Suzuki GSX-R 600&750 deel 8: Een nieuwe topic impuls!

Nog niet gedaan maar is al wel een paar keer geoppert.
Punt is om een dag te vinden waarop de meeste kunnen.
Zo kan ik alleen op vrij/zat/zon/ma en er moet geen wedstrijd zijn.

Dus een dag vergenoeg vooruit in het jaar, bij een organisatie die meerdere niveau’s hebben. Eind december/begin jan komen de nieuwe data weer uit.


we kunnen dan wat suggesties de ether in gooien?
 
Jij niet.
Ik rij met de 102 octaan van de Duitse Aral (goedkoper) in mijn circuitmotor.
Enige waar het voor jou interessant voor is dat is om hem stampvol voor de winterstop mee weg te zetten omdat die niet veroudert en je injectie ed verstopt.

Hoe bedoel je? Heeft het voor mij geen meerwaarde om hiermee te gaan rijden? :?

Als 'ie van de winter naar binnen gaat wilde ik er ook Forté in doen

@gixxer750srad: zeker leuk idee! *O*
 
Laatst bewerkt:
Hey hebben jullie al gehoord of ervaring met deze brandstof ?
Voor mij is het nieuw en hoorde goeie berichten. Ik dacht effe hier droppen ;)

Als jouw motor er niet op is afgesteld doet het niets "performance wise".

Dat is wat mij is uitgelegd.

Ik heb het wel eens in mijn circuitmotor gehad maar kon weinig of niets merken. Beetje placebo effect.

Daarna gewoon weer Euro95 er in. Veel goedkoper.
:P

Het is overigens niet nieuw. Is er al jaren, maar beperkt beschikbaar. Je moet mazzel hebben dat er een pomp bij je in de buurt zit.

Er zit geen ethanol in. Dat is goed als je een winterstop houdt zoals Roy aangeeft.

Ethanol trek vocht aan en dat wil je niet in jouw tank (roest) als die lang stil staat.

BP98 is dan denk ik voordeliger. Ook zonder ethanol.
 
Laatst bewerkt:
Als jouw motor er niet op is afgesteld doet het niets "performance wise".

Dat is wat mij is uitgelegd.

Ik heb het wel eens in mijn circuitmotor gehad maar kon weinig of niets merken. Beetje placebo effect.

Daarna gewoon weer Euro95 er in. Veel goedkoper.
:P

Het is overigens niet nieuw. Is er al jaren, maar beperkt beschikbaar. Je moet mazzel hebben dat er een pomp bij je in de buurt zit.

Er zit geen ethanol in. Dat is goed als je een winterstop houdt zoals Roy aangeeft.

Ethanol trek vocht aan en dat wil je niet in jouw tank (roest) als die lang stil staat.
Hmmmm ok.... ik dacht dat een racer daar standaard beter op zou lopen. Ik tank bijvoorbeeld bij voorkeur ongelood 98, of 98+ van het weekend in België, als ik echt moét tanken en er is niet anders.... dán tank ik pas 95 maar ik merk daar wel verschil in hoor. Ik vind 'm niet zo soepel daarop lopen :N
 
Dat is niet goed want jouw motor hoort het prima te doen op 95.
 
Hoe bedoel je? Heeft het voor mij geen meerwaarde om hiermee te gaan rijden? :?

Als 'ie van de winter naar binnen gaat wilde ik er ook Forté in doen

@gixxer750srad: zeker leuk idee! *O*

Nee, heeft zeker op de weg geen nut. In mijn zwaar getunde racer is een hoger octaan gehalte (want dat is het) wel prettig. Op een standaard weg motor zal je alleen harder gaan doordat je portomonnee leger is :P

Hmmmm ok.... ik dacht dat een racer daar standaard beter op zou lopen. Ik tank bijvoorbeeld bij voorkeur ongelood 98, of 98+ van het weekend in België, als ik echt moét tanken en er is niet anders.... dán tank ik pas 95 maar ik merk daar wel verschil in hoor. Ik vind 'm niet zo soepel daarop lopen :N

Verschilt per pomp en per motor. In mijn RS125 gaat zeker geen V power zooi in bijvoorbeeld.
 
Dat is niet goed want jouw motor hoort het prima te doen op 95.
:/

Hoe bedoel je? Heeft het voor mij geen meerwaarde om hiermee te gaan rijden? :?

Als 'ie van de winter naar binnen gaat wilde ik er ook Forté in doen

@gixxer750srad: zeker leuk idee! *O*

Nee, heeft zeker op de weg geen nut. In mijn zwaar getunde racer is een hoger octaan gehalte (want dat is het) wel prettig. Op een standaard weg motor zal je alleen harder gaan doordat je portomonnee leger is :P

Hmmmm ok.... ik dacht dat een racer daar standaard beter op zou lopen. Ik tank bijvoorbeeld bij voorkeur ongelood 98, of 98+ van het weekend in België, als ik echt moét tanken en er is niet anders.... dán tank ik pas 95 maar ik merk daar wel verschil in hoor. Ik vind 'm niet zo soepel daarop lopen :N

Verschilt per pomp en per motor. In mijn RS125 gaat zeker geen V power zooi in bijvoorbeeld.
_O-

Ja dat is ook weer een verschil ja, V-Power of 98 van de BP en wáár je dat tankt. Nou ja bedankt voor je input dan laat ik die Competition lekker voor wat 'ie is ;)

P.s. Gaan we dan van het voorjaar samen racen Roy :]
 
Laatst bewerkt:
Laten we vast eens inventariseren:

Wie?
Niveau/snelste tijd Assen? (Groep 1 minst snel met begeleiding, 4 snelste)
“Eisen”?

Roy “R”
Groep 4 / 1:52-53
Vrij-zat-zon-ma

La Diabla
Groep 1 / geen
Voorkeur voor zat-zon-di

Willem
Groep 2-3 / 2:10
Past zich aan

Gixxer750srad
Groep 4 / 1:58
Vrij-zat-zon-ma
 
Laatst bewerkt:
Laten we vast eens inventariseren:

Wie?
Niveau/snelste tijd Assen? (Groep 1 minst snel met begeleiding, 4 snelste)
“Eisen”?

Roy “R”
Groep 4 / 1:52-53
Vrij-zat-zon-ma

La Diabla
Groep 1 / geen
???

Willem
Groep 2-3 / 2:10
???

Gixxer750srad
??? / ???
???

Zaterdag, zondag en dinsdag is altijd prima voor mij
 
Laten we vast eens inventariseren:

Wie?
Niveau/snelste tijd Assen? (Groep 1 minst snel met begeleiding, 4 snelste)
“Eisen”?

Roy “R”
Groep 4 / 1:52-53
Vrij-zat-zon-ma

La Diabla
Groep 1 / geen
Voorkeur voor zat-zon-di

Willem
Groep 2-3 / 2:10
???

Gixxer750srad
??? / ???
???

vrij-za-zo-ma
groep 4 1.58
 
mocht de behoefte er zijn en het is ook erg makkelijk kunnen we misschien een groepsapp openen? Met als titel "gsxr topic 2019 circuitdag" dat communiceert net wat makkelijker
 
Nee, heeft zeker op de weg geen nut. In mijn zwaar getunde racer is een hoger octaan gehalte (want dat is het) wel prettig. Op een standaard weg motor zal je alleen harder gaan doordat je portomonnee leger is :PVerschilt per pomp en per motor. In mijn RS125 gaat zeker geen V power zooi in bijvoorbeeld.
Vroeger was V Power idd 95 met toevoeging en daarmee 97, tegenwoordig is het gewone 98 dus kun je dat prima tanken. :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan