Suzuki GSR 600 Deel 16

Status
Niet open voor verdere reacties.
Mooi vooruitzicht. Kwa ruitje kwestie van proberen denk ik. Is maar net of je onder of in de lucht werveling komt met je helm. En dat is weer afhankelijk van je lengte.
 
Niet met tankgrips voor de zijkant. Ik heb zelf enkel een tankpad op het midden van de tank.
Ah ja, die heb ik ook net geïnstalleerd. Maar ik heb soms het gevoel in de bochten niet lekker te kunnen klemmen om de tank, dus dacht dat tank grisp wel handig zouden zijn daarvoor.
 
Joehoe!!! Kijk mij weer eens in dit topic zijn 😁. Dat is best even geleden.
Ik hoor hier ook nog maar half nu natuurlijk 😉 maar de GSR blijft hoor
 
Laatst bewerkt:
Ah ja, die heb ik ook net geïnstalleerd. Maar ik heb soms het gevoel in de bochten niet lekker te kunnen klemmen om de tank, dus dacht dat tank grisp wel handig zouden zijn daarvoor.
Tank grips zullen vast wel helpen. De tank is van zichzelf net even te glad om er goed grip op te hebben. Ik vond textiel wel betere grip hebben dan leer. Maar ik ben geen bochtenridder dus of mijn ervaringen echt nuttig zijn :?:+
 
Haja, de tank net in de wax gezet hebben, en dat even vergeten tijdens t ritje erna als je bij n verkeerslicht wat op rood springt is ook niet handig...ik gleed op de tank, heel bijzonder _O-

Dat is grip 0.0...
 
Hee wat voor banden zetten jullie onder de gsr?

Ben op zoek naar een nieuwe achterband, maar het is de eerste keer dat ik zoiets uit zoek. Zag in het boekje dat er een "Bridgestone 180/55zr17m/c (73w)" onder moet/kan. Online zie ik veel verschillende banden in die categorie, maar deze "Bridgestone Battlax BT-016 PRO" sprong er qua prijs wel uit voor 90 euro. De reviews op die site lijken ook goed te zijn. Wat denken jullie? Is dit wat?
 
Hee wat voor banden zetten jullie onder de gsr?

Ben op zoek naar een nieuwe achterband, maar het is de eerste keer dat ik zoiets uit zoek. Zag in het boekje dat er een "Bridgestone 180/55zr17m/c (73w)" onder moet/kan. Online zie ik veel verschillende banden in die categorie, maar deze "Bridgestone Battlax BT-016 PRO" sprong er qua prijs wel uit voor 90 euro. De reviews op die site lijken ook goed te zijn. Wat denken jullie? Is dit wat?

Banden zijn heel persoonlijk, belangrijkste waar je op moet letten is de juiste maat.
Ga bij jezelf na wat voor rijstijl je hebt en kies op basis daarvan een band.
Rij je onder alle omstandigheden en hoofdzakelijk relaxed? Kies dan een wat hardere band.
Liever alleen bij zon en meteen snelle bochten? Kies dan een wat zachtere band.
 
Banden zijn heel persoonlijk, belangrijkste waar je op moet letten is de juiste maat.
Ga bij jezelf na wat voor rijstijl je hebt en kies op basis daarvan een band.
Rij je onder alle omstandigheden en hoofdzakelijk relaxed? Kies dan een wat hardere band.
Liever alleen bij zon en meteen snelle bochten? Kies dan een wat zachtere band.
Ik rij door weer en wind maar wel relatief rustig. Dus dan een hardere band dus. Weet je waar ik aan kan zien wat een harde band of een zachte band is?
 
Ik rij door weer en wind maar wel relatief rustig. Dus dan een hardere band dus. Weet je waar ik aan kan zien wat een harde band of een zachte band is?

Heeft te maken met de gebruikte soorten rubber, persoonlijk zou ik voor Pilot Road gaan maar ik ben bevooroordeeld.
Kijk hier eens voor meer info:
 
Ik rij zelf op Michelins. Pilot Power 2...
Zat eronder toen ik m kocht en vorig jaar weer eronder laten zetten bij MotorOost in Enter.
 
Heeft te maken met de gebruikte soorten rubber, persoonlijk zou ik voor Pilot Road gaan maar ik ben bevooroordeeld.
Kijk hier eens voor meer info:
Precies wat @Roeleey aangeeft is de banden keuze enorm persoonlijk. Bij Michelin zijn de Pilot Road banden de hardere compounds. Bij Pirelli is dat bijvoorbeeld de Angel GT. Vaak is het goed om reviews en testresultaten te lezen.

