O*

Was bang dat ik de max van de motor al had gehaald_O-
 
Bedankt voor de berichten. Stel de vraag ook meer omdat ik 20 augustus naar midland ga*O*

Was bang dat ik de max van de motor al had gehaald_O-
Max hellingshoek is niet zo’n kunst, de truc is het om zo ver mogelijk de bocht in te remmen en zo vroeg mogelijk het gas open te draaien 😉
Ik hoor graag van je als je 45ers op Assen rijd, dan wil ik advies! 😂
 
Max hellingshoek is niet zo’n kunst, de truc is het om zo ver mogelijk de bocht in te remmen en zo vroeg mogelijk het gas open te draaien 😉
Ik hoor graag van je als je 45ers op Assen rijd, dan wil ik advies! 😂
Haha zie ik mezelf niet doen, ben meer een beetje met de techniek bezig qua houding. Met die snelheden op assen ben ik bang dat ik me pak vol kak8)7
 
Bedankt voor de berichten. Stel de vraag ook meer omdat ik 20 augustus naar midland ga*O*

Was bang dat ik de max van de motor al had gehaald_O-
Nice! Ik ga aanstaande zaterdag Midland op, met 2theExperience. Allereerste keer circuit dus ben benieuwd. Nog tips of tricks?
 
Laatst bewerkt:
Vraagje, heb ondertussen m'n schaamranden al een aantal jaren van me band afgereden. Alleen raken de stepjes niet/lang niet de grond. Kan ik dan nog steeds platter, of niet omdat het einde/rand van de band in zicht is. Gaat om een k6:Y

Als je OEM stepjes hebt die inklappen kan je het proberen. Ik ben eraf gevlogen met mijn circuitmotor met race rem\schakelset (die niet kon inklappen) doordat het stepje op de grond kwam, achterwiel van de grond en dus maar liggen. Wanneer je jouw knie uitsteekt, wat ik dus niet deed in dit geval, dan zit die lijkt mij in de weg. Je knie komt lager dan je stepje.

Is het niet uitdagender je elleboog aan de grond te zien krijgen ipv je stepje? Of je helm en dan zonder er af te pleuren? :]
Niet dat het laatste bevordelijk is voor de snelheid, maar een kick zal het vast geven. :Y :+

Maar wat Roy al zei, schuin de bocht door is niet perse snel de bocht door. Ik kon erg schuin gaan, maar snel ben ik nooit geweest.
 
Zo kwam ik erachter dat je met een 1000 cc en 200 achterband ,veel schuiner moet dan met een 600/750 en 180/190 achterband.
 
Nice! Ik ga aanstaande zaterdag Midland op, met 2theExperience. Allereerste keer circuit dus ben benieuwd. Nog tips of tricks?
Kijken waar je naar toe wil, helm richting de spiegel aan de binnenkant, lichaam voor de bocht verplaatsen, half bil van het zadel. Wederom richting binnenkant. Voeten niet als een eend met het hakje achter de step. Maar met de palm op de step staan. Wanneer je nog niks weet over tegensturen, moet je hier even naar vragen aan de instructeur.
 
Terug
Bovenaan Onderaan