Suzuki GS500 topic #21 - Vol gas de herfst in!

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Roy
Nijmegen is inderdaad nog wel te doen. Maar durf nu niet zo ver te rijden met de motor ;)

Net weer ff geluisterd. Als ik in het midden van de nokkenas luister hoor ik daar iets klakken. Aan de linkerkant is het iets meer dan aan de rechterkant. Ook hoor ik aan de linkerkant de kleppen iets meer..

De carburateurs moeten zeker worden gesynchroniseerd, want hij loopt vrij onregelmatig(dit was direct al).

Hopelijk is het dan weer gemaakt :)
Is er overigens een manier om te kijken uit welk bouwjaar je blok komt?
 
denk dat er nieuwe topic aangemaakt moet worden :)
Gelukkig is "vol gas de herfst in" niet meer nodig :P


OH CRAP!!!
We moeten nog even snel 100 berichten plaatsen!
 
Laatst bewerkt:
Heren, wat zouden jullie doen?
De motor wegbrengen om kleppen te stellen en afstellen? Of een ander blok er in hangen?
Ben bang dat als het geklak niet komt door de kettingspanner ik sowieso een ander blok moet kopen..
http://youtu.be/zWtNjCABUnk
 
Hoeveel heeft ie eigenlijk gelopen?
56.000 mijl.
De motor komt uit 1989 maar het is een 6-bak. Dus ik denk dat er al een ander blok onder zit. Wel hoorde ik altijd iets schrapen in de 6de versnelling, maar dat heeft hij vanaf het begin al gedaan, dus het lijkt me standaard.

Carburateur schoonmaken/afstellen en kleppen stellen kost me al rond de 120 euro, dan ben je al een aardig eind op weg voor een nieuw blok.
 
Schrapen in de 6 heeft hij bij mij inderdaad ook altijd gedaan
Bij hogere toeren is het weg.. Als je in de 6 vanaf 6000/7000 toeren terug zakt hoor je hem niet, totdat je het gas dicht gooit en weer los trekt, dan begint hij te schrapen.

Lijkt me niet dat het zo erg is.. Merk er niks van :)
 
Heren, wat zouden jullie doen?
De motor wegbrengen om kleppen te stellen en afstellen? Of een ander blok er in hangen?
Ben bang dat als het geklak niet komt door de kettingspanner ik sowieso een ander blok moet kopen..
http://youtu.be/zWtNjCABUnk

Het filmpje hebben we nu ook wel gezien hoor..

Oja, ik ga toch voor de 130 band. De BT45 it is. Dit seizoen maar eens het knietje aan de grond gaan rijden, heeft lang genoeg geduurd nu! ;)

Bassie: morgen ben ik weer bij de brommer, dus zal dan even gaan meten :)
 
Laatst bewerkt:
Het filmpje hebben we nu ook wel gezien hoor..

Oja, ik ga toch voor de 130 band. De BT45 it is. Dit seizoen maar eens het knietje aan de grond gaan rijden, heeft lang genoeg geduurd nu! ;)

Bassie: morgen ben ik weer bij de brommer, dus zal dan even gaan meten :)
Weet je het zeker? anders pleur ik hem er zo weer neer *O*

Waarom ga je voor een 130 en niet 140 achterband? Zit namelijk ook aan nieuwe banden :)
 
Weet jij trouwens wat voor blok er in ligt? Het is namelijk geen origineel blok wat er in hoort, omdat een 89-er een 5-bak moet zijn? :P


Als oud-GS eigenaar lees ik een beetje mee. 5-bak in een 89-er heb ik nog nooit van gehoord... Had er zelf eentje uit '89 en die had gewoon 6 versnellingen. :Y
 
Weet je het zeker? anders pleur ik hem er zo weer neer *O*

Waarom ga je voor een 130 en niet 140 achterband? Zit namelijk ook aan nieuwe banden :)

Nu twee bandenboeren gesproken die beiden adviseerden om gewoon voor de 130 te gaan. Ik heb er verder ook de ballen verstand van hoor.. Vandaag een tweede offerte gevraagd en die kwamen fors duurder uit: BT45 €160 voor de achterband (140 breed), €120 voor de voorband (110 breed) en dan nog een uur montage erbij.
 
Laatst bewerkt:
Nu twee bandenboeren gesproken die beiden adviseerden om gewoon voor de 130 te gaan. Ik heb er verder ook de ballen verstand van hoor.. Vandaag een tweede offerte gevraagd en die kwamen fors duurder uit: BT45 €160 voor de achterband (140 breed), €120 voor de voorband (110 breed) en dan nog een uur montage erbij.
voor 160 euro heb ik ze samen uit duitsland. www.mopedreifen.de

154.73+10 euro verzend kosten O-)
 
Laatst bewerkt:
voor 160 euro heb ik ze samen uit duitsland. www.mopedreifen.de

154.73+10 euro verzend kosten O-)

Dat is inderdaad een behoorlijk verschil. Maar zijn er bandenboeren zo gek om de oude en de nieuwe band voor een schappelijk bedrag te verwisselen en te balanceren?

Laat maar, heb er al één gevonden! :)
 
Laatst bewerkt:
Mijne is uit 89 en heeft toch echt een 5 bak :D maar is Amerikaanse import misschien dat er daarom vershil in zit?

hmm, interessant.. die van mij was ook Amerikaanse import (mijlenteller en een reflectortje extra geloof ik). Ben wel benieuwd of die 5 bak origineel is. Zag het ook op de NL wikipedia staan, maar dat zegt ook niet alles..
 
De motor is binnen *D
Accu even opgeladen en hij start gewoon *D
Zondag even foto's maken, en misschien filmpje.
Hij loopt iig goed en zit een prachtig geluidje in :)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan