grapjasper
MF'er
Aangeboden: Suzuki GS500E
Ik heb deze motor nu 2,5 jaar in mijn bezit en heb er met veel plezier op gereden. Na lang wikken en wegen heb ik besloten om een eens wat anders te proberen.
De motor is altijd erg vertroeteld geweest. Ik wil de motor gewoon in technisch perfecte staat hebben. De komende duizenden kilometers verwacht ik geen onderhoud aangezien al het grote onderhoud net is geweest. Het is opstappen en rijden!
Enige minpuntje:
Deze zomer heb ik de motor even neergelegd wat resulteerde in een krom rempedaal en een kromme clip-on. Deze heb ik vervangen. Het enige wat je er nog van kunt zien zijn wat krasjes op de uitlaat en op de remhendel. Na die reparaties is ook het reguliere onderhoud aan de ketting/rem en achterband gedaan, omdat het voor mij duidelijk was dat de motor niets mankeerde door de val. Ik ben er zelfs mee naar Zuid-Frankrijk gereden en weer terug. Er is dus niets mis mee (behalve de 2 optische puntjes), maar ik ben wel zo eerlijk te melden wat de geschiedenis is
Vraagprijs: 999 euro 799 euro !!
Details en onderhoudshistorie:
-Bouwjaar 1989 (november 1990 toegelaten in NL), km stand: +- 43000 km (27000miles).
-Progressieve voorvorkveren geplaatst inclusief een tikkeltje dikkere vorkolie; Veel betere reactie aan de voorkant dan de standaard veren. Die zakten behoorlijk door bij het remmen. De originele veren krijg je erbij.
-GSX600F achter-schokdemper geplaats; dezelfde reden als hierboven en bovendien is nu de demping in vier standen instelbaar én staat hij achter een paar cm hoger. De oude schokdemper krijg je erbij en kan zonder modificatie worden teruggeplaatst.
-Koplamp met helder glas; de reflector zit hierbij in de spiegel en niet in het glas; Meer licht en het oogt een stuk moderner. (alleen op de laatste twee foto's zit hij er op. Helaas niet zo goed te zien. De oude koplamp krijg je erbij.
-Achterband nagenoeg nieuw.
-Voorband 70%
-2500 km geleden is de voorrem gereviseerd inclusief nieuwe remblokken. Remblokken achter zijn nog prima.
-2500km geleden is er een nieuwe kettingset geplaats.
-Vorig jaar zijn alle pakkingen van het motorblok vervangen. Daarbij zijn ook de kleppen gesteld.
-Er zit een givi rekje op met een Krauser koffer. Voor 50,- euro krijg je die erbij.
-Het schermpje op de eerste twee foto's zit er nu niet op maar krijg je die erbij.
-En ook handig: een hoes, mocht je hem buiten zetten.
De motor is te bezichtigen/testen in Enschede.
Ik heb deze motor nu 2,5 jaar in mijn bezit en heb er met veel plezier op gereden. Na lang wikken en wegen heb ik besloten om een eens wat anders te proberen.
De motor is altijd erg vertroeteld geweest. Ik wil de motor gewoon in technisch perfecte staat hebben. De komende duizenden kilometers verwacht ik geen onderhoud aangezien al het grote onderhoud net is geweest. Het is opstappen en rijden!
Enige minpuntje:
Deze zomer heb ik de motor even neergelegd wat resulteerde in een krom rempedaal en een kromme clip-on. Deze heb ik vervangen. Het enige wat je er nog van kunt zien zijn wat krasjes op de uitlaat en op de remhendel. Na die reparaties is ook het reguliere onderhoud aan de ketting/rem en achterband gedaan, omdat het voor mij duidelijk was dat de motor niets mankeerde door de val. Ik ben er zelfs mee naar Zuid-Frankrijk gereden en weer terug. Er is dus niets mis mee (behalve de 2 optische puntjes), maar ik ben wel zo eerlijk te melden wat de geschiedenis is
Vraagprijs:
Details en onderhoudshistorie:
-Bouwjaar 1989 (november 1990 toegelaten in NL), km stand: +- 43000 km (27000miles).
-Progressieve voorvorkveren geplaatst inclusief een tikkeltje dikkere vorkolie; Veel betere reactie aan de voorkant dan de standaard veren. Die zakten behoorlijk door bij het remmen. De originele veren krijg je erbij.
-GSX600F achter-schokdemper geplaats; dezelfde reden als hierboven en bovendien is nu de demping in vier standen instelbaar én staat hij achter een paar cm hoger. De oude schokdemper krijg je erbij en kan zonder modificatie worden teruggeplaatst.
-Koplamp met helder glas; de reflector zit hierbij in de spiegel en niet in het glas; Meer licht en het oogt een stuk moderner. (alleen op de laatste twee foto's zit hij er op. Helaas niet zo goed te zien. De oude koplamp krijg je erbij.
-Achterband nagenoeg nieuw.
-Voorband 70%
-2500 km geleden is de voorrem gereviseerd inclusief nieuwe remblokken. Remblokken achter zijn nog prima.
-2500km geleden is er een nieuwe kettingset geplaats.
-Vorig jaar zijn alle pakkingen van het motorblok vervangen. Daarbij zijn ook de kleppen gesteld.
-Er zit een givi rekje op met een Krauser koffer. Voor 50,- euro krijg je die erbij.
-Het schermpje op de eerste twee foto's zit er nu niet op maar krijg je die erbij.
-En ook handig: een hoes, mocht je hem buiten zetten.
De motor is te bezichtigen/testen in Enschede.
Laatst bewerkt: