Dit is een voor mobiel geoptimaliseerde pagina die snel laadt. Als je de volledige pagina wilt laden, klik dan hier.

Suzuki GSR *deel 10*

Status
Niet open voor verdere reacties.
Ook ik ben weer aanwezig. Veels te weinig hier geweest de laatste tijd.
Ook te weinig gereden dit jaar. Maar elke keer als ik de GSR start en die heerlijke Leo's hoort brullen weet ik wel weer dat ik blij ben met mijn meissie.

In elk geval

Hiephoi,

Bedankt voor deel 10. Hopelijk kan ik alle goede tips nog terugvinden in deel 9. En anders stel ik ze nog wel een keer bij een meet ofzo....

Komt er nog een meet dit jaar of zetten we in op 2013? In dat geval is iedereen hier welkom en zal ik de omgeving laten zien.

@HinkZ: in het Zuid Oosten van de hoofdstad....(voor hoelang nog weet ik niet)PM maar als van zins bent langs te komen, ben veel aan het werk de laatste vier maanden van het jaar, maar kan altijd wel een gaatje vinden denk ik...

Dank je voor het aanbod. Een sleutelplek heb ik wel op me werk. Maar een voorbeeldje of tips zijn altijd makkelijker natuurlijk als het zelf opnieuw uitvinden. Heb je eventueel een foto van de achterkant van dichtbij? Iemand trouwens ervaring waar en welke LED knippers te halen? Zie ze vaak zat op motors zitten die kwa lichtopbrengst erg tegenvallen en als ik richting aan geef vind ik het wel fijn als het gezien word. LED kenteken verlichting zal wel moeten, die is mooi compact.

voor de achterkant zijn ze er iig wel (wel wat klijner maar zelfde vorm), persoonlijk vind ik ze orgineel al er goed.
ff 1 tip als je overgaat op led: neem een spanning onafhankelijk relai!
dit is veel makkelijker plaates en je hoeft niet in je kabels te knippen en plakken met weerstanden en zo (en is vaak niet duurder).

GR NEMO!

Jah dat probleem ken ik al een beetje. En weerstanden er tussen prutsen lijkt me ook niks, die zullen ook wel warm gaan worden. Zelf twijfel ik ook nog om de originele knippers te gebruiken of led, ach bij gelegenheid maar eens kijken en denken.

Hierbij wat spatbord-inkortings-afbeeldingen...

Spatbord demonteren (of zoals mij...een reeds-ingekorte versie kopen). Je kunt er voor kiezen om wel/niet het rode deel weg te zagen. Bij mij is het ook afgezaagd, maar ik zou aanraden om het toch te laten zitten.

De originele beugel gebruiken om de kentekenplaat en de knipperlichten te monteren.

Bij monteren komt je kentenplaat strak onder het achterlicht te zitten:

Kentekenplaatverlichting heb ik zo gedaan: met twee kleine gaatjes gemonteerd aan het spatbord en een derde gaatje om de stroomdraad er doorheen te leiden. In deze foto kun je ook zien waarom ik het zei van wel/niet zagen van het rode deel: nu blijft er een stukje open en kun je de schroeven blijven zien.

Originele knipperlicht vs mini LED knipper

Qua keuze met knipperlichten: maakt eigenlijk niet zoveel uit, genoeg keuze. Als je voor LED gaat, denk dan wel aan een aangepast weerstand (per knipperlicht) of relais anders gaan ze te snel knipperen.

Goed weer gegeven (wederom) Kiwi.... Het rode stuk laten zitten is inderdaad wel een betere optie...

Oh en de nieuwe bandjes zijn
Merkte meteen het verschil met de oude set Ook niet zo heel raar aangezien de voorband schuin was afgesleten door slechte uitlijning bij Motoport

Laatst bewerkt:
En toch rijd je nog rond met reclame van Motoport..

Welke bandjes zijn het geworden trouwens?

Ik heb even een vraagje.

Toen ik mijn motor kocht zat hij eind 12k en nou ben ik inmiddels bijna bij de 18k
is het slim om dan naar de dealer te gaan voor een beurt of kan ik dat beter later doen?

Ik ben er ook weer bij. Nou ja, soort van. De dag begon vandaag met achteruit eten boven toilet om vervolgens ook uit een ander gat te uploaden
En ik moest nog terugkomen uit engeland. Pffff. Maar we zijn er weer.

Haha, ja die reclame moet ik nog eens weghalen.... Pilot Road 3....nog niet veel km's mee gemaakt, maar voelen goed aan...

18 k beurt zou ik niet overslaan, is heel makkelijk zelf te doen ook... Nieuw oliefilter en olie, vorr de rest gewoon alle boutjes en moertjes nalopen...

Welkom terug iqqie, teveel bacon en bonen gegeten op het eilland? Of te lang in de pub gezeten?

Wat een weer wat een weer !! motorrijden !!!

<3

mensen ik moet jullie wat vertellen

ik ben net lekker wezen rijden op de gsr, ach je kent het vast wel even een lekker rondje en voor je het weet heb je er al weer 100km op zitten er ga je weer eens op huis aan.
en ja de motor is lekker warm en de banden ook want je hebt al een paar lekkere bochten achter de rug, maar voor je thuis bent denk je ach ik rij nog even een paar keer die mooie bocht!
in mijn geval is het een bocht vlak bij huis en die ik al heel vaak genomen heb, en in zn geval weet je dat je daar ook wel lekker plat door heen kan rijden.

maar het noodlot sloeg toe!
ik rij de bocht in en er rijd een auto een stukje voor mij uit, hierdoor kan ik niet met de snelheid de bocht insturen die ik wilde halen.
het gevolg is dat ik lekker ondspannen de bocht in duik en ik hoor in de bocht GGGGHHHHH en uit reactie trek in mijn knie weer in!

het gevolg: mijn eerste kneedown!!
het is bijna niet te zien op de slider om dat ik mijn knie weer optrok (ik dacht dat de snelheid echt te laag was om het ubberhoubt te halen)!
en onder het mom pics or it didn't happen:

en dat met de bridgestone bt021

Ik heb even een vraagje.

Toen ik mijn motor kocht zat hij eind 12k en nou ben ik inmiddels bijna bij de 18k
is het slim om dan naar de dealer te gaan voor een beurt of kan ik dat beter later doen?

de app geeft aan dat je alles moet conteroleren (wat je bij een beurt toch wel doet ), en dat je de olie en het oliefilter moet vervangen (persoonlijk die ik vaak ook het luchtfilter er bij).
maar dit zijn dingen die je echt makkelijk zelf kan doen!
zijn een paar puntjes waar je op moet letten, voor je het nieuwe oliefilter er op draait (met enkel de hand vast draaien en vast is vast!) even een beetje olie met de vinger op de rubberrand strijken en een nieuwe dichting voor je aftapplug monteren .
bespaart je al snel een 100 euro en het is niet veel werk.

GR NEMO

(onderdelen via motozoom of louis bestellen en de olie zelf halen das gewicht en daar betaal je teveel verzendkosten over)

Via Louis bestellen is wel handig ja. Zelfde producten als Motozoom (zelfde winkel) maar 10-20% goedkoper. Over dat verzenden wil ik je wel even verbeteren:

'Unless stated otherwise, the flat-rate shipping costs detailed above apply for orders weighing up to 30 kg. No minimum order value.'

Oftewel..of je pakketje nu 0,5kg weegt (setje remblokken) of 30kg (hééél veel olie), naar NL is gewoon €7,95 verzenden.

hmmm, das nieuw voor me (was mischien vroeger anders (oud modus uit)).
maar dan is olie daar bestellen ook interesant.
het zijn idd de zelfde winkels (bestelnummers komen soms zelfs over een), ik heb wel eens wat via louis besteld en kreeg het door motozoom opgestuurt (verpaking).
maar dat boeit me nooid als het maar goedkoper is en goed bezord word.

ebay is ook wel leuk soms, ik moet van de ford ka van mijn vrouw nieuwe schijfen+remblokken en achter ook de remvoering (trommel) incl veertjes en nieuwe borgingen vervangen.
op ebay kan het al als je een beetje kwalitijd wil voor zn 100 euro (incl verzenden), anders denk ik 250 euro, dus scheelt aardig

In ieder geval gefeliciteerd met de kd

tanx, smaakt naar meer

maar ik ben na die keer maar gestopt, vooral niet overmoedig worden

mensen ik moet jullie wat vertellen

jada jada jada

Goe gedaan jochie Dat zijn de leukste, als je het niet verwacht!

Ik ben vanmiddag met de CBF aka pruttelflopje, met mevrouw IQski als duo, niet verder gekomen dan mijn motorlaars die met de punt over de grond schraapte. Is wel even schrikken, omdat m'n laars onder het versnellingspookje zat en nergens heen kon. Dus even snel motor oprichten, voet eronder vandaan en weer plat
Maar met de GSR 1 keer op een rustige rotonde zachtjes aan het ronden geweest en steeds lager gaan hangen. Binnen 4 rondjes zat het knietje aan de grond, maar ik heb geen kniebeschermer (textielbroek), dus gelijk maar opgehouden.

Ik ben erg tevreden met mijn rizoma led knipperlichten, tijdens toer ritten positieve reacties op de zichtbaarheid.
Kost wel wat extra in vergelijking met de rest....

kijk even op joeptjoep :

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.