Ik heb zelf 3 weken geleden een set Pirelli Diablo Rosso 3 laten leggen, maar ik woon in het buitengebied en rijd wel redelijk sportief. Als je redelijk rustig rijd en de banden niet echt tot hun volle bereik dwingt is een zachte band juist nadeliger omdat je loopvlak dan sneller plat kan afslijten. Dit is dan weer niet bevorderlijk voor het rijgedrag.

Succes met de zoektocht naar een geschikte band in ieder geval! :t
 
Hoi,

Ik heb hulp nodig. En ik ga een vraag stellen die waarschijnlijk vaker is gesteld, zag het een keer voorbij komen, maar de antwoorden hebben mij nog niet geholpen.

Ik wil namelijk een motor kopen, waarschijnlijk een naked bike omdat in de prijsklasse 3000 a 3500 euro mooie naked bikes zijn. Choppers die ik mooi vind beginnen bij 5000 euro.

Paar weken terug vond ik yamaha fz6n mooi, na onderzoek en lezen van de forum en vergelijkingen, begon ik te twijfelen. Nu overweeg ik een gsr 600.

Af en toe neig ik naar hornet of z 750 maar die zijn iets duurder dus vallen af.

Op zich ziet gsr 600 mooi uit, maar onlangs las ik een review, link was in deze forum, daarin gingen ze juist deze 4 motoren vergelijken en gsr kwam op de 3de plek.

Dat heeft me verbaasd.

Als ik nou in de gsr forum vraag welke ik het beste kan kiezen, zou raar zijn. Omdat waarschijnlijk gsr 600 aangeraden gaat worden 😁.

Lang verhaal kort te maken, is suzuki gsr 600 een goede keuze?

Ik lees dat injectie aan uit vaak de grootste negatieve punt is.
Is dat in de praktijk echt een issue?

Is het een betrouwbare motor?

Hoe is de onderhoudskosten ervan?
 
Hoi,

Ik heb hulp nodig. En ik ga een vraag stellen die waarschijnlijk vaker is gesteld, zag het een keer voorbij komen, maar de antwoorden hebben mij nog niet geholpen.

Ik wil namelijk een motor kopen, waarschijnlijk een naked bike omdat in de prijsklasse 3000 a 3500 euro mooie naked bikes zijn. Choppers die ik mooi vind beginnen bij 5000 euro.

Paar weken terug vond ik yamaha fz6n mooi, na onderzoek en lezen van de forum en vergelijkingen, begon ik te twijfelen. Nu overweeg ik een gsr 600.

Af en toe neig ik naar hornet of z 750 maar die zijn iets duurder dus vallen af.

Op zich ziet gsr 600 mooi uit, maar onlangs las ik een review, link was in deze forum, daarin gingen ze juist deze 4 motoren vergelijken en gsr kwam op de 3de plek.

Dat heeft me verbaasd.

Als ik nou in de gsr forum vraag welke ik het beste kan kiezen, zou raar zijn. Omdat waarschijnlijk gsr 600 aangeraden gaat worden 😁.

Lang verhaal kort te maken, is suzuki gsr 600 een goede keuze?

Ik lees dat injectie aan uit vaak de grootste negatieve punt is.
Is dat in de praktijk echt een issue?

Is het een betrouwbare motor?

Hoe is de onderhoudskosten ervan?

Ik rij nu een klein jaartje op een gsr en vind het een erg fijne motor. Maar het is ook mijn eerste motor dus heb niet echt vergelijkings materiaal.

Dat aan uit merk ik wel, is prima mee te rijden hoor, maar zou er in een eventuele volgende motor wel op letten want het is niet super chill natuurlijk.

Verder is hij tot nu toe erg betrouwbaar, maar zoals gezegd heb ik m nog niet zo lang. Dus ook qua onderhoudskosten valt het voor mij nu nog wel mee, maar geen idee of dat zo blijft.
 
Hoi,

Ik heb hulp nodig. En ik ga een vraag stellen die waarschijnlijk vaker is gesteld, zag het een keer voorbij komen, maar de antwoorden hebben mij nog niet geholpen.

Ik wil namelijk een motor kopen, waarschijnlijk een naked bike omdat in de prijsklasse 3000 a 3500 euro mooie naked bikes zijn. Choppers die ik mooi vind beginnen bij 5000 euro.

Paar weken terug vond ik yamaha fz6n mooi, na onderzoek en lezen van de forum en vergelijkingen, begon ik te twijfelen. Nu overweeg ik een gsr 600.

Af en toe neig ik naar hornet of z 750 maar die zijn iets duurder dus vallen af.

Op zich ziet gsr 600 mooi uit, maar onlangs las ik een review, link was in deze forum, daarin gingen ze juist deze 4 motoren vergelijken en gsr kwam op de 3de plek.

Dat heeft me verbaasd.

Als ik nou in de gsr forum vraag welke ik het beste kan kiezen, zou raar zijn. Omdat waarschijnlijk gsr 600 aangeraden gaat worden 😁.

Lang verhaal kort te maken, is suzuki gsr 600 een goede keuze?

Ik lees dat injectie aan uit vaak de grootste negatieve punt is.
Is dat in de praktijk echt een issue?

Is het een betrouwbare motor?

Hoe is de onderhoudskosten ervan?

Ik heb zelf rijles gehad op een Hornet en een Fz6n, is alleen al wel dik 4 jaar geleden. De GSR heeft inderdaad wel meer het aan/uit effect wat je beschrijft. Dat hoeft alleen niet per se een probleem te zijn. Los daarvan moet je sowieso wennen aan hoe je eigen motor rijdt en is er inderdaad prima mee te rijden zoals @arthurlaurens al aangaf.

Of de GSR een fijne motor is ligt denk ik ook puur aan je eigen voorkeur. Ik ben er zelf nog altijd blij mee. Ik vind het een fijne compacte motor met een comfortabele zitpositie waarmee je ook prima sportief kunt rijden. Voor een 600CC naked heeft hij in ieder geval een mooi vermogen, meer dan de meeste vergelijkbare modellen in deze range. Vanaf de 7000 toeren laat hij zeker zijn tanden zien.

Qua onderhoudskosten ligt de GSR denk ik niet per definitie hoger dan andere vergelijkbare motoren. Uiteraard moet je net als met alle andere zaken die je niet nieuw koopt soms ook wel wat geluk hebben, maar echt specifieke problemen heeft de GSR naar mijn weten niet. Misschien dat @Roeleey hier een aanvulling op kan geven... Als je zelf niet bang bent om je handen vies te maken en wat sleutelwerk te verrichten ben ik er recent achter gekomen dat je de meeste onderhoudswerkzaamheden prima zelf kunt doen. Ik heb zelfs mijn remklauwen helemaal uit elkaar liggen op het moment voor een complete revisie (terwijl ik op mijn werk enkel met telefoons, abonnementen en simkaarten te maken heb). Het mooie is dat je hier een groep mensen hebt die behoorlijk wat van de GSR afweten en vaak advies kunnen geven.

Uiteindelijk zul je de keuze moeten maken op je eigen ervaring, ga vooral naar veel motoren kijken en maak proefritten waar mogelijk. Dan zul je er vast en zeker uit komen! En mocht je nog andere vragen hebben kun je ze altijd hier stellen natuurlijk:t
 
Ik heb zelf rijles gehad op een Hornet en een Fz6n, is alleen al wel dik 4 jaar geleden. De GSR heeft inderdaad wel meer het aan/uit effect wat je beschrijft. Dat hoeft alleen niet per se een probleem te zijn. Los daarvan moet je sowieso wennen aan hoe je eigen motor rijdt en is er inderdaad prima mee te rijden zoals @arthurlaurens al aangaf.

Of de GSR een fijne motor is ligt denk ik ook puur aan je eigen voorkeur. Ik ben er zelf nog altijd blij mee. Ik vind het een fijne compacte motor met een comfortabele zitpositie waarmee je ook prima sportief kunt rijden. Voor een 600CC naked heeft hij in ieder geval een mooi vermogen, meer dan de meeste vergelijkbare modellen in deze range. Vanaf de 7000 toeren laat hij zeker zijn tanden zien.

Qua onderhoudskosten ligt de GSR denk ik niet per definitie hoger dan andere vergelijkbare motoren. Uiteraard moet je net als met alle andere zaken die je niet nieuw koopt soms ook wel wat geluk hebben, maar echt specifieke problemen heeft de GSR naar mijn weten niet. Misschien dat @Roeleey hier een aanvulling op kan geven... Als je zelf niet bang bent om je handen vies te maken en wat sleutelwerk te verrichten ben ik er recent achter gekomen dat je de meeste onderhoudswerkzaamheden prima zelf kunt doen. Ik heb zelfs mijn remklauwen helemaal uit elkaar liggen op het moment voor een complete revisie (terwijl ik op mijn werk enkel met telefoons, abonnementen en simkaarten te maken heb). Het mooie is dat je hier een groep mensen hebt die behoorlijk wat van de GSR afweten en vaak advies kunnen geven.

Uiteindelijk zul je de keuze moeten maken op je eigen ervaring, ga vooral naar veel motoren kijken en maak proefritten waar mogelijk. Dan zul je er vast en zeker uit komen! En mocht je nog andere vragen hebben kun je ze altijd hier stellen natuurlijk:t
Ik heb zelf rijles gehad op een Hornet en een Fz6n, is alleen al wel dik 4 jaar geleden. De GSR heeft inderdaad wel meer het aan/uit effect wat je beschrijft. Dat hoeft alleen niet per se een probleem te zijn. Los daarvan moet je sowieso wennen aan hoe je eigen motor rijdt en is er inderdaad prima mee te rijden zoals @arthurlaurens al aangaf.

Of de GSR een fijne motor is ligt denk ik ook puur aan je eigen voorkeur. Ik ben er zelf nog altijd blij mee. Ik vind het een fijne compacte motor met een comfortabele zitpositie waarmee je ook prima sportief kunt rijden. Voor een 600CC naked heeft hij in ieder geval een mooi vermogen, meer dan de meeste vergelijkbare modellen in deze range. Vanaf de 7000 toeren laat hij zeker zijn tanden zien.

Qua onderhoudskosten ligt de GSR denk ik niet per definitie hoger dan andere vergelijkbare motoren. Uiteraard moet je net als met alle andere zaken die je niet nieuw koopt soms ook wel wat geluk hebben, maar echt specifieke problemen heeft de GSR naar mijn weten niet. Misschien dat @Roeleey hier een aanvulling op kan geven... Als je zelf niet bang bent om je handen vies te maken en wat sleutelwerk te verrichten ben ik er recent achter gekomen dat je de meeste onderhoudswerkzaamheden prima zelf kunt doen. Ik heb zelfs mijn remklauwen helemaal uit elkaar liggen op het moment voor een complete revisie (terwijl ik op mijn werk enkel met telefoons, abonnementen en simkaarten te maken heb). Het mooie is dat je hier een groep mensen hebt die behoorlijk wat van de GSR afweten en vaak advies kunnen geven.

Uiteindelijk zul je de keuze moeten maken op je eigen ervaring, ga vooral naar veel motoren kijken en maak proefritten waar mogelijk. Dan zul je er vast en zeker uit komen! En mocht je nog andere vragen hebben kun je ze altijd hier stellen natuurlijk:t

Bedankt voor de uitgebreide antwoord.
@arthurlaurens ook bedankt.

Ik ga binnenkort bekijken en proefrit doen. Ik ben niet een type die veel wilt bekijken.

Wat me wel bij de tweede hands motoren opvalt is dat er vrij weinig bijgehouden onderhoudsboekjes zijn. Waarschijnlijk ook omdat men zelf doet. Op zich lijk me dat ook wel leuk. Ben geen monteur maar simpele dingen zou moeten lukken.

Lastige is dat je ivm ontbreken van onderhouds historie je uit moet gaan vsn wat de verkoper zegt.
Bv bij 24k moeten de kleppen bijgesteld worden en grote beurt. Das best prijzig, als er gezegd wordt dat kleppen al gesteld zijn dan moet je maar vanuir gaan dat het klopt.
 
historie is altijd een probleem - is het er wel, dan betaal je de hoofdprijs. Is het bedrag erg laag, dan moet je jezelf even achter de oren krabben! Uiteindelijk is het geluk hebben of garantie kopen - en altijd zorgen voor wat spaargeld voor onverwacht/onderhoud.

vwb de GSR... het was niet mijn eerste keuze. Ik heb proefgereden op een Shiver 750 (die komt er wellicht nog eens - twin geluid is gewoon heerlijk) en een GSR 750. Die werden het met (als ik deze in dezelfde staat - lees eerste zin) wilde hebben het gewoon niet, dus kwam ik na het lezen van een artikel juist uit op de GSR 600. Proefgereden en klaar...
Ben nog steeds dik tevreden: qua vermogen snel genoeg in het midden gebied en wil je echt vooruit dan heb je een eindschot bovenin de toeren... maar dan ben je in Nederland vaak al je rijbewijs kwijt (of misschien wel twee keer)... Bovendien is een GSR lekker licht en makkelijk in de omgang. Ja af en toe nuttig met haar gashendel, maar daar wen je wel aan... De ene heeft het overigens meer en de andere minder als ik de verhalen mag geloven. Overtuig jezelf door een proefrit.
 
Hiephoi Allemaal, daar ben ik ook weer eens een keer....

Als antwoord op een vraag hierboven;
Heb mijn GSR alweer 9 jaar.... Nog steeds een erg fijne motor, heb voor ik deze gekocht heb (is mijn eerste eigen motor) op het nodige proef gereden en deze stak dus met kop en schouders boven al mijn gereden motoren uit.
Dure motor? Kan ik niet oordelen, ik breng hem elke 2 jaar naar een dealer, reken af en kan weer twee jaar rijden. Moet wel zeggen dat ik ongeveer 2500 km per jaar rij, inclusief het GSR weekend....

En dat GSR Eifel weekend is iets wat je als GSR rijder minimaal 2 keer moet hebben meegemaakt!
Eigenlijk hadden we nu in Duitsland moeten zitten......., nu gaan we in september.
 
Mijn twee centjes als oud GSR rijder, prachtige motoren, fijn vermogen, betrouwbare goede techniek en als je n beetje handig bent is onderhoud en eventuele reparaties allemaal niet zo duur.

Ik zou me ook niet heel erg blindstaren op het eventueel ingevulde onderhouds boekje, hoe staat de motor erbij, hoe is de verkopende partij. Vraag door, misschien zijn alle facturen wel netjes aanwezig.

Ik houd van mn voertuigen alle onderhoud in n app bij. Natuurlijk moet je me dan maar geloven op mn blauwe ogen, maar ik weet dat het gedaan is allemaal. Breng ik m weg...blijft het altijd maar de vraag.

Minpuntjes heeft elke motor, de GSR heeft veel baat bij betere vering/demping, n beter zadel (bagster bijvoorbeeld) en het beruchte aan/uit effect valt grotendeels door de rollenbank en wat tunen weg te nemen.

Al met al n allemans vriend die echt niet misstaat! Toffe bike!
 
historie is altijd een probleem - is het er wel, dan betaal je de hoofdprijs. Is het bedrag erg laag, dan moet je jezelf even achter de oren krabben! Uiteindelijk is het geluk hebben of garantie kopen - en altijd zorgen voor wat spaargeld voor onverwacht/onderhoud.

vwb de GSR... het was niet mijn eerste keuze. Ik heb proefgereden op een Shiver 750 (die komt er wellicht nog eens - twin geluid is gewoon heerlijk) en een GSR 750. Die werden het met (als ik deze in dezelfde staat - lees eerste zin) wilde hebben het gewoon niet, dus kwam ik na het lezen van een artikel juist uit op de GSR 600. Proefgereden en klaar...
Ben nog steeds dik tevreden: qua vermogen snel genoeg in het midden gebied en wil je echt vooruit dan heb je een eindschot bovenin de toeren... maar dan ben je in Nederland vaak al je rijbewijs kwijt (of misschien wel twee keer)... Bovendien is een GSR lekker licht en makkelijk in de omgang. Ja af en toe nuttig met haar gashendel, maar daar wen je wel aan... De ene heeft het overigens meer en de andere minder als ik de verhalen mag geloven. Overtuig jezelf door een proefrit.
Dank voor je reactie
 
Hiephoi Allemaal, daar ben ik ook weer eens een keer....

Als antwoord op een vraag hierboven;
Heb mijn GSR alweer 9 jaar.... Nog steeds een erg fijne motor, heb voor ik deze gekocht heb (is mijn eerste eigen motor) op het nodige proef gereden en deze stak dus met kop en schouders boven al mijn gereden motoren uit.
Dure motor? Kan ik niet oordelen, ik breng hem elke 2 jaar naar een dealer, reken af en kan weer twee jaar rijden. Moet wel zeggen dat ik ongeveer 2500 km per jaar rij, inclusief het GSR weekend....

En dat GSR Eifel weekend is iets wat je als GSR rijder minimaal 2 keer moet hebben meegemaakt!
Eigenlijk hadden we nu in Duitsland moeten zitten......., nu gaan we in september.
Dank.

Gsr eifel, lijkt me wel leuk, zal het tzt overwegen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan