Suzuki GS500 topic #23 - Laat de nazomer maar komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Iemand een idee:

Mijn koppelings hendel gaat al heel lang (heel)zwaar. Ik kan hem zelf makkelijk inknijpen omdat ik eraan gewend ben, maar merk pas hoe erg het is wanneer ik weer is op me gsxr stap. Je zou toch makkelijk met 1 vinger je koppelingshendel moeten kunnen inknijpen??

Ik heb de kabel vorig jaar al vervangen, dit hielp weinig tot niks.
Het heveltje (bediend door de kabel) heb ik volledig schoongemaakt en opnieuw ingevet.

Momenteel ligt me kopp. deksel er vanaf om daar is te zoeken, en het enige wat ik vreemd vindt is dat alle platen op elkaar blijven plakken door de olie.

Wat namenlijk gebeurde bij het rijden. Wanneer ik voor het stoplicht wou ontkopp. bleef de motor lichtjes trekken, je merkte dus dat deze niet helemaal volledig ontkoppelde.

Zou het misschien kunnen dat dmv. andere olie dit probleem opgelost zou zijn??

Ook vraag ik me dan af wat voor olie jullie in de gs laten lopen??
 
Iemand een idee:

Mijn koppelings hendel gaat al heel lang (heel)zwaar. Ik kan hem zelf makkelijk inknijpen omdat ik eraan gewend ben, maar merk pas hoe erg het is wanneer ik weer is op me gsxr stap. Je zou toch makkelijk met 1 vinger je koppelingshendel moeten kunnen inknijpen??

Ik heb de kabel vorig jaar al vervangen, dit hielp weinig tot niks.
Het heveltje (bediend door de kabel) heb ik volledig schoongemaakt en opnieuw ingevet.

Momenteel ligt me kopp. deksel er vanaf om daar is te zoeken, en het enige wat ik vreemd vindt is dat alle platen op elkaar blijven plakken door de olie.

Wat namenlijk gebeurde bij het rijden. Wanneer ik voor het stoplicht wou ontkopp. bleef de motor lichtjes trekken, je merkte dus dat deze niet helemaal volledig ontkoppelde.

Zou het misschien kunnen dat dmv. andere olie dit probleem opgelost zou zijn??

Ook vraag ik me dan af wat voor olie jullie in de gs laten lopen??
alles. viel mij mee dat er nooit geen frituurolie ingegaan is :+

maar de meeste rijden probleemloos op procycle olie rond. op het goede moment 30 euro voor 4L.

maar voor mijn AT haal ik altijd valvoline. 45euro incl. filter en vezendkosten. Valvoline & Bel Ray | Martijnsmotorwebshop,eu Motorkleding | Helmen | Laarzen | Accessoires | MARTIJNSMOTORWEBSHOP
 
Laatst bewerkt:
alles. viel mij mee dat er nooit geen frituurolie ingegaan is :+

maar de meeste rijden probleemloos op procycle olie rond. op het goede moment 30 euro voor 4L.

maar voor mijn AT haal ik altijd valvoline. 45euro incl. filter en vezendkosten. Valvoline & Bel Ray | Martijnsmotorwebshop,eu Motorkleding | Helmen | Laarzen | Accessoires | MARTIJNSMOTORWEBSHOP

Die procycle olie is ook vaak in aanbieding. Kapiteinkoek, (f2ride?) en ik rijden op procycle meuk, miss nog wel meer.
 
*steekt hand op*

Ik ook, bij Louis.de eens 4L gekocht voor 19€ ofzo, koopje. Alleen ik snap die dop die zij gebruiken nog steeds niet :')
 
Iemand een idee:

Mijn koppelings hendel gaat al heel lang (heel)zwaar. Ik kan hem zelf makkelijk inknijpen omdat ik eraan gewend ben, maar merk pas hoe erg het is wanneer ik weer is op me gsxr stap. Je zou toch makkelijk met 1 vinger je koppelingshendel moeten kunnen inknijpen??

Ik heb de kabel vorig jaar al vervangen, dit hielp weinig tot niks.
Het heveltje (bediend door de kabel) heb ik volledig schoongemaakt en opnieuw ingevet.

Momenteel ligt me kopp. deksel er vanaf om daar is te zoeken, en het enige wat ik vreemd vindt is dat alle platen op elkaar blijven plakken door de olie.

Wat namenlijk gebeurde bij het rijden. Wanneer ik voor het stoplicht wou ontkopp. bleef de motor lichtjes trekken, je merkte dus dat deze niet helemaal volledig ontkoppelde.

Zou het misschien kunnen dat dmv. andere olie dit probleem opgelost zou zijn??

Ook vraag ik me dan af wat voor olie jullie in de gs laten lopen??

Je moet niet alleen dat heveltje invetten, je moet de hele kabel invetten. Naaimachineolie, wd40 of wat je ook hebt staan erin spuiten dan de kabel op en neer bewegen weer wat erin spuiten etc etc. Daarna weer aansluiten op de remhevel en blijven knijpen. Dat zal een heel groot verschil maken.
 
Hij zegt dat een nieuwe kabel niet helpt dus dan gaat smeren ook niet helpen.
Heb je die wokkel met kogellagertjes wel eens schoongemaakt en ingevet?
 
Hij zegt dat een nieuwe kabel niet helpt dus dan gaat smeren ook niet helpen.
Heb je die wokkel met kogellagertjes wel eens schoongemaakt en ingevet?

Waarom zou dat niet helpen? Een gortdroge kabel eruit en een gortdroge kabel weer erin? Hij kan het in ieder geval proberen en het zal zeker wel iets schelen. Toen ik een nieuwe koppelingskabel op mijn gs had gemonteerd ging hij stroef, daarna gesmeerd en ontkoppelt sindsdien als een tiet. Als je ver genoeg teruggaat zal je die post terugvinden.
 
Laatst bewerkt:
Waarom zou dat niet helpen? Een gortdroge kabel eruit en een gortdroge kabel weer erin? Hij kan het in ieder geval proberen en het zal zeker wel iets schelen. Toen ik een nieuwe koppelingskabel op mijn gs had gemonteerd ging hij stroef, daarna gesmeerd en ontkoppelt sindsdien als een tiet. Als je ver genoeg teruggaat zal je die post terugvinden.

idd kabel in vetten. ik weet niet wat voor gsx je hebt. maar als dat een is met een hydraulische koppeling , dat word natuurlijk nooit zo soepel als een kabel koppeling.

maar vaak is kabel in vetten genoeg.
als je koppeling idd blijft plakken zou ik eens de olie gaan checken of de olie die er in zit wel voor natte plaat koppeling bedoelt is. anders kunnen ze ook wel eens gaan plakken .
 
Zo laatste nachtdienst zit erop pfff.
Huis leeg dus heb lekker tot 3 uur voor mezelf.
Wil eigenlijk de zij en middenstandaard schuren en spuiten,alleen beetje brrrrrrr in fucking fietsenschuurtje.

Eerst koffie ;)
 
Ik lees hier nogal eens dat men zijn uitlaat zwart spuit. Doen jullie dat met hittebestendig zwart, want volgens mij heeft de action dat niet.
 
Gamma, Praxis, Hornbach .... en vele anderen:

hammhitte.jpg
 
idd kabel in vetten. ik weet niet wat voor gsx je hebt. maar als dat een is met een hydraulische koppeling , dat word natuurlijk nooit zo soepel als een kabel koppeling.

maar vaak is kabel in vetten genoeg.
als je koppeling idd blijft plakken zou ik eens de olie gaan checken of de olie die er in zit wel voor natte plaat koppeling bedoelt is. anders kunnen ze ook wel eens gaan plakken .

GSXR is ook een kabel, deze gaat met me pink zelfs nog zeer makkelijk.
Maar inderdaad, invetten hielp iets bij me laatste ritjes maar niet veel.
Er gaat sowieso nieuwe olie in, echter zitten alle platen nog onder de olie van hiervoor. Is het aan te raden nieuwe gevoerde platen te plaatsen?

Ook het wokkeltje met lagers had ik schoon gemaakt ja, en ik zal de kabels nog is insmeren.

Dank voor de tips ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan