Suzuki GS500 topic #21 - Vol gas de herfst in!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Weet iemand hoe een normaal carb kapje er uit ziet ?
Kan het zijn dat hij begrensd is door dit schroefje ?
En kan ik dan het hele schroefje er uit halen of moet hij verder ingedraaid worden ?
Op de schematische tekeningen zie ik iig nergens zo'n schroefje
Lijkt mij dat dit schroefje de gasnaald tegenhoud om helemaal naar boven te gaan
[afbeelding]
Iemand die het zeker weet ?
 
Laatst bewerkt:
Ja ja vandaag de gok genomen en met de motor naar werk (Woubrugge-Amsterdam). De tandjes wat een koude vingertoppen toen ik aan kwam. Maar wat heb ik weer genoten. Ik zeg gok, omdat mijn accu nog steeds kapot is, kreeg hem vanochtend met één keer drukken net aan de praat. Ik hoop dat dat vanmiddag weer zo is. Anders pak ik wel een voeding ergens op werk :)
 
hmm vanmiddag ff boutje eruit gehaald om te kijken hoe er nou olie uit kan druppelen.

Het is een hele lange bout, met aan het einde schroefdraad. Zit geen rubberen ringetje o.i.d. tussen. Hij stond op de zijstandaar, kwam ook verder geen olie uit. Nu heb ik zoiets van: kan hier wel olie uit komen? of komt het toch ergens anders vandaan. Ik kon geen andere plek vinden namelijk. Had vanmiddag ff gereden om te testen maar toch lagen er weer wat druppels op de grond...

Maarja als er geen ringetje hoort en het boutje is verder goed weet ik het ook niet :P[afbeelding]



Zoals je ziet zit die koppelingsstift boven die bout waar de olie uitkomt. Ik twijfel er dus niet eens aan dat dat je probleem is. Mijn advies: haal even die boutjes eruit haal die kap eraf. Daarna kijk je of die keerring er nog wel in zit of dat hij ergens beneden tussen de meuk ligt. Haal die stift er even uit maak die shit schoon overal. Stop hem terug keerring er tegen aan, men pakt een elastiekje (http://www.google.nl/imgres?hl=nl&biw=1106&bih=714&tbm=isch&tbnid=bC95XjZEZQlHPM:&imgrefurl=http://lerengoochelen.close-up-magie.be/196/de-verspringende-elastiekjes&docid=renZ84cpk9Nh4M&imgurl=http://lerengoochelen.close-up-magie.be/wp-content/uploads/2010/12/elastiekjes.jpg&w=728&h=481&ei=n7k1UZ2eHYfJPPyLgfgG&zoom=1&iact=hc&vpx=621&vpy=167&dur=2281&hovh=182&hovw=276&tx=116&ty=104&sig=115187801923592780924&page=1&tbnh=140&tbnw=195&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:4,s:0,i:132) dubbel vouwen dubbel vouwen dubbel vouwen enz.. en men duwt het tegen de keerring. Ga een stukje rijden en als het goed is lekt hij niet meer. zet alles weer in elkaar (let op de verschillende grotes van de bouten bij het uit elkaar halen!) Nu kan je mooi even een nieuwe keerring gaan halen of je laat het zo. Succes!
 
Laatst bewerkt:
hey, vraagje aan de deskundigen hier :)
tijd geleden heb ik mij voorgesteld maar ben te weinig gedag komen zeggen..

ik heb een tik in mn blok, nu wil ik mijn nok as ketting spanner strakker zetten.
kan dat zonder hem eruit te halen? want zoals ik van haynes begrijp moet daarvoor het blok er onderuit..
 
hey, vraagje aan de deskundigen hier :)
tijd geleden heb ik mij voorgesteld maar ben te weinig gedag komen zeggen..

ik heb een tik in mn blok, nu wil ik mijn nok as ketting spanner strakker zetten.
kan dat zonder hem eruit te halen? want zoals ik van haynes begrijp moet daarvoor het blok er onderuit..

Als ik het me goed herinner, zou de spanner automatisch strakker moeten gaan; het is een mechanisme met een torsieveer die de spanner uit wil schuiven. Als de ketting uitrekt, en de spanner krijgt ruimte, duwt die veer hem een stukje verder. (Tenzij de torsieveer kapot is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk)
 
Als ik het me goed herinner, zou de spanner automatisch strakker moeten gaan; het is een mechanisme met een torsieveer die de spanner uit wil schuiven. Als de ketting uitrekt, en de spanner krijgt ruimte, duwt die veer hem een stukje verder. (Tenzij de torsieveer kapot is, maar dat lijkt me onwaarschijnlijk)
die kan sneuvelen. heb hier weleens handmatige naks spanners langs zien komen :Y
 
[~[url="http://img542.imageshack.us/img542/9711/imagesca2p3drr.jpg"]afbeelding~][/URL]

Zoals je ziet zit die koppelingsstift boven die bout waar de olie uitkomt. Ik twijfel er dus niet eens aan dat dat je probleem is. Mijn advies: haal even die boutjes eruit haal die kap eraf. Daarna kijk je of die keerring er nog wel in zit of dat hij ergens beneden tussen de meuk ligt. Haal die stift er even uit maak die shit schoon overal. Stop hem terug keerring er tegen aan, men pakt een elastiekje (http://www.google.nl/imgres?hl=nl&biw=1106&bih=714&tbm=isch&tbnid=bC95XjZEZQlHPM:&imgrefurl=http://lerengoochelen.close-up-magie.be/196/de-verspringende-elastiekjes&docid=renZ84cpk9Nh4M&imgurl=http://lerengoochelen.close-up-magie.be/wp-content/uploads/2010/12/elastiekjes.jpg&w=728&h=481&ei=n7k1UZ2eHYfJPPyLgfgG&zoom=1&iact=hc&vpx=621&vpy=167&dur=2281&hovh=182&hovw=276&tx=116&ty=104&sig=115187801923592780924&page=1&tbnh=140&tbnw=195&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:4,s:0,i:132) dubbel vouwen dubbel vouwen dubbel vouwen enz.. en men duwt het tegen de keerring. Ga een stukje rijden en als het goed is lekt hij niet meer. zet alles weer in elkaar (let op de verschillende grotes van de bouten bij het uit elkaar halen!) Nu kan je mooi even een nieuwe keerring gaan halen of je laat het zo. Succes!


aah thanx voor de foto en uitleg!! nu heb ik er tenminst een beeld bij hoe het eruit ziet vanbinnen.
 
Iemand van hier nog de originele linker spiegel liggen en die er ook vanaf moet? Wilde laatst de motor de garage uitrijden, maar uiteindelijk bleef de spiegel hangen achter de klink. Die spiegel bestaat nu dus uit heel veel kleine stukjes, en dat werkt niet echt.. :p
 
Iemand van hier nog de originele linker spiegel liggen en die er ook vanaf moet? Wilde laatst de motor de garage uitrijden, maar uiteindelijk bleef de spiegel hangen achter de klink. Die spiegel bestaat nu dus uit heel veel kleine stukjes, en dat werkt niet echt.. :p

Ja heb ik.

Voor een tientje exclusief verzenden mag hij weg
 
Laatst bewerkt:
Heb eerst even na gevraagd wat het kost om 'm te reviseren me gaat kosten, dan laat ik het je weten. :P

Het is een upside down vork neem ik aan? qua onderdelen maakt de prijs niet zoveel uit. Maar qua werkuren wel.

Een upside down vraagt iets meer tijd.

Voor onderdelen ben ik altijd zo'n €50,- kwijt inclusief verzenden. Het reviseren doe ik zelf.

Ga er maar vanuit dat een dealer dit binnen 2 a 3 uur gedaan heeft. Ik verwacht dat je zo'n €150,- kwijt zult zijn.

Stuur eens een foto. Ben benieuwd!
 
Laatst bewerkt:
[~[url="http://img542.imageshack.us/img542/9711/imagesca2p3drr.jpg"]afbeelding~][/URL]

Zoals je ziet zit die koppelingsstift boven die bout waar de olie uitkomt. Ik twijfel er dus niet eens aan dat dat je probleem is. Mijn advies: haal even die boutjes eruit haal die kap eraf. Daarna kijk je of die keerring er nog wel in zit of dat hij ergens beneden tussen de meuk ligt. Haal die stift er even uit maak die shit schoon overal. Stop hem terug keerring er tegen aan, men pakt een elastiekje (http://www.google.nl/imgres?hl=nl&biw=1106&bih=714&tbm=isch&tbnid=bC95XjZEZQlHPM:&imgrefurl=http://lerengoochelen.close-up-magie.be/196/de-verspringende-elastiekjes&docid=renZ84cpk9Nh4M&imgurl=http://lerengoochelen.close-up-magie.be/wp-content/uploads/2010/12/elastiekjes.jpg&w=728&h=481&ei=n7k1UZ2eHYfJPPyLgfgG&zoom=1&iact=hc&vpx=621&vpy=167&dur=2281&hovh=182&hovw=276&tx=116&ty=104&sig=115187801923592780924&page=1&tbnh=140&tbnw=195&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:4,s:0,i:132) dubbel vouwen dubbel vouwen dubbel vouwen enz.. en men duwt het tegen de keerring. Ga een stukje rijden en als het goed is lekt hij niet meer. zet alles weer in elkaar (let op de verschillende grotes van de bouten bij het uit elkaar halen!) Nu kan je mooi even een nieuwe keerring gaan halen of je laat het zo. Succes!

Gewoon een nieuwe keerring halen en plaatsen. IS het geld ook niet.
Elastiekje....... :W B| Alleen voor echte nood. :Y

Vergeet niet het asje te controleren, te trekt hem er zo uit. 10 tegen 1 dat die ingesleten is; plaatselijk dunner dus. Als je die niet vervangt heb je de olielekkage nog niet opgelost.


Marc
 
Mijn Gsje had dus zin om te lekken, best wel wat.
Meteen maar even spullen besteld via japparts, een pakking en oliefilter voor het schrikbarende bedrag van 11 euro en 80 cent,de verzendkosten zijn nog bijna meer.
Ook even 4L olie gehaald bij de formido, 10w40 halfsynthetisch(merk; Motection, geen idee of het wat is..)
nouja, maar begonnen aan het sleutelwerk.
Eerst even gekeken in het werkplaatshandboek wat ik bij de motor kreeg. Bleek een eitje te zijn.
Ik kwam dus de ontsteking, of iets wat erop lijkt, tegen.
full


Dat eraf gehaald en daarna het oliefilter eruit gehaald.
Hierna 1047620254 boutjes los gedraaid om het deksel eraf te krijgen, maar die had daar absoluut geen zin in. Na een paar ferme tikken met de hamer kwam hij dan toch los.

full


Met dit als resultaat, ziet er allemaal nog goed uit.
Daarna tot de ontdekking gekomen dat de pakkingrestanten eraf halen van een 21 jaar oude motor echt niet leuk is...

Nu een nachtje laten uitlekken in de garage (niet dat er nog heel veel uit zal komen) en wachten tot mijn pakking en filter binnen zijn. Dat is dus het verhaal wat ik heb gedaan vandaag aan mijn motor :) tot de volgende update maar weer.
full
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan