Suzuki GS500 topic #23 - Laat de nazomer maar komen

Status
Niet open voor verdere reacties.
Het stuurgedrag wordt wat nerveuzer, ik ben er geen fan van.

Je kan om het veranderde stuurgedrag te beoordelen ook de voorvork door de kroonplaat laten zakken.

Ik heb voor mijn GSX-R zelf dogbones gefreesd/gelast. Door ze korter te maken dan origineel komt de kont hoger. Hij stuurde ineens veel strakker, maar inderdaad ook wat nerveuzer. Maarja als je daaraan gewend bent kun je als een kanon door de bochten!
 
geen ervaring mee, maar als ze niet teveel kosten zou ik het in stapjes doen, of beginnen met de middenste. Als je er 4,5cm bij doet (geen idee wat de werkelijke verhoging van het zadel dan is) lijkt het mij dat hij sneller in de bocht zal vallen.. Of flitsender sturen, zo je het wil noemen :P


Bedoelen ze met 4,5 cm niet de zadelhoogte die veranderd ?
 
Het stuurgedrag wordt wat nerveuzer, ik ben er geen fan van.

Je kan om het veranderde stuurgedrag te beoordelen ook de voorvork door de kroonplaat laten zakken.


Net nog gekeken maar mijn voorpoten zitten er al bijna helemaal doorgestoken.. zit nog een paar mm tussen de poten en onderkant stuur. Heb het vernieuwde type gs
Mocht hij na verhogen te nerveus zijn kan ik toch gewoon de voorpoten wat terug trekken uit t balhoofd?
 
Laatst bewerkt:
Net nog gekeken maar mijn voorpoten zitten er al bijna helemaal doorgestoken.. zit nog een paar mm tussen de poten en onderkant stuur.
Mocht hij na verhogen te nerveus zijn kan ik toch gewoon de voorpoten wat terug trekken uit t balhoofd?
kan. maar dan gaat hij weer moeizamer sturen doordat jeje zwaartepunt verhoogt. maar als jeje zadel verlaagd los je dat weer op :+
 
als je de hele motor wilt verlagen :+
20131220_165054_zpsbfb8e872.jpg


maar dit zadel kan ik vervangen met een gewone plank met wat ijzerwaren om vast te zetten. zit dan een cm boven de kappen. dus ik zak dan een kleine 12,5cm. en dat geeft een heel behoorlijk verschil :Y

P1040824.jpg
 
Laatst bewerkt:
Als je echt hoog wil:
579460_10200264003276354_1627218908_n.jpg


Voor (GSX750) en na (SV650) vering :+

Moet je wel een oplossing vinden voor de ketting die tegen de achterbrug schuurt.
Met mijn +- 1,90m maar met de tippen aan de grond, maar het voelde eindelijk als een echte motor O-)
 
Laatst bewerkt:
Als je echt hoog wil:
[afbeelding]

Voor (GSX750) en na (SV650) vering :+

Moet je wel een oplossing vinden voor de ketting die tegen de achterbrug schuurt.
Met mijn +- 1,90m maar met de tippen aan de grond, maar het voelde eindelijk als een echte motor O-)
je hebt je zitvlak met een klein 10-12 cm verhoogd? rijd dat nog wel?
 
Je zegt ketting laten klinken?
Is dat opmaat laten maken en dan één geheel zodat de achterbrug los moet?
Leg eens uit?

Wat je zegt klopt, ik heb inderdaad de nieuwe ketting laten klinken, op lengte was hij al.
Voor montage moet dan de achterbrug er uit, maar dat moet voor de geleider ook dus dat was al ingecalculeerd. Ik ben niet zo'n voorstander van visjes.
 
je hebt je zitvlak met een klein 10-12 cm verhoogd? rijd dat nog wel?

Reed verrassend goed, supersnel insturen :Y
Daarna even teruggegaan naar originele vering (vertrouwde het niet meer met de ketting), voelde mij precies op een chopper, voetsteunen schuren :+

@ger--nl:
4,5cm is volgens mij niet de zadelhoogte, maar het uiteinde van de kont die 4,5cm omhoog komt.
Zou geen probleem mogen geven, heb mijn SV vering uiteindelijk wat ingekort (bevestigingsgaten herboord), gaf toch nog wel een kleine 5cm verhoging vermoed'k, geen last meer van de ketting.
 
Wat je zegt klopt, ik heb inderdaad de nieuwe ketting laten klinken, op lengte was hij al.
Voor montage moet dan de achterbrug er uit, maar dat moet voor de geleider ook dus dat was al ingecalculeerd. Ik ben niet zo'n voorstander van visjes.
Daar ben ik niet mee akkoord ;)
Dat voor de geleider te monteren de achterbrug er uit moet tot daar aan toe.
Maar een ketting klinken doe je normaal om te vermijden dat de achterbrug er uit moet. Klinken doe je terwijl de ketting al op de tandwielen ligt. Anders kan je evengoed een eindloze ketting kopen en niet hoeven te klooien met klinken :+
 
Daar ben ik niet mee akkoord ;)
Dat voor de geleider te monteren de achterbrug er uit moet tot daar aan toe.
Maar een ketting klinken doe je normaal om te vermijden dat de achterbrug er uit moet. Klinken doe je terwijl de ketting al op de tandwielen ligt. Anders kan je evengoed een eindloze ketting kopen en niet hoeven te klooien met klinken :+

Je hoeft er ook niet akkoord mee te zijn hoor ;-)
Ik heb een ketting gekocht in de veronderstelling dat hij gesloten was, dit was echter niet het geval, maar aangezien hij de goede lengte heeft (110 schakels), ik zelf de tool niet heb en ik de oude ketting al had doorgezaagd heb ik hem ff bij de dealer laten klinken.
 
Daar ben ik niet mee akkoord ;)
Dat voor de geleider te monteren de achterbrug er uit moet tot daar aan toe.
Maar een ketting klinken doe je normaal om te vermijden dat de achterbrug er uit moet. Klinken doe je terwijl de ketting al op de tandwielen ligt. Anders kan je evengoed een eindloze ketting kopen en niet hoeven te klooien met klinken :+


Dat kwam bij mij ook op,ik wil bij het vervangen van de ketting/tandwielen ook maar gelijk de geleider vernieuwe incl het achterwiellager en nieuwe RVS bouten/moeren voor het tandwiel.
Als het dan toch open ligt,ja toch.
 
Je hoeft er ook niet akkoord mee te zijn hoor ;-)
Ik heb een ketting gekocht in de veronderstelling dat hij gesloten was, dit was echter niet het geval, maar aangezien hij de goede lengte heeft (110 schakels), ik zelf de tool niet heb en ik de oude ketting al had doorgezaagd heb ik hem ff bij de dealer laten klinken.

Ah mooi,dus de standaard lengte voor de GS500E moet zijn 110 schakels?
Ik zie op webshops nog al wat verschillende lengtes staan namelijk.
110 116 en 124 schakels,wel allemaal 520 ''kettingbreedte'' ?

Mijn GSje is van 93 dus ik moet de 110 schakels hebben begrijp ik?

Verder zit ik me suf te zoeken in het wphb wat nou de precieze maten van de wiellagers zijn.
Kan het nergens vinden :(
Zie wel dat de GS 3 lagers heeft achter,verschillende maten?
Internet maakt me ook niet veel wijzer.
Maten van de voor en achterwiellagers,iemand die dit toevallig weet?

Deze maten kom ik tegen :

WIEL-LAGER 6302 2RS
Afmetingen : 15x42x13 €11.20


WIEL-LAGER 6303 2RS
Afmetingen : 17x47x14 €12.20


WIEL-LAGER 6305 2RS
Afmetingen : 25x62x17 €18.30
 
Laatst bewerkt:
2Dezelfde vooraan
2 verschillende lagers achteraan
In totaal 4 lagers dus hé ;)

Vooraan:
WIEL-LAGER 6302 2RS
Afmetingen : Ø42mm buitenring. Ø15mm binnenring 13mm breedte.
2RS (rubber seal) is afdichting langs beide kanten ==> heb je nodig

Achteraan links/rechts
WIEL-LAGER 6303 2RS
Afmetingen : Ø47mm buitenring. Ø17mm binnenring 14mm breedte.

Achteraan links/rechts
WIEL-LAGER 6305 2RS
Afmetingen : Ø62mm buitenring. Ø25mm binnenring 17mm breedte.

En koop geen chinese ;) wel skf ofzo
 
Laatst bewerkt:
Ah mooi,dus de standaard lengte voor de GS500E moet zijn 110 schakels?
Ik zie op webshops nog al wat verschillende lengtes staan namelijk.
110 116 en 124 schakels,wel allemaal 520 ''kettingbreedte'' ?

Mijn GSje is van 93 dus ik moet de 110 schakels hebben begrijp ik?

Verder zit ik me suf te zoeken in het wphb wat nou de precieze maten van de wiellagers zijn.
Kan het nergens vinden :(
Zie wel dat de GS 3 lagers heeft achter,verschillende maten?
Internet maakt me ook niet veel wijzer.
Maten van de voor en achterwiellagers,iemand die dit toevallig weet?

Deze maten kom ik tegen :

WIEL-LAGER 6302 2RS
Afmetingen : 15x42x13 €11.20


WIEL-LAGER 6303 2RS
Afmetingen : 17x47x14 €12.20


WIEL-LAGER 6305 2RS
Afmetingen : 25x62x17 €18.30

Kan je niet beter een splinternieuwe motor bij de dealer kopen? Dan weet je zeker dat alles in orde is. Wat dan niet in orde is valt onder garantie :+
 
2Dezelfde vooraan
2 verschillende lagers achteraan
In totaal 4 lagers dus hé ;)

Vooraan:
WIEL-LAGER 6302 2RS
Afmetingen : Ø42mm buitenring. Ø15mm binnenring 13mm breedte.
2RS is afdichting langs beide kanten

Achteraan links/rechts
WIEL-LAGER 6303 2RS
Afmetingen : Ø47mm buitenring. Ø17mm binnenring 14mm breedte.

Achteraan links/rechts
WIEL-LAGER 6305 2RS
Afmetingen : Ø62mm buitenring. Ø25mm binnenring 17mm breedte.


Voor zie ik 2 dezelfde en achter 2 dezelfde én nog een derde lager type ofuh?
Dankje voor de maten!

suzuki-gs500-1993-eup-front-wheel_bigsue0048fig-45_fb68_zpsk4fd75dp.gif


suzuki-gs500-1993-eup-rear-wheel_bigsue0048fig-50_36d0_zpsu9spnuiz.gif
 
Ja dat klopt, wist ik niet, 5 lagers dus.

2 vooraan 6302 2RS

3 Achteraan
2keer 6303 2RS
1 keer 6305 2RS
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan