Suzuki GS500 topic #21 - Vol gas de herfst in!

Status
Niet open voor verdere reacties.
nu dan?
xqhlzt.jpg
 
Ik zit druk te twijfelen.. Ik vind het mooi dat hij al die opties heeft, zoals ophoging en andere voorpoten, maar het digitale tellertje is weer afschuwelijk.

Die achtervering kan je gewoon van een GSX er onder zetten toch? Misschien dat er op de motormarkt in Hardenberg nog wel iets ligt :)
gsx-600f en gaan gemiddeld voor iets minder dan €50 weg
 
Wat bedoel je met beurtje nodig? Een 2.000km geleden is toch het meeste al gedaan?


olie filter en motor olie verversen dat bedoel ik er mee
ook al zit ik niet aan de aantal km voor een beurt elkaar jaar (nieuwen motor seizoen) word de olie en filter altijd vervangen en de rest als dat nodig is want onderhoud vindt ik erg belangrijk aan de motor moet gewoon goed zijn
 
Laatst bewerkt:
bij de ah? dank voor de tip! Maar sileconenspray zou ik persoonlijk niet gebruiken. Bij schade kan je hem niet meer overspuiten! Althans, dan word het er niet altijd mooier op, naar eigen ervaring... :P

Siliconenspray kan je er toch gewoon vanaf poetsen? Zal wel wat langer duren met poetsen. En de gs is een pekelbike maar toch ben ik er wel zuinig op :) weet ook niet wat het beste helpt tegen de pekel. Bijenwas niet heel erg denk ik zelf.... is wel handig met poetsen, vuil krijg je er makkelijk mee af en vet van je ketting bijv als dat ergen op je achtrbrug zit. Lampenolie is perfect om je velgen schoon te krijgen.
 
Waarom blijft het uitzoeken van een motor toch altijd zo moeilijk..
Met me lengte is het natuurlijk perfect om een hogere GS te kopen met progressieve voorvering en een andere achterveer. Ook is de Laser uitlaat een leuk extra`tje.
Ik zit nu te twijfelen tussen de motor van @Kelvinvz en een originele rode GS.

Wat zouden jullie doen? Voor een optisch iets mindere maar met betere vering, of een originele GS?


Ik heb ook nog een Gs500e in de verkoop staan. Voor 590 mag je hem op komen halen.

Motorshopper: Nette Gs500e
 
Laatst bewerkt:
Ik woon nu in Doetinchem.

Ja inderdaad wel jammer, maar daar is de prijs ondertussen ook wel naar, als je kijkt wat er allemaal al vervangen is. Was ook nog vergeten te melden in de adv. dat er ook nieuwe koppelingsplaten in zijn gezet 1,5 jaar gelden
 
Ik woon nu in Doetinchem.

Ja inderdaad wel jammer, maar daar is de prijs ondertussen ook wel naar, als je kijkt wat er allemaal al vervangen is. Was ook nog vergeten te melden in de adv. dat er ook nieuwe koppelingsplaten in zijn gezet 1,5 jaar gelden

De prijs is ontzettend scherp. Persoonlijk zou ik niet verder gaan zakken, maar eventueel wachten op mooier weer en dan verkopen voor meer
 
De prijs is ontzettend scherp. Persoonlijk zou ik niet verder gaan zakken, maar eventueel wachten op mooier weer en dan verkopen voor meer

Ja dat zou ook kunnen, maar eigenlijk staat hij ook nog een beetje in de weg. de RSV neemt aardig wat ruimte in beslag en de schuur is niet heel groot.
 
Siliconenspray kan je er toch gewoon vanaf poetsen? Zal wel wat langer duren met poetsen. En de gs is een pekelbike maar toch ben ik er wel zuinig op :) weet ook niet wat het beste helpt tegen de pekel. Bijenwas niet heel erg denk ik zelf.... is wel handig met poetsen, vuil krijg je er makkelijk mee af en vet van je ketting bijv als dat ergen op je achtrbrug zit. Lampenolie is perfect om je velgen schoon te krijgen.
:^ lampen olie en niks anders *O* laat een flinterdunne waas achter waardoor je tussendoor alles zo schoon veeg met een droge doek :}
 
Laatst bewerkt:
Siliconenspray kan je er toch gewoon vanaf poetsen? Zal wel wat langer duren met poetsen. En de gs is een pekelbike maar toch ben ik er wel zuinig op :) weet ook niet wat het beste helpt tegen de pekel. Bijenwas niet heel erg denk ik zelf.... is wel handig met poetsen, vuil krijg je er makkelijk mee af en vet van je ketting bijv als dat ergen op je achtrbrug zit. Lampenolie is perfect om je velgen schoon te krijgen.

Sileconenspray gaat tot op het staal en trekt in kunststof. Heb zelfs na m'n benzine tank helemaal kaalgemaakt te hebben vissenogen/kratervorming gekregen.
Is goed met aceton(remreiniger) te verdunnen en zo weg te krijgen, kwam ik te weten.

Ik gebruikte altijd diesel voor kettingvet en velgen, maar lampolie is wel een goed idee! Dat stinkt niet zo erg.
 
Sileconenspray gaat tot op het staal en trekt in kunststof. Heb zelfs na m'n benzine tank helemaal kaalgemaakt te hebben vissenogen/kratervorming gekregen.
Is goed met aceton(remreiniger) te verdunnen en zo weg te krijgen, kwam ik te weten.

Ik gebruikte altijd diesel voor kettingvet en velgen, maar lampolie is wel een goed idee! Dat stinkt niet zo erg.

Dat is niet zo best dan die siliconenspray :+ ga ik hem toch met lampenolie doen.
 
Ik zit met het idee om een 2e hands orginele uitlaat van Mplaats of dergelijke te halen en dan links langs de motor te laten lopen.
Gaat dit schelen qua performance? Ik hoef geen pk winst te hebben maar wil meer weten of er pk verlies kan komen door de 2 aparte uitlaten
 
Ik zit met het idee om een 2e hands orginele uitlaat van Mplaats of dergelijke te halen en dan links langs de motor te laten lopen.
Gaat dit schelen qua performance? Ik hoef geen pk winst te hebben maar wil meer weten of er pk verlies kan komen door de 2 aparte uitlaten
gaat weinig schelen. maar ga je alleen links een pijp of links en rechts?
 
Jemig. De verkoper geeft nu aan dat zijn neefje de eerste koop heeft. Net nu ik alles geregeld heb.
Dat is dan weer het nadeel van kopen van een particulier..
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan