Suzuki GSF 600 Bandit

SoftieFloopz

Rookie
14 jul 2023
22
11
Hoi!

Na vandaag mijn rijbewijs te hebben opgehaald ben ik op zoek naar mijn eerste motorfiets!

Ik wil graag een technisch goede GSF600 Bandit. Het liefst een rode van eind jaren 90.

Heeft iemand iets leuks staan? Budget is plusminus 1000.
 
Ik ben inmiddels geslaagd voor een 600 Bandit! Ben nog wel op zoek naar wat kleine onderdelen, zoals een middenbok en een valbeugelset. Mocht iemand dat hebben liggen, dan ben ik geinteresseerd! 😀
 

Bijlagen

  • IMG_20230917_160519.jpg
    IMG_20230917_160519.jpg
    294,5 KB · Weergaven: 4
Beetje late reactie. Haha jaa inderdaad niet heel erg rood. Wie weet wordt ie dat ooit nog. 😜

Voor nu erg blij met mn Bandit. Heb er al een paar duizend kms opzitten. Ben ook de winter gewoon doorgereden. Alles zonder problemen.

Heb er wel andere knippers en koplamp opgezet. Foto's volgen.

Ben nog wel steeds op zoek naar een valbeugelset. Het liefst niet van die 'sliders' , maar van die mooie metalen pijpen. Heeft iemand zoiets liggen, waar je vanaf wilt?

Ook zit ik te twijfelen over een paddockstand, om het achterwiel te kunnen liften voor smeren/onderhoud. Of doe ik beter aan een middenstandaard? Ik heb alleen de zijstandaard. Mocht iemand dit ook hebben liggen, ben ik geinteresseerd. :)

Ik woon in de Randstad, Leiden, maar ben niet bang voor een leuk ritje. 👍🏻
 
Excuses voor de late reactie.

Thanks voor de suggesties Bikerfreak. Bedoel je dan van die sliders? Ik heb ze nog niet in het echt gezien, maar op de fotos vind ik zo'n buis die om het carter heen loopt een stuk fraaier. (Even plaatje van internet gezocht)

Betreffende de middenstandaard, denk dat ik inderdaad voor zo'n paddock stand ga. Thanks voor de tip om even bij HBM te kijken. 👍🏻

@Spikesgixxer.. Ook bedankt voor het aanbod, maar weet niet precies wat je bedoelt met een undertail? Bedoel je het achter spatbord waar de kentekenplaat op zit? Ben wel benieuwd hihi.
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-03-10-19-14-24-926_org.mozilla.firefox.jpg
    Screenshot_2024-03-10-19-14-24-926_org.mozilla.firefox.jpg
    140,8 KB · Weergaven: 0
Excuses voor de late reactie.

Thanks voor de suggesties Bikerfreak. Bedoel je dan van die sliders? Ik heb ze nog niet in het echt gezien, maar op de fotos vind ik zo'n buis die om het carter heen loopt een stuk fraaier. (Even plaatje van internet gezocht)

Betreffende de middenstandaard, denk dat ik inderdaad voor zo'n paddock stand ga. Thanks voor de tip om even bij HBM te kijken. 👍🏻

@Spikesgixxer.. Ook bedankt voor het aanbod, maar weet niet precies wat je bedoelt met een undertail? Bedoel je het achter spatbord waar de kentekenplaat op zit? Ben wel benieuwd hihiDie
Die: buis die om het carter heen loopt een stuk fraaier. zou ik weglaten, want als je behoorlijk sportief rijdt, gaan ze zo nu en dan de grond raken, heb ze al bij verschillende banditrijders eraf moeten halen die dit aan de hand hebben gehad. Heb zelf ook 4 bandits gehad, dus wel wat ervaring. Veiligste om jezelf en je motorblok te beschermen blijven toch sliders. Maar mijn mening he
 
Hmm ja daar heb je wel een punt @bandit 107. Vind die sliders/paddenstoelen gewoon echt niet mooi, maar als die buizen bij elke op- en afrit over de grond gaan schrapen is dat ook niet ideaal. Ik ga er even over nadenken wat ik wil. Zag dit wel op AliE, maar heb er een beetje gemengde gevoelens bij haha.

@Spikesgixxer Ooh das wel heel clean! Moet daar veel voor aangepast worden onder het zadel? Of is dit een soort van plug-and-play?
 

Bijlagen

  • Screenshot_2024-03-11-13-44-03-434_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    Screenshot_2024-03-11-13-44-03-434_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    216,7 KB · Weergaven: 0
  • Screenshot_2024-03-11-13-44-25-545_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    Screenshot_2024-03-11-13-44-25-545_com.alibaba.aliexpresshd.jpg
    132,6 KB · Weergaven: 0
@SoftieFloopz: Naar mijn weten is het een soort van plug&play.
Zat bij een Bandit die ik eens heb ingeruild.
Nooit gemonteerd en ligt er nog.
Mag voor €50 wel weg.
Evt. kan ik je helpen met monteren.
groeten Jeroen
 
Het is vandaag lekker weer, dus ben even wat kleine aandachtspuntjes aandacht aan het geven. Zie dat deze stofkap/seal op de hoofdremcilinder voorzijde gescheurd is. Kan ik dit rubber vanaf de buitenkant vervangen? Of wordt dat niks en kan ik beter een setje bestellen en hem helemaal rondom reviseren?
 

Bijlagen

  • IMG_20240316_164811.jpg
    IMG_20240316_164811.jpg
    274,6 KB · Weergaven: 0
  • IMG_20240316_164753.jpg
    IMG_20240316_164753.jpg
    378,1 KB · Weergaven: 0
Thanks voor je link! Was wel van plan een heel setje te bestellen, maar voor nu alleen even het rubbertje te doen. Ik wil binnenkort nl ook mn remslangen voor vervangen voor rvs. Dan is de remvloeistof er toch uit en kan ik de MC ook mooi maken. :)
 
Of kijk ff op csmnl.com
Dank je, ga ik doen.

Edit: Das een top site met alle exploded view tekeningen en part numbers. Loving it thanks! Kan ik gelijk ff uitzoeken welke lampjes er in de tacho en speedo zitten, aangezien daar niet echt veel licht uit komt. Dikke merci!

P.s. heb ergens ook een link naar de Haynes Manual gevonden.. weet niet of het toegestaan is dat hier te posten (ivm copyright), of dat iedereen dit al weet te vinden?
 
Laatst bewerkt:
Hmm ben al een uurtje aan t klooien om de uitlaat van mn Bandit eraf te halen, maar weinig succes.. Heeft iemand een pro-tip voor mij? Zit te denken aan een band/filtersleutel ,zodat ik de pijp kan proberen te draaien, maar die heb ik helaas niet bij de hand.

Edit.. buurman kwam even kijken en met 2 extra handjes was ie er zo af! 😁
 

Bijlagen

  • IMG_20240323_124336.jpg
    IMG_20240323_124336.jpg
    277,1 KB · Weergaven: 0
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan